Інтегрований курс «Пізнаємо природу» (2год/ тижд, 70 год), 5 клас
Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)
№з/п |
дата |
Зміст |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
|
РОЗДІЛ 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (6год) |
|
|
1 |
|
Для чого досліджують природу. Методи дослідження природи. |
|
|
2 |
|
Що відноситься до живої та неживої природи. |
|
|
3 |
|
Ознаки живої та неживої природи. |
|
|
4 |
|
Людина – частина живої природи. Ознаки живої природи: дихання, живлення, рух, зростання. |
|
|
5 |
|
Роль людини в природі. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії. |
|
|
6 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2.1 ВИВЧАЄМО НЕЖИВУ ПРИРОДУ ( 14 год) |
|
|
|
|
Тема 1.Вода (4 год) |
|
|
7 |
|
Вода в природі. Вода– рідина. |
|
|
8 |
|
Прозора й каламутна вода. Питна вода. |
|
|
9 |
|
Водойми. Поняття джерело, колодязь, струмок, річка. |
|
|
10 |
|
Використання води. Охорона води від забруднення. Правила безпеки на водоймі |
|
|
|
|
Тема 2. Повітря (6 год) |
|
|
11 |
|
Повітря навколо нас. Значення повітря для людини, рослин, тварин. Рух повітря. Вітер. |
|
|
12 |
|
Погода. Прогноз погоди. Погодні умови. Календар погоди. |
|
|
13 |
|
Міні-проект «Прогноз погоди за народними прикметами». |
|
|
14 |
|
Стихійні явища. Правила поведінки під час стихійного лиха (землетрус, повінь, гроза тощо). |
|
|
15 |
|
Термометр. Вимірювання температури повітря. |
|
|
16 |
|
Дослідження зміни температури повітря протягом доби. Охорона повітря. |
|
|
|
|
Тема 3.Корисні копалини (2 год) |
|
|
17 |
|
Корисні копалини та їх значення. Знаходження корисних копалин. Горючі і негорючі корисні копалини. |
|
|
18 |
|
Використання корисних копалин. Охорона земних надр. Правила поводження з газом у побуті |
|
|
|
|
Тема4. Ґрунти(2) |
|
|
19 |
|
Поняття «ґрунти». Ґрунти піщані, глинисті, чорноземні. Значення та використання ґрунтів у сільському господарстві. Охорона ґрунтів |
|
|
20 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО НАШУ ПЛАНЕТУ ТА ВСЕСВІТ ( 6 год) |
|
|
|
|
Тема1. Поняття про Всесвіт і Землю (6 год) |
|
|
21 |
|
Земля – планета сонячної системи. |
|
|
22 |
|
Як рухається наша планета. Відомості про Сонце і Місяць. |
|
|
23 |
|
Глобус і фізичні карти півкуль. Півкулі і полюси Землі. |
|
|
24 |
|
Материки і океани. Сезонні і добові зміни в природі, їх причини. |
|
|
25 |
|
Практичні завдання: спостереження за рухом Сонця, спостереження за небом неозброєним оком. Правила безпеки життєдіяльності під час екскурсії. |
|
|
26 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. РОСЛИННИЙ СВІТ ( 12 год) |
|
|
|
|
Тема1. Рослини (12 год) |
|
|
27 |
|
Рослина – частина живої природи. Загальні відомості про будову рослин. |
|
|
28 |
|
Різноманіття рослин на Землі. |
|
|
29 |
|
Рослини лісу. |
|
|
30 |
|
Рослини луків. |
|
|
31 |
|
Рослини прісних водойм. |
|
|
32 |
|
Рослини болота |
|
|
33 |
|
Дикорослі та культурні рослини. |
|
|
34 |
|
Рослини поля.. |
|
|
35 |
|
Кімнатні рослини. |
|
|
36 |
|
Назви й використання найхарактерніших рослин. |
|
|
37 |
|
Охорона рослин. Червона книга України |
|
|
38 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. ТВАРИННИЙ СВІТ ( 14 год) |
|
|
|
|
Тема1.Тварини
|
|
|
39 |
|
Тварина – частина живої природи. |
|
|
40 |
|
Різноманіття тваринного світу. |
|
|
41 |
|
Тварини – мешканці суші |
|
|
42 |
|
Тварини – мешканці суші |
|
|
43 |
|
Тварини – мешканці водойм. |
|
|
44 |
|
Тварини – мешканці водойм. |
|
|
45 |
|
Птахи. |
|
|
46 |
|
Комахи. |
|
|
47 |
|
Свійські тварини |
|
|
48 |
|
Дикі тварини |
|
|
49 |
|
Значення тварин в природі |
|
|
50 |
|
Значення тварин для людини |
|
|
51 |
|
Охорона тварин. Тварини, занесені до Червоної книги. |
|
|
52 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 6. ПІЗНАЄМО СЕБЕ ( 12 год) |
|
|
|
|
Тема1. Наше здоров’я. (12 год) |
|
|
53 |
|
Людина – частина живої природи. |
|
|
54 |
|
Зовнішня будова тіла людини. |
|
|
55 |
|
Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини. |
|
|
56 |
|
Частини тіла та їх функції. |
|
|
57 |
|
Формування постави. Фізична активність. |
|
|
58 |
|
Повітря і дихання. |
|
|
59 |
|
Здорове харчування, режим прийому їжі. |
|
|
60 |
|
Догляд за зубами, |
|
|
61 |
|
Режим дня і сон. Загартовування організму. Особиста гігієна. |
|
|
62 |
|
Корисні і шкідливі звички. |
|
|
63 |
|
Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Емоційне здоров’я людини. |
|
|
64 |
|
Урок узагальнення |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 7. ВЧИМОСЯ ЗБЕРІГАТИ ПРИРОДУ ( 6год) |
|
|
|
|
Тема1. Людина і природне середовище (6 год) |
|
|
65 |
|
Ставлення людини до природи. Людина – частина природи. |
|
|
66 |
|
Вплив діяльності людини на довкілля. Забруднення повітря, води, ґрунтів.. |
|
|
67 |
|
Поняття екологія. Взаємодія з природою задля її збереження. |
|
|
68 |
|
Охорона природи. Заповідники. Червона книга України. Природні скарби України. |
|
|
69 |
|
Правила поведінки в природі. Природа у творчості поетів, письменників, художників. Вироби з природного матеріалу |
|
|
70 |
|
Урок узагальнення |
|
|