навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
1-й семестр |
|||||||||||||||||||||||||||
1 |
Introductory Review
Вивчення англійської мови. Англійська мова – мова міжнародного спілкування.
|
- описувати проблеми, досягнення, виявляти їхні причини та наслідки; - знаходити схожі риси та відмінності в мовах |
Learning a Language |
Learning English requires …
If you really want you have to / should … |
|
|
ex.4, p.4; ex.5, pp.6-8 |
ex.1, p.4 |
ex.2,3, pp.4-5; ex.4b, p.6; ex.6, p.8 |
WB[1] |
|||||||||||||||||
2 |
English Grammar |
Revision of Tense Forms (in Present, Past and Future)
|
ex.1,2,3,4, pp.9-11; ex.6, p.12 |
|
|
ex.5, p.11; ex.7, p.12 |
|||||||||||||||||||||
3 |
Communicate in English |
I’ve just finished a short language course. Actually, it was great! It just takes time to adjust.
|
|
ex.1, p.13 |
|
ex.2, p. 13; ex.4a, p.14; ex.5, p.15 |
ex.3, 4b,c, pp.14-15 |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
4 |
Introductory Review
|
|
More about English |
Both English and Ukrainian belong to the … This sound is not always spelt or read the same way. |
|
|
ex.2, 3, 4, pp.16-18 |
|
ex.6, pp.18-19 |
ex.1, p.16 |
|||||||||||||||||
5 |
Unit 1 BEING A STUDENT Учнівська автономія у вивченні іноземних мов. Словники.
|
- описувати проблеми, досягнення, виявляти їхні причини та наслідки; - обговорювати перспективи, давати поради, реагувати на поради інших, аргументувати свою точку зору; |
Reading |
If you take responsibility for your own learning you’ll…
If you want to improve your chances of … you should …
|
a resource, a strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibility (for)
|
1st Conditional (Revision)
|
ex.2, 3, pp.20-23; ex.5, p.6;
|
Текст ‘Indepen-dent Language Learning’ pp.20-21 |
ex.1, p. 20;
|
ex. 4, p.23;
|
|||||||||||||||||
6 |
Reading + Vocabulary |
to take / pass the exam Study or learn? Learn or find out?
|
ex.5,6a,b, pp.23-25; Vocabulary Point, ex.2,3, p.26
|
|
ex.6c, p.25 |
ex.1, p.26 |
|||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
7 |
Unit 1 BEING A STUDENT Підготовка до іспитів. Гендерний фактор у навчанні. Міжнародні іспити з англійської. Оцінювання.
|
- підтримувати дискусію, розгортаючи, уточнюючи, вносячи корективи у висловлювання співрозмовників або змінюючи тему розмови; - підводити підсумки обговорення, завершувати розмову, висловлюючи ставлення до розглянутої проблеми |
Grammar |
It’ll be boring unless Gary comes. Carl won’t go to the party even if you beg him.
|
|
1st Conditional (Revision)
|
ex. 1,2 p.27 Grammar Points, pp.27-28; |
|
|
ex.3,4,5, p.28 |
|||||||||||||||||
8 |
Listening |
You should turn your phone off when you study. Eating fish can help you perform better in tests. |
assessment, distraction, superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear (of) |
ex.2a, p.29; ex.3, p.30;
|
ex.4,5, p.30 |
ex.1,2b, p.29; |
ex.2,p.29 |
||||||||||||||||||||
9 |
Speaking
|
Do you think you managed to do enough to pass? |
ex.1a,p.11 |
|
ex.1,2,3, 4, p.31-32 |
ex.4, p.32 |
|||||||||||||||||||||
10 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.1, p.33; ex.4a, pp.35-36 |
|
ex.2,3a, 3c, pp.34-35; ex.4b, p.36
|
ex.2, p.34; ex.3b, p.35
|
|||||||||||||||||||||
11 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
Робота над проектом ex.5, p.37
|
||||||||||||||||||||||||
12 |
|
|
Проведення дебатів ex.6, p.38 |
||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
13 |
Different ways of making notes. Writing a summary. |
|
Writing |
|
flow chart, clustering, listing |
|
ex.1, p.39; ex.4, p.40
|
|
ex. 2, pp.39-40 |
ex.3, 5, p.40;
|
|||||||||||||||||
14 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо) |
Check Your Skills |
|
ex.1, p.41 |
ex.2, p.41 |
ex.4, pp.42-43 |
ex.3, p.42
|
|
WB |
||||||||||||||||||
15 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
16
|
Unit 2 MAKE UP YOUR MIND Огляд майбутніх перспектив випускників школи. Участь молоді в екологічних та соціальних проектах. Гуманітарний розвиток. Набуття трудових навиків.
|
- запитувати і надавати інформацію; - висловлювати свою точку зору та аргументу-вавти її; - розпитувати з метою роз’яс-нення і уточнен-ня інформації та надання правильних відповідей; - розповідати про свої захоп-лення, уподоб-бання, мрії, аргументуючи власний вибір; |
Reading |
They can choose from a wide range of activities. They can join the experience programme. I’m going to… |
confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight (into), to work on (a project) |
Perfect Continuous Aspect (Revision) (Present Perfect Continuous, Past Perfect Continuous, Future Perfect Continuous)
|
ex.2, 3, 4,5 pp. 44 - 47 |
Текст ‘Fill That Gap’ pp.44-46
|
ex.1, p.44 ; ex. 6, p.47
|
WB |
|||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
17 |
Unit 2 MAKE UP YOUR MIND Професійні уміння і здібності людини. Вимоги працедавців. Вибір майбутньої професії. Навчання після школи. Навчання за кордоном.
|
- давати власну оцінку фактам; - висловлювати припущення та прогнозувати ймовірність подій і наслідків; - обговорювати перспективи, давати поради, реагувати на поради інших
|
Reading + Vocabulary |
He started work as an assistant of… The successful applicant will receive training. |
work or job? possibility, occasion or opportunity? career, employment, employee |
Continuous vs Perfect Continuous (Present, Past, Future) Perfect Simple vs Perfect Continuous (Present, Past, Future)
|
ex.8, p.48; ex.9a, pp.49 - 50; Vocabulary Point, p.51 ex.1, p.51; Vocabulary Point, p.52 ex.2, p.52; |
|
Ex.7, p.48
|
ex.9b, p.50; ex.3, p.52; |
|||||||||||||||||
18 |
Grammar |
I’ve been working here for… Have you chosen your future profession? Have they already made decisions?
|
|
Grammar Point, p.53, 54; ex.4, p.55 |
|
|
ex.1, 2, 3, pp.53-54 |
||||||||||||||||||||
19 |
Listening
|
What type of .. is available in ... ? Which values are important to …? |
diversity, freedom, a graduate, liberty, Montreal, Vancouver, appealing, renowned, foundation course, publicly funded |
Ex.3, p.57 |
ex.2, p.56; ex.4, p.57 |
Ex. 1, p.56 |
WB |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння |
письмо
|
|||||||||||||||||
20 |
Unit 2 MAKE UP YOUR MIND Працевлаштування. Служби працевлаштування. Проблема першого робочого місця. |
|
Speaking
|
There’s no doubt that should become a doctor. They should learn and be good at… |
authorities, an enterprise, legislation, to assist, to contribute, vocational, be engaged (in), be obliged (to) |
|
ex.5, p.59 |
|
ex.1,2,3,4, p.58;
|
ex.5, p.59 |
|||||||||||||||||
21 |
|
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
ex. 2, 3, p.60; ex.4, pp.61-63 |
|
|
ex.1, p.60 |
||||||||||||||||||||
22 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
|
ex.5,6, p.63; ex.7, p.64 |
WB |
|||||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
Робота над проектом ex.8, pp.64-65 |
|||||||||||||||||||||||
24 |
Application Letters, Curriculum Vitae (CV) |
|
Writing |
|
|
|
ex.1, p.66; ex.3, p.67 Writing Point, p.68 Ex.4,5a, pp.68-69 |
|
ex.4, p.68; ex.5,6 p.70 |
ex.2, p.66; ex.7, p.70 |
|||||||||||||||||
25 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
PB ex.2, p.71; |
PB ex.1, p.71
|
ex.5, pp. 72-73 |
ex.3, p.72 |
|
WB |
||||||||||||||||||
26 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння |
письмо
|
|||||||||||||||||
27 |
Unit 3 FAMILY RELATION-SHIP. Сім’я. Стосунки з батьками. Проблема батьків і дітей. Конфлікти в сім’ї та шляхи їх подолання. |
- висловлювати свою точку зору та аргументува-ти її; - висловлювати своє емоційне ставлення та з’ясовувати ставлення інших до предмета обговорення; - описувати події в їхній логічній послідовності, висвітлюючи власну точку зору;
|
Reading |
Maybe he took on the values of his parents. If I were… I would … Many conflicts are caused by… It has been greatly exaggerated. |
an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain, to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to |
3rd Conditional |
ex.2, 3, pp.75-77; |
Тексти ‘Teen Terror’, p.75, ‘George’s Story’, p. 77
|
ex.1, p.74 ; ex.4, 5, p.77; ex.5, p.77; |
WB |
|||||||||||||||||
28 |
Reading + Vocabulary |
ex.7, p.78; |
|
ex.6, p.78 |
ex. 2b, p.79 |
||||||||||||||||||||||
29 |
Grammar |
If I had had time, I would have done... |
|
Grammar Point; p. 80 ex.1, p.80; ex.2, p.81; ex.7, p.82 |
|
|
ex.3,4, p.81; ex.5, 6, p.82 |
||||||||||||||||||||
30 |
Listening
|
She introduced a new approach to ... Be prepared to compromise.
|
an approach, an intention, a judgement, a negotiation, to annoy, to assume, irritating, to bring up |
ex.3, p.83; ex.7, p.85 |
ex.4,5, p.84 |
ex.1,2, p.83; |
ex.6, p.84 |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика |
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
31 |
Unit 3 FAMILY RELATION-SHIP Психологи про сімейні стосунки між підлітками і батьками. Дружна сім’я – запорука взаєморозу-міння і благополуччя у родині. |
|
Speaking |
We have a responsibility to look after… It is important to take care of… |
a community, a generation, innocence, a madman, to avoid smth, to disturb, to encourage, to overcome, to recognise |
3rd Conditional |
ex.3, pp.86-87; ex.5a, 6, p.88 |
|
ex.1, 2, p.86; ex.4, p.87; ex.5b, p.88 |
WB |
|||||||||||||||||
32 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.1, p.89 |
|
ex.4, p.91; |
ex.2,3, p.90; ex.5,6, p.91 |
|||||||||||||||||||||
33 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.7, p.92 |
|
ex.8, p.92; ex.9, p.93 |
WB |
|||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
Робота над проектом ex.10, p.93 |
|||||||||||||||||||||||
35 |
A Letter to the Editor or to the Authorities |
|
Writing |
|
|
|
Writing Point, p.94; ex.1, p.95; ex.2, p.96 |
|
ex.3,4, p.97 |
ex.5, p.97; ex.6, pp.97-98 |
|||||||||||||||||
36 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.99 |
ex.2, p.99
|
ex.4, p.100 |
ex.3, p.100 |
|
WB |
||||||||||||||||||
37 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика |
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
38 |
Unit 4 EATING OUT Система громадського харчування. Типи закладів харчування та критерії їх оцінки. Страви та інгредієнти. |
- знаходити схожі риси і від-мінності в національних кухнях своєї та інших країн; - пропонувати щось та приймати або відхиляти пропозицію; - описувати реалії рідної та іншомовної культур; - висловлювати припущення щодо можли-вості виконання дій за певних умов;
|
Reading |
It has been developing rapidly. … is at your service. There is a wide choice of… |
a fixed price, a quality, abundant, customary, distinctive, garnished, inferior, interior, minced, relatively, rapidly |
Reported Speech (Revision)
2nd Condi-tionals
|
ex.2, pp.102-104; ex.3, p.105 |
Текст ‘Eating out in Kyiv’, pp.102-104 |
ex.1, p.102 |
WB |
|||||||||||||||||
39 |
Reading + Vocabulary |
Goulash is made with beef and vegetables. You can get a good … here. |
food, dish or meal? |
ex. 5a, 6, p.106; Vocabulary Point, p.107; ex.1,2,3, p.107 |
|
ex.4, p.105; ex.5b,p.106 |
WB |
||||||||||||||||||||
40 |
Grammar |
N. wanted to know what I had done… S. reported that they were planning … |
|
Grammar Point, p.108; ex.1, p.108; |
|
ex.4, p.109; ex.5, p.110 |
ex.2, 3, pp.108-109; |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
41 |
Unit 4 EATING OUT Відвідування кафе / ресторану. Меню. Замовлення страв. Зарубіжна кухня. Вегетаріанст-во. Здоровий спосіб харчування.
