Підручник: Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич. – Київ: «Алатон», 2022.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).Відповідно до модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти авторів Т. Воронцової, В. Пономаренка, І. Лаврентьєвої, О. Хомич.
Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
Здоров’я, безпека, добробут 5 клас НУШ
(35год – 1 год на тиждень)
№
|
ТЕМА
|
Дата
|
Примітка
|
Модуль 1. Добробут і особиста безпека
|
-
|
Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості. Безпечний простір
|
|
|
-
|
Ризики і небезпеки воєнного часу. Види ризиків у зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами
|
|
|
-
|
Повітряна тривога. Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. «Правило двох стін». Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території
|
|
|
-
|
Безпека пішохода. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП
|
|
|
-
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування. Проникнення в оселю зловмисників
|
|
|
-
|
Пожежна безпека
|
|
|
-
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки
|
|
|
-
|
Екстремальні ситуації. Безпека відпочинку на природі
|
|
|
-
|
Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження
|
|
|
-
|
Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога
|
|
|
-
|
Діагностична робота №1
|
|
|
Модуль 2. Добробут
|
-
|
Добробут
|
|
|
-
|
Особистий і суспільний добробут
|
|
|
-
|
Складники особистого добробуту
|
|
|
-
|
Добробут у школі
|
|
|
Модуль 3. Добробут і уміння вчитися
|
-
|
Уміння вчитися
|
|
|
-
|
Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. Форми й цілі навчальної діяльності
|
|
|
-
|
Менеджмент навчання: планування і організація. Втома і відпочинок. Раціональний розподіл час
|
|
|
-
|
Власний освітній простір. Способи засвоєння навчальної інформації. Використання цифрових пристроїв у навчанні
|
|
|
|
Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я
|
Розділ 4.1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток
|
|
-
|
Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я
|
|
|
-
|
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби. Захист здоров’я. Допомога в разі погіршення стану здоров’я
|
|
|
-
|
Здоровий спосіб життя. Особисте здоров’я. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток
|
|
|
-
|
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби та епідеміологічної ситуації
|
|
|
-
|
Харчування. Особливість харчування у підлітковому віці. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків
|
|
|
-
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях
|
|
|
-
|
Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України
|
|
|
Розділ 4.2. Емоційне здоров’я та етична поведінка
|
-
|
Етична поведінка. Гуманність, чуйність, толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам
|
|
|
-
|
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів
|
|
|
-
|
Уплив поведінки на здоров’я і безпеку. Булінг і протидія його проявам. Поняття самооцінки. Переваги упевненої поведінки
|
|
|
-
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьківства та вчительства. Взаємодопомога членів родини
|
|
|
-
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Безпека спілкування в Інтернеті
|
|
|
Модуль 5. Добробут і підприємливість
|
-
|
Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї, ресурси, діяльність
|
|
|
-
|
Фінансова грамотність: потреби і можливості, доходи і витрати, бюджет
|
|
|
-
|
Власна діяльність для успішного майбутнього. Зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім. Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки Підприємливість і власний розвиток
|
|
|
-
|
Діагностична робота №2
|
|
|