Календарно-тематичне планування для дітей з ООП, Пізнаємо природу,за програмою авт. Василенко Н.А.

Про матеріал
Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)
Перегляд файлу

Інтегрований курс «Пізнаємо природу» (2год/ тижд, 70 год), 5 клас

Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)

№з/п

дата

Зміст

Домашнє завдання

Примітки

 

 

РОЗДІЛ 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (6год)

 

 

1

 

Для чого досліджують природу. Методи дослідження природи.

 

 

2

 

Що відноситься до живої та неживої природи.

 

 

3

 

Ознаки живої та неживої природи.

 

 

4

 

Людина – частина живої природи. Ознаки живої природи: дихання, живлення, рух, зростання.

 

 

5

 

Роль людини в природі. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії.

 

 

6

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 2.1 ВИВЧАЄМО НЕЖИВУ ПРИРОДУ ( 14 год)

 

 

 

 

Тема 1.Вода (4 год)

 

 

7

 

Вода в природі. Вода– рідина.

 

 

8

 

Прозора й каламутна вода. Питна вода.

 

 

9

 

Водойми. Поняття джерело, колодязь, струмок, річка.

 

 

10

 

Використання води. Охорона води від забруднення. Правила безпеки на водоймі

 

 

 

 

Тема 2. Повітря (6 год)

 

 

11

 

Повітря навколо нас. Значення повітря для людини, рослин, тварин. Рух повітря. Вітер.

 

 

12

 

Погода. Прогноз погоди. Погодні умови. Календар погоди.

 

 

13

 

Міні-проект «Прогноз погоди за народними прикметами».

 

 

14

 

Стихійні явища. Правила поведінки під час стихійного лиха (землетрус, повінь, гроза тощо).

 

 

15

 

Термометр. Вимірювання температури повітря.

 

 

16

 

Дослідження  зміни температури повітря протягом доби. Охорона повітря.

 

 

 

 

Тема 3.Корисні копалини (2 год)

 

 

17

 

Корисні копалини та їх значення. Знаходження корисних копалин. Горючі і негорючі корисні копалини.

 

 

18

 

Використання корисних копалин. Охорона земних надр. Правила поводження з газом у побуті

 

 

 

 

Тема4. Ґрунти(2)

 

 

19

 

Поняття «ґрунти». Ґрунти піщані, глинисті, чорноземні. Значення та використання ґрунтів у сільському господарстві. Охорона ґрунтів

 

 

20

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО НАШУ ПЛАНЕТУ ТА ВСЕСВІТ ( 6 год)

 

 

 

 

Тема1. Поняття про Всесвіт і Землю (6 год)

 

 

21

 

Земля – планета сонячної системи.

 

 

22

 

Як рухається наша планета. Відомості про Сонце і Місяць.

 

 

23

 

Глобус і фізичні карти півкуль. Півкулі і полюси Землі.

 

 

24

 

Материки і океани. Сезонні і добові зміни в природі, їх причини.

 

 

25

 

Практичні завдання: спостереження за рухом Сонця, спостереження за небом неозброєним оком. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії.

 

 

26

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. РОСЛИННИЙ СВІТ ( 12  год)

 

 

 

 

Тема1. Рослини (12 год)

 

 

27

 

Рослина – частина живої природи. Загальні відомості про будову рослин.

 

 

28

 

Різноманіття рослин на Землі.

 

 

29

 

Рослини лісу.

 

 

30

 

Рослини луків.

 

 

31

 

Рослини прісних водойм.

 

 

32

 

Рослини болота

 

 

33

 

Дикорослі та культурні рослини.

 

 

34

 

Рослини поля..

 

 

35

 

Кімнатні рослини.

 

 

36

 

Назви й використання найхарактерніших рослин.

 

 

37

 

 Охорона рослин. Червона книга України

 

 

38

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. ТВАРИННИЙ СВІТ ( 14 год)

 

 

 

 

Тема1.Тварини

 

 

 

39

 

Тварина – частина живої природи.

 

 

40

 

Різноманіття тваринного світу.

 

 

41

 

Тварини – мешканці суші

 

 

42

 

Тварини – мешканці суші

 

 

43

 

Тварини  – мешканці водойм.

 

 

44

 

Тварини  – мешканці водойм.

 

 

45

 

Птахи.

 

 

46

 

Комахи.

 

 

47

 

Свійські тварини

 

 

48

 

Дикі тварини

 

 

49

 

Значення тварин в природі

 

 

50

 

Значення тварин для людини

 

 

51

 

Охорона тварин. Тварини, занесені до Червоної книги.

 

 

52

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 6. ПІЗНАЄМО СЕБЕ ( 12 год)

 

 

 

 

Тема1. Наше здоров’я. (12 год)

 

 

53

 

Людина – частина живої природи.

 

 

54

 

Зовнішня будова тіла людини.

 

 

55

 

Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини.

 

 

56

 

Частини тіла та їх функції.

 

 

57

 

Формування постави. Фізична активність.

 

 

58

 

Повітря і дихання.

 

 

59

 

Здорове харчування, режим прийому їжі.

 

 

60

 

Догляд за зубами,

 

 

61

 

Режим дня і сон. Загартовування організму. Особиста гігієна.

 

 

62

 

Корисні і шкідливі звички.

 

 

63

 

Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Емоційне здоров’я людини.

 

 

64

 

Урок узагальнення

 

 

 

 

РОЗДІЛ 7. ВЧИМОСЯ ЗБЕРІГАТИ ПРИРОДУ ( 6год)

 

 

 

 

Тема1. Людина і природне середовище (6 год)

 

 

65

 

Ставлення людини до природи. Людина – частина природи.

 

 

66

 

Вплив діяльності людини на довкілля. Забруднення повітря, води, ґрунтів..

 

 

67

 

Поняття екологія. Взаємодія з природою задля її збереження.

 

 

68

 

Охорона природи. Заповідники. Червона книга України. Природні скарби України.

 

 

69

 

Правила поведінки в природі. Природа у творчості поетів, письменників, художників. Вироби з природного матеріалу

 

 

70

 

Урок узагальнення

 

 

 

docx
Додано
4 вересня
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку