План та аналіз роботи РМО 3 класів «Інноваційна діяльність вчителя як умова розвитку креативності учнів початкових класів»

Про матеріал
Поданий детальний аналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів 2-х класів у 2017-2018 навчальному році та завдання на 2018-2019 навчальний рік та розроблений план роботи районного методичного об'єднання вчителів 3-х класів початкової школи .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ

ВЧИТЕЛІВ 3-Х КЛАСІВ

НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

ВСТУП                                                                                                

  1. Нормативно – правові  документи, які регламентують  роботу РМО 
  2.  Перелік нормативних документів для організації освітнього процесу в 2017-2018 навчальному році
  3. Завдання членам методоб′єднання вчителів 2- х класів  
  4. Основні функції РМО . Основні напрями діяльності РМО
  5. Структура  РМО вчителів 2-х класів  
  6. Тема області 
  7. Науково-методична тема району

Розділ І

     Аналіз роботи районного методичного обєднання вчителів      2-х  класів у 2017-2018 навчальному році та завдання      на 2018-2019 навчальний рік

Розділ ІІ

План роботи районного методичного об'єднання вчителів  3-х  класів  початкової школи  

Розділ ІІІ

Список  вчителів 3-х класів Балаклійського РМО

Розділ ІV

Список рекомендованої літератури

 

                            

Нормативно – правові  документи, які регламентують  роботу РМО :

  • Державний стандарт початкової загальної освіти
  • (постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Положення про районний методичний кабінет (Наказ МОН України від 08.12.2008 N 1119 )
  • Рекомендації щодо організації і проведення методичної  роботи (лист МОНУ від 03.07.2002 р. № 1/9 – 318)
  • Положення про методичне обєднання вчителів

початкових класів (затверджене радою методичного кабінету)

  • Конституція України

          Закони України:

  • "Про освіту"
  • "Про загальну  середню  освіту"
  • "Про інноваційну діяльність" .

 

 

 

 

 

 

 

 Перелік нормативних документів для організації освітнього процесу в 2017-2018 навчальному році

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року№ 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»
  • Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-315 від 07 червня 2017 року «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
  • Наказ МОН України від 07 серпня 2015 № 855 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів»
  • для 1-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011№ 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460
  • Лист МОН № 1/9-436 від 09.08.17 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році»
  • Лист МОН № 1/11-8269 від 17.08.17 року "Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році"
  • Наказ МОН № 1021 від 13.07.2017 року Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня
  • Наказ МОН від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2017/2018 навчальному році
  • Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН №1009 від 19 серпня 2016 року Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
  • Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
  • Наказ МОН від 08.04.2015 № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
  • Наказ МОН № 641 від 16 червня 2015 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах»
  • Лист Міністерства освіти і науки України від 11.11.2016

№2/2-14-2401-16 «Щодо факту перевірки зошитів вчителем початкових класів».

  • Лист Міністерства освіти і науки України «Про недопущення

перевантаження учнів початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань» від 28.01.2014 року № 1/9-72.

  • Лист ІМЗО від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 “Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році”
  • Наказ МОН № 768 від 16 липня 2015 року "Про національно-патріотичне виховання в системі освіти"
  • Навчальні програми (зі змінами)
  • Декларація прав дитини
  •  Конвенція про права дитини.
  • Закон України " Про охорону дитинства"

      

Завдання членам методоб′єднання

1. У своїй роботі впроваджувати інноваційні  технології.

2. Відвідувати уроки своїх колег шляхом проведення семінарів, методичних днів. Обмінюватися досвідом роботи з колегами в середній ланці навчання.

3. Активізувати розумову діяльність школярів шляхом самостійного здобуття знань.

4. Продовжувати підтримувати тісний контакт «школа – сім′я» . Допомагати батькам ростити здорову, духовну, творчу особистість – громадянина України.

5. Постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом ознайомлення з новинами методичної літератури, проходження курсів по підвищенню кваліфікації.

6. Постійно працювати у творчому режимі.

7. На уроках у початкових класах приділяти більше уваги завданням пошукового, дослідницького та творчого характеру.

8. Постійно дбати про здоров’я дітей, руховий режим.

9. Щоб мати високу результативність навчання, потрібно добре знати психофізіологічні особливості молодших школярів.

10. Розвивати духовність у дітей.

11. Постійно працювати над формуванням в учнів культури поведінки.

12. Виховувати у дітей почуття патріотизму.

13. Забезпечувати виконання нормативних документів, передбачених Міністерством освіти і науки України

14.Інформувати  педагогів про нові книги, методичні рекомендації, статті у фахових  виданнях про зміст та методику навчально-виховної роботи з предмета.

Заходи з підвищення фахової майстерності вчителів

1. Проведення творчих звітів учителів, що атестуються.

2. Проводити фестивалі педагогічних ідей.

3. Досконале вивчення та практична реалізація програм і положень, підручників, розуміння їх особливості і вимог з позиції формування національної школи.

4. Проведення семінарів, методичних тижнів.

5. Глибоке і всебічне освоєння і реалізація в практичній діяльності основних вимог Закону України «Про освіту».

6. Члени методоб′єднання зобов’язані систематично працювати над вдосконаленням професійного рівня, володіти сучасними методами викладання предметів. З цією метою знайомитись з новинами науки, культури, читаючи періодичну пресу та фахову літературу.

7. Впроваджувати в практику роботи досягнення психології і методик ППД.

Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду

1. Надавати методичну роботу молодим вчителям.

2. Впроваджувати інтерактивні методи навчання, елементи досвіду роботи вчителів С.М. Лисенкової, С.П. Логачевської, Г. Селенко (елементи особистісно-орієнтованого розвивального навчання), В.О. Сухомлинського.

3. Створити умови для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності.

4. Використовувати масові форми методичної роботи (цільові семінари, науково-методичні конференції).

5. Розвиток ініціативи і творчості кожного вчителя та впровадження результатів наукових досліджень в практику своєї роботи.

6. Подавати пропозицію щодо поліпшення навчального-виховного процесу в початкових класах.

 

   

Функції РМО  :

  • надання практичної та інтелектуальної допомоги вчителям;
  • підтримка педагогічної ініціативи інноваційних процесів;
  • оцінка досвіду та стану процесів і явищ, що відбуваються;
  • налагодження і встановлення контактів, зв’язків, які позитивно впливають на реалізацію цілей діяльності РМО

Напрями роботи  РМО :

  • вдосконалення та збагачення знань педагогів (предметних, методичних, дидактичних, виховних, психологічних, загальнокультурних);
  • розвиток світогляду, професійно-ціннісних орієнтацій, переконань вчителів, адекватних завданням розвитку району (школи);
  • розвиток сучасного стилю педагогічного мислення вчителя (системність, комплексність, конкретність, почуття міри, гнучкість, мобільність) і його готовності до професійного самовдосконалення та роботи над собою.

