7 клас
Всесвітня історія
Календарне планування
Річна кількість годин – 70 (2 година на тиждень).
Складено до підручника: Олександр Гісем, Олександр Мартинюк. Всесвітня історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/ Олександр Гісем, Олександр Мартинюк. – Харків : Ранок, 2020. – 144 с. : іл.
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
|
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
|
Велике переселення народів. Імперія франків та її занепад. Утворення «варварських королівств». Франкська держава. |
|
|
|
|
Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство, позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого |
|
|
|
|
Візантія. Візантійська імперія доби Юстиніана. |
|
|
|
|
Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів.
|
|
|
|
|
Культура Візантії. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію; позначити на контурній карті Візантію |
|
|
|
|
Арабський світ. Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. |
|
|
|
|
Арабські завоювання та халіфати. |
|
|
|
|
Розвиток арабо-мусульманської культури Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; – позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; |
|
|
|
|
Практичне заняття №1. Організація влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
|
Практична робота виконання контурних карт з теми: ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Перші середньовічні держави»
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
|
Людина і природа в Середньовіччі. Зв’язок людини і природи. Рух населення.
|
|
|
|
|
Становище жінки. Внутрішня і воєнна колонізація.
|
|
|
|
|
Середньовічне західноєвропейське суспільство. Феодалізм. |
|
|
|
|
Три стани середньовічного суспільства. |
|
|
|
|
Практична робота: зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
|
|
|
|
Християнська церква в V-XI ст. |
|
|
|
|
Повсякденне життя Середньовічної Європи. Середньовічне місто. Ремесло і цехи. Практична робота №2: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
|
|
|
|
Торгівля й гільдії. Міські комуни. Міська культура. |
|
|
|
|
Практична робота №2: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Середньовічний світ Західної Європи» |
|
|
|
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів, |
|
|
|
|
Жінки в скандинавському суспільстві. Скандинавські держави в XII-XV ст. |
|
|
|
|
Причини хрестових походів. Перший хрестовий похід.. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів |
|
|
|
|
Другий, третій, четвертий хрестовий похід їх значення та наслідки. |
|
|
|
|
Середньовічні держави. Станово-представницька монархія. |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ |
||||
|
Франція у ХІ–ХV ст. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ, Філіппа ІV Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція
|
|
|
|
Столітня війна. Жанна д’Арк. |
|
|
||
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія |
|
|
|
|
Велика хартія вольностей. Заснування англійського парламенту. |
|
|
|
|
Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури |
|
|
|
|
Англія ХV ст. Війна троянд. |
|
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони Священної Римської імперії, |
|
|
|
|
Німецький «наступ на схід», Золота булла, Ганза. |
|
|
|
|
Практичне заняття №3. Зіставити устрій станово- представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки) / Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури (на вибір). |
|
|
|
|
Італійські торгівельні республіки Генуя і Венеція. Папська область. |
|
|
|
|
Південна Італія. Сицилія. Арабська Іспанія. |
|
|
|
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія. |
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Європейське суспільство і держави в X-XVст. » |
|
|
|
|
Християнська церква в ХІ–ХV cт. Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. |
|
|
|
|
Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков. |
|
|
|
|
Каролінгське Відродження. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі». |
|
|
|
|
Практична робота: Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня / |
|
|
|
|
Героїчний епос. Рицарська культура.Міська культура.Розвиток техніки і книгодрукування. |
|
|
|
|
Практичне заняття №4. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» / |
|
|
|
|
Практична робота: Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи» (на вибір). |
|
|
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження; |
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Матеріальний і духовний світ єввропейського суспільства» |
|
|
|
|
||||
|
Чеське королівство. Ян Гус. Гуситські війни. |
|
|
|
|
Угорщина. Польське королівство. |
|
|
|
|
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. |
|
|
|
|
Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості проутворення Польського королівства, Угорського, Чеського королівств, гуситські війни,, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті територію Польського королівства, Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн |
|
|
|
|
Північно-східна Русь. Володимиро-Суздальське князівство. Новгородська республіка. Монгольська навала. |
|
|
|
|
Московське царство. Іван Калита. Дмитрій Донський. Іван ІІІ. |
|
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ.
|
|
|
|
|
Культура Османської імперії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
|
|
|
|
Практичне заняття №5. Прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи. / Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій» (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
Практичне заняття №6. Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
|
||
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами: «Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст». |
|
|
|
Країни Сходу.Китай. |
|
|
||
|
Китай за правління династії Суй і Тан. Династія Сун. |
|
|
|
|
Китай за монгольського панування. Розвиток культури Китаю. |
|
|
|
|
Японія в середні віки. |
|
|
|
|
Середньовічне індійське суспільство. |
|
|
|
|
Делійський султанат. |
|
|
|
|
Культура Індії. |
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами: «Країни Сходу». |
|
|
|
|
Резерв. |
|
|
|