Календарно-тематичне планування «Досліджуємо історію і суспільство» 5 клас.
За Модельною навчальною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П. В.)
Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)
5 клас
35 годин
«Досліджуємо історію і суспільство. 5 клас (інтегрований курс)», (авт.Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б.). Видавничий дім “Освіта”
№ |
Дата |
Тема |
Примітки |
Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ ( 2 год.) |
|||
1. |
|
Як люди живуть у спільнотах і суспільстві. |
§1 |
2. |
|
Чому люди пам’ятають свою історію |
§2 |
Розділ 1. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР ( 6 год.) |
|||
3. |
|
Що таке історичний час та як його виміряти |
§3 |
4. |
|
Що таке історичний час та як його виміряти |
§3 |
5. |
|
Чим відрізняються географічний та історичний простори |
§4 |
6. |
|
Як карти розповідають про минуле й сьогодення |
§5 |
7. |
|
Що розповідають про минуле етнографія та топоніміка |
§6 |
8. |
|
Узагальнення за розділом «Історичний час і простір» |
|
Розділ 2. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА ( 6 год.) |
|||
9. |
|
У яких джерелах люди шукають інформацію |
§7 |
10. |
|
Де люди шукають інформацію про минуле |
§8 |
11. |
|
Як речі та зображення стають історичними джерелами |
§9 |
12. |
|
Як зберігають пам’ять про минуле писемні джерела, мова та фольклор |
§10 |
13. |
|
Як зберігають інформацію про минуле в музеях, архівах та книгах |
§11-12 |
14. |
|
Узагальнення за розділом «Джерела інформації. Історичні джерела» |
|
Розділ 3. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ ( 9 год.) |
|||
15. |
|
Як досліджують історичні події та життя історичних діячів |
§13 |
16. |
|
Чим уславились княгиня Ольга та король Данило |
§14 |
17. |
|
Як українське козацтво прославилось у битвах і походах |
§15 |
18. |
|
Які події називають Українською революцією |
§16 |
19. |
|
Як Україна і світ вшановують пам’ять про Голодомор 1932–1933 рр. |
§17 |
20. |
|
Чому Друга світова війна залишається в пам’яті людства |
§18 |
21. |
|
Коли і як утворилася сучасна Українська держава |
§19 |
22. |
|
Історія мого краю: від минулого до сьогодення |
|
23. |
|
Узагальнення за розділом «Мандрівки в минуле України» |
|
Розділ 4. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС ( 6 год.) |
|||
24. |
|
Навіщо людина господарює і заробляє гроші |
§20 |
25. |
|
Як змінювалися село і місто від минулого до тепер |
§21 |
26. |
|
Чи змінились освіта і наука від минулого до сьогодення |
§22 |
27. |
|
Як дозвілля і спорт, подорожі та міграції змінюють життя людей |
§23 |
28. |
|
Коли і як виникли доброчинність і волонтерство |
§24 |
29. |
|
Узагальнення за розділом «Історія навколо нас» |
|
Розділ 5. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ ( 6 год.) |
|||
30. |
|
Чому сучасний світ називають полікультурним |
§25 |
31. |
|
Які релігії і храми є в Україні |
§27 |
32. |
|
Яку роль в історії відігравали замки, фортеці та палаци |
§26 |
33. |
|
Навіщо і чому створені заповідники |
§28 |
34. |
|
Узагальнення за розділом «Розмаїття України» |
|
35. |
|
Узагальнення вивченого в 5 класі. Подорожуємо новими шляхами |
§29-30 |