12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Урок позакласного читання. «Бережіть природу, діти!» в 3 класі

Про матеріал

Урок позакласного читання. «Бережіть природу, діти!» в 3 класі. З метою розширеннти читацькіих інтересів школярів, розвитку вміння уважно слухати –розуміти читання вчителя та навички правильного свідомого читання.

Перегляд файлу

ТЕМА: Урок позакласного читання. «Бережіть природу, діти!» в 3 класі

МЕТА: 1) розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи їх з творами про природу;

2)розвивати вміння уважно слухати –розуміти читання вчителя та навички правильного свідомого читання;

3) виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту.

 

  • І. Організація класу до уроку.

Діти! У нас сьогодні на уроці присутні гості. Давайте привітаємось з ними (Вітаються)

  • Стали, діти, всі рівненько,

     Усміхнулися гарненько,

     Настрій на урок взяли,

     Працювати почали!

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою.

Ло-ло-ло – я люблю своє село.

Ок-ок-ок – є в ньому ставок.

Єва-єва-єва – є зелені в нас дерева.

Бе-бе-бе є і небо голубе.

Хи-хи-хи – ми маленькі дітлахи.

Емо-емо-емо – ми природу збережемо.

2. Гра «Буквена арифметика»

- Розв’яжіть буквені приклади і прочитайте  утворені слова

Мо+ро+за  - а (мороз)

Сні-гу+рі – і (снігур)

Ям+гу-му+ода (ягода)

При+ро+дар – р (природа)

Лісн- н + и (ліси)

3. Гра «відгадай хто це»

Цвірінь –цвірінь (горобчик)

Кар-кар - …(ворона)

Тук – тук - …(дятел)

Кря –кря - ….(качка)

Тьох-тьох - ….(соловей)

Ку – ку - …(зозуля)

4.Гра «На гірку  - з гірки»

- Прочитайте і роз’єднайте   слова у стовпчиках: перший стовпчик – згори вниз, другий – знизу вгору

Дощ/гілка                              Мох/зяблик

Сад/квітка                             Сич/тюлень

Лисиця/дуб                            Лев/карась

5.Робота над скоромовкою

Росте липа біля Пилипа,

Пилип біля липи очима глипа.

  • Про що мова в скоромовці, і про кого?
  • Біля кого росте липа?
  • Хто біля липи очима глипа? Як ви розумієте слово «глипа» (моргає)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Наш дивний світ –

Такий, як казка.

Тож бережи його,

Будь ласка.

  • Перед вами – «павутинка» зі складів. Поєднайте ці склади, прочитайте слова, вони стануть темою нашого уроку.

 

 

Бе- ре –жіть - при- ро- ду, - ді –ти!

(Бережіть природу, діти!)

 

  • Як ви розумієте ці слова?

Шановні діти! Сьогоднішня  наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь, ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї  і бережливого ставлення залежить і наше щасливе життя, майбутнє всієї нашої планети Земля.

ІV. Актуалізація читацького досвіду школярів. Робота з виставкою книжок.

  • Чи відповідають темі представлені на виставці книжки?
  • Книжки яких авторів представлені на виставці?

Давайте пригадаємо, твори яких авторів ви вже читали? (Анатолій Костецький «Метеликам весело», Олекса Полійчук «У пелюстковій країні», Юрій Старостенко. Збірник «Лісові розмови», В.Сухомлинський. Збірник «Чиста криниця»

  • До чого закликають нас ці автори? (Щоб ми оберігали і любили природу)

Я хочу запропонувати вам ще твори про природу.

- А зараз, давайте пригадаємо вірш Дмитра Павличка «Птиця». Прочитайте виразно. (учень читає)

- Що найдорожче для пташки?

- Як ви вчините, якщо побачите, що хтось кривдить пташку?

- З яких рядків видно, що хлопчик любить пташку? Прочитайте.

- Давайте спробуємо розгадати анаграми

1.РОВОНА   ЦЯНИСИ   РОКАСО  ТІЛАСВКА   ТЕЛДЯ

  (ворона)     (синиця)      (сорока)     (ластівка)      (дятел)

  • Яка пташка зайва в цьому рядочку? Чому?

(Ластівка. Вона не є зимуючою, а решта пташок – зимуючі)

  • Як ви допомагаєте зимуючим пташкам?

2. А зараз гра «Склади прислів’я»

БАГАТО, ДЕ,ТАМ, НЕМАЄ, ПТАШОК, КОМАШОК

(Де багато пташок, там немає комашок)

  • Як ви розумієте зміст цього прислів’я? (Комахи поїдають кору дерев, а пташки знищують комах. Таким чином, вони захищають дерева від комашок)
  • Давайте пригадаємо вірш Анатолія Костецького «Не хочу»
  • Чому він так називається?
  • Що можна сказати про героя твору?
  • Чи хотіли б ми подружитися з ним?
  • Чому?
  • Давайте  згадаємо оповідання В.Сухомлинського Покинуте кошеня» і вірш А.Костецького «хвостата мова» (читають)
  • До чого закликають нас автори?
  • А зараз пригадаємо оповідання В.Сухомлинського «Все в лісі співає» (читають)
  • Чому треба оберігати ліси? (відповідають)
  • Як себе треба поводити в лісі, коли ви відпочиваєте з батьками?

 

Ліс – це чисте і свіже повітря.

Ліс – це і ягоди, і гриби, горіхи.

Ліс – це домівка для звірів, комах і птахів.

 

  • Хто захищає ліс? (ліс захищають лісові мешканці)

ЦІКАВИНКА!

Кожна сова знищує за рік 1000 мишей.

Зозуля за 1 годину з’їдає 100гусенець

Лісові мурахи за день знищують цілий кілограм шкідливих комах.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Опрацювання твору В. Сухомлинського «Відломлена гілочка»

  • Давайте згадаємо, що ви знаєте про В. Сухомлинського?
  • Чим корисна липа?

1.Словникова

- Відгахнув –відламав

- Зяяла – видність ранку

- Пустотливий хлопчик –не думаючий не про що хлопчик.

- Барвисті – різнокольорові

2. Читання оповідання вчителем

- Чому оповідання називається «Відломлена гілочка»?

3. Читання вголос

- Які дерева росли вздовж алеї?

- Який поганий вчинок зробив хлопчик? Прочитайте.

- Поміркуйте, коли слід задумуватися над вчинком: перед тим, як його здійснити, чи потім?

- Як би ви вчинили, якщо б побачили, що хтось безжально нищить природу?

Прочитайте підкреслені речення. Як ви розумієте їх зміст. Поясніть.

  • з якими словами вам хочеться звернутися до людей?
  • Чому вчить це оповідання?

VІІ. Розгадування кросворду.

1.Всіх я вчасно буджу, хоч годинника не заводжу. (Півень)

2.Без вікон, без дверей, повна хата людей.(Гарбуз)

3.Цього фрукту по шматку

  В чай добавлю для смаку.

  Запашистий та кисленький

Наче сонечко жовтенький. (Лимон).

4.Що росте догори коренем? (Бурулька)

5. Мене просять і чекають, а як з’явлюсь, то тікають (Дощ).

6. Що тече, не зупиняється? (Вода).

7. Не кінь, а біжить,

    Не ліс, а шумить. (Ріка).

 

 

п

і

в

е

н

ь

 

г

а

р

б

у

з

 

 

л

и

м

о

н

 

 

б

у

р

у

л

ь

к

а

 

д

о

щ

 

 

в

о

д

а

 

р

і

к

а

 

 

VІІІ. Підсумок уроку

  • Які твори про природу вам найбільше сподобались?Хто їх автори?
  • Яка основна думка об’єднує ці твори?
  • Читання з дошки впівголоса, а потім учениця читає виразно вголос.

Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали в чистім небі

І лелеки, й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,-

Бережіть природу, діти!

  • До чого нас закликають?

Вчитель виставляє оцінки дітям за роботу на уроці.

 

Домашнє завдання. Підготувати твори Т.Г.Шевченка.

 

Діти співають пісню

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
3512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку