Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
Біологія і екологія 10 клас
(до підручника К.М. Задорожний)
(70 год – 2 год на тиждень)
Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
І семестр Вступ (2 год) |
|||
1 |
|
Фундаментальні властивості живого |
§1 |
2 |
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства |
§2 |
Тема 1. Біорізноманіття (14 год) |
|||
3 |
|
Систематика — наука про різноманітність організмів |
§3 |
4 |
|
Концепції виду. Критерії виду |
§4 |
5 |
|
Лабораторна робота №1 Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу |
|
6 |
|
Неклітинні форми життя |
§5 |
7 |
|
Життєвий цикл вірусів. Значення вірусів у природі й житті людини |
§6 |
8 |
|
Прокаріотичні організми |
§7 |
9 |
|
Різноманіття прокаріотів. Бактерії та археї |
§8 |
10 |
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів |
§9 |
11 |
|
Основні групи еукаріотів |
§10 |
12 |
|
Автотрофні еукаріоти |
§11 |
13 |
|
Справжні гриби та грибоподібні організми |
§12 |
14 |
|
Тварини |
§13 |
15 |
|
Навчальний проект №1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
|
16 |
|
Узагальнення знань з теми «Біорізноманіття» |
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (14 год) |
|||
17 |
|
Органічні речовини живих організмів |
§14 |
18 |
|
Обмін речовин та енергії в біологічних системах |
§15 |
19 |
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму |
§16 |
20 |
|
Клітинне дихання |
§17 |
21 |
|
Особливості обміну речовин в автотрофних і гетеротрофних організмах |
§18 |
22 |
|
Роль ферментів у забезпеченні процесі метаболізму |
§19 |
23 |
|
Вітаміни, їхня роль в обміні речовин |
§20 |
24 |
|
Мінеральні речовини. Вода |
§21 |
25 |
|
Раціональне харчування та харчовий раціон |
§22 |
26 |
|
Практична робота №1 Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини |
|
27 |
|
Токсичні речовини |
§23 |
28 |
|
Знешкодження токсичних сполук |
§24 |
29 |
|
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму |
§25 |
30 |
|
Узагальнення знань з теми «Обмін речовин і перетворення енергії» |
|
Тема 3. Спадковість і мінливість (21 год) |
|||
31 |
|
Основні поняття та методи генетики |
§26 |
32 |
|
Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз |
§27 |
33 |
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини |
§28 |
34 |
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини |
§29 |
35 |
|
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів |
§30 |
36 |
|
Поняття про каріотип. Хромосоми. Хромосомний аналіз |
§31 |
37 |
|
Мутації та їхні властивості |
§32 |
38 |
|
Біологічні антимутаційні механізми |
§33 |
39 |
|
Геном людини |
§34 |
40 |
|
Закономірності спадкової і неспадкової мінливості людини |
§35 |
41 |
|
Лабораторна робота №2 Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості |
|
42 |
|
Тип успадкування ознак у людини |
§36 |
43 |
|
Генетичний моніторинг у людських спільнотах |
§37 |
44 |
|
Особливості генофонду людських спільнот |
§38 |
45 |
|
Медична генетика |
§39 |
46 |
|
Практична робота №2 Розв’язування типових генетичних задач |
|
47 |
|
Спадкові хвороби і вади людини |
§40 |
48 |
|
Захворювання людини зі спадковою схильністю, їхні причини |
§41 |
49 |
|
Медико-генетичне консультування. Діагностика та профілактика спадкових захворювань |
§42 |
50 |
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми: • Генетичний моніторинг в людських спільнотах. • Генотерапія та її перспективи. |
|
51 |
|
Узагальнення знань з теми «Спадковість і мінливість» |
|
Тема 4. Репродукція та розвиток організмів (14 год) |
|||
52 |
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів |
§43 |
53 |
|
Особливості процесів регенерації організму людини |
§44 |
54 |
|
Трансплантація тканин та органів у людини. Правила біологічної етики |
§45 |
55 |
|
Ріст і розвиток. Старіння і смерть клітин |
§46 |
56 |
|
Порушення клітинного циклу та їх наслідки |
§47 |
57 |
|
Онкогенні фактори та онкологічні захворювання |
§48 |
58 |
|
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу в людини |
§49 |
59 |
|
Лабораторна робота №3 Вивчення будови статевих клітин людини |
|
60 |
|
Запліднення. Порушення процесу запліднення в людини |
§50 |
61 |
|
Особливості репродукції людини. Репродуктивна медицина |
§51 |
62 |
|
Ембріогенез людини. |
§52 |
63 |
|
Лабораторна робота №4 Вивчення етапів ембріогенезу |
|
64 |
|
Чинники, що впливають на процеси росту й розвитку людини |
§52 |
65 |
|
Узагальнення знань з теми «Репродукція та розвиток організмів» |
|
Узагальнення (1 год) |
|||
66 |
|
Узагальнення вивченого за рік |
|
Повторення (4 год) |
|||
67 |
|
Повторення вивченого матеріалу з теми «Біорізноманіття» |
|
68 |
|
Повторення вивченого матеріалу з теми «Обмін речовин і перетворення енергії» |
|
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу з теми «Спадковість і мінливість» |
|
70 |
|
Повторення вивченого матеріалу з теми «Репродукція та розвиток організмів» |
|