КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
З ФІЗИКИ 7 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Програма: Програма з фізики. 7–9 класи (2012, зі змінами наказ № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»)
Підручник: Фізика. 7 клас. . Автори: Бар’яхтар В. Г., Довгий С. О., Божинова Ф.Я.Харків, видавництво «Ранок», 2015 рік
Задачник:І.Ю. Ненашев Фізика. 7 клас. Збірник задач Харків, видавництво «Ранок», 2015 рік
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення |
Примітки |
|||
І- СЕМЕСТР Вступ |
7-А |
7-Б
|
|
|||
|
Фізика як навчальний предмет у школі. Правила безпеки під час роботи з фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті.Фізичні тіла й фізичні явища.Речовина і поле. |
|
|
|
||
Розділ 1.Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
||||||
|
Фізичний експеримент і фізичні досліди |
|
|
|
||
|
Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома. |
|
|
|
||
|
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 1.Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин і сипких матеріалів |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами |
|
|
|
||
|
Навчальний проект № 1 |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота № 1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» |
|
|
|
||
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ |
||||||
|
Аналіз контрольної роботи № 1. Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення |
|
|
|
||
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Графіки рівномірного прямолінійного руху |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота №1 |
|
|
|
||
|
Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота №2 |
|
|
|
||
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання тіла |
|
|
|
||
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника |
|
|
|
||
|
Навчальний проект № 2 |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота № 2 з теми «Механічний рух» |
|
|
|
||
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА |
||||||
|
Аналіз контрольної роботи № 2. Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла |
|
|
|
||
|
Густина речовини |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл |
|
|
|
||
|
ІІ- СЕМЕСТР Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин) |
|
|
|
||
|
Взаємодія тіл. Сила. Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна |
|
|
|
||
|
Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл |
|
|
|
||
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота № 3 з теми «Взаємодія тіл. Сила» |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи № 3. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску |
|
|
|
||
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля |
|
|
|
||
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри |
|
|
|
||
|
Сполучені посудини. Манометри |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота №3 |
|
|
|
||
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла |
|
|
|
||
|
Навчальний проект № 3 |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота № 4 з теми «Тиск твердих тіл, рідин і газів» |
|
|
|
||
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ |
||||||
|
Аналіз контрольної роботи. Механічна робота. Потужність |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Механічна енергія та її види |
|
|
|
||
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичнезастосування |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота№4 |
|
|
|
||
|
Момент сили. Умови рівноваги важеля |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля |
|
|
|
||
|
Рухомий і нерухомий блоки |
|
|
|
||
|
Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||
|
Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму |
|
|
|
||
|
Навчальний проект № 4 |
|
|
|
||
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та енергія» |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення розділу 1. Фізика як природнича наука.Пізнання природи. Повторення розділу 2. Механічний рух |
|
|
|
||
|
Повторення розділу 3. Взаємодія тіл. Сила. Повторення розділу 4. Механічна робота та енергія |
|
|
|
||
|
Підсумковий урок |
|
|
|
||
Орієнтовні теми навчальних проектів
Розділ 1.Фізика як природнича наука. Пізнання природи
Видатні вчені-фізики
Фізика в побуті, техніці, виробництві.
Спостереження фізичних явищ довкілля.
Дифузія в побуті.
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ
Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки.
Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
Коливальні процеси в техніці та живій природі.
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА
Розвиток судно- та повітроплавання
Дослід Торрічеллі.
Спостереження за зміною атмосферного тиску.
Насоси.
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ
Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
Прості механізми у побутових пристроях.
Біомеханіка людини.
Використання енергії природних джерел.