ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Урок
|
Соціокуль-турна компетенція |
Мовна компетенція |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
Примітка |
|||||
Засоби вираження |
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
||||||
Тема 4 «Канікули. Календар » / “ Holidays. Calendar ”
|
|
|
Яке свято сьогодні? |
|
How many days / seasons / months / weeks are there? What day is it today? My favourite holiday is ... |
Calendar words, ordinal numbers Food Toys |
Однина та множина іменників
Порядкові числівники |
Ex. 1, 3, p. 79–80 Ex. 1, 2, p. 82 |
Ex. 3, p. 83 Ex. 2, p. 79 |
Ex. 2, p. 79 |
Ex. 3, p. 83 Ex. 4, p. 81 |
Вивчити числівники с.82 Написати про ДН батьків |
|
|
|
Вечірка. Запрошення на свято |
Can I have this postcard? I don’t like ... He doesn’t like .... |
Holidays, romantic, celebrate |
|
|
Ex. 3, p. 86 |
Ex. 5, p. 84
|
Ex. 4, p. 81 |
Написати запрошен. на ДН |
|
|
|
|
День народження |
|
|
|
Ex. 1, p. 85 |
Ex. 2, p. 86 |
Ex. 4, p. 87 |
|
Впр 7 с 97 читати та доповнити речення письмово |
|
|
|
|
Канікули. Календар Підсумковий урок |
Повторення. Лексико-граматичний тест с 94 - 96 |
№ п/п |
Дата |
Тема |
Соціокуль-турна компетенція |
Мовна компетенція |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
Примітка |
|||||
Засоби вираження |
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіюван-ня |
Мовлення |
Письмо |
||||||
Тема 5 « Світ природи » / Unit 4 “ The World of Nature ”
|
|
|
Пори року та погода |
|
It is frosty. In winter it is usually snowy I like … because there is / are … |
wet, foggy, muddy, frosty, leaf-leaves |
Неозначені речення |
ex.3a-p.98
|
ex.1,5-p.98-99 |
ex.3b, 4 -p.99 |
ex.2-p.98
|
Словникова робота(с.98)описувати усно пору року, погоду
|
|
|||||||||||||
|
|
Якою була погода в різних містах світу? |
It was warm in September. The sky was blue. What was the weather like yesterday? |
Rome, Kyiv, Paris, London |
To Be in Past Simple Tense |
ex.1,2-pp.100-101
|
ex.4-p.102 |
ex.3-p.101 |
|
Вірш(с.102)-вивчити
написати про погоду |
|
||||||||||||||
|
|
Зима в Україні. Дитячі розваги |
The trees were white. We made a snowman. They played snowballs |
ski, skate, play snowballs, make a snowman, sledge, snow-flake |
Past Simple Tense Правильні і неправильні дієслова (made, had, came, saw, did) |
ex.2, Remember!-pp.103-105 WB ex.1,2-p.78 |
ex.1,3-pp.103-104 |
WB ex.3,4-p.79 |
ex.5-p.105 |
Пісня (с.104)-співати РВ,ex.5-p.105-доповнити імейл
|
|
||||||||||||||
|
|
Яка пора року краща, тепліша, зеленіша? |
It’s hotter in August than in May. Why don’t you like …? |
said, wrote |
Comparative degree of simple adjectives. |
Remember!ex.2-pp.106-107
|
ex.5-p.108
|
ex.1,4-pp.106,108
|
ex.3-p.107
|
Пісня (с.108)-співати
|
|
||||||||||||||
|
|
Наша планета – Земля. Цікаві місця |
The Sahara is the largest desert in the world. |
world, pole, the Earth, ocean, tropical forest, desert, dry, plant, Africa |
Superlative degree of simple adjectives |
ex.2, Remember! ex.4-pp.109 -111 |
ex.1-p.109 |
ex.3,6-pp.109-111 |
|
|
|
||||||||||||||
|
|
Де най-холодніше, а де найспекотніше? Екзотичні тварини |
It often rains there. Winter is the happiest time for polar bears. What are the driest places on Earth? |
Arctic, Antarctic, North, South, ice, top, bottom, polar bear, seal, penguin, camel, land, rainforest, to become, to destroy |
|
ex.2,3a,4,5-pp.112-114
|
ex.1-p.112 |
ex.3b,6,7-pp.113-115 |
|
Словникова робота (с.112)
|
|
||||||||||||||
|
|
На фермі. Життя фермера. Свійські тварини |
They bought a farm and moved to the country. The roof was old. It is new now. |
farm, farmhouse, roof, garden, comfortable, easy, dirty, difficult, dangerous, ugly, boring |
Множина іменників. Виключення: sheep, mouse, goose |
ex.2-p.116
|
ex.1,5-pp.116,118 |
ex.3-p.117
|
ex.4-p.117 записати антонімічні речення |
Словникова робота (с.116)
|
|
||||||||||||||
|
|
Ферма дядька Фреда. Розвиток навичок ауд-ня та читання |
The weather was worse yesterday than today. The farm-house is more comfortable now. |
field, drive a car, fat, thin, useful, to sell, be afraid of, fresh. |
Comparative degree of complex adjectives. |
ex,2, Remember!ex.5-pp.119-121 |
ex.1-p.119 |
ex.6-p.121 |
ex.3,4-pp.120-121
|
записати правильні форми прикметників ex.5-p.121 |
|
||||||||||||||
|
|
Дикі тварини: дивні, розумні, кумедні… Яка твоя улюблена тварина? |
|
It is the worst hunter. He is the best student in class. It is the strangest animal on Earth. |
to attack, to hunt, tongue, chameleon, insect, shark, lizard, owl, chimpanzee, strange, intelligent |
Superlative degree of complex adjectives |
ex.2, Remember! ex.3,4-pp.122-124
|
ex.1-p.122 |
ex.5,6-p.125 |
|
описати свою улюблену тварину Словникова робота (с.122)
|
|
|||||||||||||
|
|
Пори року. Погода. У світі дикої природи |
Повторення й огляд |
ex.3-p.126 |
ex.2-p.126 |
ex.1,4,5,6-pp.126-127 |
ex.7-p.127 |
|
|
ex.7-p.127 описати улюблену пору року |
|
||||||||||||||
|
|
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання. Лексико-граматичний тест
|
|||||||||||||||||||||||
№ п/п |
Дата |
Урок у НМК |
Соціокуль-турна компетенція |
Мовна компетенція |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
Примітка |
||||||||||||||||||
Засоби вираження |
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіюван-ня |
Мовлення |
Письмо |
|||||||||||||||||||
Тема 6 « Моє місто – мій дім » /Unit 6 “ My City – My Home”
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
У будинку. Кімната моєї мрії |
|
There is a … in the corner / between the … and … |
cooker, toilet, wardrobe, between, in the middle of, in the corner |
Prepositions of place. |
ex.2,3-pp.128-129
|
ex.1-p.128 |
|
ex.4-p.129 |
Словникова робота (с.128) РВ,ex.5-p.129-описати кімнату своєї мрії |
|
|
|
Традиційний англійський будинок |
The sitting room is usually a favourite one in the house. There is no place like home. |
mirror, cupboard, upstairs, down-stairs, traditional, to spend, to sit around, East, West |
|
ex.2-pp.130-131
|
ex.1-p.130 |
ex.3,4-p.131 |
|
вибрати правильну відповідь |
|
|
|
|
Місто/село. Вулиця. Будинок. Кімната |
What’s your address? I live at 10 Green Street. |
street, block of flats, building, house, address |
|
ex.2, Remember!-pp.132-133 |
ex.1-p.132 |
ex.3,4,5-p.133 |
ex.2-p.90
|
описати місце проживання |
|
|
|
|
Лондон – столиця Великобри-танії. Визначні місця Лондона |
There are a lot of bridges over the Thames. It is very old and famous. |
bridge, museum, underground, famous, city, town, double-decker, gallery, the Thames, British, England |
|
ex.2-pp.134-135 |
ex.1,4-pp.134,136 |
ex.3-p.136
|
|
Словникова робота (с.134) написати про своє місто/село |
|
|
|
|
Споруди міста. Де провести час з користю? |
There is a … in the street / town. Is there … ?- Yes, there is. / No, there isn’t. |
supermarket, market, cinema, theatre, circus, to have a walk round the city |
There is … / There are … |
|
ex.1-p.137 |
ex.2,3,4-pp.137-138 |
ex.3-p.95, |
розгадати кросворд |
|
|
|
|
Орієнтація у незнайомо-му місті. Прийменни-ки місця |
Where is a food shop? It’s next to the gallery. There are two cine-mas down the street. |
behind, opposite, bank, post office, restaurant, on the left / right, down the street |
Prepositions of place |
ex.2,3-pp.139-140
|
ex.1-p.139 |
ex.4,5-pp.141-142 |
|
Словникова робота (с.139) описати малюнок |
|
|
|
|
Моя вулиця. Що цікавого на твоїй вулиці? |
There are some interesting places to see. It is not difficult to find the … |
bakery, library, bus stop, police station, side, lollipop, delicious, to find |
|
ex.3a,b-p.144
|
ex.1,2-p.143 |
ex.3c,4-p.145 |
|
написати про свою вулицю |
|
|
|
|
Як пройти до театру? |
Go down this street. Then turn right. The hospital is opposite the park. |
church, hos-pital, station, to turn, to cross, to pass, to go down |
Imperatives. |
ex.4-p.148
|
ex.1-p.146 |
ex.2,3-pp.146-147 |
|
Розробити маршрут До школи, до центру міста |
|
|
|
|
Які плани на вихідні? – Ходімо до музею! |
I haven’t got any idea. Here is the map. Let’s look and find it. She is walking down the street. |
|
Present Continuous |
ex.3-p.150 |
ex.4-p.151 |
ex.1,2,5-pp.129,151 |
|
Скласти діалог |
|
|
|
|
Цікаві місця мого міста |
Повторення й огляд |
ex.1-p.152, ex.3-pp.154 -155 |
|
ex.2,4-pp.153,155 |
ex.5-p.155 |
поповн. портфоліо |
|
РВ,ex.3-p.155-дати відповіді |
|
|
|
|
Узагальнюючий урок. Лексико-граматичний тест |
№ п/п |
Дата |
Урок у НМК |
Соціокуль-турна компетенція |
Мовна компетенція |
Мовленнєва компетенція |
Домашнє завдання |
Примітка |
|||||
Засоби вираження |
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіюван-ня |
Мовлення |
Письмо |
||||||
Тема 7 «Порожування » / Unit 7 “On the Move”
|
|
|
Який твій улюблений вид подорожування? |
|
I go to school by bus / on foot. Taxi is the fastest transport in our city. |
by plane / train / taxi / car / boat on foot to travel, to stay, trip |
Comperatives and superla-tives of adjec-tives The Revision of Present & Past Simple, Present Continuous |
ex.1, Remember!ex.2-pp.156-157
|
ex.7-p.159 |
ex.3,4,5,6-pp.158-159 |
|
Словникова робота (с.157)
|
|
|
|
На залізничній станції. Довідкове бюро |
When does the train to … arrive? Which platform? Is he going to come by plane? |
to arrive (in a city),to leave, platform, on time, late information desk, |
Objective Pronouns: me, him, her, us, them, it, you |
ex.1, Remember!-pp.160-161 |
|
ex.2,3-pp.160-162 |
ex.4,5-p.162
|
скласти діалог |
|
|
|
|
Чому люди подорожу-ють? Туристичні компанії |
Travelling is the best way to learn lots of new things. Don’t forget a camera to take photos. |
agency, way, change, ticket, differrent, means of transport, passenger, suitcase, ticket, on business, for pleasure, to get to know, to learn, pleasant, view |
The Revision of Tenses |
ex.2,3,4 Remember!-pp.163-165
|
ex.1-p.163 |
ex.5-p.165 |
ex.3-p.164 |
заповнити пропуски ex.2-p.166 |
|
|
|
|
На автовокзалі. В аеропорту. На морському вокзалі |
How did you get to …? We went there by … When doe the train to … leave? It leaves at … When are you going to leave? |
luggage, ticket office, timetable board, bus / railway station, airport, seaport, clerk |
|
ex.2,4-pp.166-168
|
ex.1-p.166 |
ex.3,5-pp.167-168 |
|
Словникова робота (с.166) побудувати діалоги |
|
|
|
|
В аеропорту. Подорожу вання літаком |
How can I get to the railway station? You can take a … or you can catch a … Where did you buy tickets? How long did it take you to get there? |
tram, under-ground, trolley-bus, cheap, to miss / catch / take a train / bus…, pilot, check-in desk, airbus, journey, voyage, to board, beforehand, air hostess, mechanic
|
|
ex.3, Remember! ex.5-pp.1170-172 |
ex.1-p.169 |
ex.2,4,6,7-pp.169-170,173 |
|
описати свою недавню подорож |
|
|
|
|
Подорож Лондоном. Визначні місця Лондона
|
They have started from … We have already seen … They haven’t done … yet. They have visited …The bus has turned left. |
tour, tourist, sight, royal, sightseeing, to go sightseeing, the guard |
Present Perfect Tense Statements & Negative sentences |
ex.1, Remember,2,3,Remember!,ex.4a-pp.174-178
|
|
ex.4b-p.178 |
|
Словникова робота (с.174)
|
|
|
|
|
Лондон – Нью-Йорк. Визначні місця відомих столиць
|
|
straight ahead, welcome, go along, cathedral, square, parliament, palace |
Present Perfect Tense of irregular verbs: buy, catch, come, eat, fly, get, go, have, learn, read, tell, write |
ex.3-pp.179-180
|
ex.2-p.179 |
ex.1,4,5-pp.179-180
|
|
Розп-ти про визначні місця |
|
|
|
|
Київ – столиця нашої держави |
How long have you been in Kyiv? Have you ever visited London? – Yes, I have. / No, I haven’t. What has he bought? |
cab, New York, subway, statue |
Present Perfect Tense. Interrogative sentences. |
|
|
ex.1,2,3,4-pp.181-183 |
|
Впр 5 с 183
|
|
|
|
|
Зустрічайте туристів з Лондона та Нью-Йорка |
Have you seen any places of interest? How many times have you been there? I haven’t seen you for ages! |
place of interest
|
Present Perfect Tense vs Past Simple
|
|
|
ex.1,3,4-pp.184-185 |
ex.2-p.185
|
придумати запитання для інтерв’ю |
|
|
|
|
Подорожування у нашому житті |
Повторення й огляд |
ex.3,5,6-pp.187-189 |
|
ex.1,2,4,7,8-pp.186, 188-189 |
ex.9-p.189 |
поповн. портфоліо |
|
РВ, ex.5-p.188-поставити запитання до тексту
|
|
|
|
|
Узагальнюючий урок. Лексико-граматичний тест |
||||||||||
|
|
Контроль аудіювання |
Повторити ЛО, що вивчалися |
|
||||||||
|
|
Контроль читання |
Підготуватися до контролю письма |
|
||||||||
|
|
Контроль письма |
Підготуватися до контролю говоріння |
|
||||||||
|
|
Контроль говоріння |
Повторити ЛО, що вивчалися |
|
||||||||
|
|
Підсумковий урок вивченого навчального матеріалу за рік |
Повторити вивчене за рік |
|