Напрями оцінювання роботи РМО :

  • Організація та планування роботи

 

  • Організація масової роботи з учнями

 

  • Колективна робота з учителями
  • Індивідуальна робота  з учителями

 

Структура РМО

 

 

Модель формування професійної компетентності вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обласна науково-методична тема

 

«Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах  компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму »

 

Науково-методична тема району

 

« Вдосконалення діяльності з підвищення фахового рівня педагогічних працівників району, формування у них стійкої мотивації до постійного самовдосконалення , набуття професійних компетентностей»

 

 

 

Завдання:

 

  • вивчити методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах;
  • вивчити основні нормативні документи, що рекламують  функціонування початкової школи;
  • вивчення науково-методичної літератури з теми;
  • апробація та впровадження освітніх  технологій щодо  підвищення професійної  компетентності педагогічних кадрів, їх  мобільності;
  • реалізувати вимоги державних стандартів початкової освіти щодо результативності навчання;
  • оволодіти нетрадиційними формами проведення уроків, застосовуючи інтерактивні технології з метою стимулювання креативності учнів;
  • спрямувати всі напрями методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя в контексті реалізації проблемного питання;
  • вивчати, узагальнювати передовий  педагогічний досвід творчих вчителів, створити банк даних актуального досвіду, організувати самоосвіту вчителя початкової  ланки;
  • систематизація накопиченого матеріалу, видання  збірок  з досвіду роботи ;
  • сприяти підвищенню професіоналізму педагогів;     
  • підвищувати рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів;
  • створити сприятливі умови для навчання і розвитку обдарованих учнів;
  • поповнювати навчальні кабінети початкових класів сучасними методичними та дидактичними матеріалами;
  • встановлювати мотивацію педагогічних кадрів до  творчості, пошук  ефективних шляхів  її використання.

Умови успішної реалізації:

- висока професійна компетентність, достатня  обізнаність із теоретичних та практичних питань;

- здатність до ефективної роботи за фахом  на рівні державних стандартів;

-  готовність до постійного  професійного зростання , творчої  самореалізації.

 

                  

 

C:\Users\Ирина\Documents\index.jpg

Питання оновлення змісту і запровадження компетентнісного підходу – основа реформи середньої школи. Ми повинні навчити наших дітей використовувати знання і вміння, які вони отримали, для вирішення повсякденних життєвих ситуацій.

                                                                                     Л.Гриневич

 

Розділ І:  Аналіз роботи районного     методичного об’єднання вчителів 2-их класів  за 2017-2018 навчальний рік

Стратегічний пріоритет освітньої політики – формування нації, яка постійно навчається, засвоюючи одночасно демократичні цінності, розвиваючи громадянське суспільство, утверджуючи людиноцентризм в освіті. Ця глобальна стратегія має докорінно змінити передусім ціннісний і мотиваційний потенціал освіти, зробити її особистісно значущою для кожної людини, суб’єкт-суб’єктною і полісуб’єктною .

«Коли ми говоримо про нову українську школу, ми перш за все говоримо про новий зміст освіти в цій школі», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. «Діти мають здобути уміння і компетентності ХХІ століття, які узгодженні країнами Європейського Союзу, і які сьогодні потрібні сучасному українцю. Окрім знання рідної державної мови, двох іноземних мов, інформаційних технологій, уміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді, навичок фінансової грамотності, нашим дітям потрібна освіта для життя. І це головна мета нової української школи», – сказала міністр. Пріоритетним напрямом діяльності МОН стало оновлення змісту навчальних програм загальної середньої освіти. «Питання оновлення змісту і запровадження компетентнісного підходу – основа реформи середньої школи. Ми повинні навчити наших дітей використовувати знання і вміння, які вони отримали, для вирішення повсякденних життєвих ситуацій».

У період , коли освіта України набуває кординальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

       Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності. Щоб учень відчував себе рівним серед рівних, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки, зберегти при цьому фізичне та психічне здоров’я кожної дитини. Тому метою роботи нашого методичного об'єднання є створення умов для розкриття всебічного розвитку дитини та підготовкою його до життя в суспільстві.

Районне методичне об’єднання вчителів 2  класів працювало над науково-методичним проектом  «Інноваційна діяльність вчителя як умова розвитку креативності учнів початкових класів»

Завдання на 2017-2018 н. р. були поставлені такі:

  • Методичний супровід реалізації нового Державного стандарту початкової освіти;
  • Удосконалення змісту, структури уроків, форм та методів навчання, спрямованих на формування компетентностей учня початкової школи;
  • Надання допомоги вчителям у розв’язанні актуальних проблем навчально-виховного характеру шляхом проведення теоретичних та практичних семінарів;
  • Стимулювання творчих пошуків вчителів та шляхи їх впровадження у педагогічну діяльність як передмову підвищення професійної творчої активності;
  • Спонукати творчо-працьовитих вчителів до висвітлення досвіду роботи у фахових виданнях та інтернет порталах.

 

Девіз методичного об’єднання вчителів початкових класів:

                        Зібратися   разом   це  початок.

                        Залишитися разом – це прогрес.

Працювати   разом    це  успіх.  Г.Форд

На засіданнях  районного методичного об’єднання у 2017- 2018 н. р. розглядалися нормативно-правові документи щодо забезпечення процесу викладання предметів, рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу; розроблялися та обговорювались методичні рекомендації щодо вивчення окремих предметів, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, матеріали , фізичного стану учнів.Протягом року були проведені чотири засідання районного методичного об’єднання, творчі звіти вчителів, що атестуються, звіти вчителів про проходження курсової підготовки. Члени методоб’єднання ознайомились з цікавими і результативними формами роботи цих вчителів. Вони своїм досвідом роботи діляться з колегами на планових засіданнях. Всі вчителі мають можливість якомога повніше розкрити свої здібності й талант, розвивати ініціативу та творчий пошук, самореалізуватись у професійній діяльності.  «Вчити самого себе» – девіз кожної особистості, який став найактуальнішим сьогодні.

В роботі використовуємо нетрадиційні підходи до проведення засідань методичного об’єднання, організовуючи їх у вигляді «Круглих столів», педагогічних вернісажів, ділових ігор, диспутів тощо.

Учителі початкових класів продовжують працювати над вивченням та впровадженням в практику сучасних освітніх технологій навчання, різноманітних систем і навчальних програм. У своїй роботі впроваджують елементи нестандартних сучасних методик , підходів опанування теми, володіють уміннями організовувати навчання на різних рівнях складності. Організація методичної роботи з педагогічними кадрами спрямована на кінцевий результат, конкретну допомогу вчителю у вдосконаленні його професійної майстерності.

У цьому навчальному році РМО вчителі початкових класів буде продовжувати працювати над навчально-методичною проблемою «Інноваційна діяльність вчителя як умова розвитку креативності учнів початкових класів» і ставлять такі завдання:

  1. запроваджувати новітні педагогічні стратегії та конкретні технології соціалізації, накопичувати досвід управління інноваційними процесами в освітній діяльності ;
  2. продовжувати розпочаті нововведення, забезпечуючи системний підхід до досягнення мети науково методичного проекту;
  3. спрямовувати всі напрями методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя в контексті реалізації проблемного питання;
  4. організовувати дієву самостійність роботи членів методоб’єднання з визначеної проблеми;
  5. підвищувати рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів;
  6. створювати сприятливі умови для навчання і розвитку обдарованих учнів.
  7. Вивчати  та впроваджувати  у практику досягнення психолого-педагогічної науки, прогресивного педагогічного досвіду вчителів області і України з питань покращення навчально-виховного процесу початкових  класів.
  8. Оволодіти  навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами та прийомами навчання учнів;
  9. З метою плпуляризації кращого досвіду проводити відкриті уроки;

пропагувати свій досвід на сторінках періодичних педагогічних видань. ( «Урок», «Всеосвіта»)

 

           Мета роботи районного методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами. Головним напрямком у роботі методичного об’єднаннявчителі обрали модернізацію навчально-виховного процесу шляхом впровадження інтерактивних технологій.

         Серед найпоширеніших форм методичної роботи: місячник молодого вчителя, психолого-педагогічні консультації, семінар-практикум, психолого-педагогічний семінар, теоретичний семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-клас, предметні тижні, методичні оперативки.

        

         Протягом року вчителі працювали   над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.

        Учитель, який хоче мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів, покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці.  

В. Сухомлинський 

  

      До складу районного методичного об’єднання вчителів 2-их класів входить 45 вчителів, які мають такі кваліфікаційні категорії :

         Спеціалістів – 9;

                    ІІ категорії –12;

                    І категорії - 4;

                    Вищої категорії – 12;

                    Вища категорія «Старший вчитель» - 7;

                    Вища категорія «Вчитель-методист» - 1;

Кафедра вчителів 2-их класів району

  Районне методичне об’єднання вчителів 2-их класів діє постійно і активно з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

Учителі  початкових класів протягом усього навчального року розвивали у школярів комунікативні уміння та навички, уміння працювати з будь-якою інформацією, мислити неординарно, гнучко, залежно від ситуації. Щоб особистість була високорозвиненою, вчителів застосовували на уроках та позакласній роботі інтерактивні технології, які грунтувалися на діалозі, моделюванні ситуації вибору, вільному обміні думками.

   На засіданнях  РМО початкових класів у 2016 – 2017  н.р. вивчався оновлений Державний стандарт початкової освіти, розглядалися нормативно-правові документи щодо організації  навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань тощо.

Проведено 4 засідання РМО, на яких розглянуто питання атестації, наступності у навчанні, результати роботи з обдарованими дітьми, впроваджувалися інноваційні методи та ІКТ в роботі вчителів. Проводяться реєстрації, діагностування, ведуться протоколи засідань, виробляються відповідні рекомендації. На цих засіданнях обговорюються найважливіші питання навчального процесу, все те, що хвилює та цікавить вчителів початкових класів.

Насамперед, ми, початківці, активні методи навчання вбачаємо в оновлених методах та прийомах роботи, тобто в інноваційних формах навчального процесу, при цьому не забуваючи про ігрові методи навчання.

По реалізації основної проблеми районного методичного об’єднання здійснюються наступні заходи:

  • Проведення глибокого аналізу навчальних планів, програм, підручників по кожному предмету.
  • Ознайомлення з альтернативними підручниками та використання додаткового матеріалу на уроці.
  • Підвищення науково-методичної підготовки, удосконалення педагогічної майстерності вчителів.
  • Систематичне ознайомлення і впровадження в практику сучасних освітніх технологій та інновацій.
  • Робота над розвитком в учнів самостійного критичного мислення, здійснення індивідуального підходу до дитини.
  • Систематичне проведення індивідуальної роботи по виявленню обдарованих дітей.
  • Розвиток творчих здібностей учнів початкових класів.
  • Включення в проект «Кожна дитина талановита».
  • Формування та розвиток в структурі особистості вчителя конкурентоспроможності як системотворної ознаки фахової компетентності.
  • Творчі звіти вчителів, які атестуються.

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів 2-х класів показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, педагоги працювали над пошуком ефективних форм і методів роботи. Кожен учитель спрямовував свої зусилля на реалізацію конкретної  проблеми, яка включає використання нестандартних форм роботи, впровадження інноваційних технологій, розвиток творчих здібностей учнів.

Учителі в повсякденній роботі використовують книги О.Я.Савченко «Урок у початковій школі», «Дидактика початкової школи», С.П. Логачевської «Диференціація в звичайному класі» та статті журналів «Початкова школа», інших періодичних видань педагогічної тематики. Виправдали себе такі форми роботи як моделювання уроків, розробка, обговорення диференційованих завдань, інформація членів методоб’єднання про самоосвіту, курсову перепідготовку.

Протягом 2017/2018 навчального року на засіданнях районного методичного об’єднання вчителів початкових класів були проведені семінари, де обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми РМО та власної проблеми. Усі члени РМО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

 

30.08.2016 – була проведена методична студія на базі Балаклійської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 им. О.А. Тризни з теми

«Пріоритетні завдання педагогічних колективів навчальних закладів у контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи »                                                                                                                

Були розглянуті питання:

1.Вивчення методичних рекомендацій МОН України про викладання навчальних предметів у початковій школі у 2017- 2018 навчальному році.

2.Оновлені навчальні програми початкової школи: принципові зміни та шляхи реалізації. Ключові зміни  до оновлених програм 1 класу.

3. Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів у 2017-2018н. р.(додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 № 1009)

4.Опрацювали  Лист МОН № 1/9-385 від 20.07.20 16 року про проведення 1 вересня 2017 року Першого уроку «ПОВАЖАЮ ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ – БУДУЮ СУЧАСНУ УКРАЇНУ ( З УКРАЇНОЮ У СЕРЦІ для 2 класу)

На виконання обласної програми з відзначення 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського та в рамках обласного педагогічного марафону «Штрихи до портрета В. Сухомлинського»  з метою популяризації педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, підвищення до неї інтересу й осмислення в умовах «Нової української школи» вчителі Балаклійської загальноосвітньої ишколи І-ІІІ ст №1 им.О.А.Тризни підготували презентаційний семінар  щодо діяльності  навчального закладу з проблеми вивчення та творчого впровадження ідей видатного педагога-гуманіста.

Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

Це створило умови для активізації творчого потенціалу педагога, для підвищення професійного та методичного рівня сучасного вчителя, формування педагога-новатора, спонукало до самоосвіти.

Всі члени методичного об’єднання активно долучились до вивчення і обговорення нових документів МОН України, що стосуються реформи освіти:

  • Концепція «Нова українська школа», затверджена КМУ від 14.12.2016 р. № 988;
  • наказ МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання    запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
  • проект Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від  26.07.2017 р.;
  • Закон України «Про освіту», прийнятий 05.09.2017 року;
  • Державний стандарт початкової освіти (КМУ від 21.02.2018 № 87)

   Відповідно до наказу МОН України від 16.08.2017 №1182 з метою запровадження компетентнісного підходу та нового змісту початкової освіти вчителі МО прийняли участь у громадських обговореннях двох проектів Типових освітніх програм для початкової школи та навчальні програми з української мови як державної та надіслали зауваження та пропозиції.  

З лютого 2018 року вчителі початкових класів закладу, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/19 і 2019/20 навчальних роках, активно долучились до програми з підвищення кваліфікації педагогічних працівників: «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Всі педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи.

Члени РМО вчителів початкових класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи.

Із початку 2017/18 навчального року розпочалася підготовка педагогічних працівників за двокомпонентною моделлю проекту «Вчимося жити разом». Більшість вчителів успішно пройшли навчання за онлайн-курсом з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом» (обсяг 30 годин) та курс з концептуальних та методичних основ формування здоров’язбережної і соціальної компетентності «Основи здоров’язбережної компетентності» (обсяг 60 годин) і отримали сертифікати.

 У процесі вивчення навчальних предметів у початковій школі навчальні заклади району працювали за підручниками та навчальними посібниками, рекомендованими МОН України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році, якими в необхідній та достатній кількості забезпечені шкільні бібліотеки.

 Оновлені навчальні програми в початковій школі виконано повністю. Навчальний матеріал пройдено відповідно до календарно-тематичного планування. Виконані вимоги щодо уроків позакласного читання та розвитку мовлення, виконані кількісні показники об’єктів перевірки з природознавства, кількість контрольних, самостійних робіт, уроків позакласного читання та розвитку мовлення відповідає вимогам оновлених навчальних програм.

