Календарно-тематичне планування 7 клас Всесвітньої історії ( 70 год )

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 7 клас з Всесвітньої історії розраховане на 2 години в тиждень, 70 годин на рік.
Перегляд файлу

7  клас

Всесвітня історія

Календарне планування

Річна кількість годин – 70 (2 година на тиждень).

Складено до підручника: Олександр Гісем, Олександр Мартинюк. Всесвітня історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/ Олександр Гісем, Олександр Мартинюк. – Харків : Ранок, 2020. – 144 с. : іл.

 

з/п

Тема уроку

Дата

Примітка

  1.  

Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян.  Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.

 

 

 

РОЗДІЛ 1.  ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

  1.  

Велике переселення народів. Імперія франків та її занепад. Утворення «варварських королівств». Франкська держава.

 

 

  1.  

Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство,  позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого

 

 

  1.  

Візантія. Візантійська імперія доби Юстиніана.

 

 

  1.  

Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів.

 

 

 

  1.  

Культура Візантії. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  Візантійську імперію;  позначити на контурній карті Візантію

 

 

  1.  

Арабський світ. Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу.

 

 

  1.  

Арабські завоювання та халіфати.

 

 

  1.  

Розвиток арабо-мусульманської культури Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; –   позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

 

 

  1.  

Практичне заняття №1.  Організація влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

 

  1.  

Практична робота виконання контурних карт з теми: ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Перші середньовічні держави»

 

 

 

РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

  1.  

Людина і природа в Середньовіччі. Зв’язок людини і природи. Рух населення.

 

 

 

  1.  

Становище жінки. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

 

 

  1.  

Середньовічне західноєвропейське суспільство. Феодалізм.

 

 

  1.  

Три стани середньовічного суспільства.

 

 

  1.  

Практична робота:  зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.

 

 

  1.  

Християнська церква в V-XI ст.

 

 

  1.  

Повсякденне життя Середньовічної Європи. Середньовічне місто. Ремесло і цехи. Практична робота №2: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір).

 

 

  1.  

Торгівля й гільдії. Міські комуни. Міська культура.

 

 

  1.  

Практична робота №2: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір).

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Середньовічний світ Західної Європи»

 

 

  1.  

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

 

 

  1.  

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів,

 

 

  1.  

Жінки в скандинавському суспільстві. Скандинавські держави в XII-XV ст.

 

 

  1.  

Причини хрестових походів. Перший хрестовий похід.. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів

 

 

  1.  

Другий, третій, четвертий хрестовий похід їх значення та наслідки.

 

 

  1.  

Середньовічні держави. Станово-представницька монархія.

 

 

РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ

  1.  

Франція у ХІ–ХV ст. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ, Філіппа ІV  Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція

 

 

 

  1.  

 

Столітня війна. Жанна д’Арк.

 

 

  1.  

Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія

 

 

  1.  

Велика хартія вольностей. Заснування англійського парламенту.

 

 

  1.  

Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури

 

 

  1.  

Англія ХV ст. Війна троянд.

 

 

  1.  

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони  Священної Римської імперії,

 

 

  1.  

Німецький «наступ на схід», Золота булла, Ганза.

 

 

  1.  

Практичне заняття №3. Зіставити устрій станово- представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки) / Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури (на вибір).

 

 

  1.  

Італійські торгівельні республіки Генуя і Венеція. Папська область.

 

 

  1.  

Південна Італія. Сицилія. Арабська Іспанія.

 

 

  1.  

Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія.

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Європейське суспільство і держави в X-XVст. »

 

 

  1.  

Християнська церква в ХІ–ХV cт. Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт.

 

 

  1.  

Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков.

 

 

  1.  

Каролінгське Відродження. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі».

 

 

  1.  

Практична робота: Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня /

 

 

  1.  

Героїчний епос. Рицарська культура.Міська культура.Розвиток техніки і книгодрукування.

 

 

  1.  

Практичне заняття №4. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» /

 

 

  1.  

Практична робота: Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи» (на вибір).

 

 

  1.  

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження;

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом: «Матеріальний і духовний світ єввропейського суспільства»

 

 

 

  1.  

Чеське королівство. Ян Гус. Гуситські війни.

 

 

  1.  

Угорщина. Польське королівство.

 

 

  1.  

 Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи.

 

 

  1.  

 Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості проутворення Польського королівства, Угорського, Чеського королівств, гуситські війни,, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті територію Польського королівства, Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн

 

 

  1.  

Північно-східна Русь. Володимиро-Суздальське князівство. Новгородська республіка. Монгольська навала.

 

 

  1.  

Московське царство. Іван Калита. Дмитрій Донський. Іван ІІІ.

 

 

  1.  

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ.

 

 

 

  1.  

Культура Османської імперії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів.

 

 

  1.  

Практичне заняття №5.  Прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи. / Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій» (на вибір учителя/учительки).

 

 

  1.  

Практичне заняття №6.  Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами: «Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст».

 

 

  1.  

Країни Сходу.Китай.

 

 

  1.  

Китай за правління династії Суй і Тан. Династія Сун.

 

 

  1.  

Китай за монгольського панування. Розвиток культури Китаю.

 

 

  1.  

Японія в середні віки.

 

 

  1.  

Середньовічне індійське суспільство.

 

 

  1.  

Делійський султанат.

 

 

  1.  

Культура Індії.

 

 

  1.  

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами: «Країни Сходу».

 

 

  1.  

Резерв.

 

 

 

docx
Додано
11 вересня 2022
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку