КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
6 клас НУШ (105 годин) ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ та Громадянська освіта.
(70 год Історії України, Всесвітня історія. та 35 год Громадянської освіти)
До підручника авторів: Щупак І., Бурлака О., Власова Н., Піскарьова І. (2023)
Модельна навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти(автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795
Програма укладено відповідно до підручника Щупак І.Я. Історія України. Всесвітня історія: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Щупак І.Я., Бурлака О.В., Власова Н.С., Піскарьова І.О. — Київ: УОВЦ “Оріон”, 2023.
Години громадянської освіти інтегровано до історії України та всесвітньої історії відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 9 серпня 2024 року № 1120 і з урахуванням вимог Додатків 17 і 18 Державного стандарту (Громадянська та історичні освітня галузь), а також Додатку до листа МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24 №7.1 (автори: О. Бурлака, О. Желіба). Програма є складовою частиною громадянської та історичної освітньої галузі.
№ |
Тема |
Дата |
Д/з |
1 |
Діагностичне оцінювання за програмою з історії за 5-й клас. |
|
Повторити |
|
ВСТУП ДО КУРСУ |
|
|
2 |
Вступ. Що вивчає наука історія. Історична періодизація: світ і Україна. Що вивчає історія стародавнього світу. |
|
§1,с.7
|
3 |
Як виникли системи літочислення. |
|
§2-§3 |
4 |
Практична робота «Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу». |
|
§4,с.18 |
5 |
Джерела з історії первісності та стародавнього світу. |
|
§5,с.21 |
|
РОЗДІЛ-1. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ У ПЕРВІСНІ ЧАСИ. |
|
|
6 |
Поява і розселення людини на планеті Земля. |
|
§6,с.24 |
7 |
Кам’яний вік в історії людства. |
|
§7, с.30 |
8 |
Практична робота «Стоянки первісних людей на теренах України» (опис способу життя первісних людей на основі археологічних джерел) |
|
§8 |
9 |
Поява і розселення людей на теренах України. |
|
§9,с.38 |
10 |
Неолітична революція та початок обробки металів. |
|
§10,с.44 |
11 |
Спільноти землеробів на українських землях. |
|
§11,с.51 |
12 |
Спільноти скотарів на українських землях. |
|
§12 |
13 |
Форми організації первісних спільнот. |
|
§13,с.58 |
14 |
Релігійні вірування та культура первісної доби. |
|
§14,с.64 |
15 |
Узагальнення |
|
§1-15 |
16 |
Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ-2. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ. |
|
|
17 |
Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі й просторі. |
|
§16,с.72 |
18 |
Цивілізації річкових долин. |
|
§17,с.78 |
19 |
Як давні народи створили в річкових долинах успішні країни |
|
§17,с.79 |
20 |
Держави Стародавнього Сходу на лінії часу. Давній Єгипет |
|
§18,с.83 |
21 |
Масопотамія: шумер та аккад. Вавилон, Ассирія. Перська держава |
|
§18,с.85 |
22 |
Ізраїль і Юдея |
|
§19,с.87 |
23 |
Стародавні держави Індії та Китаю |
|
§19,с.88 |
24 |
Влада в державах Стародавнього Сходу. |
|
§20,с.92 |
25 |
Дослідницький проєкт «Закони Хаммурапі» |
|
§20,с.94 |
26 |
Суспільство в державах Стародавнього Сходу. |
|
§20,с.95 |
27 |
Родина і виховання дітей. Становище жінки в суспільствах Стародавнього сходу. |
|
§21,с.99 |
28 |
Міфологія та релігійні вірування народів Стародавнього Сходу. |
|
§22,с.104 |
29 |
Ведична релігія Давньої Індії |
|
§22,с.106 |
30 |
Поява монотеїстичних релігій. Юдаїзм. Буддизм. Конфуціанство. |
|
§23,с.110 |
31 |
Культурні надбання Стародавнього Сходу. Творчий проєкт - фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки» |