 Відповідно до плану роботи  РМО популярні серед освітян Балаклійського  району стали  семінари –практикуми, психолого-педагогічні семінари, конференції, засідання , присвячені проблемам реформування класно-урочної системи, особистісно орієнтованому навчанню і вихованню,  компетентнісно - орієнтованій освіті, впровадженню  інноваційних технологій  у навчально - виховний процес. Крім того, майже кожен вчитель брав участь у роботі  районного методичного об’єднання: готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи, готували виставки дидактичного матеріалу та унаочнення. Акцентувалася увага на питаннях самоосвіти вчителів. Перед кожним з педагогів ставилась задача – не просто працювати над вибраною темою, а обов’язково поділитися досвідом своєї праці.

Учителі початкових класів продовжують працювати над вивченням  та впровадженням в практику сучасних освітніх технологій навчання, різноманітних систем і навчальних програм: оновлена традиційна система навчання, система розвивального навчання,  диференційоване навчання.   Необхідною умовою сучасної освіти є нововведення в навчально-виховному процесі, без яких діяльність навчальних закладів втратить свій творчий потенціал, перетвориться в нікому не потрібну рутинну справу. Сьогодення вимагає від педагогів експериментування, постійного пошуку, введення новітніх технологій, застосування нових методів і прийомів навчання.

Сучасною формою методичної роботи, формою активного навчання вчителів стали майстер –класи, які створюють умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду.

Завдання майстер-класу:

• передача Майстром свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

• спільне відпрацювання методичних підходів Майстра і прийомів вирішення поставленої в програмі майстер-класу проблеми;

• рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу

• надання допомоги Слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.

 

                      

      У  жовтні  2017 року під час проведення методичної студії на тему

«Мотивація на уміння як вагомий чинник розвитку особистості школяра. Ресурси для мотивації педагога та учнів»  позитивних емоцій і настрою додали  віршовані виступи самих маленьких школярів закладу.  Приходько Лариса Миколаївна  та Лось Ірина Георгіївна продемонструвала власний майстер-клас на тему «Розвиток критичного  мислення молодших школярів», де продемонстрували власні напрацювання, що допомагають  розвити критичне мислення дітей, ознайомили  присутніх з різними методами та прийомами, які застосовують  на практиці.

                                                                                    

 

                                

 

З теми "Особливості конструювання та проведення уроку на засадах компетентністного підходу», змістовно виступили члени РМО : вчитель

початкових класів Балаклійської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Нелюбіна Н.О, учитель початкових класів Андріївської ЗОШ І – ІІІ ступенів №2 Бутко І. М., учитель початкових класів Донецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Орєхова Н.І.,  учитель БЗОШ №6 Глевська Т.І., учитель Cлобожанського НВК Макарова О.Д., практичний психолог   Савинської  ЗОШ І – ІІІ ступенів №1  Ковтун Тетяна Вікторівна.

Протягом останніх років вчителі освоїли метод проектів, який з успіхом застосували і застосовують в повсякденній праці. Так, було виконано навчальні проекти «Чи можна вичерпати невичерпне?», «Допоможемо пташкам взимку», «Збережи ялинку» , « Подорож до міста Нехворійськ» та інші.

 

 

 

          З 2016 р. почалася атестація педагогічних працівників у новій формі . В рамках районного методичного об`єднання початкових класів  на базі БЗОШ І-ІІІ ст. №1 був проведений  методичний бенефіс учителів  початкових класів, що   атестуються  в 2017-2018 н.р. У вчителів виникало багато питань про вимоги , що пред'являються до атестуючи вчителів, форми атестації і критерії при атестації . У зв'язку з цим було прийнято рішення РМО розглянути дане питання докладніше. Було заслухано доповідь «Портфоліо як документ звітності вчителя і основа самоаналізу його професійній діяльності» - доповідач Лось І.Г. , керівник РМО початкових класів БЗОШ № 1. Вчитель  детально зупинилася на тому , яке значення має створення портфоліо учителем , представила вимоги до оформлення портфоліо , дала рекомендації щодо структури портфоліо.

 Учителі включаються в різні конкурси районного та обласного рівнів. Зокрема учитель початкових класів (1 клас) Пришибського навчально – виховного комплексу Приходько Лариса Миколаївна взяла  участь  у Всеукраїнському конкурсі  «Учитель року 2016»  у номінації « Початкові  класи» де посіла  2 місце в районному турі. Вчитель початкових класів Чорнойван Ірина Володимирівна ( 3 клас) посіла І місце у конкурсі «Учитель року 2017» .

У рамках одного із засідань  РМО (грудень 2016) було проведено методичний діалог «Інтегрований урок – шлях до цілістного сприйняття учнями навколишнього світу. Практичне застосування елементів інноваційних технологій та їх вплив на якість навчання на уроках в початковій школі.

Вчителі ділилися досвідом роботи з цього питання. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку. Де вчителі познайомилися з теоретичним блоком і фрагментами відкритих уроків з використанням ІКТ, тренінгових методик та елементів інтерактивних технологій. Слід відмітити роботу таких вчителів: Величко С.С.(Асіївська ЗОШ), Білєвцова Т.В. (Морозівська ЗОШ ), Макарова О.Д (Cлобожанський НВК), Бескорсова Л.В.( БЗОШ №1)

  Свою  діяльність  вчителі  початкових  класів  спрямовують  на  пошук  наукових  новинок,  на  створення  творчої  атмосфери,  модернізацію  форм,  методів  та  засобів  навчання  та  виховання  дітей,  а  головне    на  реалізацію  принципу  рівноправного  діалогу  між  учителем  та  учнем.

Протягом року вчителі працювали   над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.

         Всі вчителі та учні початкових класів взяли активну участь у проведенні «Тижня початкової школи», який проходив з 27 листопада по 01 грудня 2017 року, згідно плану, під девізом: «Кожен день у нас цікавий, веселий, плідний і яскравий».  Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. Вчителі та їх вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні олімпіади, конкурси. Згідно плану роботи районного методичного об’єднання, проведені шкільні олімпіади з математики серед учнів 2 – 4 класів, конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3 – 4 класів.

      З 26 березня по 29 квітня 2018 року тривала І Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок». Учні 2-А класу (вчитель ЛосьІ.Г ) долучились до виконання завдань олімпіади з української мови та літератури, математики. За результатами по місту 10 учнів стали переможцями.

          Учні початкової школи брали активну участь у Міжнародних та всеукраїнських інтерактивних конкурсах: у всеукраїнському конкурсі «Колосок», міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер»,  всеукраїнському конкурсі «Патріот» ; міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», «Грінвіч» , всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник».

 

Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

Можна зробити висновок, що педагоги району намагаються у своїй роботі використовувати новітні технології для забезпечення глибокого засвоєння учнями програмового матеріалу.

 

«Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, здобути в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності-це перша заповідь виховання.» В.О. Сухомлинський

 

Проблема повноцінного засвоєння знань учнями завжди була і залишається в центрі уваги педагогічних працівників. Найважливіша риса сучасного навчання - його спрямованість на те, щоб готувати учнів не тільки пристосовуватись, тобто сприймати готове, а й активно засвоювати матеріал, вчитися вчитись.

Так, керівник РМО вчителів 2-х класів спеціаліст вищої категорії, вчитель методист стала автором-укладачем друкованої роботи «Використання інформаційно-комунікаційних технологій для  покращення результативності навчально-виховного процесу в початкових класах» . Метою роботи є розгляд можливостей використання мультимедійних засобів на уроках початкової ланки, розгляд деяких видів мультимедійних технологій, як засобу розвитку пізнавальної активності учнів початкової школи.

Лось І.Г. пропонує розробки уроків та виховних заходів із застосуванням мультимедійного обладнання, добірку матеріалу для тестових завдань з математики, української мови.    

 

  На базі БЗОШ № 1 проведений семінар «Впровадження інноваційних технологій навчання як засіб розвитку мотиваційної сфери особистості молодших школярів »

 На засіданні методичного об'єднання вчителі ділиися досвідом своєї роботи. Так Меркулова Н.В.(Протопопівський НВК)  розробила шляхи реалізації інноваційних технологій навчання. Ясинова І.А. поділилася досвідом роботи по впровадженню активних та інтерактивних форм роботи з учнями. Горяінова І.О. запропонувала вид уроків по проблемі розвитку творчої особистості школяра. Білицька І.О. проаналізувала та вказала на перевагу та труднощі інтерактивного навчання та розкрила психологічні основи оцінювання учнів  початкової школи.  Бескорсова Л.В. виділила соціальні чинники, що впливають на розвиток особистості та визначала шляхи розвитку творчої особистості. Макарова О.Д. поділилася досвідом роботи з питання розвитку особистості через використання ігрових ситуацій та розробила види нестандартних завдань. Ворона С.О.розробила види допомоги у навчанні учнів з низьким рівнем підготовки на різних етапах уроку. Орєхова Н.І. розкрила проблему взаємодії школи та сім'ї та шляхи їх вирішення. Учителі взяли активну участь у місячнику методичної роботи. Приходько Л.М. провела ділову гру – «Інтерактивні технології навчання ».

Методична студія вчителів 2-х класів "Впровадження інноваційних технологій навчання як засіб розвитку мотиваційної сфери особистості молодших школярів" - не залишила байдужим жодного учасника цього заходу. Зустрічали гостей представники шкільного самоврядування, які привітали та ознайомили їх зі своєю роботою. Як виявилося, саме в ці дні в школі проходила акція "Тримайтеся! Ми з Вами!", в ході якої було проведено благодійну ярмарку та зібрано кошти для передачі в зону АТО. В межах акції було створено "Стрічку єднання", на якій вчителі та їх вихованці залишали побажання для наших захисників. Учасники семінару долучилися до акції , залишивши свої послання на "Стрічці єднання". 

Роботу семінару було завершено інтерактивною вправою "Мікрофон", під час якої педагоги поділилися враженнями та думками стосовно отриманої за цей день інформації. Висновок, до якого дійшла учительська спільнота, повністю співпав з девізом, під яким проходив даний захід: "Інноваційна діяльність - це гарно організована, раціональна й систематична робота"

У березні 2018 року стартував віртуальний семінар вчителів початкових класів з проблеми "Впровадження здоров'язберігаючих технологій в роботу з молодшими школярами". В рамках семінару було представлено  18 публікацій з досвіду роботи педагогів щодо використання здоров’язберігаючих технологій у роботі з дітьми. Адже найцінніше, що є у людини, - її здоров’я. Це багатство, яке необхідно надійно берегти й примножувати. Останнім часом увага до питання здоров’я школярів суттєво зросла. З обговорень, які відбувалися під час віртуального семінару, зрозуміло, що особливу стурбованість у вчителів викликає :

  • зменшення кількості абсолютно здорових дітей;
  • різке погіршення стану фізичного й розумового розвитку підростаючого покоління;
  • зростання числа учнів, що мають кілька діагнозів;
  • пасивність, апатія та навіть агресивне відношення до навчання.

Тож першочерговим завданням сучасної школи педагоги визначили збереження духовного, фізичного, психічного здоров’я учнів та формування в них відповідального ставлення до власного здоров’я. За результатами семінару стає зрозумілим, що необхідно використовувати здоров’язбережувальні освітні технології, які допоможуть забезпечити учням можливість зберегти здоров’я за період навчання в школі, дадуть їм необхідні знання та навички щодо здорового способу життя, навчать використовувати отримані знання в повсякденному житті. 

За минулий рік значно підвищівся науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилася увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.

 

Десь у потаємному куточку серця в кожної дитини своя струна, вона звучить на свій лад, і щоб серце відгукнулось на моє слово, треба настроїтися самому на тон цієї струни»                                                                                                                                                             (В.Сухомлинський)

2016-2017 – районний семінар  у Балаклійському освітньому окрузі «Методичні рекомендації та поради щодо організації роботи з обдарованими дітьми школи І ступеня». Проведено тестування «Не прогав вундеркінда». Районним  методичним обєднанням  забезпечено методичний супровід реалізації  Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Відповідно до обласної Програми військово-патріотичного виховання населення Харківської області на 2015–2020 роки, в основі якого покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації, проведено низку заходів, де ключовими питаннями стали: виховання громадянина-патріота, ціннісні орієнтири в сучасному освітньому просторі навчального закладу, моделювання системи патріотичного виховання, роль сім’ї в патріотичному вихованні учнівської молоді; зустрічі з нашими колегами – учасниками АТО .

Дослідивши та проаналізувати діагностичні анкети самоаналізу учителів районного методичного об'єднання, можна зауважити наступне:

  • вчителі в достатній мірі володіють знаннями вікової психології учнів,  вдало створюють здоровий здоровий мікроклімат у класі під час своїх уроків;
  • в повній мірі володіють вмінням підбору теоретичного, практичного та діагностичного матеріалів до уроку, обирають різноманітні форми і методи навчання; 
  • у процесі навчання створюють позитивні умови для здійснення між- предметних зв'язків, деференційованого та індивідуального підходу;
  • на доствтньому рівні вчителі володіють вміннями поєднання індивідуальної і групової діяльності учнів, створення проблемних ситуацій;
  • вчителі постійно працюють над впровадженням у свою практику інтерактивних методик навчання та інноваційних технологій;
  •                 рекомендувати молодим фахівцям ознайомитися із досвідом   своїх колег, відвідувати "Школу молодого вчителя".         

 

РМО вчителів виробляє також методичні рекомендації:

  •   Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для  1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Оновлені програми розміщені на сайті МОН України за посиланням: ttp://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
  • Досконало вивчити зміст програм для 2 класу.
  • Години варіативної складової використовувати за вибором навчального закладу та реалізовувати їх навчальними програмами, які мають гриф МОНУкраїни.                                                                                                   
  • Продовжувати будувати  навчально-виховний процес здійснюючи компетентнісний підхід та ідеї особистісно зорієнтованого навчання.
  • Організовувати укладання розкладу уроків, враховуючи динаміку розумової працездатності учнів.
  • Використовувати такі прийоми та методи роботи з дітьми, які забезпечать різноманітну активну практичну діяльність кожного учня.
  • Використовувати здоров’язбережувальні технології в навчальному процесі.
  • Підвищувати науково-методичну підготовку, удосконалювати педагогічну майстерність.
  • Спрямовувати роботу на всебічний розвиток особистості «Кожна дитина талановита».
  • Систематично впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
  • На уроках «Природознавство» запроваджувати нестандартні  типи уроків.
  • Вивчити методичні рекомендації щодо оцінювання першокласників

  Вивчаючи роботу навчальних закладів, слід відмітити, що зріс  інтерес педагогів  школи І ступеня до обладнання  навчальних кабінетів. З’явилися кабінети початкових класів з добрим технічно - матеріальним забезпеченням: з комп’ютерами, мультимедійними дошками. Частина кабінетів відповідає вимогам  Положення про навчальний кабінет. Це свідчить  про бажання вчителів початкової школи  оволодіти основами  наукової організації праці, що, в свою чергу , сприяє підвищенню їхнього  методичного та фахового рівня.

Розуміючи вимоги сьогодення, з неабиякою зацікавленістю вчителі початкових класів опановують комп’ютерну грамотність на ШМО та у творчих групах.  Знання  зі створення презентацій та застосування мультимедійного проектора в ході навчальних занять учителі успішно демонстрували  на РМО заходах, професійних конкурсах  та підчас  проведення уроків. Важливим показником ефективності науково - методичної роботи є співвідношення зростання педагогічної майстерності з підвищенням якості й ефективності  навчально-виховного процесу.

На засіданнях  РМО початкових класів було визначено напрямки,  які       потрібні для професійного зростання педагогів.

  • психологічна підготовка;
  • дидактична підготовка;
  • методична підготовка;
  • розвиток загальної культури педагога;
  • впровадження інформаційно-комунікативних технологій.

  Проводились методичні оперативки для членів РМО по огляду новин науково-методичної літератури з  питань педагогіки та викладання предметів у початкових класах.(Наприклад, методична оперативка «Організація навчально-виховної  процесу  у 1- 2  класах відповідно до новоствореного навчально-методичного забезпечення  оновленого Державного стандарту»). Вчителі постійно знайомляться і  творчо використовують матеріали фахових журналів, газет «Освіта», « Освіта України», « Джерело», « Розкажіть онуку», «Позакласний час», «Бібліотека вчителя початкових класів», «Інформаційний збірник МО України», « Все для вчителя».                              

Засідання РМО вчителів початкових класів проходило вчасно і згідно плану. У минулому, і в цьому навчальному році багато часу приділялося ознайомленню з Державним стандартом початкової загальної освіти затвердженим Міністерством освіти і науки України. Вчителі району опрацювали методичні рекомендації "Організації навчально-виховного процесу в 1-му класі. Районне МО вчителів початкових класів діє постійно і активно.На засіданнях обговорюються найважливіші питання навчального процесу, все те, що хвилює та цікавить вчителів початкових класів. Учителі початкових класів протягом року поглиблено працюють  над реалізацією своєї проблеми, проводять відкриті уроки, виховні заходи. На засіданнях звітуються про свою роботу, обмінюються досвідом, набутими знаннями.
Можна зробити висновок, що педагоги району намагаються у своїй роботі використовувати новітні технології для забезпечення глибокого засвоєння знань учнів початкової ланки.

        У роботі РМО вчителів 2-х класів є свої недоліки і проблеми:

1.Людський фактор.

а) Недостатня компетентність вчителя.

б) Невдале використання наочності, відсутність роздаткового матеріалу на деякі теми.

в) Недостатній рівень впровадження перспективного педагогічного досвіду.

г) Невміння педагога стати на рівень мислення учня.

2. Недостатня  або надмірна кількість учнів у класі.

3. Стислі строки викладання, ущільнення матеріалу (причина – карантин).

4. Недостатня робота з обдарованими дітьми.

5. Відсутність об’єктів для здійснення екскурсій з дітьми

 

У 2017-2018 навчальному році РМО вчителі початкових класів будуть працювати над навчально-методичною темою «Підвищення ефективності навчального процесу початкової школи на засадах компетентнісного підходу відповідно до концептуальних засад нової української школи» . Продовження навчання дитини в другому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Отже, метою роботи РМО буде застосування різноманітних та ефективних прийомів та методів  для навчання  другокласників, дослідження особливостей сучасного ефективного уроку, впровадження в освітню систему району кращих сучасних методів навчання дітей, ефективних підходів до реалізації вимог освітніх стандартів початкової ланки, підвищення рівня професійної готовності молодих педагогів до роботи з сучасними учнями.

         Виходячи з означеної теми та мети роботи районне методичне об’єднання вчителів  ставить перед собою наступні задачі:

  • Навчання педагогів використовувати у своїй роботі з учнями ефективних форм і методів навчання, для досягнення від кожного учня: отримувати знання і впроваджувати їх на практиці.
  • Формування у педагогів сучасних поглядів на навчання і виховання дітей на основі формування науково-методичної та практичної компетенції молодих педагогів, створення умов для вивчення нових поглядів,  тенденцій в освіті, перспективного педагогічного досвіду, обміну ідеями та знахідками.
  • Оновлення педагогічної діяльності на основі вивчення особливостей  проблемного навчання учнів початкової школи
  • Впровадження ефективних методів та пошук власних засобів роботи з розвитку системного мислення, пізнавальних інтересів та позитивних мотивів навчання в початковій школі на основі використання принципів і методів проблемного підходу до навчання.
  • Мотивація до саморозкриття і саморозвитку учасників освітнього процесу, сприяння творчим пошукам у галузі впровадження прогресивних технологій в освітній процес.

 

 

 

 

 

 

План  роботи районного  методичного об’єднання  вчителів  3-х класів

 

 

http://merfo.com.ua/wp-content/uploads/2012/06/pero-chernilnica.jpg

 

 

Життєвий принцип:

«Уся освітня діяльність вимагає існування суб’єктів,                                                    які, навчаючи інших, навчаються самі»              Фрейре

 

 

 

   Зміст роботи

Виконавець

термін

І засідання 

Тема. «Нові підходи до організації навчально-виховного процесу в початковій школі»

Мета. Провести детальний аналіз роботи РМО вчителів 1-х класів за минулий рік. Опрацювати нормативне й навчально-методичне забезпечення навчально-виховного процесу в початковій школі у 2017/2018 н. р., опрацювати оновлені навчальні програми початкової школи, орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів у 2017-2018н.р. Затвердити план роботи РМО 2 класів. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.

Форма проведення  - консультативний пункт

Дата проведення:

Блок 1. Організаційний

 

1.1. Реєстрація учасників секційного засідання    РМО

 

Голова РМО вчителів                                                                                                               початкових класів

Харченко Т.М.

1.2.Робота виставки  «Інноваційні форми методичної  роботи» Виставка програмово – підручникового забезпечення  3 класу

 

1.3. Відкриття секційного засідання,   ознайомлення з програмою.

Блок 2.  Аналітичний

 

 

 

 

 

2.1. Аналіз роботи методичного об’єднанння вчителів 1 класів району за 2017- 2018 навчальний рік.

 

2.2 . Корекція та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2018/2019 навчальний рік

 

2.3  Вивчення методичних рекомендацій МОН України про викладання навчальних предметів у початковій школі у 2018- 2019 навчальному році.

 

2.4. Круглий стіл «З досвіду роботи»

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 2-х класів

 

 

 

 

 

Блок 3.   Інформаційний

 

 

3.2.Оновлені навчальні програми початкової школи: принципові зміни та шляхи реалізації. Ключові зміни  до оновлених програм 3 класу.

3.3. Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів у 2017-2018 навчальному році (додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 № 1009)

  3.4.Особливості календарного та поурочного планування, порядок погодження календарного планування. Лист МОН України від 17.08.2016 р. № 1/9-437

3.5. Про проведення першого уроку в 2018/2019 н.р.

3.6 Навчально-методичне забезпечення викладання предмету «Інформатика»   у  3 класі.

