Календарно-тематичне планування.Біологія та екологія 11 клас.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування Біологія і екологія 11 клас (70 годин – 2 години на тиждень.Рівень стандарту ). Підручник: Біологія і екологія (рівень стандарту) : підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / К. М. Задорожний.
Перегляд файлу

Програма: Навчальна програма «Біологія і екологія» затверджена Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.)

Підручник:     Біологія і екологія (рівень стандарту) : підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / К. М. Задорожний. — Харків : Видавницво «Ранок», 2019. — с.: іл.

 

 

Календарно-тематичне планування

Біологія і екологія 11 клас

(70 годин – 2 години на тиждень.Рівень стандарту )

Всього  за  рік:  Контрольні роботи- 2    Практичні роботи – 3   Проекти – 2   Навчальні проекти – 1 

 

№ п/п

Тема уроку

Дата

 

 

Примітка

Тема 5. Адаптації ( 17 год.)

1/1

Первинний інструктаж з БЖД

Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання.

 

 

2/2

Загальні закономірності формування адаптацій.  Властивості адаптацій.

 

 

3/3

Поняття про преадаптацію та постадаптпцію. Стратегії адаптацій організмів.

 

 

4/4

Поняття про адаптивну радіацію.

 

 

5/5

Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види.

 

 

 

6/6

Основні середовища існування та адаптації до них організмів.

 

 

7/7

Формування адаптацій на молекулярному і клітинному рівнях організації.

 

 

8/8

Способи терморегуляції організмів.

 

 

 

9/9

Життєві форми рослин і тварин як адаптаціїдо середовища існування.

 

 

10/

10

Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі.

 

 

11/

11

 

Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.

 

 

 

12/

12

Симбіоз та його форми.

 

 

13/

13

Організм як середовище мешкання.Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Поширення паразитизму серед різних груп організмів.

 

 

 

 

14/

14

Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. 

 

 

15/

15

Фотоперіодизм і його адаптивне значення.

 

 

 

16/

16

 Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування

 

 

17/

17

Узагальнюючий урок з теми “Адаптації”.

 

 

Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя ( 12+1 год.)

18/

1

Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи і складові здорового способу життя.

 

 

19/

2

Безпека і статева культура.

Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом.

 

 

20/

3

Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння, наркотиків.

 

 

21/

4

Вплив стресових факторів на організм людини.

 

 

22/

5

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини.

 

 

 

23/

6

Імунна система людини, особливості її функціонування.Імунокорекція. Імунотерапія.

 

 

24/

7

Профілактика неінфекційних захворювань людини.

 

 

25/

8

Профілактика  інфекційних, інвазійних  захворювань людини

 

 

26/

9

Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань.

 

 

27/

10

Навчальний проект 1. 

Особиста програма зміцнення здоров’я.

 

 

28/

11

Підсумкова контрольна робота з теми “Біологічні основи здорового способу життя”.

 

 

29,30/

12,13

Повторення матеріалу.

Підсумковий урок.

 

 

Тема 7. Екологія (12 год.)

31/1

Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Екологічні зв’язки. Екологічні закони.

 

 

32/

2

Екологічні чинники та їхня класифікація.Вплив екологічних чинників на організм та іх угруповання.

 

 

33/

3

Популяції. Класифікація популяцій.Структура та характеристики популяцій.

 

 

34/

4

Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій.Функціональна роль популяцій в екосистемах.

 

 

35/

5

Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах.

 

 

36/

6

Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.

 

 

 

37/

7

Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів

 

 

38/

8

Проект 1.”Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)”.

 

 

39/

9

Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

 

 

40/

10

Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери.

 

 

41/

11

Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи.

 

 

 

42/

12

Узагальнення та систематизація знань

з теми”Екологія”.

 

 

Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (11 год.)

43/

1

Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.

 

 

44/

2

Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.

 

 

45/

3

Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.

 

 

46/4

Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм

 

 

47/5

Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів

 

 

48/6

Антропічний вплив на біорізноманіття. Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону. 

 

 

49/7

Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.

 

 

50/8

Екологічна політика в Україні.

Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України.

 

 

51/9

Концепція сталого розвитку та її значення.

Природокористування в контексті сталого розвитку

 

 

52/ 1

Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.

 

 

53/

11

Контрольна робота № 2 з теми “Сталий розвиток та раціональне природокористування”.

 

 

Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології ( 11 год.)

54/

1

Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.

 

 

55/

2

Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.

 

 

56/

3

Явище гетерозису та його генетичні основи.

 

 

57/

4

Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.

 

 

58/

5

Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції.

 

 

59/

6

Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини

 

 

60/

7

Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології

 

 

61/8

Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм, біологічний захист.Біологічна безпека, напрямки її реалізації.

 

 

62/9

Проект 2. (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)

  • Клонування організмів. Нанотехнології в біології.  організми: за і проти.                   

 

 

63/

10

Узагальнення з теми “Застосування результатівбіологічних досліджень у медицині, селекції та бвотехнології”

 

 

64/ 11

Адаптація.

 

Біологічні основи здорового способу життя.

 

Екологія.

 

Сталий розвиток та раціональне природокористування.

 

Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології.

 

Повторення матеріалу вивченого за рік.

 

 

 

70

Підсумковий урок.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 1 клас, Планування
Додано
1 вересня 2020
Переглядів
1479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку