Календарно – тематичне планування навчального матеріалу з літературного читання для 4 класу на І та ІІ семестри 2019– 2020 н. р.

Про матеріал
Календарно – тематичне планування складено відповідно програми. Відповідає віковим та індивідуальним особливостям учнів. Розраховано на 4 години на тиждень. У 2019/2020 навчальному році учні початкових класів навчатимуться за навчальними програмами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» та від 12.09.2011 № 1050 "Про навчальні програми для 1-4 класів".
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

Кількісні показники темпу читання вголос

(для розвитку темпу читання)

Клас

І семестр

ІІ семестр

4

80-85 сл/хв

90-95 сл/хв

 

 

Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять

Вид поточної перевірки

4 клас

І

сем.

ІІ

сем.

Читання напам’ять віршованих текстів

3

3

Читання напам’ять

прозових текстів

1уривок з казки

(35-40 слів)

1 уривок з

Оповідання

(35-40 слів)

 

 

Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться

в 4 класі з літературного читання

Вид перевірки

4 клас

І

сем.

ІІ

сем.

Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи

№ 4 і № 8

1

1

Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6

1

1

Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5;

1

1

Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3

1

-

Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7

-

1

Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація

1

Загальна кількість перевірок за семестр

4

5

 

 

 

 

 

 

з/п

 

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Дата

Із скарбниці усної народної творчості

 

1

Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості».

За Софією Грицою. «Наші джерела»

с.3-5

 

 

2

Народна казка . Введення в тему «Побутові казки». Ознаки побутової казки. Українська народна казка  «Мудра дівчина»

с.6-12

 

 

3

Побутові казки. Українська народна казка «Мудра дівчина».

с.6-12

напам. уривок

 

 

4

Притча як жанр усної народної творчості. «Без труда нема плода» (Народна притча)

с.12

 

 

5

Притча як жанр усної народної творчості. «У пригоді». (Народна притча). Записала Олена Пчілка

с.13-14

 

 

6

Народні легенди як жанр усної творчості. Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького? «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда)

с.14-15

 

 

7

Народні легенди. «Місто Сміла». (Народна легенда)

с.15-16

 

8

Урок позакласного читання №1.

"Похвала книзі"

с.3-5

 

 

9

Ознайомлення з творчістю Дмитра Білоуса.

Дмитро Білоус "Хліб і слово", "У назвах міст і сіл слова", "Не на те рятували"

 

 

 

10

Душа нашого народу у піснях. «Стоїть явір над водою».  (Українська народна пісня)

с.16-17

напам.

 

 

11

Народні пісні. «Котився віночок по полю». (Українська народна пісня)

с.17-18

 

 

 

12

Народні усмішки . «Швачка», « Син та мати».

с.18

 

 

 

13

Народ скаже, як зав’яже. Українські народні прислів'я. Прислів'я народів світу.

с.19-20

 

 

 

14

Скоромовки

с.21

 

 

15

Загадки

( за вибором 4-5 загадок напам'ять)

с.21-22

 

16

Урок позакласного читання №2.

"Похвала книзі"

с. 5-7

 

 

17

Ознайомлення з творчістю Любов Забашти.

 

 

 

 

18

***Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово).

 

 

 

19

Галина Кирпа. «Мова моя».

с.22

 

20

Аналіз контрольної роботи.

Узагальнюючий урок за темою.

с.23

Тема 1

 

 

 

Що було на початку світу...

 

21

Міфи – дитинство світу. Вступ до розділу. Міфи Стародавнього Єгипту. «Створення світу».

с.24-26

 

22

Міфи словянських народів.  Ольга Бондарук  «Міфи про створення світу та людей».

с.26-28

 

23

Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька

с.28-31

 

24

Урок позакласного читання №3.

Історичне минуле моєї країни

 

с. 27-32

 

25

Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька

с.28-31

 

26

Культура стародавніх слов’ян. Як ще не було початку світа... (Українська на­родна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська

с.31

 

27

Слов’янський міф про походження ластівок

За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна».

с.32-34

 

28

***Контрольна робота № 2.

Навичка читання мовчки (письмово).

 

 

29

Аналіз контрольної роботи.

Слов’янський міф про походження ластівок 

За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна».

с.32-34

 

30

Ознайомлення з творчістю   Олесі Мамчич.

 

 

 

31

Узагальнюючий урок за темою.

 

с.35

 

32

Урок позакласного читання №4.

Історичне минуле моєї країни

 

С.32-37

Тема 2

Сторінками історії України

33

Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь. «Наші предки — слов’яни»

с.36-39

 

34

Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий».

с.39-41

 

35

Перша історія України. Іван Крип’якевич.

 « Книги за княжих часів».

с.42

 

36

З історії міст України. Дмитро Білоус

 « У назвах міст і сіл слова»...

***Контрольна робота №3.

Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.42-43

 

37

З історії міст України. Алла Коваль «Місто Чернігів».

***Контрольна робота №3.

Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.43-44

 

38

З історії міст України. Марія Хоросницька « Звідки в міста назва — Львів».

***Контрольна робота №3.

Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.44-45

 

 

 

 

 

 

 

39

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».

С.45-50

 

 

 

 

40

Урок позакласного читання №5.

І Україна, бо в нас іншої нема.

с. 43-46

Тема 3

 

41

Ознайомлення з творчістю  Володимира Лучука

 

 

42

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».

С.45-50

 

43

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».

С.45-50

 

44

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Козацькому роду нема переводу. Іван Гнатюк «Козацький дуб»

 

с.50-51

напам.

 

45

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном.

Іван Боднарчук «На новій землі».

 

С.52-53

 

46

Ознайомлення з творчістю    Галини Ткачук.

 

 

47

Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (Спо­гади)

С.54-55

 

48

Урок позакласного читання №6.

І Україна, бо в нас іншої нема.

 

с. 46-50

 

49

Історія державних символів України. Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?(з дитячої  енциклопедії «Світ моєї України».

С.56-57

 

50

Знай і шануй символи України. 

Стаття про герб України. Дмитро Павличко.

Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн

С.57-58

 

51

Знай і шануй символи України.

Стаття про герб України. Дмитро Павличко.

 Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн

с.57-58

напам.

 

52

Ознайомлення з творчістю    Ірен Роздобудько.

 

 

53

Узагальнення за темою.

 

С.59

Тема 4

Як не любить той край…

 

54

Вступ до розділу. Володимир Сосюра «Як не любить той край»( напам.)Ліна Костенко « Усе моє, все зветься Україна».

60–61

напам.

 

55

Настрій твору. Василь Сухомлинський “Восени пахне яблукам». Прислівя. Опис картини К.Білокур.

62–63

 

 

56

Урок позакласного читання №7

Природа рідного краю

с.38-40

 

57

Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ»

63–65 напам.

 

58

Барви природи.Марко Вовчок «Літній ранок», Михайло Коцюбинський. «Літній день»(уривок на вибір напам’ять). Порівняння творів.

65-66

напам

 

59

Чарівні рослини. Надія Кир’ян « Євшан».Легенда «Євшан»(переповіла З.Мензатюк).

66–67

 

60

Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник « Ласочка»

 

67–70

 

61

Мистецтво  опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва

« Співуча глина»    (скорочено).

 

 

71–72

 

62

Ознайомлення з творчістю   Саши Кочубей.

 

 

63

Краса українських водойм. Володимир Лучук « Скільки річок в Україні?»

73–74

 

64

Урок позакласного читання №8

Природа рідного краю

С. 41-42

 

65

Краса українських водойм. Степан Жупанин. Загадка-добавлянка.  Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь»…

74

 

66

Краса українських водойм Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело»

75–76

 

67

***Контрольна робота № 5. Аудіювання.

Земля – наш спільний дім. А.Качан «Летючий корабель».

77

 

68

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край».

 

 

78

 

69

Ознайомлення з творчістю  

Мар'яни та Тараса Прохаськів.

 

Тема 5

Видатні українські письменники

70

Пам’ятаймо про Шевченка.  Тарас Шевченко «Про себе»

80–84

 

71

Тарас Шевченко «Вітер віє-повіває»… (напам.)

«Вітер з гаєм розмовляє…»

84–85

напам.

«Я л.ч.»

с.118-119

 

72

Урок позакласного читання №9

Казки українських письменників

С.80-83

 

73

« Реве та стогне Дніпр широкий»… Тарас Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий»… ( напам.)

« Реве та стогне Дніпр широкий»…

Дмитро Красицький

85–86

напам.

«Я л.ч.»

с.120-121

 

74

Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі. Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка»

86–87

 

75

Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено)

88–90

 

76

Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима»… «Дрімають села»… (напам.)

91- 92

напам.

 

77

Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума».Читання в особах.

92–96

 

78

Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума». Інсценізація казки.

92–96

 

79

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (уривок із повісті)» «У маленькій хатинці»

97–100

 

 

80

Урок позакласного читання №10

Казки українських письменників.

 

83-85

 

 

Тема 6

81

Ознайомлення з творчістю   Анатолія Костецького.

 

 

82

Леся Українка  "Конвадія"

Леся Українка «Давня весна» напам.

Проект «Леся Українка — поетична квітка України»

102–103

напам.

 

83

Леся Українка «Біда навчить»

103–104

 

84

Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою)

104–108

 

85

Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою)

 

104–108

 

86

Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії

Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»).

110

 

87

Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків»

 

111

 

88

Урок позакласного читання №11

Казки українських письменників.

 

85-91

 

89

Павло Тичина «Сонце і дим»

112

 

90

***Контрольна робота № 6.

Читання мовчки (письмово)

 

 

91

Аналіз контрольної роботи. Життя і творчістьМаксима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. Максим Рильський «Дитинство» «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?» напам.

113–114

напам.

 

92

Підсумковий урок за темою

«Видатні українські  письменники»

115

Тема 7

Розповіді про нас самих

 

93

Вступ до розділу. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь»

116–118

 

94

Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля й Півень»

119–121

напам.

 

95

Життя і творчість Олени Пчілки.

Олена Пчілка "Котова наука"

122-123

 

96

Урок позакласного читання №12

Байки

 

52-57

 

97

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси.

Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії)

124 – 128

 

98

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії)

129–133

 

99

Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка )

124-133

 

100

Ознайомлення з творчістю   Юлії Смаль.

 

 

 

 

101

Підсумковий урок за темою «Розповіді про нас самих»

 

134

Тема

 

 

 

 

 

 

Літературні казки зарубіжних письменників

102

Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок…Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О.Пушкіна «Казка про Царя Салтана» (уривки).

135–139

 

103

Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана. (продовження)

139-142

 

104

Урок позакласного читання №13.

Казки зарубіжних письменників

93-103

 

105

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя»

143–145

 

106

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен

« Гидке каченя» (продовження).

145–148

 

107

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен

« Гидке каченя» (продовження).

148–150

 

108

Ознайомлення з творчістю   Пауля Маара

 

 

109

Життя і творчість Джанні Родарі.

Джанні Родарі « Дорога, що нікуди не вела».

151 – 153

 

110

***Контрольна робота №7.

Робота з літературним твором  (письмово)

 

 

111

Урок позакласного читання №14

Казки зарубіжних письменників

103-110

 

112

Підсумковий урок за темою: «Літературні казки зарубіжних письменників»

 

154

Тема 8

 

 

Світ дитинства в літературі

 

 

113

Вступ до розділу.  Любов Забашта «Сказав мудрець»… Анатолій Костецький «Мрія»

155–157

 

114

Наші вірні друзі – тварини. Анатолій Костецький «Спішу додому»

158

 

115

Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов»

159-160

 

116

Ознайомлення з творчістю Марії Парр

 

 

117

Життя і творчість Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Шура і Шурко»

160-166

 

118

Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко»

160–166

 

119

Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» (продовження роботи над твором)

160–166

 

120

Урок позакласного читання №15

Твої ровесники у світі

 

111-118

 

121

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга»

166–168

 

122

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження роботи над твором)

168–170

 

 

 

 

123

Гумористичні твори. Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним. Галина Малик. Мавпині іменини

171–172

 

124

Із гумором про серйозне. Грицько Бойко «Консультант» Микола Сингаївський «Сміх для всіх»

172–173

 

125

Ознайомлення з творчістю Івана Андрусяка

 

 

126

***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно)

Розпізнавай і розвивай свої здібності. В Сухомлинський «Співуча пірїнка» Степан Пушик «Новинкар».

 Леся Мовчун «Арфа для павучка.

174-175

 

 

127

***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно)

Образи юних художників у віршах поетів.

Г.Чубач  «Найрідніші голоси».

175-176

 

128

***Контрольна робота № 8.

Читання вголос (усно)

Урок позакласного читання №16

Світ у мені, у світі - я

 

130-138

 

129

Образи юних художників у віршах поетів. Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати

176

 

130

Дива довкола  нас. Олександр Єфімов «Тут усе є…»

177–178

 

131

Як римуються рядки. Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло. Володимир Рутківський. «Як складають вірші»

178 -181

 

132

Як римуються рядки. Володимир Рутківський. «Як складають вірші». Складання віршів учнями

 

181 – 183

 

133

*** Підсумкова контрольна робота.

Державна підсумкова атестація

 

 

134

Ознайомлення з творчістю Оксани Сенатович

 

 

135

Все починається з малого Микола Сингаївський.

 «Дощ із краплі починається» напам.

В.Скомаровський «З чого починається весна» напам.

184

напам.

 

136

Урок позакласного читання №17

Дитина  у колі сім'ї

 

145-148

 

137

Ознайомлення з творчістю Оксани Іваненко

 

 

138

Повторення вивченого

 

 

139

Узагальнюючий урок за темою «Світ дитинства в літературі»

 

 

140

Підсумковий урок за рік

 

 

Тема 9

 

1

 

doc
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку