Календарно-тематичний план з географії 7 клас І семестр 2022-2023 навчальний рік

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з географії І семестр 2022-2023 н.р

7 клас Г Е О Г Р А Ф І Я «МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ»

Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 року №698 (70 годин, 2 год на тиждень).

Головною метою вивчення географії у 7 класі є формування географічних знань про природу материків та океанів, їхню цілісність і диференціацію, про населення та його життєдіяльність у різних природних

умовах. Водночас розширюються знання про географічну оболонку та її компоненти.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з географії

7 клас

Г Е О Г Р А Ф І Я

«МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ»

Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів,

 затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 року №698

(70 годин, 2 год на тиждень)

№ з/п

Дата

Тема уроку

Д\з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

1

 

Вступ. Материки та океани як об’єкти вивчення

регіональної географії.

Співвідношення на Землі материків та океанів.

Материки і частини світу.

 

Знаннєвий компонент:

називає материки, частини світу, океани, різні види карт.

Діяльнісний компонент:

порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням;

розрізняє в атласах карти

показує (знаходить) на картах різного масштабу материки, частини світу, океани.

Ціннісний компонент:

оцінює значення для людини

географічних знань про материки та океани.

Громадянська відповідальність

Уміє пояснювати на конкретних

прикладах та доводити практичне

значення вивчення материків та океанів.

2

 

Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням.

 

3

 

Тема 1. Форма і рухи Землі Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки.

 

Знаннєвий компонент:

знає і розуміє основні етапи розвитку

геологічної історії Землі, наслідки руху

літосферних плит, найбільші платформи

та області складчастості, основні і

перехідні кліматичні пояси;

наводить приклади форм рельєфу на

материках і в океанах, платформ і

областей складчастості, різних за

властивостями повітряних і водних мас,

типів клімату, теплих і холодних течій,

природних зон на материках;

знає і розуміє гіпотези дрейфу

материків, загальну циркуляцію

атмосфери та їх вплив на природні

умови Землі.

Діяльнісний компонент:

знаходить і показує на картах різного

масштабу найбільші літосферні плити,

райони поширення пасатів, мусонів,

західних вітрів помірних широт і

східних полярних вітрів, кліматичні

пояси, найбільші теплі й холодні

поверхневі течії, природні зони;

пояснює вплив повітряних мас на

погодні умови Землі своєї місцевості; аналізує закономірності розміщення

форм рельєфу на материках та океанах,

причини виникнення океанічних течій

розміщення природних комплексів на

материках і в океанах, взаємодію і

взаємовплив океанів і материків;

вміє практично використовувати

інформацію тематичних карт:

тектонічної, кліматичної і географічних

поясів природних зон.

Ціннісний компонент:

оцінює значення знань про географічні

закономірності природи материків і

океанів для життя людини;

досліджує наслідки взаємодії Світового

океану, атмосфери та суходолу.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Пояснює взаємозв’язки між природними

компонентами у географічній оболонці,

у тому числі – на прикладі своєї

місцевості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки. Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення.

 

5

 

Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.

 

6

 

Практична робота

1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і

формами рельєфу.

 

7

 

Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної

енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на

клімат. Закономірності зміни температури

повітря і поверхневих вод океанів.

 

8

 

Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів.

 

9

 

Водні маси, їх властивості. Океанічні течії.

 

10

 

Природні комплекси материків та океанів.

Широтна зональність і висотна (вертикальна)

поясність.

 

11

 

Узагальнення знань з тем «Вступ», «Форма і рухи Землі», «Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки»

 

 

12

 

Тема 1. Африка

Географічне положення. Дослідження та

освоєння материка.

Практична робота

2. Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на

південь та із заходу на схід.

 

 

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості

тектонічної будови, основні форми

рельєфу, географічне розміщення типів

клімату, внутрішніх вод, природних зон

на материку;

розуміє особливості сучасного рівня

соціально-економічного розвитку країн.

Діяльнісний компонент:

характеризує географічне положення

материка;

аналізує закономірності розміщення

форм рельєфу, кліматичних поясів, вод

суходолу, природні зони, зональні типи

ґрунтів;

описує природу найвідоміших

національних парків Африки;

визначає типи клімату за кліматичною

картою та кліматичними діаграмами;

визначає основні напрями

господарського використання природних

комплексів материка;

знаходить і показує на картах різного

масштабу:

моря: Середземне, Червоне;

затоки: Гвінейська, Аденська;

протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська,

Баб-ель-Мандебська;

острів Мадагаскар;

півострів Сомалі;

гори: Атлас, Драконові, Капські;

вулкан Кіліманджаро;

нагір’я Ефіопське;

плоскогір’я Східноафриканське;

річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі,

Оранжева;  озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад;

водоспад Вікторія;

пустелі: Сахара, Наміб;

держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія,

Південна Африка.

Ціннісний компонент:

висловлює судження про вплив

природних умов і ресурсів на економіку

країн;

оцінює вплив природних чинників і

діяльності людини на екологічний стан

природних зон материка;

робить висновок впливу клімату та

природних зон на особливості життя і

господарської діяльності людей;

обґрунтовує вплив природних чинників

на виникнення природних вогнищ

захворювань і поширення епідемій.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Презентує добірку матеріалів про один

із прикладів порушення природної

рівноваги на материку та шляхи її

відновлення.

Здоров’я і безпека

Обґрунтовує вплив природних чинників

на виникнення природних вогнищ

захворювань і поширення епідемій.

Громадянська відповідальність

Установлює залежність між рівнем

соціального розвитку країн і станом

природних комплексів.

Підприємливість та фінансова

грамотність

Розуміє важливість напрямків

взаємозв’язків України та країн

Африки.

13

 

Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.

Практична робота

3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки.

 

 

14

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.

Практична робота

4. Визначення типів клімату Африки за

кліматичними діаграмами.

 

 

15

 

Води суходолу. Використання водних ресурсів.

 

 

16

 

Природні зони, закономірності їх розміщення.

 

 

17

 

Стихійні явища природи. Екологічні проблеми.

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової

природної спадщини ЮНЕСКО.

 

 

18

 

Населення. Держави. Зв’язки України з

державами Африканського континенту.

 

 

19

 

Узагальнення знань з теми «Африка»

 

20

 

Тема 2. Південна Америка

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.

Практична робота

5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

 

 

 

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості

тектонічної будови, основні форми

рельєфу, географічне розміщення типів

клімату, внутрішніх вод, природних зон

на материку.

Діяльнісний компонент:

характеризує населення та його

господарську діяльність у різних країнах

материка;

аналізує особливості розміщення

корисних копалин материка та їх вплив

на господарську діяльність людини;

знаходить і показує на картах різного

масштабу:

море Карибське;  затоку Ла-Плата;

протоки: Магелланова, Дрейка;

острови: Вогняна Земля, Фолклендські,

Галапагоські;

рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-

Платська низовини, Бразильське,

Гвіанське плоскогір’я;

гори Анди (г. Аконкагуа);

вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі;

річки: Амазонка, Парана, Оріноко;

водоспади:Анхель, Ігуасу;

озера: Маракайбо, Тітікака;

пустелю Атакама;

держави та їх столиці: Бразилія,

Аргентина, Чилі;

порівнює, зіставляє особливості

природних умов Південної Америки та

Африки;

пояснює закономірності поширення

основних форм рельєфу, особливості

розподілу температури й опадів на

материку, прояв широтної зональності

на рівнинах і вертикальної поясності в

Андах;

визначає за кліматичними картами і

кліматичними діаграмами – типи

клімату.

Ціннісний компонент

оцінює наслідки втручання людини в

природні комплекси материка;

робить висновки про основні напрями

господарського використання природних

комплексів материка, поширення

стихійних явищ (землетруси, вулканізм)

та їх вплив на життя людей.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Презентує добірку матеріалів про один

із прикладів порушення природної

рівноваги на материку та шляхи її

відновлення.

Здоров’я і безпека

Обґрунтовує механізм утворення

стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх

вплив на життя людей.

Громадянська відповідальність

Установлює залежність між рівнем

соціального розвитку країн і станом

природних комплексів.

Підприємливість та фінансова  грамотність

Розуміє значення різних напрямків

взаємозв’язків України та країн

Південної Америки.

21

 

Тектонічні структури,

рельєф, корисні копалини.

 

 

22

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи

клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки

за кліматичними діаграмами.

 

 

 

23

 

Води суходолу.

 

 

24

 

Природні зони. Вертикальна поясність Анд.

 

 

25

 

Зміни природи материка людиною.

Сучасні екологічні проблеми.

 

26

 

Найвідоміші

об’єкти Південної Америки, віднесені до

Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

 

27

 

Населення. Держави. Зв’язки України з

державами Південної Америки.

 

 

 

28

 

 

Узагальнення знань з теми «Південна Америка»

 

29

 

Тема 3. Австралія.

Географічне положення. Дослідження та

освоєння материка.

Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв

географічних об`єктів материка.

 

 

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості

тектонічної будови, основні форми

рельєфу, географічне розміщення типів

клімату, внутрішніх вод, природних зон

на материку.

Діяльнісний компонент:

Знаходить і показує на картах

різного масштабу:

моря: Коралове, Тасманове;

затоки: Карпентарія, Велика

Австралійська;

острови: Тасманія, Великий Бар’єрний

риф;

півострів Кейп-Йорк;

плоскогір’я Західно-Австралійське;

низовину Центральну;

гори: Великий Вододільний хребет

(г. Косцюшко);

річки: Муррей, Дарлінг;

озеро Ейр;

пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля

Вікторія;

державу Австралійський Союз та її

столицю;

характеризує особливості

географічного положення, головні риси

населення та його господарської

діяльності;

порівнює географічне положення

Австралії і Африки.

Ціннісний компонент:

пояснює вплив рельєфу і клімату на

формування вод суходолу, унікальність

органічного світу, особливості заселення

Австралії;

оцінює наслідки втручання людини в  природні комплекси материка;

робить висновки про основні напрями

господарського використання природних

комплексів материка.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Презентує добірку матеріалів про один

із прикладів порушення природної

рівноваги на материку та шляхи її

відновлення.

Здоров’я і безпека

Обґрунтовує механізм утворення

стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та

їх вплив на життя людей.

Підприємливість та фінансова

грамотність

Розуміє значення різних напрямків

взаємозв’язків України та Австралії.

30

 

Тектонічна будова, рельєф,

корисні копалини.

 

 

31

 

Клімат. Води суходолу.

Практична робота 8. Визначення типів клімату за кліматичними

діаграмами.

 

32

 

Унікальність рослинності і тваринного світу.

Природні зони.

 

33

 

Зміна природи материка

людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії,

віднесені до Світової природної спадщини

ЮНЕСКО.

 

34

 

Населення, його склад та

розміщення. Австралія – країна-материк.

Україна і Австралія.

 

 

 

35

 

Узагальнення знань з теми «Австралія»

 

 

 

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Планування
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку