Календарно-тематичне планування
хімія 11 клас (2 години на тиждень)
Календарне планування з хімії у 11 класі складене за Програмою з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407; [https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv]
№ п/п |
Тема уроку |
Лабораторні роботи, демонстрації, домашній експеримент, навчальний проект |
||||||||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (10год) |
||||||||||
1 |
Повторення основних питань про будову атома. |
Демонстрація 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
|
||||||
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-елементів. |
Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
||||||
3 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології |
|
|
||||||
4 |
Електронні і графічні електронні формули атомів d-елементів. |
|
|
|
||||||
5 |
Принцип «мінімальної енергії». |
|
|
|||||||
6 |
Збуджений стан атома. |
|
|
|||||||
7 |
Валентні стани елементів. |
|
|
|||||||
8 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
|||||||
9 |
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми «ПЗ та ПСХЕ» |
|
|
|||||||
10 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|||||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини ( 10 год) |
||||||||||
11 |
Йонний хімічний зв’язок |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Навчальні проекти 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
||||||
12 |
Ковалентний хімічний зв’язок |
|
|
|||||||
13 |
Металічний хімічний зв’язок |
|
|
|||||||
14 |
Водневий хімічний зв’язок. |
|
|
|||||||
15 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку(на прикладі катіону амонію). |
|
|
|||||||
16 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
|
|
|
||||||
17 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
|
||||||
18 |
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. |
|
|
|
||||||
19 |
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми «Хімічний зв’язок та будова речовини» |
|
|
|
||||||
20 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
||||||
Тема 3. Хімічні реакції ( 12год) |
||||||||||
21 |
Необоротні та оборотні хімічні процеси. |
|
|
|
||||||
22 |
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє |
|
|
|
||||||
23 |
Принцип Ле Шательє |
|
|
|
||||||
24 |
Гідроліз солей.
|
Лабораторні досліди 1.Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів |
|
|
||||||
25 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
.
|
|
|
||||||
26 |
Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону |
|
|
|
||||||
27 |
Навчальні проекти 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх |
|
|
|
||||||
28 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
||||||
29 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
||||||
30 |
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми «Хімічні реакції» |
|
|
|
||||||
31 |
Контрольна робота №3 |
|
|
|
||||||
32 |
Повторення вивченого з теми «Хімічні реакції» |
|
|
|
||||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості ( 35 год) |
||||||||||
33 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. |
8. Зразки неметалів. 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
||||||
34 |
Фізичні властивості нематалів. |
|
|
|
||||||
35 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
|
|
|
||||||
36 |
Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. |
|
|
|
||||||
37 |
Явище адсорбції. Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
|
||||||
38 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
|
|
||||||
39 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
|
|
||||||
40 |
Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
Лабораторні досліди 6. Виявлення у розчині катіонів амонію |
|
|
||||||
41 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
|
||||||
42 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
|
||||||
43 |
Біологічне значення неметалічних елементів |
Навчальний проект 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів, і солей амонію. |
|
|
||||||
44 |
Кислоти. |
|
|
|
||||||
45 |
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
Навчальний проект 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
|
|
||||||
46 |
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
|
||||||
47 |
Кислотні дощі
|
Навчальний проект 11. Кислотні дощі |
|
|
||||||
48 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів.
|
|
|
||||||
49 |
Алюміній,його фізичні та хімічні властивості. |
|
|
|
||||||
50 |
Залізо: фізичні і хімічні властивості.
|
Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), |
|
|
||||||
51 |
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
|
||||||
52 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. |
|
|
|
||||||
53 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. |
|
|
|
||||||
54 |
Солі, їх поширення в природі |
|
|
|
||||||
55 |
Середні та кислі солі. |
|
|
|
||||||
56 |
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Навчальний проект 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
|
||||||
57 |
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
|
||||||
58 |
Мінеральні добрива. Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля.
|
13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води |
|
|
||||||
59 |
Поняття про кислотні та лужні ґрунти.
|
Навчальні проекти 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
|
|
||||||
60 |
Якісні реакції на деякі йони |
Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. |
|
|
||||||
61 |
Практичні роботи 1. Дослідження якісного складу солей |
Лабораторні досліди 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів |
|
|
||||||
62 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
|
|
||||||
63 |
Практичні роботи 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
|
|
|
||||||
64 |
Біологічне значення металічних елементів.
|
Навчальний проект 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію |
|
|
||||||
65 |
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми «Неорганічні речовини та їхні властивості» |
|
|
|
||||||
66 |
Контрольна робота №4 |
|
|
|
||||||
Тема 5. Хімія і прогрес людства ( 4 год) |
||||||||||
67 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.
|
|
|
||||||
68 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
Навчальні проекти 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
||||||
69 |
Підсумковий урок з теми «Хімія і прогрес людства» |
|
|
|
||||||
70 |
Повторення за рік |
|
|
|
||||||