7 клас
(70 годин, 2 год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
І семестр |
|||
|
|
Материки і океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Джерела вивчення і дослідження материків та океанів. |
|
|
|
Карти материків та океанів, їх класифікація за охопленням території, змістом і призначенням. |
|
Розділ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВТема 1. Форма і рухи Землі. |
|||
|
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. |
|
|
|
Рухи Землі, їх наслідки. Закріплення знань з теми 1. |
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки |
|||
|
|
Походження материків та океанічних западин. Геологічні ери та епохи горотворення(оцінка) |
|
|
|
Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу (оцінювана) |
|
|
|
Чинники. Формування клімату. Водні маси, їхні властивості, закономірності переміщення |
|
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі |
|
|
|
Природні комплекси материків і океанів Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
|
|
|
Узагальнення знань з тем: «Форма і рухи Землі. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки» |
|
Розділ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТТема 3. Африка |
|||
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід Африки. |
|
|
|
Тектонічна будова |
|
|
|
Рельєф, корисні копалини. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки |
|
|
|
Загальні риси клімату. |
|
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
|
|
|
Природні зони. Вологі екваторіальні ліси, перемінно-вологі ліси, савани та рідколісся |
|
|
|
Пустелі і напівпустелі. Вічнозелені твердолисті ліси і чагарники. Вертикальна поясність |
|
|
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Обʼєкти природної спадщини |
|
|
|
Населення |
|
|
|
Держави |
|
|
|
Узагальнення знань з теми: «Африка» |
|
Тема 4. Південна Америка |
|||
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 5. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Південної Америки |
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини |
|
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами (оцінювана) |
|
|
|
Води суходолу |
|
|
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. |
|
|
|
Сучасні екологічні проблеми. Дослідження. Природні унікуми Південної Америки. |
|
|
|
Населення |
|
|
|
Держави |
|
|
|
Контрольна робота 1 семестр |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
|
ІІ семестр Тема 5. Австралія та Океанія |
||||
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії |
|
|
|
|
Клімат. Води суходолу. Практична робота 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші природні об’єкти Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО |
|
|
|
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія — країна-материк. Україна й Австралія. |
|
|
Розділ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИТема 6. Антарктида |
||||
|
|
Географічне положення. Дослідження материка. Українська станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус. |
|
|
|
|
Природа Антарктиди. |
|
|
|
|
Міні-проект «Найвіддаленіший материк» |
|
|
Розділ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІТема 7. Північна Америка |
||||
|
|
Географічне положення. Історія відкриття й освоєння. Практична робота 9. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка (оцінювана). |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини |
|
|
|
|
Загальні ознаки клімату. Кліматичні пояси і типи клімату |
|
|
|
|
Води суходолу |
|
|
|
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах материка |
|
|
|
|
Зміни природи Північної Америки людиною. Сучасні екологічні проблеми. Дослідження. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, віднесені до Світової спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
|
Населення та держави |
|
|
|
|
Узагальнення знань з тем: «Антарктида. Північна Америка» |
|
|
Тема 8. Євразія |
||||
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння 10.03 Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії |
|
|
|
|
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини |
|
|
|
|
Загальні риси клімату |
|
|
|
|
Кліматичні пояси й типи клімату Євразії. Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного поясу за допомогою кліматичних діаграм (оцінювана) |
|
|
|
|
Води суходолу. |
|
|
|
|
Природні зони Євразії. |
|
|
|
|
Зміни природи материка людиною |
|
|
|
|
Населення Євразії. |
|
|
|
|
Найбільші держави Європи. Зв’язки України з країнами Європи |
|
|
|
|
Найбільші держави Азії. Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми: «Євразія» |
|
|
Розділ V. ОКЕАНИТема 9. Тихий океан |
||||
|
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті |
|
|
|
|
Органічний світ і природні ресурси. Острови. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
|
|
Тема 10. Атлантичний океан |
||||
|
|
Атлантичний океан. |
|
|
Тема 11. Індійський океан |
||||
|
|
Індійський океан. |
|
|
Тема 12. Північний Льодовитий океан |
||||
|
|
Північний Льодовитий океан. |
|
|
Розділ VІ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВТема 13. Використання природних багатств материків та океанів |
||||
|
|
Природні багатства материків та океанів. Наслідки використання ресурсів людиною |
|
|
|
|
Антропогенні ландшафти |
|
|
Тема 14. Екологічні проблеми материків та океанів |
||||
|
|
Забруднення навколишнього середовища. |
|
|
|
|
Міжнародне співробітництво в розв’язанні екологічних проблем. |
|
|
|
|
Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|