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 2-х класів

 

 

Блок 4. Науково-практичний

 

 

 

4.1.   Огляд навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у

загальноосвітніх навчальних закладах у 2018/2019 навчальному році

4.2   Затвердження тем самоосвіти РМО вчителів 3-х класів на 2018-2019 навчальний рік 

4.3.Огляд новинок методичної літератури, фахових газет та журналів.

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 2-х класів

 

Блок 5. Підсумковий

 

 

 

5.1. Гра «Назви якомога більше нестандартних форм уроків»

5.2. Анкетування вчителів 2-х класів. Знайомство з молодими вчителями. Визначення рівня педагогічної майстерності вчителів.

Бескорсова Л.В., учитель початкової школи Балаклійської ЗОШ № 1

 

 

 

5.3.Вироблення   рекомендацій:

  •  підведення підсумків
  • обмін думками;  пропозиції
  • консультативна  допомога

5.4. Від’їзд учасників

Бескорсова Л.В., учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1

 

 

ІІ засідання

 

Тема. Формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах шляхом впровадження в напвчально - виховний процес інноваційних технологій"

Мета. Розкрити сутність навчальної мотивації на уміння як вагомого чинника розвитку особистості молодшого школяра.

Форма проведення – семінар-практикум

Дата проведення: жовтень 2017

Блок 1. Організаційний

 

 

 

1.1 Реєстрація учасників семінару

1.2 Розподіл обов’язків між членами РМО

1.3.Робота виставки  «Інноваційні форми методичної  роботи»

1.4.Відкриття секційного засідання, ознайомлення з програмою.

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 2-х класів

Блок 2.  Аналітичний

 

 

2.1. Конструктивна розмова: проблеми, що потребують спільного розвязання

 

 

2.2. Опрацювання нормативних документів для організації освітнього процесу в 2017-2018 навчальному році

 Лист МОН № 1/11-8269 від 17.08.17 року "Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році"

 Наказ МОН № 1021 від 13.07.2017 року Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 2-х класів

 

2.3. Психологічна скарбничка. Аналіз результатів досліджень психологічної готовності другокласників до школи. Консультація психолога «Вміння керувати відчуттям та сприйняттям учнів».

Психолог РМО

Блок 3.   Інформаційний

 

 

2.4. "Інноваційні форми роботи з молодшими школярами" Відкритий мікрофон.

Члени РМО

 

2.5. Самоосвітня діяльність вчителя щодо пошуку механізмів, умов і факторів, які сприяють оптимальному процесу формування соціальної компетентності особистості

2.6. Перлини досвіду ( мультимедійні презентації)

Члени РМО

Блок 4. Науково-практичний

 

 

 

 

3.1. Майстер – клас «Застосування творчих завдань для

підвищення пізнавальної активності учнів на уроках в

початкових класах».

3.2. Створення умов для спілкування молодших школярів на уроці шляхом використання інтерактивних технологій навчання". Обмін думками

 

Члени РМО

 

Блок 5. Підсумковий

 

 

4.1. Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».

4.2. Педагогічні правила щодо формування основних груп компетентностей учнів

  • підведення підсумків
  • обмін думками, пропозиції

4.3. Від’їзд учасників

Члени РМО

 

ІІІ засідання

 

Тема:  Впровадження  здоров'язбережувальних  технологій  у  навчально – виховний  процес  початкової  школи. Підсумки роботи методичного обєднання вчителів початкових   класів за 2017– 2018 навчальний рік та складання  перспективного плану на наступний рік.

 

Мета. Використання і впровадження здоров'язберігаючих технологій на уроці і в позаурочний час; систематизація досвіду з даного питання; формування культури молодших школярів шляхом впровадження здоров’язберігаючих технологій; формування позитивно-емоційного ставлення до навчання в початковій школі; формування здорової особистості шляхом; впровадження здоров’язберігаючих технологій; окреслити  форми  реалізації співпраці. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових  класів за 2018 – 2019 навчальний рік, заслухати звіти   вчителів про підсумки роботи над  проблемною темою, скласти перспективний план роботи м/о на наступний  навчальний рік.

Форма проведення: методичний марафон

Дата проведення:

Блок 1. Організаційний

 

 

 

 

1.1 Реєстрація учасників семінару

1.2 Розподіл обов’язків між членами РМО

1.3.Відкриття секційного засідання, ознайомлення з програмою.

 

 

Члени РМО

 

Блок 2.  Аналітичний

 

 

 

 

2. Методичні рекомендації з питань організації виховної

роботи, щодо здорового способу життя та фізкультурно-

спортивної роботи

2.1. Творчий звіт  вчителів «вищої кваліфікаційної категорії».

 

 

Члени РМО

Блок 3.   Інформаційний

 

 

 

2.1.Формування культури здоров’я молодших школярів

шляхом впровадження здоров’язберігаючих технологій

2.2.Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2018 – 20189 навчальний рік. Створення банку ідей щодо планування науково –методичної роботи МО на 2018/2019н. р.

Лось І.Г.,  учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 3-х класів

 

2.3.Основні вимоги до якісного уроку в умовах з здоров’язберігаючої педагогіки. Предмет «Основи здоров’я», як засіб збереження здоров’я школяра

Члени РМО

 

2.4.Методи і прийоми роботи на уроках фізичної культури що сприяють збереженню здоров’я молодших школярів

Члени РМО

Блок 4. Науково-практичний

 

 

  3.1.Систематизація комплексів ЗРВ, фізкультхвилинок, вправ зорової гімнастики, пальчикової гімнастики, вправ для релаксації, вправ точеного масажу.

  3.2.Конкурс-огляд патріотичних фізкультхвилинок.

  3.3. Круглий стіл «Національно-патріотичне виховання як

засіб формування соціальних та життєвих компетентностей учнів». Створення пам’ятки.

Члени РМО

Лось І.Г., учитель початкової школи

Балаклійської ЗОШ № 1,

керівник РМО учителів 3-х кл.

 

Блок 5. Підсумковий

4.1.Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».

4.2.Круглий стіл «Вироблення рекомендацій»:

• підведення підсумків

• обмін думками, пропозиції

4.3. Від’їзд учасників

 

 

 

 

 

Список вчителів 3-х класів Балаклійського району

 

№ з/п

Назва ЗНЗ

Повна назва предмету

ПІБ (повністю за алфавітом)

Кваліфікаційна категорія (присвоєння, відповідність)

Рік проходження останньої атестації

1.

Донецька ЗОШ №1

Початкова школа

Дрокіна Каріна Василівна

Спеціаліст

 

Початкова школа

Орєхова

Наталія

Іванівна

Вища, ст. учитель

 

2017

 

 

Донецька ЗОШ №2

Початкова школа

Строга Тетяна Іванівна

І категорія

2012

2.

Андріївська ЗОШ № 1

Початкова школа

Мартинова Тетяна Михайлівна

І категорія

2017

Початкова школа

Макогон Алла Андріївна

 

Спеціаліст

 

 

Сляднєва Ольга Володимирівна

 

Вища

 

 

 

2013

3.

Андріївська ЗОШ №2

Початкова школа

Бутко Ірина Миколаївна

Вища

2015

4.

Балаклійська ЗОШ №1

Початкова школа

Бескорсова Людмила Віталіївна

Вища

2016

Початкова школа

Волкова Ірина Миколаївна

І категорія

2014

Початкова школа

Лось Ірина Георгіївна

Вища, учитель-методист

2017

5.

Балаклійська ЗОШ №2

Початкова школа

Білицька Ірина Олександрівна

ІІ категорія

2013

Початкова школа

Зубкова Олена Вікторівна

Вища

2017

 

 

 

 

Початкова школа

Тимченко Людмила Миколаївна

Вища

Вища

2010

2014

6.

Балаклійська ЗОШ №3

Початкова школа

Нелюбіна Надія Олександрівна

Вища

2015

Тер-Арсенян Наталія Сергіївна

Спеціаліст

 

7.

Балаклійський НВК

Початкова школа

Тюріна Наталія Володимирівна

Спеціаліст

 

 

 

Самойлова Наталія Леонідівна

І категорія

2014

8.

Балаклійська ЗОШ №6

Початкова школа

Глевська Тетяна Іванівна

Вища, старший вчитель

2017

Початкова школа

Михайлова Інна Вікторівна

Спеціаліст

 

9.

Савинська ЗОШ №1

 

Решетняк Наталія Сергіївна

 

І категорія

 

 

2013

 

Єрмілова Інна Леонідівна

 

І категорія

 

 

 

 

2017

10.

Савинський НВК

Початкові класи

Щербина Наталя Павлівна

Вища, ст. вчитель

2015

 

11.

Асіївська ЗОШ

Початкова

школа

Величко Світлана Сергіївна

ІІ категорія

2014-

12.

Борщівський ЗОШ

Початкова

школа

Герасимова Світлана Василівна

ІІ кваліфікація

2012

13.

Бригадирівська ЗОШ

Початкова

школа

Матвієнко Тамара Анатоліївна

старший вчитель

2016

14.

Вишнівська ЗОШ

Початкова

школа

Грищенко Микола Олександрович

Спеціаліст

2010

Початкова

школа

Грищенко Юлія Миколаївна

Вища

2009

15.

Веселівська ЗОШ

Початкова

школа

Шишкіна Юлія Миколаївна

Вища

2015

16.

Вербівська ЗОШ

 

Початкова

школа

Ясинова Євдокія Миколаївна

Вища

2016

 

17.

 

Гусарівський  НВК

 

 

НовогусарівськиНВК

Початкова

школа

 

Сальник Інна Анатоліївна

І категорія

 

2014

 

Початкова школа

Тіщенко Світлана Володимирівна

І категорія

2013

18.

Залиманська ЗОШ

Початкова

школа

Ворона Світлана Олексіївна

«старший вчитель»

2017

19.

Лозовеньківська ЗОШ

Початкова

школа

Стремоухова Марина Володимирівна

Вища

2014

20.

Міловська ЗОШ

Початкова

школа

Тарасенко Карина Олександрівна

Спеціаліст

 

21.

Морозівська ЗОШ

Початкова

школа

Білєвцова Тетяна Володимирівна

І категорія

2015

22.

Покровська ЗОШ

 

Шакшуєва Віра Сергіївна

ІІ категорія

2013

23.

Петрівська ЗОШ

Початкова школа

Матвієнко Валентина Іванівна

Вища

2016

24.

Пришибська ЗОШ

Початкова школа

Приходько Лариса Миколаївна

І категорія

2016

25.

Протопопівський НВК

Початкова школа

 

Меркулова Наталія Володимирівна

ІІ категорія

2013

26.

П"ятигірська ЗОШ

Початкова школа

 

Макарова Оксана Дмитрівна

Вища, ст. учитель

2013

27.

Чепільська ЗОШ

Початкова школа

 

Теплова Ангеліна Миколаївна

 

 

28.

Шевелівський НВК

Початкова школа

Горяінова Ірина Олександрівна

І категорія

2015

29.

Яковенківська ЗОШ

Початкова школа

Самойлик Тетяна Михайлівна

Спеціаліст

 

30.

Довгалівська ЗОШ

Початкова школа

Моргун Світлана Євгеніївна

І категорія

2012

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список рекомендованої літератури

Доцільним у підготовці до секційних засідань буде опрацювання таких джерел:

 

  • Анісімова Г.О., Нікулочкіна О.В. Сучасний урок у початковій школі: тенденції та інновації / Г.О. Анісімова, О.В. Нікулочкіна – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 104 с.
  • Варзацька Л. Особистісно-зорієнтоване навчання української мови / Лариса Варзацька // Початкова освіта. Методичний порадник. Випуск 5. -№ 20. - 2011. - С. 6-11.
  • Вітюк В. Орфографічна грамотність: формуємо вміння писати без помилок / В. Вітюк // Учитель початкової школи. – 2016. – №5. – С. 14-18.
  • Дараган Т. Комунікативна компетентність / Тамара Дараган // Початкова освіта. Методичний порадник. Випуск 6. - № 24. - 2011. - С. 19-26.
  • Державний стандарт початкової загальної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 ).- К.: Видавничий дім «Освіта», 2011.
  • Навчальні програми для початкової школи (оновлені) [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
  • Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках: спільне, відмінне, особливості реалізації [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://5fan.ru/wievjob.php?id=53441
  • Петлюшенко Н. Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі / Н. Петлюшенко // Початкове навчання і виховання. – 2012.
  • Островерхова Н.М. Аналіз уроку: концепції, методики, технології / Н.М. Островерхова. – К. : «ІНКОС», 2003. – 252 с.
  • Яковова Г.Я. Особливості впровадження педагогічної технології «Ситуація успіху» в навчально-виховний процес // Педагогічний вісник. – 2014. – № 3-4 (31-32). – С. 94-105.
  • Кітаєва М. Використання мультимедійних технологій / Початкова освіта. – №38. –2011. – С.7.
  • Коваль Л. Математичне мовлення педагога – взірець для учнів/ Л. Коваль, Н. Бєльчєва // Учитель початкової школи. – 2017. – №4. – С. 9-13.
  • Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року».
  • Кондратова В. В. Особливості організації навчального процесу початкової школи в світлі реалізації концептуальних засад нової української школи / В.В. Кондратова // Науково-методичний вісник. –2017. – №53. – С. 211 – 221.
  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov/ua.
  • Кріпака С.В. Формування системного мислення в учнів початкової школи: [методичний посібник] / С.В. Кріпака. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2017. – 60 с.
  • Кузнєцова Л. Активізація пізнавальної діяльності на уроках природознавства у початкових класах / Л.Кузнєцова // Початкова школа. – 2013. – № 7. – С. 9–10.
  • Молчанова Т.О. Розвиток читацьких компетентностей молодших школярів (вправи та методичні поради). / Молчанова Т.О. // Початкове навчання та виховання. – 2016. – № 15. – С. 14-18.
  • Науменко В.О. Багатоплановість художніх творів космічної тематики / В.О. Науменко// Учитель початкової школи. – 2017. – №3. С. 16-19
  • Воротня Н. Інновації в роботі з обдарованими учнями // Методист. – Київ: Видавництво Шкільний світ, 2016. – № 2. – С. 5-20.
  • Зоріна О. Виявлення й розвиток обдарованих дітей // Директор школи. – 2015.– № 2 (746). – С. 51-57.
  • Пономарьова К.І. Формування у молодших школярів уміння переказувати текст / К.І. Пономарьова // Учитель початкової школи. – 2017. – №3. С. 11-15.
  • Тіхонова Н.Г. Групова форма навчальної діяльності як ефективний засіб навчання молодших школярів / Н.Г. Тіхонова // Науково-методичний вісник. –2017. – №53. С. – 221 – 228.
  • Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf
  •  Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/47154/.
  •  Програми розвитку дітей [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/programy.html.

 

                                      Керівник РМО 3-х класів Лось Ірина Георгіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
4140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку