Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5-7класів на І та ІІ семестри. За підруч. Масол Л., Калініченко О., та Папіш Д. а новими програма
Календарно-тематичне планування з предметів художньо-естетичного циклу
ПОГОДЖЕНО заступник директора з навчальної роботи ______________________________ «______» січня 2017 р.
|
|
на 20___/20___ навчальний рік
ІІ семестр
вчителя ЗОШ І-ІІІ ст. __________________________________
Календарно-тематичне планування розроблене згідно навчальної програми «Мистецтво», програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. З урахуванням методичних рекомендацій з предметів художньо-естетичного циклу на 20___/20____ н.р.
Структура навчального року
Початок ІІ семестру
Весняні канікули
Кінець ІІ семестру
Літні канікули
Розклад дзвінків
Урок |
Початок |
Закінчення |
Перерва |
1 |
08.30 |
09.15 |
10 хв. |
2 |
09.25 |
10.10 |
20 хв. |
3 |
10.30 |
11.15 |
20 хв. |
4 |
11.35 |
12.20 |
10 хв. |
5 |
12.30 |
13.15 |
10 хв. |
6 |
13.25 |
14.10 |
5 хв. |
7 |
14.15 |
15.00 |
5 хв. |
8 |
15.05 |
15.50 |
- |
Навантаження
№ з/п |
Предмет |
Клас |
Кількість годин |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
Розклад занять
П’ятниця |
Тема творчого дослідження вчителя: |
|
ІІ семестр |
||
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., вид-во «Сиція», 2013
5 клас - Образотворче мистецтво ВИДИ МИСТЕЦТВА 35 год. на рік (1 год. на тиждень) ТЕМА року «Фантастична подорож на Міжгалактичний мистецький фестиваль» |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІІІ. Скульптура. Гармонія зоряних світів ( 4 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Космонавт-першопроходець. Що таке скульптура. Види скульптури. Створити скульптуру космонавта-динамічну або статичну. Д.З. Дослідити, які твори скульптури є у вашому селищі(місті). |
Скульптура. Види скульптури: кругла і рельєфна. (Пластилін). Підручник с. – 108, альбом с. – 34.
|
18 |
|
Скульптури космічних тварин. Художній образ в скульптурі. Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Створити скульптуру фантастичної тварини. Д.З. Поспостерігати за тваринами їх геометричними формами. |
Фактура, художній образ. (Пластилін). Підручник с. – 114, альбом с. – 36. |
19 |
|
Декоративна краса космічних птахів. Види рельєфів. Рельєф у скульптурі, архітектурі, декоративному мистецтві. Сюжети рельєфів у скульптурі. Зображення тварин, зокрема птахів, у рельєфі, декоративному мистецтві. Створити рельєф «Танок космічних птахів». Д.З. Знайти відомості про використання рельєфної скульптури у підручниках. |
Барельєф, горельєф. Етапи роботи над рельєфною композицією. (Пластилін). Підручник с. – 120, альбом с. – 38. |
20 |
|
Рельєфи дивовижних рослин. Контррельєф як різновид рельєфу. Контрерльєф у прадавній і сучасній скульптурі. Застосування контрельєфа у сучасному інтер’єрі. Д.З. Створити контррельєф «Фантастичні рослини», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав». |
Контррельєф. Композиційна рівновага у рельєфі. Прийоми стилізації рослинних форм. (Пластилін). Підручник с. – 126, альбом с. – 40. |
Розділ ІV. Декоративно – ужиткове мистецтво. Підготовка до свята (5 год.) |
|||
21 |
|
Декор інтер’єрів зорельота. Орнамент в ДПМ, архітектурі. Колір і ритм як засіб виразності орнаменту. Оформлення інтер’єрів орнаментами. Стилізація форм звірів і птахів. Створи стрічковий зооморфний орнамент для оформлення інтер’єру зорельота. Д.З. Знайти інформацію про поширення зооморфних орнаментів у мистецтві. |
Орнамент: геометричні, рослинний, зооморфний, стрічковий, сітчастий. Рапорт, ритм. Стилізація. (Витинанка та аплікацію, кольоровий, тонований папір; ножиці, клей.). Підручник с. – 134, альбом с. – 42. |
22 |
|
Святковий одяг екіпажу. Національний одяг як складова культури кожного народу. Символіка кольорів і орнаментів. Оздоблення орнаментами національного та сучасного одягу (зокрема українського). Створи ескіз святкового одягу для членів космічної експедиції. Застосуй рослинний орнамент. Д.З. Відшукати інформацію про національні традиції костюмів своєї місцевості. |
Сітчастий орнамент, модельєр, національний костюм. Приклади схематичного зображення постаті людини модельєрами для виконання ескізу одягу. (Акварельні фарби; пензлі різної товщини, папір). Підручник с. – 140, альбом с. – 44.
