Календарно-тематичне планування
ГЕОГРАФІЯ: РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ
10 клас
(175 год., 5 год. на тиждень)
За Програмою для середньої загальноосвітньої школи. Географія. 10 - 11 класи. Профільний рівень (Київ, 2017 р)
(затверджено наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Складено до підручника
Географія (профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти/ Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник, П.О. Масляк та ін..
Харків: вид-во «Ранок», 2018 рік
|
Вступ (5 годин) |
|
1 |
Що вивчає курс «Географія: регіони та країни» |
|
2 |
Джерела знань про регіони та країни світу. |
|
3 |
Способи картографічного зображення об’єктів і явищ на тематичних картах. Картографічні методи дослідження. |
|
4 |
Електронні карти та глобуси. Картографічні інтернет-джерела. |
|
5 |
Практична робота № 1. Створення тематичної карти умовної території з використанням різних способів картографічного зображення |
|
Розділ І. Глобалізований світ. (16 годин) |
||
Тема 1. Політико-географічні закономірності. |
||
6 |
Країни, держави, території та акваторії як геопросторові реалії життєдіяльності людства. |
|
7 |
Нація. Національні інтереси держави. |
|
8 |
Суверенна держава як цілісна територіально-політична і господарська система. |
|
9 |
Територія і кордони держави. |
|
10 |
Типологічні підходи до вивчення країн і регіонів. |
|
11 |
Дослідження 1. Місце України в просторовій структурі світового господарства за концепцією «Центр – периферія» |
|
12 |
Тематичне оцінювання. |
|
Тема 2. Географія цивілізацій |
||
13 |
Цивілізаційний підхід у вивченні країн і регіонів. |
|
14 |
Статево-вікова, етнічна, релігійна структура населення світу. |
|
15 |
Цивілізація, цивілізації і релігії. Сучасні цивілізації та їхні географічні межі. |
|
16 |
Дослідження 1. Основні відмінності цивілізаційних настанов «Заходу» і «Сходу» |
|
Тема 3. Глобальні закономірності світосистеми |
||
17 |
Глобалізація як суспільно-географічний процес. Господарство світосистеми (світова економіка) на постіндустріальному (інформаційному) етапі розвитку |
|
18 |
Дослідження: Інформаційно-технологічна революція та її вплив на світову економіку. |
|
19 |
Сучасна світова економіка як система, її компоненти. |
|
20 |
Сучасні тенденції розвитку світового господарства від економіки індустріального до економіки постіндустріального суспільства. |
|
21 |
Дослідження: Від економіки індустріального до економіки постіндустріального суспільства |
|
22 |
Множина структур світового господарства і господарства окремих країн. Секторальна модель економіки. |
|
23 |
Динаміка розвитку структури світового господарства за секторальною моделлю. |
|
24 |
Тематичне оцінювання |
|
Розділ ІІ. Європа |
||
Тема 1. Загальна характеристика Європи |
||
25 |
Загальний огляд Європи |
|
26 |
Типи країн Європи за рівнем економічного розвитку. Інтеграційні процеси. |
|
27 |
Практична робота № 2 Розробка картодіаграми «ВВП країн Європи» (можливе використанням ІТ-технологій) та аналіз її особливостей. |
|
28 |
Міжнародні організації в Європі |
|
29 |
Практична робота № 3. Позначення на контурній карті центрів розташування управлінських структур міжнародних організацій та встановлення закономірностей. Дослідження: 1. Інтеграційні та дезінтеграційні процеси в Європі. |
|
30
|
Природні умови та природні ресурси Європи. |
|
31 |
Населення Європи: демографічні процеси, механічний рух. |
|
32 |
Структура населення. Урбанізація. |
|
33 |
Українська діаспора у країнах Європи. |
|
34 |
Особливості економіки країн Європи. Дослідження: Індекс «транснаціональності» європейських корпорацій: обчислення, обґрунтування країни базування ТНК та ступеня виходу на ринки інших країн (на прикладах «Роше», «Нестле», «Філіпселектронікс», «Водафон» тощо). |
|
35 |
Первинний сектор економіки. |
|
36 |
Вторинний сектор економіки. Реіндустріалізація. Дослідження: 1. Відновлювана електроенергетика в країнах Європи: регіональні особливості та відмінності. 2. Структура й просторова організація виробництва чорних металів у країнах Європи. |
|
37 |
Третинний сектор економіки. Зв’язки України з країнами Європи. Дослідження: 1. Креативна економіка в Європі: кластери і хаби. 2. Європейські аеропорти-хаби як елементи світової системи авіаперевезень. |
|
38 |
Тематичне оцінювання. |
|
Тема 2. Країни Європи |
||
39 |
Німеччина. Місце країни у світі та регіоні. економіко-географічне положення (ЕГП), працересурсний, природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
40 |
Німеччина. Вторинний та третинний сектори економіки. |
|
41 |
Дослідження: 1. «Нове обличчя» Руру: індустріальна культура та зелені міста замість похмурих ландшафтів. 2. Секрети економічних успіхів Німеччини. |
|
42 |
Франція. ЕГП, науково-технічний, працересурсний, природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
43 |
Франція. Вторинний та третинний сектори економіки. |
|
44 |
Практична робота № 4. Добирання статистичних показників та оцінювання працересурсного потенціалу (кількості, динаміки, якості та ціни робочої сили) в одній з країн Європи. |
|
45 |
Велика Британія. Співдружність Націй, ЕГП, Науково-технічний, працересурсний, природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
46 |
Дослідження: Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність джентрифікації. |
|
47 |
Велика Британія. Вторинний та третинний сектори економіки. Дослідження: «Оновлення» економіки депресивних районів Великої Британії. |
|
48 |
Італія. ЕГП, працересурсний, природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
49 |
Італія. Вторинний та третинний сектори економіки. |
|
50 |
Дослідження: Кластери в Італії як основна форма організації виробництва товарів і послуг. |
|
51 |
Практична робота № 5 Складання картосхеми просторової організації (просторового каркасу) економіки однієї з європейських країн «Великої сімки» (за вибором учнів). |
|
52 |
Тематичне оцінювання. |
|
53 |
Економічно розвинені невеликі країни Європи: Королівство Швеція. |
|
54 |
Королівство Норвегія. |
|
55 |
Швейцарія. (Швейцарська конфедерація) |
|
56 |
Королівство Іспанія. |
|
57 |
Практична робота № 6. Порівняльна характеристика структури промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи (за вибором учнів). |
|
58 |
Країни-сусіди України. Республіка Польща. Дослідження: Верхньосілезька агломерація – індустріальне ядро Польщі. |
|
59 |
Словаччина, Угорщина, Румунія. |
|
60 |
Республіка Білорусь. |
|
61 |
Республіка Молдова. |
|
62 |
Практична робота № 7. Порівняння товарної структури зовнішньої торгівлі Білорусі та Молдови. |
|
63 |
Росія. Місце країни в регіоні й світі. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, політична система. Населення. Аграрний сектор. |
|
64 |
Росія. Вторинний та третинний сектори економіки. |
|
65 |
Тематичне оцінювання. |
|
Розділ IІІ. Азія |
||
Тема 1. Загальна характеристика Азії |
||
66 |
Особливості економіко-географічного положення Азії. Склад регіону. Сучасна політична карта Азії. |
|
67 |
Типи країн Азії за рівнем економічного розвитку. Міжнародні організації в Азії: АСЕАН, Ліга арабських держав. Райони збройних конфліктів та проявів тероризму. |
|
68 |
Практична робота № 8. Складання картосхеми типології країн Азії за рівнем їх економічного розвитку. |
|
69 |
Природні умови і ресурси Азії. |
|
70 |
Дослідження: Географічне положення країни як чинник її економічного розвитку та міжнародної спеціалізації (на прикладі однієї з країн Азії). |
|
71 |
Населення Азії. Урбанізаційні процеси. |
|
72 |
Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. |
|
73 |
Дослідження: Вплив ОПЕК на світовий ринок нафти. |
|
74 |
Вторинний сектор економіки. Основні промислові центри. |
|
75 |
Практична робота № 9. Аналіз статистичної інформації щодо зміни обсягів виробництва автомобілів у світі і в країнах Азії протягом останніх десятиліть. Дослідження: Екологічні виміри економічного зростання в країнах Азії. |
|
76 |
Третинний сектор економіки. Найважливіші міжнародні транспортні коридори та вузли. |
|
77 |
Дослідження: Географічне положення країни як чинник її економічного розвитку та міжнародної спеціалізації (на прикладі однієї з країн Азії). |
|
78 |
Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії. Зв’язки України з країнами Азії. |
|
79 |
Тематичне оцінювання. |
|
80 |
Підсумок знань за семестр. |
|
|
|
|
|
|
|