Авторська розробка - календарно-тематичне планування з фізики і хімії у побуті для учнів 7 класу на основі навчальної програми для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для розумово відсталих дітей.
План призначений для використання під час індивідуального навчання, адаптований до навчального процесу у звичайній загальноосвітній школі.
ФІЗИКА І ХІМІЯ У ПОБУТІ 7 КЛАС
35 годин (1 год на тиждень)
Підручник: Фізика: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ 1. Вступ |
Учень:
|
Розділ 2. Фізико-хімічні властивості речовин
|
Учень:
|
Розділ 3. Рідина в природі і житті людини |
Учень:
|
Графік проведення письмових робіт з фізики 7 клас |
||
Розділ |
Письмові роботи |
Дата |
Розділ 1. Вступ
Розділ 2. Фізико-хімічні властивості речовин
Розділ 3. Рідини в природі і житті людини
|
Лабораторний практикум. Робота №1 |
|
Лабораторний практикум. Робота №2 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №3 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №4 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №5 |
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №6 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №7 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №8 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №9 |
|
|
Контрольна робота №2 |
||
Усього: |
|
|
Лабораторних робіт |
9 |
|
Контрольних робіт |
2 |
|
Самостійних робіт |
- |
|
Навчальних проектів |
- |
|
№ п/п |
Дата |
|
Тема уроку |
Примітка |
І семестр Розділ 1. Вступ |
||||
|
|
|
Вступний інструктаж х БЖД. Фізика – наука про природу та її значення в житті людини. Зміни, що відбуваються в природі. Фізичні терміни і фізичні закони, фізичні прилади |
|
|
|
|
Спостереження і досліди. Фізичні величини та їх вимірювання. Визначення основних характеристик вимірювальних засобів. Лабораторний практикум. Робота № 1. Вимірювання об’єму рідини і об’єму твердих тіл неправильної форми |
|
Розділ 2. Фізико-хімічні властивості речовин |
||||
|
|
|
Поняття «тіло» і «речовина». Будова речовини. Відмінність у молекулярній будові твердих тіл, рідин і газів. Три агрегатних стани речовин: твердий, рідкий, газоподібний |
|
|
|
|
Маса. Сила. Дія сили. Явище тяжіння. Сила тяжіння. Густина речовини та її врахування в техніці |
|
|
|
|
Лабораторний практикум. Робота № 2. Визначення маси тіла за допомогою терезів |
|
|
|
|
Лабораторний практикум. Робота № 3. Визначення густини речовини твердого тіла |
|
|
|
|
Сталість форми і об’му твердих тіл. Зміна форми і об’єму твердих тіл під дією зовнішніх сил. Види деформацій твердих тіл |
|
|
|
|
Пружність та пластичність твердих тіл, їх використання в техніці та побуті. Крихкість твердих тіл, їх врахування в техніці та побуті. Горючі та негорючі речовини |
|
|
|
|
Зміна об’єму твердих тіл. Розширення і стиснення твердих тіл при нагріванні та охолодженні. Залежність розширення твердих тіл. Врахування цієї властивості в техніці |
|
|
|
|
Поняття про температуру. Термометр і його будова. Типи термометрів. Вимірювання температури. Одиниця вимірювання температури. Температура вище і нижче 0˚С. Записи температури («+», «-»). Лабораторний практикум. Робота № 4. Визначення температури повітря, води, людського тіла |
|
|
|
|
Зміна властивостей твердих тіл при нагріванні та охолодженні. Врахування цієї властивості твердих тіл (в техніці та побуті) |
|
|
|
|
Перехід речовин з одного агрегатного стану в інший. Плавлення і тверднення. Легкоплавкі та тугоплавкі тверді тіла. Врахування цієї властивості в техніці та побуті |
|
|
|
|
Лабораторний практикум. Робота № 5. Спостереження за процесами плавлення і тверднення твердих речовин. Відливання форм. Паяння за допомогою електропаяльника |
|
|
|
|
Теплопровідність твердих тіл. Речовини з високою і низькою теплопровідністю. Врахування цієї властивості в будівництві, техніці, побуті. Одяг людей в різні пори року. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота |
|
ІІ семестр |
||||
|
|
|
Фізичні властивості металів: колір, плавкість, теплопровідність, теплове розширення. Хімічні властивості металів – корозійна стійкість. |
|
|
|
|
Механічні властивості металів: блиск, міцність, твердість, пружність, в’язкість, пластичність, крихкість, ковкість. Класифікація металів: чорні, кольорові та благородні |
|
|
|
|
Чорні метали: залізо, чавун, сталь. Властивості чорних металів. Притягання чорних металів магнітом. Використання чорних металів у народному господарстві |
|
|
|
|
Залізна руда. Виплавка чавуну і сталі. Доменна піч. Ржавіння чорних металів. Способи запобігання корозії |
|
|
|
|
Кольорові метали: алюміній, мідь, цинк, свинець, олово. Властивості цих металів. Використання в народному господарстві. Благородні метали: золото, платина, срібло. Властивості цих металів. Використання благородних металів в народному господарстві |
|
|
|
|
Сплави: бронза, латунь, дюралюміній, силумін, паяльне олово. Властивості цих сплавів. Використання сплавів в народному господарстві |
|
Розділ 3. Рідини в природі і житті людини |
||||
|
|
|
Відмінні властивості рідин від твердих тіл: текучість, відсутність форми, сталість об’єму. Порівняння рідин за зовнішніми ознаками: колір, запах, смак |
|
|
|
|
Густина рідин. Порівняння густин рідин з густиною твердих тіл. Рідини, які легші та важчі за воду. Лабораторний практикум. Робота № 6. Визначення густини рідини |
|
|
|
|
Рідини як розчинники: вода як розчинник, розчинні та нерозчинні у воді речовини, розчини насичені і ненасичені Лабораторний практикум. Робота № 7 |
|
|
|
|
Рідини як розчинники: очищення води від домішок: відстоювання, фільтрування; інші рідини як розчинники: бензин, ацетон, газ, скипидар; видалення плям із тканин; |
|
|
|
|
Охорона водних ресурсів. Рідини як розчинники: приготування розчинів і фільтрування. |
|
|
|
|
Розширення і стиснення рідин при нагріванні та охолодженні. Використання цієї властивості рідин в техніці та побуті. Особливості розширення води |
|
|
|
|
Перехід рідин з одного агрегатного стану в інший. Три агрегатних стану води. Кругообіг води в природі |
|
|
|
|
Кипіння, температура кипіння рідин. Випаровування і конденсація. Швидкість випаровування та її залежність. Виникнення туману, хмар. Насичення, опади у вигляді дощу, снігу, граду. Роса, іній. Вологе і сухе повітря |
|
|
|
|
Тиск рідин. Передавання тиску рідинами. Порівняння тиску рідин на різних глибинах. Застосування тиску рідин у техніці. Гідравлічні машини |
|
|
|
|
Сполучені посудини. Закон сполучених посудин і його використання в техніці (водомірне скло, водяний рівень, шлюзування суден, водопровід, водонапірна башта, фонтан) |
|
|
|
|
Виштовхувальна сила рідин. Залежність виштовхувальної сили води від густини рідини. Архімедова сила, її визначення Лабораторний практикум. Робота № 8 |
|
|
|
|
Плавання тіл. Денсиметр (аерометр), види денсиметрів. Вимірювання густини рідини за допомогою денсиметра. Підготовка до контрольної роботи. Лабораторний практикум. Робота № 9 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
Погоджено: Затверджено:
ЗДНВР школи Директор школи
_____________________ _____________________
Календарно-тематичне планування
з фізики та хімії у побуті
за програмою для класів спеціальних загальноосвітніх закладів для розумово відсталих дітей
для учня (учениці )7 класу
____________________________
(індивідуальна форма навчання)
Вчитель: ________________
2018-2019 н.р.