|
- розповідати про свої уподобання; - давати поради та реагувати на поради інших; - запитувати та надавати інформацію; - вступати в дискусію, привертаючи увагу співрозмовника.
|
Listening
|
Have you made a reservation? I’ve booked a table for 8 o’clock. |
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked |
Reported Speech (Revision)
|
ex.4a, p.113; ex.4c, p.113 |
ex.2, p.111; ex.3, p.112 |
ex.1, p.111 |
ex.4b, p.113 |
|||||||||||||||||
42 |
Speaking
|
They’ve got a few specials on the menu this evening. I’d rather have… |
a customer, nutritions, a passion, canned, enthusiastic, beforehand |
ex.3, p.115 |
|
ex.1, 2, p.114; ex.4, p.116 |
ex.5, p.116 |
||||||||||||||||||||
43 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
ex.1,2,3, pp.117-118 |
|
ex.5,6, pp.119 - 120 |
ex.4, p.119 |
|||||||||||||||||||||
44 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.7a, pp.120-121 |
|
ex.8, p.122 |
ex.7b, p.122
Робота над проектом ex.9, p.122 |
|||||||||||||||||||||
45 |
|
|
|
Проведення дебатів ex.8, p.122 |
|||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
46 |
Reports: - an assessment report; - a proposal report; - a survey report. Structure of Reports.
|
|
Writing |
|
|
|
Writing Point, p.123; ex.1, p.123; ex.3, pp.125-126; ex.4, pp.127-128 |
|
ex.2a,b, pp.124-125 |
ex.5, p.128 |
|||||||||||||||||
47 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.129 |
ex.2, p.129
|
ex.4, pp.130-131 |
ex.3, pp.129-130 |
|
WB |
||||||||||||||||||
48 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
49 |
Підсумковий контроль (з читання та аудіювання) |
||||||||||||||||||||||||||
50 |
Підсумковий контроль (з письма та усного мовлення) |
||||||||||||||||||||||||||
51 |
Резервні уроки |
||||||||||||||||||||||||||
52 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
2-й семестр |
|||||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
1 |
Unit 5 IT’S YOUR PLANET Вплив науково-технічного прогресу на довкілля та життя суспільства. Проблеми екології та пошук шляхів їх вирішення. Взаємозв’язок у природі. |
- описувати явища та події, аналізувати їхні причини і наслідки; - висловлювати побажання, демонструвати зацікавленість у предметі розмови; - оцінювати вплив науково-технічного процесу на різні сфери сучасного життя і довкілля; - запитувати і надавати інформацію;
|
Reading |
Generally speaking… If we can solve that problem, then we’ll have…My belief is that we will be able to… There will certainly be a change in… On the contrary. What worried me most was …
His contribution hasn’t been appreciated. It is said that… Fred is said to be a … |
an advance, a breakdown, an existence, a fossil, a fuel, an implication, radiation, reduction, survival, a yield, global warming, greenhouse gas, ozone layer, to preserve, consequent, nuclear, despite smth, in this respect, to become commonplace, to cope with smth, to keep pace with, to strive for perfection
prevent, avoid, protect
|
Passive Voice Revision
The Forms of the Infinitive in Active and Passive Voices |
ex.1a, p.132; ex.3a, pp.133-136 |
Вірш ‘Bare Necessi-ties’ p.132; The Interview ex.3a, pp.133-136 |
ex.1b, 2, p.133; ex.4,5, p.137 |
ex.1b, p.133; ex.3b, p.136 |
|||||||||||||||||
2 |
Reading + Vocabulary |
ex.6b, pp.137-138; Vocabulary Point, p.139; ex.1, p.139 ; ex.3, 4 pp.140-141; |
|
ex.6a, p.137; ex.7, p.138; ex.2, p.139-140 |
WB |
||||||||||||||||||||||
3 |
Grammar |
|
ex.2,3, p.142; Grammar Point, p.143 |
|
|
ex.1 p.142; ex.4,5, p.143 |
|||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
4 |
Unit 5 IT’S YOUR PLANET Глобальне потепління, озонова діра, парниковий ефект – наслідки діяльності людини. Альтернатив-ні джерела постачання енергії та інш. ресурсів. Екологічний транспорт. Групи та організації в боротьбі за безпеку екології та екологічну свідомість людини. |
- надавати схвальну/не-хвальну оцінку подіям, ситуаціям, вчинкам і діям; - аргументувати власну думку; - пропонувати щось та приймати або відхиляти пропозицію.
|
Listening
|
It’s better to use… The scientists are more or less sure about… |
acid rain, extinction, a particle, shortage, waste disposal, to escape, to react, damaging |
|
|
ex.3, pp.144-145 |
ex. 1,2, 4,5, pp.144-145 |
WB |
|||||||||||||||||
5 |
Speaking
|
It is known fact that … I’m not sure what to do. Just think about…! We can help … by choosing to … |
an interference, pesticides, to complain, to convince, to dig, to persuade, to remind, harmful, renewable, sustainable |
ex.2a, pp.146-148; ex.3, p.148; ex.4a, pp.149-150 |
|
ex.1, p.146; ex.2b,p.148 ex.4b, 5, p.150 |
WB |
||||||||||||||||||||
6 |
Use Your English |
Активізація |
ex.2, p.151 |
|
ex.3, p.152 |
Ex.1, p.151 |
|||||||||||||||||||||
7 |
Use Your English |
Активізація |
ex.4a, 5, pp.152-153 |
|
ex.4b,5, p.153 |
WB |
|||||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
Робота над проектом ex.6, p.154 |
|||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
9 |
Opinion Essay. The Structure of an Opinion Essay |
|
Writing |
|
|
|
Ex. 1, p.155, Writing Point, pp.155-156; ex.5a, p.157 |
|
ex. 2,3, p.155; ex.4a, p.156; ex. |
ex.4b,c, p.156; Ex. 5b,c, p.157 |
|||||||||||||||||
10 |
Writing an Opinion Essay |
|
Writing |
|
|
|
ex.6, pp.157-158; ex.7a, pp.158-159 |
|
ex.7b, p.159 |
ex.8, p.160 |
|||||||||||||||||
11 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.161 |
ex.2, pp.161-162
|
ex.4, pp.163-164 |
ex.3, p.162 |
|
WB |
||||||||||||||||||
12 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
13 |
Unit 6 SPEAKING ABOUT ART… Види мистецтва. Опис творів живопису. В картинній галереї.
|
- описувати та інтерпретувати реалії рідної та іншомовної культур; - запитувати і надавати інформацію; - аналізувати явища культурного життя.
|
Reading |
It looked as if he were sinking out of sight. Her complexion is contrasted by … The artist enlivens the face by … |
an arrange-ment (of), a show, a victim, to absorb, to affect, to enliv-en, to float, sheer, signifi-cant, to catch some-body’s breath, to feel a lump in smb’s throat, to make smb gasp, to pore over smth with delight |
|
ex.4, pp.165-168; ex.5, p.168 |
Текст ‘The Picture’, pp.165-167 |
ex.2,3, p.165 |
ex.1. p.165 |
|||||||||||||||||
навч годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
14 |
Unit 6 SPEAKING ABOUT ART… Кіномистецт-во: улюблені фільми та актори. Відвідування театру: враження від побаченої вистави. |
- висловлювати своє емоційне ставлення та з’ясовувати ставлення інших до предмета обговорення; - розповідати про свої уподобання, аргументуючи власний вибір;
|
Reading + Vocabulary |
My preference lies with genre of … It is a form of entertainment. It was filmed in … Looking at the picture, you can … You feel the threatening silence before… Having received the … he went to … |
to put into words, to be sinking out of sight
Art, Work of art |
The Participle (Participle 1, Participle 2, Perfect Participle)
|
ex.8. pp.169-170; Vocabulary Point, p.171; ex.1, p.171; ex.2, pp.171-172; ex.3,4,5, p.172 |
|
ex.6,7, p.169; ex.9, 10, p.170 |
WB |
|||||||||||||||||
15 |
Grammar |
|
Grammar Point, p.173; ex.1, 173; ex.2a, pp.173-174; ex.3, p.174; ex.6, p.175 |
|
ex.2b, p.174 |
Ex.4, p.174; ex.5,6, p.175 |
|||||||||||||||||||||
16 |
Listening
|
It takes place in … It is based on … |
an approval, a fiction film, a must-see movie, recognition, heartwarming, meaningless, striking, unfavourable, to blend together |
ex.3, p.177 |
ex.2, p.176; ex.6, p.179 |
ex.1, p.176; ex.4b, p.177; ex.5, p.178; ex.7, p.179 |
ex.4a, p.177 |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
17 |
Unit 6 SPEAKING ABOUT ART… Тетральні програми та афіші. Мистецтво в житті людини. |
|
Speaking
|
I thought the production was really brilliant. This play is a complete failure with the public. |
artistry, craftsmanship, a failure, insight, performance, a shape, to confess, contemporary |
The Participle
|
ex.2, p.180-181, ex.3b, pp.182-183; |
|
ex.1b, p.180; ex.4, p.184-185; ex.5, p.185 |
ex.1a, p.180; ex.3a, p.181 |
|||||||||||||||||
18 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
ex.1, p.186; ex.4, pp.188-189 |
|
ex.3, p.187; ex.5, p.189 |
ex.2, pp.186-187; |
|||||||||||||||||||||
19 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
|
ex. 6, 7, 8 pp.189-191; |
WB |
|||||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
Робота над проектом ex.9, pp.191-192 |
|||||||||||||||||||||||
21 |
Writing Reviews |
|
Writing |
|
|
|
ex.1a,2,3, pp+.193-194 |
|
ex.1b, p.193; ex.4b, p.195 |
ex.4a, p.194; ex.5, p.195 |
|||||||||||||||||
22 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.196 |
ex.2, p.196
|
ex.4, pp.197-198 |
ex.3. p.197 |
|
WB |
||||||||||||||||||
23 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК |
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
24 |
Unit 7 FOCUS ON YOUTH Участь молоді в соціальних проектах. Проблеми молоді та пошук шляхів їх подолання.
|
- запитувати і надавати інформацію про явища, події, факти; - висловлювати своє емоційне ставлення та з’ясовувати ставлення інших до предмета обговорення; - висловлювати побажання, демонструвати зацікавленість у предметі розмови; - вступати в дискусію, привертаючи увагу співрозмовника;
|
Reading |
I had quite a few personal problems. I decided to take a year out. He benefited enormously from the experience. Statistics put the number at approxi-mately…
|
an addict, a citizen, drug, government, hardship, a participant, a pregnancy, society, to benefit, to handle, exhausting, non-existent, worldwide, transmitted, AIDS, HIV-positive, to get dumped, to get training (on), to raise money (for) |
|
ex.2, pp.199-201; ex.4, 5, pp.203-204 |
‘Being Good Citizens’ ex.2a, pp.199-201 |
ex.1, p.199; ex.3, p.202; ex.6, pp.204-205; |
ex.7, p.205 |
|||||||||||||||||
25 |
Reading + Vocabulary |
This is a response to the urgent need. It took a lot of self-control. |
Self-confident or self-assured? |
Past Perfect Tense,
Past Perfect Continuous Tense
Past Perfect Continuous Tense |
ex.1a, p.206; Vocabulary Point, p.206; ex.2, p.207; |
|
ex.1b, p.206; ex.3, 4b, p.207 |
WB |
|||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК
|
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
26 |
Unit 7 FOCUS ON YOUTH Уміння керувати емоціями – ознака зрілої людини. Психологічна допомога молодим. Молодь і працевлаштування. Молодіжна культура: стилі, смаки, уподобання. Молодіжні організації і громади. Участь молоді в житті суспільства. |
- підводити підсумки обговорення, завершувати розмову, висловлювати власне ставлення до розглянутої проблеми.
|
Grammar |
Keep smiling! Don’t forget to do your… |
|
Infinitive and Gerund (-ing form) Revision |
ex.1b,2, p.208; ex.4,5, p.209 |
|
|
Ex.1a, p.208, ex.3, p.209 |
|||||||||||||||||
27 |
Listening
|
She was like a vulnerable young child. We need to be aware of… Do smth that helps you … |
an anxiety, an envy, a handicap, an intelligence, an illiteracy, a rage, a response, to stunt, contented, vulnerable, to carry away, to gain control |
ex.1b, 2, pp.210-211; ex.4, pp.212-213 |
ex.3, p.211; ex.6, p.214 |
ex.1a, p.210; ex.5, p.213 |
WB |
||||||||||||||||||||
28 |
|
Speaking
|
They are facing many important problems. The problems influence the life of… |
an abuse, bullying, a dis-ease, a disor-der, a suicide, to embarrass, to expose, to frustrate, to neglect, outrageous, sexually |
ex.4, pp.217-218 |
|
ex. 1, 2, pp.215-216; ex.3, p.217; |
WB |
|||||||||||||||||||
29 |
|
Use Your English |
|
gambling, me-mbership, mo-vement, notori-ety, politics, to compromise, to establish, to tend, to take into account |
ex.1, p.219; ex.4, pp.221-223 |
|
ex.3, pp.220-221; |
ex.2, p.220 |
|||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК
|
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння |
письмо
|
|||||||||||||||||
30 |
Unit 7 FOCUS ON YOUTH
|
|
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
|
ex.5, p.223; ex.6, 7, 8, pp.224-225; |
WB |
|||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
Робота над проектом ex.9, pp.226-227 |
|||||||||||||||||||||||
32 |
Essays Suggesting Solutions to Problems
|
|
Writing |
|
|
|
Writing Point, p.228; ex.3, pp.229-230 |
|
ex.2, pp.228-229; ex.4, p.231 |
ex.1, p.228; ex.5, p.231 |
|||||||||||||||||
33 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.232 |
ex.2, p.232 |
ex.4, pp.233-236 |
ex.3, pp.232-233 |
|
WB |
||||||||||||||||||
34 |
Підсумкова робота з теми
|
||||||||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК
|
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
35 |
Unit 8 PEOPLE AND SOCIETY Людина у суспільстві. Спільнота людей. Громадське життя. Державний устрій країни. Політична система: гілки влади. Партії і політики.
|
- описувати події в їхньому історичному розвитку; - описувати та інтерпретувати реалії рідної та іншомовної культур; - аналізувати явища суспільно-політичного життя; |
Reading |
On … the parliament proclaimed … …power belongs to … It took the historical step toward … The elections are held every four years. It guarantees to all citizens the rights to …
Besides making a mistake he tried … I’d like to see him tomorrow. The news was distressing. |
an anthem, awareness, a court, disarmament, division, a law, an official, a self-deter-mination, a sovereignty, a vote, to declare, to elect, to proceed, to proclaim, to vest, executive, judicial, legislative, long-cherished, supreme policy or politics?
join or unite? |
Non-Finite Forms of the Verb (Revision) (Infinitive, Gerund, Participle)
|
ex.2, 3, 4,5, pp.237-240 |
Текст ‘The State of Ukraine’ pp.237-239 |
ex.1, p.237; ex.6, p.241 |
|
|||||||||||||||||
36
|
Reading + Vocabulary |
ex.8, p.242; Vocabulary Point, p.243 ex.2, 3, 4a, pp.244 - 245 |
|
ex.7a, p.241; ex.4b, p.245 |
Ex.7b, p.241; ex.9, p.242; ex.1, p.243 |
||||||||||||||||||||||
37 |
Grammar |
|
Grammar Point, p.246; ex.1, p.246 |
|
|
ex.2, pp.246-247; ex.3,4, p.247 |
|||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК
|
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
38 |
Unit 8 PEOPLE AND SOCIETY Незалежність держави. Конституція – основний закон країни. Права та обов’язки громадян. Демократичні свободи. Міжнародні організації: ООН, ЄС, Рада Європи. Вибори в Україні. Міжнародна політика. |
- підводити підсумки обговорення, завершувати розмову, - висловлюва- ти власне ставлення до розглянутої проблеми;
|
Listening
|
It has the body represented by … All men are created equal.
|
affair, a guideline, headquarters, an integration, jurisdiction, justice, labour, a procedure, violation, to concern, to defend, to promote, legal, human right |
Non-Finite Forms of the Verb (Revision) (Infinitive, Gerund, Participle)
|
ex.3, p.249 |
ex.2, p.248; ex.5, p.250 |
ex.1, p.248; ex.4, p.249 |
|
|||||||||||||||||
39 |
Speaking
|
The very fact that… should be looked upon as sign of … The political power is divided into three branches. |
an alternative, a circum-stance, an equality, a fair trial, a private ownership, sovereignty, to comprise, to fight, to restore, to settle, civilized, considerable, fundamental, permanent, to be concerned with, to be in power |
ex.2a, pp.251-252 |
|
ex.1, p.251; ex.2b,p.252 ex.3b, p.253; ex.4, p.254 |
ex.3a, pp.252-253 |
||||||||||||||||||||
навч. годи-ни |
розділ, тематика |
мовленнєві функції |
урок у НМК
|
мовленнєві зразки |
лексика
|
граматика
|
читання |
аудіюван-ня |
говоріння
|
письмо
|
|||||||||||||||||
40 |
Unit 8 PEOPLE AND SOCIETY
|
|
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.1, p.255; ex.4, pp.256-257 |
|
ex.3, p.256 |
ex.2, p.256 |
|||||||||||||||||||
41 |
Use Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
|
ex.6a, pp.258-259 |
|
ex.5, p.258; ex.6b, 7, pp.259-261 |
WB |
|||||||||||||||||||||
42 |
|
|
|
Робота над проектом ex.8, pp.261-262 |
|||||||||||||||||||||||
43 |
Articles. Their classification and structure. Headlines and their types.
|
|
Writing |
|
|
|
Writing Point, p.263; ex.1, p.263; ex.3b, pp.264-265 |
|
ex.2, p.263; ex.3a, p.264 |
ex.4, p.265; ex.5,6, p.266 |
|||||||||||||||||
44 |
Рефлексія навчальної діяльності, самоконтроль та самооцінювання.
(Робота з мовним портфоліо)
|
Check Your Skills |
|
ex.1, p.267
|
ex.2, p.268 |
ex.4, pp.269-270 |
ex.3, p.268 |
|
WB |
||||||||||||||||||
45 |
Підсумкова робота з теми (представлення і захист проектів, дискусія, дебати, рольова гра або інші інтерактивні види діяльності на розгляд учителя) |
||||||||||||||||||||||||||
46 |
Підсумковий контроль (з читання та аудіювання) |
||||||||||||||||||||||||||
47 |
Підсумковий контроль (з письма та усного мовлення) |
||||||||||||||||||||||||||
48 - 54 |
Резервні уроки |
||||||||||||||||||||||||||
1
[1] Письмова діяльність забезпечується за допомогою вправ з робочого зошита