Урок позакласного читання. «Бережіть природу, діти!» в 3 класі. З метою розширеннти читацькіих інтересів школярів, розвитку вміння уважно слухати –розуміти читання вчителя та навички правильного свідомого читання.
ТЕМА: Урок позакласного читання. «Бережіть природу, діти!» в 3 класі
МЕТА: 1) розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи їх з творами про природу;
2)розвивати вміння уважно слухати –розуміти читання вчителя та навички правильного свідомого читання;
3) виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту.
Діти! У нас сьогодні на уроці присутні гості. Давайте привітаємось з ними (Вітаються)
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою.
Ло-ло-ло – я люблю своє село.
Ок-ок-ок – є в ньому ставок.
Єва-єва-єва – є зелені в нас дерева.
Бе-бе-бе є і небо голубе.
Хи-хи-хи – ми маленькі дітлахи.
Емо-емо-емо – ми природу збережемо.
2. Гра «Буквена арифметика»
- Розв’яжіть буквені приклади і прочитайте утворені слова
Мо+ро+за - а (мороз)
Сні-гу+рі – і (снігур)
Ям+гу-му+ода (ягода)
При+ро+дар – р (природа)
Лісн- н + и (ліси)
3. Гра «відгадай хто це»
Цвірінь –цвірінь (горобчик)
Кар-кар - …(ворона)
Тук – тук - …(дятел)
Кря –кря - ….(качка)
Тьох-тьох - ….(соловей)
Ку – ку - …(зозуля)
4.Гра «На гірку - з гірки»
- Прочитайте і роз’єднайте слова у стовпчиках: перший стовпчик – згори вниз, другий – знизу вгору
Дощ/гілка Мох/зяблик
Сад/квітка Сич/тюлень
Лисиця/дуб Лев/карась
5.Робота над скоромовкою
Росте липа біля Пилипа,
Пилип біля липи очима глипа.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Наш дивний світ –
Такий, як казка.
Тож бережи його,
Будь ласка.
Бе- ре –жіть - при- ро- ду, - ді –ти!
(Бережіть природу, діти!)
Шановні діти! Сьогоднішня наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь, ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї і бережливого ставлення залежить і наше щасливе життя, майбутнє всієї нашої планети Земля.
ІV. Актуалізація читацького досвіду школярів. Робота з виставкою книжок.
Давайте пригадаємо, твори яких авторів ви вже читали? (Анатолій Костецький «Метеликам весело», Олекса Полійчук «У пелюстковій країні», Юрій Старостенко. Збірник «Лісові розмови», В.Сухомлинський. Збірник «Чиста криниця»
Я хочу запропонувати вам ще твори про природу.
- А зараз, давайте пригадаємо вірш Дмитра Павличка «Птиця». Прочитайте виразно. (учень читає)
- Що найдорожче для пташки?
- Як ви вчините, якщо побачите, що хтось кривдить пташку?
- З яких рядків видно, що хлопчик любить пташку? Прочитайте.
- Давайте спробуємо розгадати анаграми
1.РОВОНА ЦЯНИСИ РОКАСО ТІЛАСВКА ТЕЛДЯ
(ворона) (синиця) (сорока) (ластівка) (дятел)
(Ластівка. Вона не є зимуючою, а решта пташок – зимуючі)
2. А зараз гра «Склади прислів’я»
БАГАТО, ДЕ,ТАМ, НЕМАЄ, ПТАШОК, КОМАШОК
(Де багато пташок, там немає комашок)
Ліс – це чисте і свіже повітря.
Ліс – це і ягоди, і гриби, горіхи.
Ліс – це домівка для звірів, комах і птахів.
ЦІКАВИНКА!
Кожна сова знищує за рік 1000 мишей.
Зозуля за 1 годину з’їдає 100гусенець
Лісові мурахи за день знищують цілий кілограм шкідливих комах.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Опрацювання твору В. Сухомлинського «Відломлена гілочка»
1.Словникова
- Відгахнув –відламав
- Зяяла – видність ранку
- Пустотливий хлопчик –не думаючий не про що хлопчик.
- Барвисті – різнокольорові
2. Читання оповідання вчителем
- Чому оповідання називається «Відломлена гілочка»?
3. Читання вголос
- Які дерева росли вздовж алеї?
- Який поганий вчинок зробив хлопчик? Прочитайте.
- Поміркуйте, коли слід задумуватися над вчинком: перед тим, як його здійснити, чи потім?
- Як би ви вчинили, якщо б побачили, що хтось безжально нищить природу?
Прочитайте підкреслені речення. Як ви розумієте їх зміст. Поясніть.
VІІ. Розгадування кросворду.
1.Всіх я вчасно буджу, хоч годинника не заводжу. (Півень)
2.Без вікон, без дверей, повна хата людей.(Гарбуз)
3.Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашистий та кисленький
Наче сонечко жовтенький. (Лимон).
4.Що росте догори коренем? (Бурулька)
5. Мене просять і чекають, а як з’явлюсь, то тікають (Дощ).
6. Що тече, не зупиняється? (Вода).
7. Не кінь, а біжить,
Не ліс, а шумить. (Ріка).
|
п |
і |
в |
е |
н |
ь |
||
|
г |
а |
р |
б |
у |
з |
|
|
|
л |
и |
м |
о |
н |
|
||
|
б |
у |
р |
у |
л |
ь |
к |
а |
|
д |
о |
щ |
|
||||
|
в |
о |
д |
а |
|
|||
р |
і |
к |
а |
|
VІІІ. Підсумок уроку
Пам’ятайте, любі діти,
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали в чистім небі
І лелеки, й журавлі,
Щоб пташки у нас співали,
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах,-
Бережіть природу, діти!
Вчитель виставляє оцінки дітям за роботу на уроці.
Домашнє завдання. Підготувати твори Т.Г.Шевченка.
Діти співають пісню