|
§24-25 |
32 |
Узагальнення |
|
§16-26 |
33 |
Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ-3. ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ. |
|
|
34 |
Природа і населення Давньої Греції. |
|
§27,с.124 |
35 |
Мінойська та ахейська Греція. |
|
§28,с.127 |
36 |
Давньогрецький поліс. Афіни – батьківщина демократії: від Солона до Перикла. |
|
§29-30 |
37 |
«Золотий вік» Афін за Перикла. |
|
§32,145 |
38 |
Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави |
|
§33,с.150 |
39 |
Практична робота « Навчання на виховання громадян і воїнів» (на прикладі Афін і Спарти) порівняння повсякденного життя і побуту в Спарті та Афінах за письмовими джерелами. |
|
|
40 |
Персько-грецькі війни. Військова справа в Давній Греції |
|
§34,с.153 |
41 |
Утворення імперії Александра Македонського. |
|
§35,с.159 |
42 |
Практична робота «Александр Македонський. Формування життєвої позиції діяча» |
|
|
43 |
Традиції повсякденного життя. Давньогрецька мода. |
|
§36,с.163 |
44 |
Навчання та виховування громадян і воїнів в Афінах і Спарті. |
|
§36,с166,168 |
45 |
Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри. |
|
§37,с.169 |
46 |
Культура Давньої Греції та елліністичної доби. |
|
§38,с.174 |
47 |
Античні міста-держави-осередки давньогрецької цивілізації на теренах України. |
|
§39,с.181 |
48 |
Кіммерійці на території України. |
|
§40,с.186 |
49 |
Скіфи на теренах України. |
|
§41,с.190 |
50 |
Сармати на території України. |
|
§42,с.194 |
51 |
Узагальнення |
|
§27-43 |
52 |
Тематичний контроль |
|
Повторити |
|
РОЗДІЛ-4. ДАВНІЙ РИМ І ЙОГО СУСІДИ |
|
|
53 |
Природа і населення Давньої Італії.Виникнення міста Рима в Італії. |
|
§44,с.199 |
54 |
Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму Римська республіка в V–І ст. до н.е. Римське право |
|
§45,с.203 |
55 |
Воєнна експансія Риму. Військова справа в Давньому Римі. |
|
§46,с.208 |
56 |
Диктатура Юлія Цезаря. Практична робота «Формування життєвої позиції діяча» |
|
§47,с.212 |
57 |
Утворення Римської імперії. Октавіан Август. |
|
§47,с.213 |
58 |
Римська імперія: від розквіту до поділу |
|
§48,с.217 |
59 |
Узагальнення |
|
§44-48 |
60 |
Тематичний контроль(частина І) |
|
|
61 |
Родина і виховання . Родина в Давньому Римі. Становище жінки. Навчання і виховання дітей. Традиції повсякденного життя. |
|
§49,с.222 |
62 |
Виникнення та поширення християнства. Християнське вчення. Ісус Христос. Перші християнські громади і церкви. Перетворення християнства на державну релігію. |
|
§50,с. 227 |
63 |
Культура Давнього Риму. Наукові знання та мистецтво в Давньому Римі |
|
§51,с.230 |
64 |
Падіння Західної Римської імперії. |
|
§52,с.234 |
65 |
Поява слов’ян. Як починалася історія слов’ян. |
|
§53,с.240 |
66 |
Венеди, анти і склавини в писемних джерелах. |
|
§53,с.242 |
67 |
Практична робота «Як жили предки українського народу - слов’яни». |
|
§54,с.245 |
68 |
Узагальнення |
|
§47-55 |
69 |
Тематичний контроль(Частина ІІ) |
|
Повторити |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ З КУРСУ |
|
|
70 |
Внесок суспільств стародавнього світу в історію людства. |
|
§56,с.251 |
|
Громадянська освіта. Тема 1. ЛЮДИНА І СВІТ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕЧЕЙ |
|
|
71 |
Вступ. Людина та середовище її існування. Природне та суспільне середовище існування людини. Потреби людини як рушійна сила її діяльності. |
|
|
72 |
Я-людина. Індивід. Індивідуальність. |
|
|
73 |
Особистий розвиток: мобільність, адаптивність, креативність. |
|
|
74 |
Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва. |
|
|
75 |
Економіка домогосподарства. Домашнє господарство. Бюджет господарств. |
|
|
76 |
Історичний розвиток форм господарювання. Привласнювальне і відтворювальне господарювання. Натуральне і товарне господарство. |
|
|
77 |
Історичні етапи розвитку економічних систем. Поняття «економічна система».. Доіндустріальне (аграрне), індустріальне, постіндустріальне суспільство та їх матеріальна культура. |
|
|
78 |
Сучасні економічні системи Ринкова, адміністративна (планова, командна), змішана економіки. |
|
|
79 |
Торгівля, гроші і банки у світі матеріальних речей. Торгівля і торгівельні шляхи. Етапи розвитку грошей протягом історії. Фінансова грамотність у житті сучасної людини. |
|
|
80 |
Ресурси суспільного виробництва протягом історії. Матеріали і технології. Проблема вичерпності ресурсів. |
|
|
81 |
Технології суспільного виробництва протягом історії. Знаряддя праці. Робоча сила. Роль науково-технічних винаходів. Екологічні аспекти господарської діяльності людини. |
|
|
82 |
Рівень життя людей та глобальні цілі сталого розвитку. Проблема соціально-економічної нерівності. Економічні та соціальні права людини. Обов’язки громадян у сфері економіки та екології. Глобальні цілі сталого розвитку (відповідно до визначених ООН у 2015 р.) |
|
|
83 |
Глобальні проблеми людства. |
|
|
84 |
Тематичний контроль |
||
Тема 2. ЛЮДИНА І СВІТ УЯВЛЕНЬ ТА ІДЕЙ |
|||
85 |
Світогляд як форма самосвідомості людини.Складові світогляду. Розвиток уявлень про світ протягом історії людства. Багатоманіття світоглядів: міфологічний, релігійний, науковий; мистецький і філософський світогляди; побутовий світогляд. |
|
|
86 |
Духовні потреби людини. Цінності. Цінності як основа цивілізації, еволюція системи цінностей цивілізацій. Духовні цінності. Соціальні цінності. Моральні цінності як життєві орієнтири. |
|
|
87 |
Релігія, віра, церква в житті суспільства і людини. Види віровчень. Роль релігії, віри в історії та сьогоденні. |
|
|
88 |
Право на свободу віросповідання. Сутність свободи віросповідання. Дискримінація за релігійною ознакою в історії людства. Віротерпимість. Атеїзм. Релігійна різноманітність сучасної України. Поліконфесійність. |
|
|
89 |
Матеріальна й духовна культура людства. Співвідношення науки, мистецтва, філософії та релігії в духовній культурі людства. |
|
|
90 |
Національна культура. Культурна багатоманітність світу. Соціокультурні практики різних спільнот. Культурно- національні особливостей людей, які живуть в Україні |
|
|
91 |
Самоідентифікація людини. Сенс життя. Ідеал в житті людини. Самопізнання. Самореалізація. Самооцінка. Планування майбутнього. Саморозвиток. |
|
|
92 |
Соціалізація людини .Роль Сімї. |
|
|
90 |
Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Мої вподобання. |
|
|
91 |
Тематичний контроль |
||
Тема 3. Світ інформації та мас-медіа |
|||
93 |
Роль інформації та медіа в сучасному світі. Комунікація. Інформація |
|
|
94 |
Різновиди медіа та їх розвиток. Вплив мас-медіа на формування громадської думки |
|
|
95 |
Свобода. Етика і відповідальність |
|
|
96 |
Маніпуляції в медіапросторі. Фейкова інформація |
|
|
97 |
Пропаганда. «Мова ворожнечі». |
|
|
98 |
Інтернет. Цифрова ідентичність. Коментарі. |
|
|
99 |
Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. |
|
|
100 |
Тематичний контроль |
||
Тема 4. Україна, Європа, світ |
|||
101 |
Міграція. Європейська політика сусідства. |
|
|
102 |
Міжнародні відносини та міжнародне право. Євросоюз. |
|
|
103 |
Європейський вибір України. |
|
|
104 |
Україна – член європейського та світового співтовариства. |
|
|
105 |
Тематичний контроль |