|
23 |
|
Візитні картки землян. Історія виникнення візитної картки та її сучасне застосування. Антропоморфний орнамент та його використання у декоративно-прикладному мистецтві. Стилізація постаті людини у графіці. Створи ескіз візитної картки для членів космічної експедиції із антропоморфним орнаментом. Д.З. Знайдіть емблеми організацій із стилізованими зображеннями людини. |
Стилізовані зображення людей на петрогліфах та стародавніх орнаментах. Композиція візитної картки. Антропоморфний орнамент (витинанка, аплікація, колаж). Підручник с. – 146, альбом с. – 46.
|
24 |
|
Мистецькі подарунки космічним друзям. ДПМ. Матеріали й техніки ДПМ та їхній вплив на характер візерунків. Підготувати ескіз подарунка космічним друзям – виріб ДПМ. Д.З. Поспостерігати за орнаментами предметів побуту в дома. |
ДПМ. Оздоблення орнаментами і розписами виробів предметів побуту (глечика, тарілки, рушника, килима, народної іграшки). (Аплікація, природні матеріали, фарби). Підручник с. – 152, альбом с. – 48. |
25 |
|
Декоративне панно «Планета Земля». Декоративне мистецтво та його різновиди на прикладі різних творів (мозаїка, вітраж, гобелен, батік, живопис на склі, панно, розпис). Намалюй гуашшю ескіз живописного декоративного панно «Планета Земля». Експозицію. Д.З. Знайти твори мистецтва про рідну планету, рідний край у художній літературі. |
Декоративне мистецтво, декоративний живопис, панно. Декоративне вирішення композиції. (Гуаш, пензлі, папір). Підручник с. – 158, альбом с. – 50. |
Розділ V. Поєднання різних видів мистецтв. Міжгалактичний мистецький фестиваль (10 год.). |
|||
26 |
|
Архітектура космічного міста. Архітектура як вид мистецтва та засоби її виразності. Взаємодія архітектури з іншими мистецтвами з утворенням своєрідного мистецького синтезу. Шедеври та пам’ятки архітектури України. Створити фантастичний будинок. Д.З. Знайти інформацію про пам’ятки архітектури рідного краю. |
Архітектура житлова і громадська. Паперопластика. (Папір, картон; ножиці, клей). Підручник с. – 166, альбом с. – 52. |
27 |
|
Споруди мегаполісу. Композиція. Різновиди композиції, її властивості та засоби. Композиція сучасних будівель і споруд різного призначення. Створити зображення мосту оригінальної конструкції. Д.З. Знайти інформацію по найдовший, найширший, найвужчий міст у світі. |
Мегаполіс. Існуючі і фантастичні мости різних конструкцій. (Папір, картон; ножиці, клей). Підручник с. – 172, альбом с. – 54.
|
28 |
|
Ілюстрація до зоряного літопису. Взаємодія літератури і образотворчого мистецтва. Роль ілюстрації в літературі. Ілюстрації до літературних творів про козацтво (гравюра, рисунок, витинанка). Створи ілюстрацію до зоряного літопису із зображенням козаків. Д.З. Знайти ілюстрації до відомого літературного твору виконані українськими художниками. |
Ілюстрація її зв'язок з літературою та мистецтвом. (Графічні матеріали за вибором). Підручник с. – 178, альбом с. – 56. |
29 |
|
Симфонія кольорів Всесвіту. Художні засоби абстрактного живопису. Живописні твори, створені за мотивами музичних творів, їх композиційна побудова. Створи абстрактну живописну композицію до улюбленого музичного твору. Д.З. Поспостерігати за змінами неба, провести паралель між абстрактним живописом і реальністю. |
Абстрактний живопис. Взаємодія музики і живопису. (Гуаш, акварель). Підручник с. – 184, альбом с. – 58. |
30 |
|
День цирку на фестивалі. Мистецтво цирку. Професії циркових акторів. Взаємодія мистецтв у цирку: сюжет вистави (література), музика, декорації, освітлення, костюми, грим; артистична і спортивна підготовка акторів. Створи композицію «Улюблений цирковий номер». Д.З. Знайти відомості про історію виникнення цирку в Україні. |
Цирк як мистецтво. (Графічні або живописні матеріали за вибором). Підручник с. – 190, альбом с. – 60. |
31 |
|
Фінальна святкова вистава. Мистецькі фестивалі й конкурси. Театр та його види. Найвідоміші театри світу, їх інтер’єри, сцена, декорація. Взаємодія мистецтв у театрі: музики, літератури, танцю, архітектури, скульптури, живопису. Намалюй театральну сцену з декораціями до святкової вистави на космічну тему. Д.З. Знайти цікаві матеріали про створення декорацій в театрі. |
Театр. Декорація. (Акварельні фарби; пензлі різної товщини, папір). Підручник с. – 196, альбом с. – 62. |
32 |
|
Кіно про космічну подорож. Мистецтво кінематографу. Види кіно. Українські кінофільми, що увійшли до скарбниці вітчизняної культури. Взаємодія мистецтв у кіно. Робота художників у кіно. Придумай і намалюй кадри до кінофільму про космічну подорож. Д.З. Наведи приклади фантастичних фільмів, та проаналізуй костюми їх героїв. |
Кіно, кіномистецтво, ескіз. (Графічні матеріали за вибором). Підручник с. – 202, альбом с. – 64. |
33 |
|
Повернення на Землю. Сприйняття творів мистецтва, де зображено радісні зустрічі, святкування. Багатофігурна композиція. Сімейний портрет. Роль кольору у передачі піднесеного, святкового настрою. Створи багатофігурну святкову композицію. Д.З. Спостерігай за явищами взаємодії мистецтв. |
Вернісаж. Взаємодія мистецтв. (Улюблені художні матеріали та техніки). Підручник с. – 208, альбом с. – 66. |
34 |
|
Перевір себе. Узагальнення та повторення навчального матеріалу ІІ семестру. Подорож до музею. Національний художній музей України. Віртуальні екскурсії художніми музеями України та світу. |
Підручник с. – 214, альбом с. – 68. Підручник с. – 218, альбом с. – 70. |
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014
6 клас - Образотворче мистецтво ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІV. Побутовий жанр (4 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Сюжети картин побутового жанру. Намалювати інтер’єр казкового палацу у фронтальному розташуванні. Д.З. Дізнатись, які предмети характерні для інтер’єру української хати. |
Побутовий жанр, інтер’єр, масштабність, фронтальний інтер’єр. Послідовність побудови фронтального інтер’єру в перспективі (кольорові олівці). Ст. підручника 108-113 |
18 |
|
Домашній інтер’єр. Намалювати кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні. Д.З. Знайдіть в етнографічній літературі зображення інтер’єрів української хати. |
Послідовність побудови кутового інтер’єру в перспективі (акварель). Ст. підручника 114-119 |
19 |
|
Танці та спорт. Створіть скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі. Д.З. Знайдіть твори побутового жанру на теми музичного мистецтва. |
Рельєф, кругла скульптура (пластилін). Ст. підручника 120-125 |
20 |
|
На відпочинку. Намалювати композицію побутового жанру «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень». Д.З. Віднайдіть картини побутового жанру, в яких відображено мистецькі або спортивні заходи. |
Складні багатофігурні композиції. Пуантилізм. Способи передачі простору в картині. Статична і динамічна композиції (гуаш). Ст. підручника 126-131 |
Розділ V. Натюрморт. 5 год. |
|||
21 |
|
Чарівний світ речей. Створити декоративну композицію – натюрморт із предметів побуту. Д.З. Віднайдіть цікаві натюрморти із зображенням шкільного приладдя. |
Натюрморт та його різновиди; реалістичний та декоративний натюрморт, локальний колір, драперії (аплікація, кольоровий, тонований фактурний папір). Ст. підручника 134-139 |
22 |
|
Старовинний натюрморт. Намалювати вишуканий натюрморт за мотивами голландських майстрів. Д.З. Відшукайте у книгах картини голландських художників |
Голландський натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі (гуаш). Ст. підручника 140-145 |
23 |
|
Сервірований стіл. Намалювати натюрморт із посудом. Д.З. Поспостерігайте за геометричними формами предметів побуту. |
Світлотінь. Тональна рівновага. Послідовність побудови предметів у перспективі (графічні матеріали). Ст. підручника 146-151 |
24 |
|
Атрибути мистецтва. Намалювати урочистий натюрморт з атрибутами мистецтва. Д.З. Поміркуйте, які предмети потрібні для натюрморту «Приладдя столяра». |
Атрибут. Передача фактури матеріалів (акварель). Ст. підручника 152-157 |
25 |
|
Квітковий натюрморт. Намалювати ліричний квітковий натюрморт. Д.З. Поспостерігайте за різними квітами та їх геометричними формами. |
Типові композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів (акварель). Ст. підручника 158-163 |
Розділ VI. Історичний жанр та його різновиди. 8 год. |
|||
26 |
|
Історичний жанр. Створити композицію на історичну тематику. Д.З. Дізнайтеся які твори Т.Шевченко виконував у техніці гризайль. |
Історичний жанр. Монохромний живопис, гризайль, тон (сепія). Ст. підручника 166-171 |
27 |
|
Міфологічний жанр. Намалювати ілюстрацію на міфологічний античний сюжет. Д.З. Відшукайте у літературі твори скульптури античних персонажів. |
Міфологічний жанр у видах образотворчого мистецтва (художні матеріали за вибором). Ст. підручника 172-177 |
28 |
|
Міфи рідного краю. Створити скульптурний образ міфологічного персонажа українських легенд. Д.З. Дізнайтесь про художників рідного краю, які зображали міфологічних героїв. |
Образи божеств давніх слов’ян у видах образотворчого мистецтва (пластилін). Ст. підручника 178-183 |
29 |
|
Релігійний жанр. Створити мозаїчну композицію «Райський сад», «Ковчег Ноя» (колективна робота). Д.З. Дізнайтесь про мозаїчні твори України. |
Релігійний жанр. Мозаїка (аплікація з паперу). Ст. підручника 184-189 |
30 |
|
Фреска і вітраж у культових спорудах. Створити ескіз вітражу на релігійний сюжет. Д.З. Поспостерігайте за сюжетами віражного мистецтва у Інтернеті. |
Фреска, вітраж, сюжети композицій, колорит (олівець, акварель, чорний фломастер). Ст. підручника 190-195 |
31 |
|
Батальний жанр. Намалювати композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події періоду українського козацтва. Д.З. Знайти у різних джерелах зображення козацького одягу. |
Батальний жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва (графічні матеріали). Ст. підручника 196-201 |
32 |
|
Битва на морі. Намалювати композицію «Кораблі на морі». Д.З. Поспостерігайте за картинами художників- мореністів. |
Особливості зображення картин морських баталій (акварель). Ст. підручника 202-207 |
33 |
|
Жанри об’єднують. Намалювати композицію, у якій присутні ознаки різних жанрів. Д.З. Пригадати твори живопису, графіки, скульптури, які мають ознаки різних жанрів, і знайдіть їх у підручнику. |
Особливості жанрів образотворчого мистецтва у різний видах (художні матеріали і техніка на вибір). Ст. підручника 208-213 |
34 |
|
Систематизація, узагальнення знань. Перевірка досягнень. |
Ст. підручника 218-221 |
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт Л. В. Папіш, М. М. Шутка,
вид-во «Грамота», 2015
7 клас – Образотворче мистецтво МИСТЕЦТВО: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІІ. Дизайн (17 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Мистецтво дизайну. Річ – образ часу. Створити образ людини (епохи, події) за допомогою натюрмотрту «Сніданок». Д.З. Поспостерігати за речами мунолого, що є у дома (матеріал, форма). |
Дизайн, інсталяці. Натюрморт (техніка за вибором). Ст. підручника 66-69. |
18 |
|
Розмаїття світу речей. Конструювання об'єктів дизайну. Виготовити подарункову коробку «Коробка для цукерок». Д.З. Проаналізувати форми побутових предметів (ваза, чайник, пляшка) у дома і виявити об'ємні геометричні форми. |
Форма, конструкція, розгортка геометричної фігури. Коробка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 70-75. |
19
|
|
Декорування об'ємних форм. Оздобити чашку або пляшку за допомогою декорування «Чашка валентинка». Д.З. Поспостерігати за речами щоденного вжитку, які мають декорування. |
Ансамбль, декор, декупаж. Чашка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 76-80. |
20 |
|
Продовження теми декорування об'ємних форм. |
Ансамбль, декор, декупаж. Чашка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 76-80. |
21 |
|
Біодизайн. Зробити ескіз декоративної решіткі з використанням природних біоформ. Ворота «Метелик» для дитячого садка. Д.З. Розгляньте освітлювальні прилади які є у вас у дома, зверніть увагу на їх форму. |
Біоніка, текстура. Ворота у техніці витинанка. Ст. підручника 81-84. |
22 |
|
Графічний дизайн. На ескізі парфумового виробу виконати напис фірмового найменування, використовуючи своє ім'я «Парфуми для мами». Д.З. Проаналізувати написання перших літер у дитячих книжках. |
Шрифт, графічний дизайн, каліграма. Техніка графічні олівці, акварель. Ст. підручника 85-88. |
23 |
|
Шрифт і зображення. Плакат листівка. Виготовити вітальну листівку з елементами конструювання «Вітаю!», «8 Березня». Д.З. Спостереження за оформлення колишніх вітальних листівок. |
Листівка, плакат. Вітальна листівка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 89-93. |
24 |
|
Продовження теми Шрифт і зображення. Плакат, листівка. |
Листівка, плакат. Вітальна листівка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 89-93. |
25 |
|
Фірмовий знак. Логотип. Виготовити ескіз візитки «Моя майбутня фірма» використовуючи логотип і фірмовий знак. Д.З. Спостереження за фірмовими знаками машин та побутової техніки. |
Логотип, фірмовий знак. Візитка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 94-96.
|
26
|
|
Світ книг і журналів. Створити макер журналу обкладинки «Шкільне життя». Д.З. Дібрати різні вирізки моделей одягу для підлітків. |
Поліграфічна продукція. Обкладинка журналу (графічні матеріали на вибір, кольоровий папір). Ст.підручника 97-100. |
27 |
|
Продовження теми Світ книг і журналів.
|
Поліграфічна продукція. Обкладинка журналу (графічні матеріали на вибір, кольоровий папір). Ст.підручника 97-100. |
28 |
|
Дизайн одягу. Мода і культура. Створити ескіз костюма для власного гардеробу «Спортивний одяг», «Святкова сукня». Д.З. Спостереження за відтінками кольорів одягу для дітей. |
Зорові ілюзії, мода, силует у моді. Ескіз одягу(графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 101-103.
|
29 |
|
Національні традиції в одязі. Створити ескіз сучасного костюма в народному стилі «Український стиль». Д.З. Спостереження за карнавальними костюмами та їх образами. |
Композиція костюма. Костюм в народному стилі (акварель, гелеві ручки). Ст.підручника 104-106. |
30 |
|
Образ у костюмі. Виконати ескіз карнавальних костюмів для театру мод «На новорічному карнавалі». Д.З. Спостереження за оформленням різних парків та скверів, аналіз літератури. |
Дизайн одягу, образ. Робота в групі карнававльний костюм (графвчні або живописні матеріали). Ст. підручника 107-109. |
31 |
|
Ландшафтний дизайн. Виконати макет ландшафту з простим архітектурним об'єктом «Чайна церемонія». Д.З. Проаналізувати властивості та фактуру природних матеріалів у ландшафті. |
Ландшафтний дизайн, макет. Групова робота макет ландшафту (природні матеріали різної фактури, нитки, кольоровий папір, клей тощо). Ст. підручника 110-112. |
32 |
|
Живий простір. Дизайн міського середовища. Виконати колажно-графічну композицію «Моя вулиця». Д.З. Проаналізувати вулиці свого населеного пункту на вміст реклами. |
Колаж. Колажно-графічна композиція (графічні матеріали, вирізки з журналів, кольоровий папір, клей тощо). Ст. підручника 113-115. |
33 |
|
Дизайн-проект. Виконати колективну роботу «Герб школи». Д.З. Спостереження за різними гербами та їх елементами. |
Проект. Колективна робота фірмовий стиль (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 116-119. |
34 |
|
Систематизація, узагальнення знань. Перевірка досягнень. |
Ст. підручника 120-125. |
З предмета «Образотворче мистецтво» домашніми завданнями можуть бути спостереження за кольорами, формами, перспективними змінами в просторі, аналіз колориту, орнаментів, природних форм, фактури, текстури, характеру тощо; добір зразків зображень до теми (графіка, живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура, дизайн, фото); добір асоціативного ряду, тла, природних матеріалів тощо для майбутньої композиції, виконання проекту та ін.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
I. Початковий |
1 |
Учень сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні, однозначно їх характеризує, демонструє слабосормоване художньо-естетичне мислення, елементарні навички та уміння у творчій художній діяльності. |
|
2 |
Учень володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабосформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі вміння та навички, володіє незначною частиною термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти думку. |
|
3 |
Учень здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти художніх образів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом. |
II. Середній |
4 |
Учень може відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, але не завжди розуміє образної сфери художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу на практиці задовільне. |
|
5 |
Учень володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо-конкретну словесну понятійну основу; але не завжди вміє сприймати і відтворювати художні образи, які вимагають абстрактного художньо-мистецького мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас небагатий. |
|
6 |
Учень може відтворити різні візуальні образи, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послiдовно та логічно характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння, висновки щодо сприймання творів образотворчого мистецтва. |
III. Достатній |
7 |
Учень не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, робить непереконливі висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та термінологічні помилки; учень знає найважливіший тематичний художній матеріал, але знання недостатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій художній діяльності учня. |
|
8 |
Учень уміє сприймати і репродукувати візуальні образи певного рівня, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень; не завжди вміє поєднувати художні образи та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною художньою термінологією при аналізуванні художніх творів в процесі їх сприймання. |
|
9 |
Учень виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього матеріалу, але допускає несуттєві неточності у використанні спеціальної художньої термінології, які потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо оцінки творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно систематизує та узагальнює художній матеріал. |
IV. Високий |
10 |
Учень має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи художні твори, допускає неточність у формулюваннях та використанні спеціальної художньої термінології, не завжди обґрунтовано може довести свою точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди вміє відтворити окремі фрагменти художніх образів. Вказані неточності може виправляти самостійно. |
|
11 |
Учень володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових художньо-творчих завданнях, виявляє знання спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх із творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати набуті знання в образотворчій діяльності. |
|
12 |
Учень має ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу (жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні образи, широко застосовувати асоціативні зв’язки між творами образотворчого мистецтва, творами інших мистецтв та життєвими явищами. Учень свідомо послуговується мовою візуального мистецтва у роздумах, висновках та узагальненнях щодо сприймання художніх образів, має достатньо високий рівень художньо-мистецького мислення у розвитку світопізнання і свiтовідчуття; самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в художній діяльності. |
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Основні типи уроків:
а) теоретичний (бесіда про види та жанри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва і творчість окремих митців);
б) комбінований (пояснення нового матеріалу з практичним закріпленням отриманих знань).
в) практичний (продовження практичного закріплення знань, набутих на інших уроках мистецтва)
г) екскурсія (відвідування музеїв, картинних галерей та виставок сучасних мистецтв).
д) милування (вихід на природу з метою спостереження краси оточуючого світу, запам’ятовування форм дерев, квітів та інших компонентів довкілля з подальшою практичною реалізацією побаченого у творчих малюнках).
Структура уроку з образотворчого мистецтва містить такі компоненти:
І. Тема уроку.
ІІ. Мета уроку. Мета поєднує три основних аспекти:
а) ОСВІТНІЙ – формування образотворчих знань, умінь та навичок, які супроводжуються розповідями про художників, їх картинок, композиційні та технічні засоби малювання, конструювання, ліплення та аплікації; поповнення словника специфічними термінами та ін.
б) ВИХОВНИЙ – формування духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва: любові до людини, батьків, оточуючого світу; чистоти помислів; поваги до старших, людей похилого віку; гордості за національних героїв, майстрів народного та образотворчого мистецтва; бажання допомогти один одному та ін.
в) ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИЙ – формування творчої фантазії, нестандартного мислення, індивідуальних якостей, які дозволяють дитині не сліпо наслідувати вказівкам вчителя, а проявляти особисті здібності і талант.
ІІІ. Обладнання та матеріали: – для вчителя:
а) образотворчий ряд (наочність, педагогічний малюнок на дошці, ТЗН, запис словникового мінімуму термінів і понять);
б) літературний ряд (вірші, прислів’я, приказки, скоромовки, загадки, ребуси, кросворди);
в) музичний ряд (музика відповідно до теми).
–для учнів: відповідно до теми.
Очікуваний результат: (Це визначення змістовно-образного результату, який вчитель передбачає отримати від кожного учня в кінці уроку на певному етапі художньо-творчого завдання).
VІ. Хід уроку.
Підготовчий етап
1. Активізація уваги дітей (у разі сприймання – установка на сприймання).
2. Оголошення теми і завдань уроку.
3. Підготовча частина. (Актуалізація знань, встановлення зв’язків між старим та новим матеріалом).
Основний етап
1. Пояснення нового матеріалу.
- педагогічний малюнок на дошці (наочність).
2. Практична діяльність.
Заключний етап
1. Аналіз (обговорення) робіт учнів.
- порівняльний аналіз учнівських робіт;
- оцінка діяльності учнів на уроці.
2. Пояснення домашнього завдання (усне).
3. Приведення у порядок робочого місця.
4. Створення установки на відпочинок.
5. Проголошення уроку закінченим.
Для заміток
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1