Календарно-тематичне планування 10 клас
§ |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання (в зошиті / дистанційно) |
№ |
Дата/клас |
||
|
|
|
||||
|
Вступ. (4) Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
|
|
|
|
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
|
|
|
|
|
|
Фундаментальні властивості живого. |
|
|
|
|
|
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
|
|
|
|
|
Тема 1. Біорізноманіття (13 год.) Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. Сучасні критерії виду. |
|
|
|
|
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. |
|
|
|
|
|
|
Віруси. Гіпотези походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів |
|
|
|
|
|
|
Віроїди, пріони. |
|
|
|
|
|
|
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. |
|
|
|
|
|
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
|
|
|
|
|
Одноклітинні еукаріоти |
|
|
|
|
|
|
Біорізноманіття рослин |
|
|
|
|
|
|
Біорізноманіття тварин |
|
|
|
|
|
|
Біорізноманіття грибів |
|
|
|
|
|
|
Л. р.1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
|
|
|
|
|
|
проект Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (15 год.) Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. |
|
|
|
|
|
|
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
|
|
|
|
|
Вуглеводи, ліпіди |
|
|
|
|
|
|
Білки, |
|
|
|
|
|
|
Ферменти |
|
|
|
|
|
|
Нуклеїнові кислоти, АТФ |
|
|
|
|
|
|
Вітаміни
|
|
|
|
|
|
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
|
|
|
|
|
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. |
|
|
|
|
|
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
|
|
|
|
|
|
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. |
|
|
|
|
|
|
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
|
|
|
|
|
|
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
|
|
|
|
|
Пр 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Спадковість і мінливість (20 год.) Основні поняття генетики. Сучасні методи генетики |
|
|
|
|
|
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні. Каріотип людини та його особливості. |
|
|
|
|
|
|
Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині.
|
|
|
|
|
|
|
Передавання генетичної інформації з покоління в покоління |
|
|
|
|
|
|
Реалізація спадкової інформації
|
|
|
|
|
|
|
Гібридологічний аналіз. Закони Менденля |
|
|
|
|
|
|
Відхилення від законів Менделя. Взаємодія алельних генів |
|
|
|
|
|
|
Взаємодія неалельних генів |
|
|
|
|
|
|
Зчеплене успадкування ознак. |
|
|
|
|
|
|
Генетика статі |
|
|
|
|
|
|
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.
|
|
|
|
|
|
|
П.р. 2. Розв’язування типових генетичних задач.
|
|
|
|
|
|
|
Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини. |
|
|
|
|
|
|
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
|
|
|
|
|
|
Модифікаційна мінливість. |
|
|
|
|
|
|
Л. р. 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.
|
|
|
|
|
|
|
Популяційна генетика |
|
|
|
|
|
|
Еволюція геному людини |
|
|
|
|
|
|
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.
|
|
|
|
|
|
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонародже-них. Генотерапія та її перспективи
|
|
|
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Репродукція та розвиток (12 год.) Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
|
|
|
|
|
|
Клітинний цикл. Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
|
|
|
|
|
|
Статеві клітини. Л.р.3.Вивчення будови статевих клітин людини.
|
|
|
|
|
|
|
Особливості гаметогенезу у людини. |
|
|
|
|
|
|
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
|
|
|
|
|
|
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
|
|
|
|
|
|
Л.р.4. Вивчення етапів ембріогенезу |
|
|
|
|
|
|
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
|
|
|
|
|
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.
|
|
|
|
|
|
|
Тематична
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|