Календарно-тематичне планування на 2019-2020н.р. Біологія 6 клас.

Про матеріал

Календарне планування навчального матеріалу "Біологія 6 клас" . Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Перегляд файлу

be-a-helper-clipart-1Календарно-тематичне планування «Біологія 6 клас»

(70годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Програма:

Навчальна програма з біології  для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 (70годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

№ п/п

Дата

 

 

Тема уроку

Практичні роботи та лабораторні дослідження

Вступ (4 години)

1

 

 

 

Біологія – наука про життя. Науки, що вивчають життя.

 

2

 

 

 

Основні властивості живого.  

 

3

 

 

 

Різноманітність життя. Поняття про віруси.

 

4

 

 

 

Методи вивчення організмів.

 

Тема 1. Клітина (10 годин)

5

 

 

 

Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

 

6

 

 

 

Лупа. Мікроскоп.

Практична робота 1.

Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

7

 

 

 

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

Практична робота 2.

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

8

 

 

 

Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.

Лабораторне дослідження.

Будова клітини листка елодеї.

9

 

 

 

Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження.

Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.

10

 

 

 

Будова  тваринної клітини.

 

11

 

 

 

Надходження речовин у клітину.

 

12

 

 

 

Утворення нових клітин. Ріст клітин.

 

13

 

 

 

Основні положення клітинної теорії.

 

14

 

 

 

Урок-узагальнення з теми « Вступ. Клітина».

 

Тема 2. Одноклітинні організми ( 8 годин + 1 година резервного часу)

15

 

 

 

 Амеба, інфузорія – одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Лабораторне дослідження.

Спостереження інфузорій.

16

 

 

 

Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми.

 

17

 

 

 

Евглена зелена( середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

18

 

 

 

Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини                     (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова. роль у природі).

 

19

 

 

 

Дріжджі – одноклітинні гриби.

 

20

 

 

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Їхня роль у природі.

 

21

 

 

 

Значення бактерій в житті людини. Презентація міні-проектів (на вибір):«Чому скисає молоко?»,«Корисний йогурт».

 

 

22

 

 

 

Вольвокс, губки, ульва – багатоклітинні організми.

 

23

 

 

 

Контрольна робота з теми «Одноклітинні організми»

 

Тема 3. Рослини (20годин + 2 години резервного часу)

24

 

 

 

Рослина – живий організм.

 

25

 

 

 

Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин.

 

26

 

 

 

Органи рослин.

 

27

 

 

 

Корінь: будова, основні функції.

Лабораторне дослідження.

Будова кореня.

28

 

 

 

 Різноманітність та видозміни кореня

 

29

 

 

 

Мінеральне живлення рослин.

 

30

 

 

 

Пагін: будова, основні функції.

Лабораторне дослідження.

Будова пагона.

31

 

 

 

Будова стебла у зв’язку з функцією транспорту речовин.

 

32

 

 

 

Різноманітність та видозміни пагона.

Лабораторне дослідження.

Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі.

33

 

 

 

Будова та функції листка.

Лабораторне дослідження.

Будова бруньки.

34

 

 

 

Будова листка у зв’язку з функціями фотосинтезу, газообміну, випаровування води.

 

35

 

 

 

Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин.

 

36

 

 

 

Видозміни листка. Рухи рослин.

 

37

 

 

 

Урок-узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин»

 

38

 

 

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

 

39

 

 

 

 Квітка – орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження.

Будова квітки.

40

 

 

 

Суцвіття.

 

41

 

 

 

Запилення.

 

42

 

 

 

Запліднення. Насінина.

Лабораторне дослідження.

Будова насінини.

43

 

 

 

Плід, поширення плодів.

Лабораторне дослідження.

Будова плода.

44

 

 

 

Презентації міні-проектів (на вибір): «Листопад», «Квіти і комахи», «Рослини-мандрівники», «Рослини-хижаки».

 

45

 

 

 

Урок-узагальнення з теми «Генеративні органи рослини»

 

Тема 4. Різноманітність рослин ( 12 годин + 3 години резервного часу)

46

 

 

 

Поняття про класифікацію рослин.

 

47

 

 

 

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові)

Лабораторне дослідження.

Будова зелених нитчастих водоростей.

48

 

 

 

Мохи.

Лабораторне дослідження.

Будова моху.

49

 

 

 

Хвощі, плауни.

 

50

 

 

 

Папороті.

Лабораторне дослідження.

Будова папоротей.

51

 

 

 

Голонасінні.

Лабораторне дослідження.

Будова голонасінних.

52

 

 

 

Покритонасінні (Квіткові).

 

53

 

 

 

Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин.

Практична робота 3.

Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин.

54

 

 

 

Сільськогосподарські рослини.

 

55

 

 

 

Екологічні групи рослин. Життєві форми рослин.

 

56

 

 

 

Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

Практична робота 4.

Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

57

 

 

 

Рослинні угруповання.

 

58

 

 

 

Екскурсія «Вивчення рослинних угруповань».

 

59

 

 

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

 

60

 

 

 

Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»

 

Тема 5. Гриби (8 годин)

61

 

 

 

Особливості будови та живлення грибів. Розмноження та поширення грибів.

Лабораторне дослідження.

Будова шапинкових грибів.

62

 

 

 

Сапротрофні – цвілеві гриби.

Лабораторне дослідження.

Будова цвілевих грибів            (за допомогою оптичного мікроскопа)

63

 

 

 

Паразитичні гриби.

 

64

 

 

 

Симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові  гриби.

 

65

 

 

 

Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

Практична робота 5.

Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

66

 

 

 

 Лишайники.

 

67

 

 

 

Значення грибів у природі та житті людини.

 

68

 

 

 

Урок-узагальнення з теми «Гриби».

 

Узагальнення

69

 

 

 

Будова та  життєдіяльність організмів.

 

70

 

 

 

Екскурсія «Різноманітність рослин свого краю.»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
1215
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку