Календарно-тематичне планування Інформатика 9 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування шкільного курсу інформатики для 9 класу за підручником Інформатика: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько. – К. : Генеза, 2022. – 277 с.
Перегляд файлу

9 клас. Інформатика

Програма«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» 2017 р., затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. №804.

Підручник  Інформатика: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько. – К. : Генеза, 2022. – 277 с.

 

70 год. (2 години на тиждень)

уроку

Дата уроку

Корекційна

дата

 

 

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Тема1 (7 год.). Програмне забезпечення та інформаційна безпека.

1.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Класифікація програмного забезпечення.     Операційні             системи,          їхні різновиди.             Ліцензії            на         програмне забезпечення, їх типи.

Учень/учениця

Знаннєва складова

Називає типи програмного забезпечення; пояснює відмінності між ними та наводить приклади.

Класифікує операційні системи; пояснює призначення драйверів.

Пояснює поняття сумісності програмного забезпечення.

Називає різні типи ліцензій на програмне забезпечення, пояснює відмінності між ними.

Пояснює принципи стиснення даних.

Називає типи файлів архівів.

Називає основні типи шкідливих програм та пояснює принцип їх дії.

Розуміє принципи і знає методи захисту від інформаційних загроз.

Діяльнісна складова

Уміє стискати файли та розпаковувати архіви.

Застосовує антивірусну програму для захисту комп’ютерного пристрою від інформаційних загроз; налаштовує параметри антивірусної програми.

Добирає програмне забезпечення  під конкретні задачі.

Ціннісна складова

Усвідомлює важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних. Дотримується принципів

інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами.

2.

 

 

 

 

Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Драйвери.

3.

 

 

 

 

Архівування та розархівування даних. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.

4.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Архіватори. Типи архівних файлів. Операції над архівами.

5.

 

 

 

 

Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Захист даних. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.

6.

 

 

 

 

Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.

7.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Підсумковий урок з теми «Програмне забезпечення та інформаційна безпека». 

Тема 2 (14 год.). 3D-графіка.

8.

 

 

 

 

Поняття тривимірної графіки. 

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює призначення тривимірного моделювання об’єктів реального світу.

Знає основні принципи тривимірного моделювання.

Пояснює принцип отримання тривимірного анімованого

9.

 

 

 

 

Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

10.

 

 

 

 

Принципи тривимірного моделювання.

11.

 

 

 

 

Додавання тривимірних примітивів.

12.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Виконання операцій перетворення об’єктів. 

13.

 

 

 

 

Інструменти тривимірної навігації.

 

14.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Робота з групами об’єктів.

зображення.

Діяльнісна складова

Створює просторові моделі з використанням тривимірних примітивів.

Редагує форму й вигляд тривимірних об’єктів, змінюючи властивості вершин, ребер, граней і поверхонь.

Створює анімаційні ефекти.

Ціннісна складова

Оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

Усвідомлює важливість технології тривимірної графіки та 3Dдруку в сучасному світі.

15.

 

 

 

 

Рендеринг тривимірної сцени.

16.

 

 

 

 

Змінення форми тривимірних об’єктів.

17.

 

 

 

 

Екструдування форми об’єктів.

18.

 

 

 

 

Матеріали та графічні структури.

19.

 

 

 

 

Текстові об’єкти та їх редагування.

20.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. Анімація тривимірних об’єктів. Створення тривимірної анімації.

21.

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми «3D-графіка». Розробка моделей для 3D-друку.

 

Тема 3 (15 год.). Опрацювання табличних даних.

22.

 

 

 

 

Абсолютні та мішані посилання. Друкування електронної таблиці.

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює відмінність між посиланнями різних типів.

Називає основні логічні, математичні та статистичні функції та пояснює їх призначення.

Інтерпретує деякі види електронних таблиць як набори відомостей про однотипні об’єкти.

Пояснює призначення функцій і засобів табличного процесора для опрацювання наборів однотипних об’єктів.

Діяльнісна складова

Добирає і застосовує доцільну функцію або засіб табличного процесора для розв’язання певної задачі.

Використовує посилання різних типів для опрацювання рядів даних.

Добирає тип діаграми, що є найдоречнішим для візуального подання набору даних.

Уміє будувати та інтерпретувати діаграми різних типів.

Застосовує умовне форматування для унаочнення даних, що задовольняють певні умови.

Розв’язує задачі, що вимагають сортування та обчислення проміжних і загальних підсумків, застосовує прості та розширені фільтри для відбору об’єктів.

Уміє експортувати й імпортувати вміст електронних таблиць.

Ціннісна складова

Усвідомлює значення електронних таблиць як засобу для фінансових розрахунків та розв’язання задач із інших дисциплін. Обґрунтовує вибір типу діаграми для подання набору даних.

 

23.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. Використання посилань різних типів для опрацювання рядів даних.

24.

 

 

 

 

Математичні, статистичні та логічні функції табличного процесора.

25.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. Використання математичних, логічних і статистичних функцій табличного процесора.

26.

 

 

 

 

Діаграми в табличному процесорі, їх об’єкти.

27.

 

 

 

 

Об’єкти діаграм та їх властивості.

28.

 

 

 

 

Створення, редагування та форматування діаграм.

29.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі.

30.

 

 

 

 

Упорядкування даних у таблиці.

31.

 

 

 

 

Фільтрування даних. Розширений фільтр.

32.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. Упорядкування даних в електронних таблицях. Прості та розширені фільтри.

33.

 

 

 

 

Проміжні підсумки. Умовне форматування.

34.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. Імпорт та експорт електронних таблиць.

35.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. Вибирання даних в електронних таблицях.

36.

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми «Опрацювання табличних даних».

Тема 4 (10 год.). Бази даних. Системи керування базами даних.

37.

 

 

 

 

Поняття про бази даних.

Учень/учениця

 

38.

 

 

 

 

Поняття про системи управління базами даних

Знаннєва складова

Дає означення бази даних.

Пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях.

Пояснює поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці.

Пояснює призначення систем керування базами даних. Діяльнісна складова

Уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних.

Сортує дані в таблицях бази за одним чи кількома полями.

Фільтрує дані в таблицях.

Знаходить у базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі.

Редагує дані в таблицях.

Ціннісна складова

Усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах.

39.

 

 

 

 

Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці бази даних.

40.

 

 

 

 

Визначення структури бази даних. Типи даних.

41.

 

 

 

 

Редагування таблиць бази даних.

42.

 

 

 

 

Пошук і замінювання даних у таблицях бази даних.

43.

 

 

 

 

Сортування даних у таблицях бази даних.

44.

 

 

 

 

Фільтрування даних у таблицях бази даних.

45.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. Створення запитів на вибірку даних

46.

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми «Бази даних. Системи керування базами даних». 

Тема 5 (24 год.). Алгоритми та програми.

47.

 

 

 

 

Поняття одновимірного масиву.

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює принцип організації даних за допомогою одновимірних масивів.

Пояснює поняття масиву, елемента масиву, індексу та значення елемента.

Описує алгоритми опрацювання елементів масиву, що задовольняють певній умові.

Описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві.

Описує принаймні один алгоритм впорядкування масиву.

Діяльнісна складова

Складає й описує мовою програмування алгоритми для опрацювання елементів масиву, що задовольняють певну  умову, знаходження підсумкових величин у масиві та його впорядкування. Ціннісна складова

Оцінює часову та ємнісну складність алгоритмів.

Усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних.

48.

 

 

 

 

Виконання алгоритмів з одновимірним масивом.

49.

 

 

 

 

Уведення, опрацювання і виведення значень елементів одновимірного масиву.

50.

 

 

 

 

Складання й описання мовою програмування алгоритмів з уведенням, опрацюванням і виведенням значень елементів одновимірного масиву.

51.

 

 

 

 

Обчислення сум і кількостей елементів одновимірного масиву.

52.

 

 

 

 

Складання й описання мовою програмування алгоритмів з обчисленням сум і кількостей елементів одновимірного масиву.

53.

 

 

 

 

Найбільший і найменший елементи одновимірного масиву.

54.

 

 

 

 

Складання й описання мовою програмування алгоритмів знаходження найбільшого і найменшого елементів одновимірного масиву. 

55.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. Знаходження сум і кількостей значень елементів одновимірного масиву за даними умовами.

56.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. Пошук значень в одновимірному масиві.

57.

 

 

 

 

Впорядковані одновимірні масиви.

58.

 

 

 

 

Виконання алгоритмів з впорядкованим одновимірним масивом.

59.

 

 

 

 

Впорядкування           одновимірного             масиву методом вибору.

60.

 

 

 

 

Розв’язування задач із впорядкуванням одновимірного масиву методом вибору.

61.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. Складання й описання мовою програмування алгоритмів для впорядкування одновимірного масиву методом вибору.

 

62.

 

 

 

 

Впорядкування           одновимірного             масиву методом обміну.

 

63.

 

 

 

 

Розв’язування задач із впорядкуванням одновимірного масиву методом обміну.

64.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. Складання й описання мовою програмування алгоритмів для впорядкування одновимірного масиву методом обміну.

65.

 

 

 

 

Поняття складності алгоритму.

66.

 

 

 

 

Складання й описання мовою програмування алгоритмів для опрацювання елементів масиву.

 

67.

 

 

 

 

Складання й описання мовою програмування алгоритмів для опрацювання елементів масиву.

 

68.

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми «Алгоритми та програми».

 

69.

 

 

 

 

Повторення і систематизація навчального матеріалу.

 

70.

 

 

 

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Захарченко Євгеній
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Планування
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
2755
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку