Ознайомлення з художниками-імпресіоністами, розвиток умінь працювати на свіжому повітрі. Рекомендовано для керівників гуртків з образотворчого мистецтва, а також класних керівників для використання у виховній роботі
« Художники – імпресіоністи. Робота на пленері. Зображення пейзажу» ( розробка заняття гуртка «Образотворче мистецтво» )
Для дітей середнього віку
Вчитель Пирятинської ЗОШ І –ІІІ ст. №4 Горбань О. В.
м. Пирятин 2015
Тема: Художники – імпресіоністи. Робота на пленері. Зображення пейзажу.
Мета: Ознайомити вихованців з творчістю імпресіоністів, дати загальне поняття про взаємозв’язок між силою та характером освітлення, колірне забарвлення об єктів пейзажу залежно від пори року та часу доби, формувати художньо – образне мислення, розвивати емоційне сприйняття, спостережливість, зорову пам'ять, удосконалювати навички та вміння роботи на природі; активізувати інтерес до пейзажного живопису. Виховувати любов до рідної природи, своєї « малої» батьківщини.
Оснащення заняття Зоровий ряд: слайд-презентація «Художники імпресіоністи». Ілюстрації з зображенням дерев, кущів. Фонограми музичних творів.
Матеріали: мольберти, папір, графітні олівці, фарби, пензлі.
Епіграф «Ми приречені до того,
щоб пізнавати світ тільки через
враження, що він на нас
справляє».
Анатоль Франс.
Хід заняття.
І. Організаційний момент
Я вітаю вас на занятті образотворче мистецтво! Звучить вірш - загадка на фоні чудової музики.
Он достал мольберт и холст,
Кисточку пушистую.
Нарисует крепкий мост
Через речку быструю.
Нарисует город наш,
В небе серый дождик.
Этот городской пейзаж
Рисовал….(Художник).
ІІ. Основна частина
1. Актуалізація опорних знань. Діти, пригадайте , коли художник малює навколишню природу, місто, море, як цей жанр називається? ( відповіді дітей) А які види пейзажу ви знаєте? (гірський, сільський, міський, індустріальний пейзаж, марина)
2. Мотивація навчальної діяльності.
Дійсно, коли ми спілкуємось з природою відчуваємо велике щастя, задоволення, насолоду. Природа надихає нас на творчість, допомагає зміцнити дух людини. Кожна пора року прекрасна, неповторна, але цю красу треба побачити, відчути. А для цього потрібно вийти на вулицю, в парк. Художник кожне явище втілює через художній образ в твори мистецтва. І чим багатший життєвий досвід, майстерність, чим глибші почуття художника, тим сильніший є вплив створених ним творів на глядача.
3. Вивчення нового матеріалу.
Ми познайомимось сьогодні з художниками – імпресіоністами. Ця течія в мистецтві з явилася в кінці 19 століття у Франції. Художники почали шукати нові прийоми в образотворчому мистецтві. Почали виходити на природу, на вулицю малювали з натури, в різні пори року, в різний час доби, при різних погодних умовах. І раніше художники працювали на природі, але ці етюди слугували матеріалом для картин які виконувались в майстернях. Художники – імпресіоністи мали за мету передати перше враження від навколишнього середовища, природи, стану погоди. От чому їх називали імпресіоністами ( від французького слова impression – враження). До них всі зображення малювались досконало, завершено, прописувались найменші деталі картини. Виконувались складні композиції за класичними правилами. Імпресіоністи просто вибирали цікавий ракурс з якого малювали. На відкритому повітрі, в грайливих сонячних променях, в подиху вітру, в чистих фарбах живої натури імпресіоністи зображали видимий світ, який постійно змінюється.
Імпресіоністи схвачували освітлення, відчуття повітря, настрій узагальнено, часто окремими кольоровими мазками чистих кольорів , які на деякій відстані зливались в один колір. Імпресіоністи намагались передати своє враження від навколишнього світу, всі ті мінливі стани природи живописними техніками. Значною мірою нові принципи живопису були підказані не лише натуралістичними пошуками в інших галузях культури, а й певною конкуренцією, яку відчували живописці з боку фотографії.
(Перегляд та аналіз слайд – презентації). Зараз ви бачите картини художника ( Кайбота, Моне, Пісарро) який малював свій балкон і вид з нього в різні пори року при різній погоді. Колорит картин різний, і холодний, сумний, яскравий. Можливо на полотні все прописано швидкими дотиками пензля, але відчуття повітря присутнє на картині, відчуття динамізму життя.
4. Практична робота
Зараз ми з вами візьмемо мольберти, папір, фарби та вийдемо на подвір я, де у нас ростуть гарні дерева різних порід, та спробуємо виконати замальовки дерев, трав, етюди міського краєвиду, пригадуючи закони перспективи, спостерігаючи за освітленням, станом природи. Але перед тим, як ми вийдемо на вулицю пригадаємо техніку безпеки. (керівник нагадує правила безпеки)
Погляньте на дерева. Вони як і люди мають свій скелет. По силуету ми можемо відгадати породу дерева. Локальний колір листя дерев, трави зелений, але погляньте, які різні відтінки зеленого притаманні різним породам дерев. А як колір змінюється осінню, як він змінюється при різному освітленні. Щоб нам було легше віднайти кращий вид, який ми будемо зображати нам допоможе видошукач, це прямокутний цупкий папір з прорізаним віконцем. Починаємо з розміщення, композиції. (діти починають працювати)
ІІІ. Підсумок заняття
Керівник організовує виставку та проводить аналіз робіт гуртківців. Домашнє завдання: пропонує дітям виконати замальовки архітектури свого міста.