Урок 25 Тема: Шкільна громада Підготувала : вчитель історії Березанської гімназії №2 Катерина Козацька
Номер слайду 2
1. Що таке шкільна громада? 2. Партнерство – важливий елемент розвитку шкільної громади. 3. Участь учнівського самоврядування в організації життя шкільної громади.
Номер слайду 3
Варто запам'ятати! Школа — людська громада у мініатюрі, адже в її стінах теж вирує спільне колективне життя, формуються і виконуються певні правила поведінки. Вчителі об’єднані спільним завданням навчити, учні — спільним завданням навчитися й отримати корисні знання і навички. Повноправною частиною шкільної громади є батьки, які об’єднані бажанням створити найкращі умови для розвитку та навчання своїх дітей. Шкільна громада — об’єднання педагогів, учнів та батьків, характерною рисою якого є взаємодія всіх учасників заради досягнення спільної мети.
Номер слайду 4
Діємо: практичне завдання. Розгляньте ілюстрації та поміркуйте, чому ланцюжок партнерства «вчительство — учнівство — батьки й опікуни» настільки важливий для розвитку шкільної громади. Як ви розумієте вислів «Сучасна школа — це партнерство учнів, батьків і вчителів»
Номер слайду 5
Історичні довідки: Перша згадка про школу зафіксована у шумерських джерелах, датованих 3500 року до н. е. Навчальний заклад називали «будинком табличок», а вчителя — «батьком будинку табличок» (це пов’язано з писемністю шумерів, які писали на вологих глиняних табличках). Звичайно, вчителями при школах були жерці (служителі культів), учнями — лише хлопчики з найзаможніших родин. Перша школа для дівчат у Русі-Україні відкривається при Андріївському монастирі в Києві. Це сталося у 1086 році за сприяння онуки Ярослава Мудрого — Анни Всеволодівни, яка опікувалася освітою в цілому й, зокрема, освіченістю жінок. Звичайно, мова йшла про освіту дівчат із заможних родин, але для середньовічного суспільства це було суттєвим досягненням.
Номер слайду 6
Діємо: практичні завдання. Розгляньте колаж. Поміркуйте, у які періоди і де могли виникати зображені на ілюстраціях школи. Складіть коротку розповідь на тему: «Якою може стати школа майбутнього».
Номер слайду 7
Варто знати!Сьогодні всі мають право на освіту, незалежно від статі, матеріального рівня чи місця проживання. У нашій державі діє закон «Про загальну середню освіту», який базується на Конституції України. Це означає, що в Україні працюють тисячі шкіл (станом на 13 жовтня 2022 року нараховувалося 12 923 шкіл), які надають освітні послуги всім дітям, готуючи їх до дорослого життя, а також подальшого навчання у технікумах, інститутах, університетах тощо. А якщо функціонує школа, розвивається й шкільна громада.
Номер слайду 8
Учнівське самоврядування — це спосіб залучення учнів до систематичної участі в організації життя шкільної громади. Важливо, що творять шкільне життя яскраві особистості — учні, вчителі, батьки, але рішення приймаються разом, у колективі. Тут вкрай важливо пропонувати й реалізовувати власні проєкти, але не менш важливо чути думку партнерів. Діємо: практичні завдання. Уже багато років однією з найулюбленіших розповідей для людей будь-якого віку є твори Дж. Роулінг про Гаррі Поттера. Пропонуємо виконати «поттерівські завдання» і трошки поміркувати. Для цього перейдіть за QR-кодом або посиланням і складіть довідку, використовуючи слова-підказки. https://cutt.ly/Cww9 X6q. A
Номер слайду 9
Сьогодні у світі існує чимало незвичних для нас шкіл. Наприклад, Підземна школа (Terraset Elementary School РТА) у США або Школа на плаву (Компонг Луонг) у Камбоджі. Однією з таких незвичайних шкіл є канадська школа без дисципліни (ALPHA Alternative School), що знаходиться у Торонто. Школа була створена у 1972 році та дозволяє дітям повну свободу дій, у ній відсутні правила і домашні завдання. Поміркуйте, чому створюють такі незвичні школи. За допомогою інтернет-мережі складіть топ-10 незвичних шкіл світу та представте їх у класі. Школа без дисципліни. ALPHA Alternative School (Канада) Школа пізнання всього через музику. Choir Academy of Harlem (США)
Номер слайду 10
ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ:1. Поясніть значення понять: «шкільна громада», «учнівське самоврядування».2. Складіть запитання до теми сьогоднішнього уроку, починаючи кожне словами «хто», «що», «як» та ін.
Номер слайду 11
РЕФЛЕКСІЯ Уявіть себе президентом/президенткою учнівського самоврядування. Складіть програму своїх ідей і запропонуйте її шкільній громаді. Схематично відобразіть, яким буде шкільне самоуправління (посади й обов’язки учнів) за вашою програмою.