КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4 клас» ( з очікуваними результатами та предметними компетентностями)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4 клас» ( з очікуваними результатами та предметними компетентностями) Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко. До підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.) ⁎ 4-урок в кожному тижні – це технології та дизайн
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4 клас»

 

Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко.

                                 До підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.)

                                                          ⁎ 4-урок в кожному тижні – це технології та дизайн

 

І семестр  (64 години)

 

Дата

Тема уроку

Змістові лінії

Ключові компетентності

Очікувані результати

Знаннєвий компонент :

Діяльнісний компонент:

Ціннісний компонент :

Розділ І « Як бути людиною»

 

 

               Тиждень 1

Життя — найбільша цінність

 

1. Чому життя людини — це найбільша цінність?

 

 

 

 

 

« Людина»

« Людина серед людей»

« Людина в суспільстві»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим;

пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні;

пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі

2. Як потрібно піклуватися про своє здоров’я?

3. Як ти дотримуєшся безпечного способу життя?

⁎ Для чого потрібен дизайн?

 

 

            Тиждень 2

Моральні чесноти

 

4. Які моральні цінності в житті — найважливіші?

 

 

 

 

має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї

наводить приклади такої поведінки;

розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над вдома.

конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя,

вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом;

пояснює необхідність виробляти в собі такі риси;

вживає доречно слова етикету;

встановлює зв’язки між конкретними вчинками і

ставленням людей, розуміє необхідність культурної

поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї,

бібліотеці, тощо);

уміє поводитися в гостях; знає правила гостинності;

 

5. Чому життєлюби почуваються щасливішими?

6. Як самооцінка впливає на якість життя?

⁎ Про що ти хочеш запитати?

 

 

 

 

            Тиждень 3

Цілі особистісного зростання

 

7. Як правильно організовувати свій розпорядок дня?

 

 

 

 

має уявлення про права та обов’язки; право на життя;

знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Турбота кожного про оточення, про

Герб, рідна мова); зміст народних символів;

виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав;

має уявлення і виявляє практично турботу про своє юридична відповідальність за їх оточення, про довкілля та культурну спадщину; цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує Моделювання різних соціальних ролей;

наводить та оцінює приклади позитивного й негативного продавець - екскурсовод - водій -знає про можливі

правопорушення серед дітей

-наводить приклади, відповідальності за скоєні процесі виконання соціальних ролей

правопорушення; (продавець - покупець, лікар - пацієнт,

розмірковує, як правильно розпоряджатися кишеньковими

грошима;

виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше

про досягнення українців у різних галузях

8. Що означає вислів «мати силу волі»?

9.Для чого потрібне вміння критично мислити?

⁎ Ким ти хочеш бути?

 

Тиждень 4

Культура взаємин

 

 

10. Коли спілкування приносить радість?

11. Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»?

12. Застосовуємо знання щодня

⁎ Як потоваришувати зі своїми емоціями?

 

Розділ ІІ. ЛЮДИНА І ВСЕСВІТ

 

 

                 Тиждень 5

Планета Земля — наш дім у Всесвіті

 

13. Яка космічна адреса нашої планети?

 

 

 

« Людина»

« Людина і світ»

« Природа»

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-культурна компетентність

-математична компетентність;

-екологічна компетентність;

 

 

 

має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення

різних видів карт;

називає способи орієнтування на місцевості; назви систему.

материків, океанів; правила поведінки під час землетрусів,

розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри;

пояснює, як рух нашої планети впливає на явища

спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах.

повітря, вітру, хмарності, опадів);

розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, про різноманітність природи материків, мешканців океанів;

 

14. Чому нашу систему називають Сонячною?

15. Які планети Сонячної системи називають великими?

⁎ Які планети є в Сонячній системі?

 

 

Тиждень 6

Космічні тіла

16. Які тіла Сонячної системи називають малими?

17. Якими бувають зорі?

18. Які сузір’я можна побачити на нічному небі?

⁎ На що схожі зорі?

 

 

Тиждень 7

Форма й обертальні рухи Землі

 

19. Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі?

20. Чому на Землі відбувається зміна пір року?

21. У чому неповторність Землі та Місяця?

⁎ Чому зараз осінь?

 

Тиждень 8

Дослідження Всесвіту

 

22. Як людство змінювало свої уявлення про Землю й Всесвіт?

23. Як досліджують Всесвіт у наш час?

24. Застосовуємо знання щодня.

⁎ Як зберегти прекрасні миттєвості?

 

                                                                        РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ НА КАРТІ

 

 

 

Тиждень 9

Зображення поверхні Землі

 

25. Чому не можна зайти за обрій?

 

 

 

 

 

 

«Людина і природа», «Природа»,       

« Людина і світ»

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

-математична компетентність;

-екологічна компетентність;

 

 

 

 

знаходить і показує на картах материки, океани та інші ;

орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця виверження вулканів, робота вітру і місцевих ознак;

проводить спостереження за погодою, сезонними змінами у природі своєї місцевості; визначає сторони горизонту по компасу;

моделює Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні,

обертання Землі;

застосовує знання для спостереження за погодою,

робить висновок про різноманітність і цілісність природи  Землі

26. Як орієнтуватися на місцевості?

27. Для чого потрібні плани місцевості?

⁎ На що схожий глобус?

 

Тиждень 10

Карта розкриває світ

 

28. Про що «розповідають» карти?

29. Для чого потрібно вміти «читати» плани й карти?

30. Які океани та материки є на Землі?

⁎ Чому варто бажати та мріяти?

 

Тиждень 11

На вітрильнику знань з Тихого океану

в Атлантичний

 

31–32. Який океан — найбільший

 

33. Який океан — найдовший?

⁎ Що потрібно мандрівникам?

 

Тиждень 12

З Індійського до Північного Льодовитого океану

 

34. Які неповторні риси має Індійський океан?

35. Який океан — найменший?

36. Застосовуємо знання щодня.

⁎ Чому важливо розвивати образне мислення?

 

 

Тиждень 13

Подорож найбільшими материками планети — Євразією та Африкою

 

 

37. Який материк на Землі — найбільший?

38. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Європи й Азії?

39. Який материк — найспекотливіший на планеті?

⁎ Як повернутися в часи динозаврів?

 

Тиждень 14

З Африки — до Північної Америки

 

 

40. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Африки?

41. У чому неповторність континенту Північна Америка?

42. У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Північної Америки?

⁎ Що об’єднує людство?

 

Тиждень 15

З Південної Америки — до Австралії

 

 

43. Чим Південна Америка відрізняється від інших материків?

44. У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки?

45. Які риси має Австралія — найсухіший материк Землі?

⁎ На якого янгола ми чекаємо?

 

Тиждень 16

З усамітненої Австралії 

до безлюдної Антарктиди

46. Які рослини і яких тварин можна побачити лише в Австралії?

47. Чим Антарктида відрізняється від інших материків?

48. Застосовуємо знання щодня.

 

⁎ Як створити святковий настрій?

                                                            ІІ семестр     РОЗДІЛ  4.   ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ

 

Тиждень 17

Стародавні цивілізації Азії і  Африки

49. Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»?

50. Як Єрусалим став колискою трьох релігій?

51. Чим славився Давній Китай?

⁎ Які гудзики приносять щастя?

 

 

«Людина

і природа»,

« Людина і світ»

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

Тиждень 18

 Стародавня Європа

 52. Як жили у Стародавній Греції?

53. Якою була культура Давнього Риму?

54. Хто були видатними мандрівниками й першовідкривачами на Землі?

⁎ Де ховається незвичайне?

 

Тиждень 19

Символи народів і країн світу

56. Які існують міжнародні союзи?

57. Застосовуємо знання щодня

⁎ Що означає підкова?

 

Тиждень 20

Давня Україна

58. Які народи жили на території давньої України?

59. Чим славилась княжа Київська Русь?

60. Якою була Галицько-Волинська держава?

⁎ Чим порадувати княжну?

 

Тиждень 21

Козацька доба

61. Чому  козаків називали запорожцями?

62. Хто прославив Запорозьку Січ?

63. Якими були ремесла та народні промисли українців?

⁎ Як осягнути історію рідного краю?

 

Тиждень 22

Сучасна Україна

64. Як гривня стала національною грошовою одиницею? 

65. Хто прославив Україну у світі?

66. Застосовуємо знання щодня

⁎ Що дорожче за гроші?

 

                                                                                     РОЗДІЛ 5.     ЛЮДИНА І   ПРИРОДА УКРАЇНИ 

 

Тиждень 23

Україна на карті світу

67.Як знайти Україну на карті світу?

