Календарно – тематичне планування
факультативу «Основи християнської етики»
«Прагну робити добро»
35 годин, 1 година на тиждень
3 клас
Складено відповідно до навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи християнської етики. курс за вибором (факультативний курс) 1-4, 7-11 класи. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2010. – 160 с.
№п/п |
Дата |
Тема уроку |
К-ть год |
Результати навчально-пізнавальної діяльності
|
Примітка |
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
|
Розділ І. З радістю творимо добро |
9 |
|
|
||
1 |
|
Вступ. |
1 |
|
|
|
2 |
|
Добро від Бога. Світ сповнений Божої любові. Прояви добра в нашому житті. Злагода між людьми – це прояв Божої любові. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє, що джерелом добра є Бог; - наводить приклади проявів добра в житті людини; - розуміє, що добрі вчинки є служінням людям і проявом богоподібності; - пояснює, що добрі вчинки є результатом любові до Бога й людей. |
|
|
3 |
|
Людина – вінець Божого творіння. Людина – образ і подоба Божа. Людина – найдосконаліша істота на Землі. Індивідуальність людини. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє значення слів "образ Божий", "подоба Божа"; - пояснює, чому людина є вінцем Божого творіння. |
|
|
4 |
|
Дари Божі для людини. Світ – Божий дар людині. Покликання людини – берегти та примножувати красу Божого творіння. |
1 |
Учень / учениця: - пояснює, чому світ є Божим даром людині; - усвідомлює, що всі Божі дари – це блага, а не особиста власність; - наводить приклади дбайливого ставлення до довкілля. |
|
|
5 |
|
Завдання людини у світі. Творити добро для себе та для інших. Оберігати, примножувати Божі дари. Працювати на благо інших людей. |
1 |
Учень / учениця: - пояснює, яке завдання людини у світі; - розуміє важливість праці в житті людини; - наводить приклади добрих справ для інших. |
|
|
6 |
|
Покликання людини. Покликання до досконалості. Жити в гармонії зі світом та з Богом. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє, що таке покликання; - розповідає про різні покликання; - усвідомлює своє покликання до щасливого життя. |
|
|
7 |
|
Право людини на вибір. Право людини робити вибір. Відповідальність людини за вибір. Божа пересторога перед вибором. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє необхідність вільного вибору та усвідомлює відповідальність за нього; - розповідає про батьківські та Божі перестороги перед помилками. |
|
|
8 |
|
Наслідки неправильного вибору. Почуття провини. Духовна й фізична хвороба. |
1 |
Учень / учениця: - розповідає біблійну історію про непослух перших людей; - розуміє наслідки неправильного вибору. |
|
|
9 |
|
Урок узагальнення. |
1 |
|
|
|
|
Розділ ІІ. Життєвий дороговказ |
16 |
|
|
||
10-11 |
|
Заповіді Божі – життєвий дороговказ. Що таке заповідь? Де, коли і кому Бог дав заповіді. Важливість заповідей Божих. |
2 |
Учень / учениця: - усвідомлює, що таке заповідь; - розповідає, кому і як Бог дав заповіді; - може переказати Божі заповіді. |
|
|
12 |
|
Авторитет Бога у житті людини. Повага до особистих переконань людини. Віра в Бога. Ідолопоклонство. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє, що Бог – єдиний. - усвідомлює, що таке кумири та ідоли в житті людини; - розуміє, що непослух Богові приводить до негативних наслідків. |
|
|
13 |
|
Пошана Божого імені. Святість Божого імені. Чистота мовлення. |
1 |
Учень / учениця: - усвідомлює, що ім’я Боже – святе; - розуміє необхідність шанобливого ставлення до імен інших людей. |
|
|
14 |
|
Святкування неділі. Особливість неділі як прообразу свята Христового Воскресіння. |
1 |
Учень / учениця: - усвідомлює значення понять "свято", "будень"; - пояснює, чому християни святкують неділю; - розуміє потребу поваги до свят та традицій інших народів. |
|
|
15-16 |
|
Пошана та любов до батьків. Моральний обов’язок дітей перед батьками. Винагорода за послух батькам. |
2 |
Учень / учениця: - вчить напам’ять заповідь шанувати батька й матір; - усвідомлює, що це єдина заповідь, за яку Бог обіцяє винагороду; - пояснює, як заповідь пошани до батьків найкраще виконувати в щоденному житті. |
|
|
17 |
|
Бережемо життя. Життя як Божий дар. Право людини на життя. Відповідальність людини за власне життя та життя інших перед Богом. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє, що життя є найціннішим даром Божим людині; - усвідомлює, що оберігати життя є важливим завданням людини; - розуміє, що недбале ставлення до свого здоров’я є загрозою життю. |
|
|
18 |
|
Радість Різдва Христового. Люди радіють, що народився Спаситель. Мудреці зі Сходу вітають Немовля у Віфлеємі. Цар Ірод намагається знищити Дитятко Ісуса. |
1 |
Учень / учениця: - розповідає історію про переслідування Ісуса Іродом; - усвідомлює, що життя дитини – це життя Боже; - уміє поділитися радістю Різдва Христового з іншими. |
|
|
19 |
|
Урок узагальнення. |
1 |
|
|
|
20 |
|
Чистота думок і вчинків. Дотримання слова. Вірність у сімейному житті. Чистота думок і вчинків. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє значення вірності між людьми; - усвідомлює, що вірність у сім’ї робить її щасливою; - пояснює, чому важливо дбати про чистоту думок і бажань ("серце чисте створи в мені, Боже"….). |
|
|
21 |
|
Власність людини. Власність матеріальна та інтелектуальна. Власність особиста, сімейна та суспільна. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє значення чесної праці; - розуміє особливості фізичної, інтелектуальної та духовної праці; - пояснює, чому чужа власність оберігається Богом; - розрізняє особисту, спільну, державну власність. |
|
|
22 |
|
Життя у правді. Правдомовність. Неправдиве свідчення, осуд, плітки, обмова.
|
1 |
Учень / учениця: - пояснює зміст поняття "правдомовність"; - наводить приклади наслідків неправди; - пояснює приказку "краще гірка правда, ніж солодка брехня"; - розуміє, що означає осуд та обмова інших людей. |
|
|
23 |
|
Радіємо успіхам ближніх. Вчимося радіти успіхам наших друзів, рідних. Заздрість руйнує взаємини між друзями. |
1 |
Учень / учениця: - розповідає про успіхи друзів; - усвідомлює, що батьки й Бог радіють нашим успіхам у навчанні, праці; - пояснює небезпеку заздрості. |
|
|
24 |
|
Заповідь любові. "Люби Господа, Бога свого…"; "Люби ближнього свого, як самого себе". |
1 |
Учень / учениця: - пояснює зміст заповіді любові; - наводить приклади дієвої любові. |
|
|
25 |
|
Урок узагальнення. |
1 |
|
|
|
|
Розділ ІІІ. Шляхом добра |
10 |
|
|
||
26 |
|
Наставники в житті людини. Потреба наставника в житті. Наставник – приклад для наслідування. |
1 |
Учень / учениця: - пояснює, хто може бути наставником для інших; - усвідомлює, чому батьки є першими й головними наставниками для дітей; - розуміє необхідність прислухатися до поради старших. |
|
|
27 |
|
Вміння слухати і почути. Вміти почути й запам’ятати добрі поради. Ісус Христос навчає слухати. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє важливість уміння слухати; - пояснює, що через уважність приходить мудрість; - усвідомлює важливість виконання волі батьків і Бога. |
|
|
28 |
|
Послідовність і постійність у творенні добра. Вибір добра. Бажання чинити добро. Кроки до добра: відвага, наполегливість. |
1 |
Учень / учениця: - розуміє, як важливо бути послідовним і постійним у творенні добра; - наводить приклади наполегливості у житті. |
|
|
29 |
|
Витривалість, наполегливість і мужність на дорозі добра. |
1 |
Учень / учениця: - розкриває значення витривалості, мужності у житті; - розуміє, що таке сила волі. |
|
|
30 |
|
Воскреслий Христос змінює життя людей. |
1 |
Учень / учениця: - розповідає історію про зустріч Ісуса з невіруючим Фомою; - усвідомлює важливість сильної віри. |
|
|
31-32 |
|
Найдорожча, наймиліша матінка моя. Моя мама. Марія – мати Ісуса Христа. Ненька-Україна. |
2 |
Учень / учениця: - розповідає історію святкування Дня матері; - готує вітання та подарунок для матері; - розповідає про три матері християнської дитини. |
|
|
33 |
|
«Твори добро – остерігайся зла». Прагнемо чинити добро. Добро не очікує винагороди. |
1 |
Учень / учениця: - пояснює настанову "твори добро, уникай зла"; - обґрунтовує тезу про те, що справжнє добро твориться безкорисливо. |
|
|
34 |
|
Урок узагальнення. Заповіді Божі – моральний дороговказ для людини. |
1 |
|
|
|
35 |
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|