Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 5 клас" складено по підручнику Галини Сохань "Основи християнської етики.5 клас", згідно програми МОН.
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
5 клас
Світ Біблії
І семестр |
|||||||||
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||||
|
|
Що вчить Біблія про людину, добро і зло |
|
||||||
1 |
|
Вступ. Християнська етика – наука про християнську мораль. |
Учень / учениця: - знає зміст понять "етика", "християнська етика", "мо раль", "моральні цінності"; - розуміє суть християнських моральних цінностей; - прагне наслідувати зразки мо - ральної поведінки. |
||||||
2 |
|
Біблія – Слово Боже до людини. Історія написання Біблії. Структура Біблії. Переклади Біблії. Як користуватися Біблією. Значення Біблії для вірян. |
Учень / учениця: - має загальне уявлення про Біб- лію, її структуру та зміст, уміє користуватися Святим Пись - мом; - усвідомлює, що Біблія є Сло - вом Божим; - розуміє важливість Біблійних настанов у житті та в культурі; - характеризує Біблію як джере- ло моральних цінностей. |
||||||
3 |
|
Святе Письмо про створення світу. Біблійний опис створення світу (Бут. 1, 2:6). Світ – Боже творіння. |
Учень / учениця: - знає біблійне вчення про ство - рення світу; - ставиться з повагою до довкіл- ля; - аргументує біблійний погляд щодо виникнення світу. |
||||||
4 |
|
Людина – образ і подоба Божа. Людина – найдосконаліша з істот (Бут. 2: 7-25). Неповторність людини як вінця Божого творіння. |
Учень / учениця: - знає призначення людини у світі; - розкриває відмінності людини від тварини, мету її появи на світ, різні погляди на її поход - ження; - усвідомлює власне місце та роль у світі, цінність людсько- го життя; - засвоює правила етичної пове- дінки; - розуміє неповторність і доско- налість людини як вінця Божо- го творіння. |
||||||
5 |
|
Добро і зло. Що таке добро? Бог – джерело добра. Гріхопадіння. Прояви зла у світі (Бут. 3). Торжество добра над злом. Відповідальність людини за вибір. |
Учень / учениця: - знає зміст християнських по - нять "добро", "доброчинність", "чуйність", "милосердя"; - уміє розрізняти зміст понять "добро" і "зло" і тлумачить зло як наслідок гріхопадіння; - виховує в собі потребу безко- рисливо робити добрі вчинки; - прагне остерігатися зла й від- повідати за свій вибір. |
||||||
6 |
|
Біблія про праведність і вірність. Праведність як постійний вибір добра. Віра і вірність Богові як основа праведності. Життя Ноя як приклад праведності (Бут. 6–8).
|
Учень / учениця: - знає поняття "праведність" – "гріховність" і "вірність" – "не- вірність"; - усвідомлює хибність непра - ведного способу життя; - знає біблійну позицію щодо праведності на прикладі життя Ноя; - переконується в необхідності бути праведним і вірним у що- денному житті; - прагне до праведного життя. |
||||||
7 |
|
Закони Божі і закони людські. Заповіді Божі – моральна основа життя людини. Актуальність Заповідей для сучасної людини. Значення закону в житті людини та суспільства. Відповідальність людини перед законом. |
Учень / учениця: - розуміє, що Заповіді Божі – зразок досконалого закону; - знає, що таке закон, і розуміє необхідність його існування в суспільстві; - усвідомлює вимоги Заповідей та обґрунтовує важливість їх дотримання; - почуває відповідальність пе - ред законом; - виховує в собі бажання вико – нувати заповіді Божі; - прагне правильно чинити в різних життєвих ситуаціях. |
||||||
8 |
|
Закони Божі і закони людські. Заповіді Божі – моральна основа життя людини. Актуальність Заповідей для сучасної людини. Значення закону в житті людини та суспільства. Відповідальність людини перед законом. |
Учень / учениця: - розуміє, що Заповіді Божі – зразок досконалого закону; - знає, що таке закон, і розуміє необхідність його існування в суспільстві; - усвідомлює вимоги Заповідей та обґрунтовує важливість їх дотримання; - почуває відповідальність пе - ред законом; - виховує в собі бажання вико – нувати заповіді Божі; - прагне правильно чинити в різних життєвих ситуаціях. |
||||||
9 |
|
Узагальнюючий урок «Що вчить Біблія про лю- дину, добро і зло» |
|
||||||
|
|
Які моральні цінності вміщені в Святому Письмі |
|
||||||
10 |
|
Любов як вияв самовідданості. Біблійне розуміння любові як самовідданості на прикладі історії про Авраама та Ісаака. Поняття "самовідданість". |
Учень / учениця: - усвідомлює, що любов про- являється в самовідданості; - знає біблійну історію про Авраама та Ісаака; - розвиває в собі почуття любові як прояву відданості Богові. |
||||||
11 |
|
Гординя як людська вада. Наслідки гордині та зарозу - мілості на прикладі розповіді про будівництво Вавилонської вежі (Бут. 11:1-9). Шляхи подолання гордині та зарозумілості.
|
Учень / учениця: - розуміє поняття "гординя" та "зарозумілість" як прояви егоїзму; - висвітлює біблійний погляд на гординю, зарозумілість; - формує в собі негативне ставлення до егоїзму; - знає шляхи подолання гордині та зарозумілості; - виховує в собі покірність, поступливість та скромність |
||||||
12 |
|
Вміння прощати. Сила прощення на прикладі життя Йосипа (Бут. 37: 45). Перемагати зло добром (Рим. 12:21). Прощення в житті людини, родини й суспільства. |
Учень / учениця: - усвідомлює зміст понять "прощення", "злостивість", "ненависть" та важливість уміння прощати; - усвідомлює велич Божого милосердя; - почуває відповідальність пе- ред Богом за злостивість та ненависть; - наводить приклади прощен- ня в житті; - виховує в собі поступли - вість, терпіння, милосердя як риси поведінки христия - нина. |
||||||
13 |
|
Патріотизм. Любов до свого народу. Віра і Божа допомога – запорука перемог. Біблійна історія про Давида та Голіята (1 Сам. 17). Готовність послужити своєму народові. Приклади турботи про мир та злагоду видатних діячів Ук -раїни. |
Учень / учениця: - усвідомлює поняття "патрі - отизм" як вияв любові до свого народу на прикладі біблійної постаті Давида; - усвідомлює необхідність участі в розбудові держави; - на прикладі відомих людей України пояснює працю на благо народу. |
||||||
14 |
|
Мужність і непохитність переконань. Прояв мужності та непохитності переконань на прикладі Даниїла (Дан. 3). Важливість побудови переконань на Слові Божому. Уміння відстоювати правду. |
Учень / учениця: - розуміє зміст понять "муж - ність" і "переконання"; - знає біблійну історію про мужнього й непохитного у вірі Даниїла; - усвідомлює цінність муж - ності й непохитності пере - конань у характері людини; - вчиться доводити власні пе- реконання й поважати пере- конання інших людей; - наводить приклади муж - ності з історії українського народу. |
||||||
15 |
|
Узагальнюючий урок «Які моральні цінності вміщені в Святому Письмі» |
|
||||||
16 |
|
Акція милосердя до Дня святого Миколая |
|
||||||
17 |
|
Різдво Христове. Народження Ісуса Христа – здійснення біблійного пророцтва (Мт. 1-2:12, Лк. 1-2:20). Незвичайне народження Сина Божого. Значення Різдва для людства. Святкування Різдва в Україні. |
Учень / учениця: - знає події, пов’язані з народ - женням Ісуса Христа; - усвідомлює значення народ - ження Ісуса Христа для люд- ства; - знає національні традиції українців, пов’язані зі святку - ванням Різдва Христового
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|||||||||
|
|
ІІ семестр |
|
||||||
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||||
18 |
|
Віра та довіра. Глибока віра в Бога пророка Іллі (1Цар. 17, 18).Значення віри в житті людини. |
Учень / учениця: - знає зміст понять "віра", "довіра"; - розповідає біблійну історію про пророка Іллю; - тлумачить віру як основу духовності людини; - усвідомлює важливість віри в житті людини. |
||||||
19 |
|
Сила і шляхетність. Біблійна розповідь про Єлисея – Божого чоловіка та пророка |
Учень / учениця: - розуміє суть понять «сила» і «шляхетність»; - висвітлює біблійний погляд на силу і шляхетність; - знає біблійну історію про Єлисея |
||||||
20 |
|
Мудрість як Божий дар. Біблійна історія про мудрого царя Соломона (1Цар. 3). Мудрість та освіченість. Мудрість Божа і людська. Мудрість – духовна зрілість. Християнська просвіта в Україні та її подвижники. |
Учень / учениця: - знає зміст понять "освіченість", "знання", "мудрість"; - усвідомлює різницю між Бо- жою мудрістю та людським розумом; - тлумачить мудрість як Божий дар; - вчиться виявляти мудрість у буденному житті; - усвідомлює необхідність ос- віченості для досягнення муд- рості; - розмірковує про значення християнського просвітництва для України, аргументує пози- тивний вплив християнства на моральність українського народу. |
||||||
21 |
|
Покликання. Служіння як відповідь на покликання. Покликання пророка Ісаї, цариці Естер. Покликання людини слу - жити Богові та людям. Важливість обрання власного життєвого шляху. Відповідальність за власне життя. |
Учень / учениця: - знає зміст понять "покликання", "служіння Богові та людям", "патріотизм","відповідальність за долю народу"; - знає біблійні історії про про – рока Ісаю та царицю Естер; - уміє порівнювати й аналізу вати біблійну та українську історію (на прикладі життя кн. Ольги), робити висновки; - обґрунтовує зв’язок між вірою, духовністю, патріотизмом та відповідальністю за долю наро- ду; - усвідомлює важливість узгод - ження власного життєвого шляху з Божим промислом; - вчиться розуміти власне по- кликання в житті, відповіда- ти за нього. |
||||||
22 |
|
Гостинність та щедрість. Небесні гості в домі Авраама (Бут. 18:1-15). Дотримання Богом обіт - ниці: син Авраама. Гостинність та щедрість – християнські чесноти. Вміння ділитися з ближнім. Щед - рість та гостинність українського народу. |
Учень / учениця: - знає про гостинність Авраама; - розуміє суть понять "гостин - ність", "щедрість"; - усвідомлює вірність Бога Своїм обітницям; - проявляє гостинність до знайо- мих і незнайомих людей та вміння дотримати слова. |
||||||
23 |
|
Урок узагальнення «Які моральні цінності вміщені в Святому Письмі» |
|
||||||
|
|
Значення приходу в світ Ісуса Христа |
|
||||||
24 |
|
Очікування Спасителя людства. Господня обітниця приходу Спасителя (Бут. 3: 15). Пророцтва про прихід Спасителя (Ісая, Захарія, Михей). |
Учень / учениця: - розуміє, що прихід Ісуса Христа означає здійснення Божої обітниці; - усвідомлює важливість при- ходу Спасителя у світ; - розуміє суть біблійних про - роцтв і їх відмінності від людських (ворожіння, горо - скопи тощо); - довіряє Святому Письму. |
||||||
25 |
|
Благовіщення. Біблійна історія про Благові- щення Діві Марії (Мт. 1: 18-24). Вірність Марії Слову Божому Національні традиції, пов’я - зані з Благовіщенням. |
Учень / учениця: - знає про виконання найбіль- шої Божої обітниці – прихід у світ Ісуса Христа; - усвідомлює роль Діви Марії для Спасителя; - розуміє значення слухня - ності та покірності у форму- ванні характеру.
|
||||||
26 |
|
Дитинство Ісуса Христа. Втеча Святого сімейства до Єгипту. 12-річний Ісус у храмі. Життя Ісуса в Назареті (Мт. 2: 13-23, Лк. 2: 21-52). |
Учень / учениця: - вміє знайти в Євангелії вір- ші, які розповідають про ди- тячі роки Ісуса Христа; - знає про поведінку Спасите- ля в дитинстві; - ознайомлений із моральни - ми принципами, якими ке – рувався Ісус Христос у дитя- чі роки; - проявляє послух у ставленні до батьків. |
||||||
27 |
|
Служіння Ісуса Христа. Виконання Ісусом Христом вимог тогочасного суспільства. Значення хрещення Іваном Хрестителем Ісуса Христа в Йордані (Мт. 3, Мк. 1: 1-13, Лк. 3: 1-22). Значення служіння Спасителя для людства. |
Учень / учениця: - знає особливості культури суспільства часів Ісуса Христа; - знає про хрещення Ісуса Христа; - усвідомлює значення хре - щення для християнина; - знає, як здійснював земне служіння Ісус Христос; - усвідомлює необхідність до- тримання заповідей Спасите- ля в щоденному житті. |
||||||
28 |
|
Дві заповіді любові. Любов до Бога і до ближньо - го (Мт. 22: 36-40, Лк. 10: 27). Дві заповіді любові та запові- ді блаженств у Нагірній про - повіді Ісуса Христа. Любов до Бога та до Батьків- щини (Г. Ващенко). |
Учень / учениця: - знає зміст понять "любов до Бога", "любов до ближньо - го", "головні заповіді любо - ві", "ненависть"; - усвідомлює дві заповіді лю - бові та пояснює їх зміст; - розуміє єдність Божого За - кону (10 заповідей) та Запо - відей любові; - вчиться виявляти любов до Бога, ближнього й до Бать – ківщини в щоденному житті. |
||||||
29 |
|
Дві заповіді любові. Любов до Бога і до ближньо - го (Мт. 22: 36-40, Лк. 10: 27). Дві заповіді любові та запові- ді блаженств у Нагірній про - повіді Ісуса Христа. Любов до Бога та до Батьків- щини (Г. Ващенко). |
Учень / учениця: - знає зміст понять "любов до Бога", "любов до ближньо - го", "головні заповіді любо - ві", "ненависть"; - усвідомлює дві заповіді лю - бові та пояснює їх зміст; - розуміє єдність Божого За - кону (10 заповідей) та Запо - відей любові; - вчиться виявляти любов до Бога, ближнього й до Бать – ківщини в щоденному житті. |
||||||
30 |
|
Ісус Христос – Спаситель душі і тіла. Зцілення Ісусом Христом хворих і воскресіння мертвих. Спасіння грішників. Навчання Божій мудрості. |
Учень / учениця: - знає та розуміє суть служін- ня Христа; - наводить приклади з Єван – гелія про служіння Ісуса Христа; - розуміє, що Ісус Христос – Спаситель душі та тіла кожної людини; - виховує в собі почуття вдячності Ісусу Христу за Його жертву та прагнення жити за Його настановами. |
||||||
31 |
|
Страждання Ісуса Христа. Події Страсного тижня (Мт. 26, 27, Мк. 14, 15; Лк. 22, 23; Ів. 18, 19). Велич Голгофської жертви. |
Учень / учениця: - знає основні події Страсно- го Тижня й розуміє значення хресного страждання Ісуса Христа, велич Його любові до людей; - замислюється над ціною жертви Ісуса Христа й рів - нем моральності свого жит- тя; - благоговійно ставиться до подвигу Ісуса Христа, розу - міє, якою ціною Він здійс - нив спасіння людей; - намагається дотримуватися вчення Ісуса Христа. |
||||||
32 |
|
Воскресіння Христове. Значення Воскресіння Христового для людства (Мт. 28, Мк. 16, Лк. 24, Ів. 20). Свято Великодня. Національні традиції, пов’я -зані з Пасхою. |
Учень / учениця: - розуміє поняття Пасхи; - знає євангельські події, по – в’язані з Воскресінням Христовим; - усвідомлює значення Вос - кресіння Христового; - пояснює українські традиції святкування Великодня. |
||||||
33 |
|
Урок узагальнення «Які моральні цінності вміщені в Святому Письмі» |
|
||||||
34 |
|
Підсумок вивченого за рік |
|
||||||
|
|
|
|
||||||