Календарне планування навчального матеріалу "Біологія 6 клас" . Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування «Біологія 6 клас»
(70годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Програма:
Навчальна програма з біології для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(70годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
№ п/п |
Дата |
|
|
Тема уроку |
Практичні роботи та лабораторні дослідження |
Вступ (4 години) |
|||||
1 |
|
|
|
Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя. |
|
2 |
|
|
|
Основні властивості живого. |
|
3 |
|
|
|
Різноманітність життя. Поняття про віруси. |
|
4 |
|
|
|
Методи вивчення організмів. |
|
Тема 1. Клітина (10 годин) |
|||||
5 |
|
|
|
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
6 |
|
|
|
Лупа. Мікроскоп. |
Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
7 |
|
|
|
Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
8 |
|
|
|
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. |
Лабораторне дослідження. Будова клітини листка елодеї. |
9 |
|
|
|
Будова рослинної клітини. |
Лабораторне дослідження. Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї. |
10 |
|
|
|
Будова тваринної клітини. |
|
11 |
|
|
|
Надходження речовин у клітину. |
|
12 |
|
|
|
Утворення нових клітин. Ріст клітин. |
|
13 |
|
|
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
14 |
|
|
|
Урок-узагальнення з теми « Вступ. Клітина». |
|
Тема 2. Одноклітинні організми ( 8 годин + 1 година резервного часу) |
|||||
15 |
|
|
|
Амеба, інфузорія – одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
Лабораторне дослідження. Спостереження інфузорій. |
16 |
|
|
|
Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми. |
|
17 |
|
|
|
Евглена зелена( середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
18 |
|
|
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова. роль у природі). |
|
19 |
|
|
|
Дріжджі – одноклітинні гриби. |
|
20 |
|
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Їхня роль у природі. |
|
21 |
|
|
|
Значення бактерій в житті людини. Презентація міні-проектів (на вибір):«Чому скисає молоко?»,«Корисний йогурт».
|
|
22 |
|
|
|
Вольвокс, губки, ульва – багатоклітинні організми. |
|
23 |
|
|
|
Контрольна робота з теми «Одноклітинні організми» |
|
Тема 3. Рослини (20годин + 2 години резервного часу) |
|||||
24 |
|
|
|
Рослина – живий організм. |
|
25 |
|
|
|
Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
26 |
|
|
|
Органи рослин. |
|
27 |
|
|
|
Корінь: будова, основні функції. |
Лабораторне дослідження. Будова кореня. |
28 |
|
|
|
Різноманітність та видозміни кореня |
|
29 |
|
|
|
Мінеральне живлення рослин. |
|
30 |
|
|
|
Пагін: будова, основні функції. |
Лабораторне дослідження. Будова пагона. |
31 |
|
|
|
Будова стебла у зв’язку з функцією транспорту речовин. |
|
32 |
|
|
|
Різноманітність та видозміни пагона. |
Лабораторне дослідження. Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі. |
33 |
|
|
|
Будова та функції листка. |
Лабораторне дослідження. Будова бруньки. |
34 |
|
|
|
Будова листка у зв’язку з функціями фотосинтезу, газообміну, випаровування води. |
|
35 |
|
|
|
Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин. |
|
36 |
|
|
|
Видозміни листка. Рухи рослин. |
|
37 |
|
|
|
Урок-узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин» |
|
38 |
|
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
|
39 |
|
|
|
Квітка – орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження. Будова квітки. |
40 |
|
|
|
Суцвіття. |
|
41 |
|
|
|
Запилення. |
|
42 |
|
|
|
Запліднення. Насінина. |
Лабораторне дослідження. Будова насінини. |
43 |
|
|
|
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження. Будова плода. |
44 |
|
|
|
Презентації міні-проектів (на вибір): «Листопад», «Квіти і комахи», «Рослини-мандрівники», «Рослини-хижаки». |
|
45 |
|
|
|
Урок-узагальнення з теми «Генеративні органи рослини» |
|
Тема 4. Різноманітність рослин ( 12 годин + 3 години резервного часу) |
|||||
46 |
|
|
|
Поняття про класифікацію рослин. |
|
47 |
|
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові) |
Лабораторне дослідження. Будова зелених нитчастих водоростей. |
48 |
|
|
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження. Будова моху. |
49 |
|
|
|
Хвощі, плауни. |
|
50 |
|
|
|
Папороті. |
Лабораторне дослідження. Будова папоротей. |
51 |
|
|
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження. Будова голонасінних. |
52 |
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
53 |
|
|
|
Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин. |
Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин. |
54 |
|
|
|
Сільськогосподарські рослини. |
|
55 |
|
|
|
Екологічні групи рослин. Життєві форми рослин. |
|
56 |
|
|
|
Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Практична робота 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
57 |
|
|
|
Рослинні угруповання. |
|
58 |
|
|
|
Екскурсія «Вивчення рослинних угруповань». |
|
59 |
|
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
60 |
|
|
|
Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин» |
|
Тема 5. Гриби (8 годин) |
|||||
61 |
|
|
|
Особливості будови та живлення грибів. Розмноження та поширення грибів. |
Лабораторне дослідження. Будова шапинкових грибів. |
62 |
|
|
|
Сапротрофні – цвілеві гриби. |
Лабораторне дослідження. Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа) |
63 |
|
|
|
Паразитичні гриби. |
|
64 |
|
|
|
Симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. |
|
65 |
|
|
|
Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
66 |
|
|
|
Лишайники. |
|
67 |
|
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
68 |
|
|
|
Урок-узагальнення з теми «Гриби». |
|
Узагальнення |
|||||
69 |
|
|
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
70 |
|
|
|
Екскурсія «Різноманітність рослин свого краю.» |
|