68. Які форми земної поверхні переважають                в Україні?

69. На  які корисні копалини багата українська земля?

⁎ Про що розповідає карта України?

 

 

 

«Людина

і природа»,

« Природа»

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

-математична компетентність;

-екологічна компетентність;

 

 

 

показує на карті України і називає місцевість свого проживання,

називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави;

наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини);

розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними;

 розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості;

характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; природну зону України за планом;

мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою;

пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають;

спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою);

складає ланцюги живлення;

діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі;

 висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України;

 усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді;

виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи

 

Тиждень 24

Водойми України

70. Які водні багатства є в Україні?

71. Чим схожі всі річки?

72. Як відрізнити рівнинну річку від гірської?

⁎ Хто допоможе весну закликати?

 

Тиждень 25

Природа твого рідного краю

73.  Чому Чорне й Азовське моря неповторні?

74. Чи достатньо прісної води у твоєму краї?

75. Чи родючі ґрунти у твоєму краї?

⁎ Чому борщ єднає Україну?

 

Тиждень 26

Природні зони України

76. Який клімат в Україні?

77. Про що розповідає карта природних зон України? 

78. Застосовуємо знання щодня

⁎ Чому весна крилата?

 

Тиждень 27

Полісся – зона мішаних лісів

79.   Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів?                                                      

80. Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся?

81. Чому господарська діяльність людей залежить    від природи  в Поліссі?

⁎ Як проростити зернятка доброти?

 

Тиждень 28

Лісостеп

82-83. Чому природну зону назвали лісостеповою?

84. Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини?

⁎ Як наблизити свято?

 

Тиждень 29

Степ

85. Яка природа у степу? 

86. Які рослини і тварини  населяють степову зону?

87. Які галузі господарства  розвинуті у степовій зоні?

⁎ Що створює настрій?

 

Тиждень 30

Карпатські та Кримські гори

88.  Яка природа в Карпатських  горах?

89-90. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму?

⁎ Який салат найсамчніший?

 

Тиждень  31 

Природні ресурси України

92. Які  несприятливі природні явища  відбуваються в Україні?

93. Застосовуємо знання щодня

⁎ Чи легко стати благодійниками?

                                                                          РОЗДІЛ 6.  ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ

 

Тиждень 32

Історія взаємодії людини і природи

94. Чи давні люди впливали на природу?

95. Як сільське господарство впливало на природу?

96. Як розвиток промисловості впливав на природу? 

⁎ Як запам’ятати настрій?

 

 

 

 

 

«Людина і природа»,

« Природа»

 

 

 

 

 

-спілкування державною мовою;

-громадська та соціальна компетентність;

-компетентності у галузі природничих наук

-математична компетентність;

-екологічна компетентність;

розповідає про вирощування рослин, догляд за свійськими тваринами; про винаходи людства і професії, пов’язані з пізнанням природи, її використанням і збереженням (фізик, шахтар, інженер, природозахисник та інші);

здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології;

моделює самостійно/у групі зв’язки «природа - людина», «природа-рукотворний світ», «людина - рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв;

має уявлення про машини і механізми (транспортні засоби, побутові прилади тощо);

пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх використання;

спостерігає за роботою машин, побутових приладів; дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими

 

Тиждень 33

Катастрофи: природні й рукотворні

97. Які екологічні катастрофи природні, а які —рукотворні?

 98. Що таке глобальне потепління?

99. Чому наступають пустелі?

⁎ Чи легко моделювати життя?

 

Тиждень 34

Ліси – обереги  Землі

100. Чому ліси вважають оберегами природи?

101. Чому зникають ліси?

102. Де будемо брати питну воду? 

⁎ У чому секрет самообслуговування?

називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи;

наводить приклади природоохоронних заходів; природоохоронних територій; пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини;

виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього;

дізнається про екологічні проблеми від інших людей, із ЗМІ та інших джерел, аналізує цю інформацію, обговорює способи її вирішення;

 аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла;

долучається до організації і проведення природоохоронних заходів;

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди

 

Тиждень 35

Загроза багатствам природи

103. Які загрози рослинам і тваринам несе діяльність людини?

104. Як стати природі «другом»?

105. Застосовуємо знання щодня

⁎ Що запам’яталося назважди?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шляхта Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
4884
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку