Конспект уроку орієнтований на формування свідомої та відповідальної особистості учня на основі християнських духовних, моральних цінностей; спрямований на становлення життєвих, а особливо життєтворчих компетенцій учнів як необхідної умови та чинника розвитку і ефективного фунуціонування повноцінного індивідума.
Конспект уроку в 5 класі
«Дитинство Ісуса Христа»
Підготувала
вчитель Цеценівського НВК
Решетило І.Д.
Тема: Дитинство Ісуса Христа.
Мета: ознайомити учнів з дитинством Спасителя, вказуючи на Його чесноти; формування комунікативних та загальнокультурних компетентностей; розвивати бажання брати собі за взірець Христа; виховувати послух, покірність та повагу до батьків.
Обладнання: Біблія, підручник «Християнська етика», хрестоматія, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Організація класу, привітання, молитва.
І. Підготовчий етап
1.Організаційний момент
Учитель:
– Слава Ісусу Христу! Слава навіки!
Запалює свічку:
– Во ім’я світла, доброти, милосердя,
Урок почати так гоже,
Що кожен встане і промовить
Слово Боже.
Діти всі разом промовляють молитву.
ІІ Актуалізація опорних знань
Діти, а тепер я пропоную вам розгадати кросворд і отримати слово, яке підкаже нам тему нашого сьогоднішнього уроку.
Розгадування кросворда ( робота в парах)
|
1. |
|
|
|
|
|
|||||||
2. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4. |
|
|
|
|
|
|||||||
5. |
|
|
|
|
|||||||||
|
6. |
|
|
|
|
||||||||
7. |
|
|
|
|
|
||||||||
|
8. |
|
|
|
|
||||||||
9. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
Учні отримують слово « дитинство».
Діти отримують такі листочки:
« Господеві в слухняні приємне діти батькам, це бо будьте усьому»
Після роботи діти отримують запис: «Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку:
(Запис у зошити. Легенько звучить музика.)
Урок супроводжується показом слайдів ( слайд 1 )
ІV. Вивчення нового матеріалу:
Бесіда.
1.Діти, чи подобається вам бути дітьми? Чому?
Вступне слово вчителя.
Дитинство – щаслива, безтурботна пора!
Всі ми родом з дитинства… У кожного існують перші спогади про тепло маминих рук, про бабусині казки на ніч, про татові жарти і сімейні свята. Ці спогади супроводжують нас протягом усього життя і залишаються своєрідною реліквією.
Мабуть, немає кращого періоду в житті людини, як дитинство. Та чомусь діти хочуть скоріше стати дорослими. І навпаки - доросла людина думає: "Чому я не цінував дитинство та спішив постаршати якнайшвидше?" Скільки ж забав та пригод відбувається з нами в дитинстві: ми їздимо в літні табори, граємось у різні ігри, пустуємо, мріємо…
Світ дитинства – це такий чарівний світ, в якому дитина може пограти в ляльки, в машини, в м’яч. І хоча дитинство пролітає дуже швидко, воно все-таки дуже цікаве, яскраве і веселе. Це незабутня пора, пора мрій, щирої радості і дорослішання.
Майже всі дітлахи чекають свого дорослішання, наче якогось надзвичайного подарунку. Мріють про те, ким будуть працювати і яка в них буде сім’я. Думають, що насправді щасливим може бути тільки дорослий, а вони - маленькі в’язні своїх літ.
Бесіда.
Дитинство буває не лише в людей. Господь наш Ісус Христос, який прийшов на землю з величною місією – врятувати людство від смерті, від гріха, і народився від Діви Марії, також був дитиною.
Яким було Його дитинство? Дізнаємося з Біблії.
Слайд 2.
Слайд 3.
Робота із Святим Письмом.
(Легенько звучить музика)
Мт. 2: 13-23 – читання Свю Письма
скласти розповідь за питаннями:
1. Про що розповіли мудреці цареві Іроду?
2. Чому опанувала тривога царем Іродом?
3. Чи справдилися плани царя Ірода?
4. Коли Йосип і Марія повернулися додому?
5. Чи таким вже безхмарним було дитинство Ісуса Христа?
(Показую слайд «Втеча в Єгипет»). Слайд 4.
6. Чи вдалося художникові передати настрій Божих осіб на картині «Втеча в Єгипет»?
Лк. 2: 21-32
Лк. 2: 40-52
(Показую слайд 5 «Дванадцятирічний Ісус у храмі»)
І ось археологи з британського університету Редінга імовірно знайшли будинок в Назареті, де міг вирости Ісус Христос. У своїй статті "Невже знайдений будинок Христа в Назареті?" британський археолог Кен Дарк обґрунтував версію про знайдене житло Ісуса згадками візантійців та хрестоносців, які описали місце, де зараз знаходиться монастир Сестер Назарету. За словами Дарка, розкопки, які почалися в 2006 році в рамках проекту з археології Назарету, ще не завершені. Археолог опублікував знімки, на яких відображені останки стін всередині вапнякового пагорба, вік житла вчені визначили першим століттям нашої ери. Монастир Сестер Назарету - це комплекс будівель, розташованих неподалік від англіканської церкви Храму Благовіщення в старому районі Назарету.
Слайд 6.
Дванадцять – символ Космічного порядку і Зодіаку, завершеності, вічності і повноти. Дванадцять знаків зодіаку владарюють над Землею і дванадцять відміток має часове коло годинника, дванадцять місяців має рік і через дванадцять воріт можна було ввійти до Єрусалиму, дванадцять апостолів обрав Ісус Христос і дванадцять страв подає господиня до святкової вечері.
Біблійний Ієрусалим пронизаний символікою числа 12, в Апокаліпсисі - 12 коштовних каменів. У Греції та Римі нараховувалося також 12 верховних богів. У епосі середньовіччя фігурують 12 лицарів Круглого столу. Етруська держава поділялася на 12 дрібніших земель. Це число означало верхню межу відліку, завершеність, а, отже, силу, могутність. Не випадково історично споріднені слова "дюжина", "дужий", "дуже" /міцний, сильно/.
Бесіда
Працюючи в парах, створимо асоціативний кущ, записуючи одну рису Ісуса Христа, підтверджуючи її подією з Біблії.
Ісус у дитинстві |
(ввічливий, відповідальний, дружелюбний, слухняний, мудрий, покірний)
V. Фізкультхвилинка.
Під звучання пісні у виконанні Ангеліни, Ірини та Алли Соколових
« Щасливе дитинство як мама й тато є»
Робота з підручником.
Прочитати повчальне оповідання «Як вчинити Денисові».
Слово вчителя. Насамперед , діти, ми повинні вчитися у Христа послуху, працелюбності та віри. Дитятко Ісус був надією цілого світу. І на вас, юні, покладається багато надії. Ви є потіхою і вінцем щастя у житті своїх найближчих родичів. Чи не бачите зажуреного батька, який думає, як придбати для вас усе, що потрібно. Чи ж не бачите, як радіє мати, коли синочок чи донечка добре справляються у школі. Як ви хочете мати найкращих батьків , так і ваші батьки хочуть бачити вас найкращими дітьми. І тільки будцчи такив , як Ісусик ми зможемо порадувати своїх рідних.
«Без сім’ї немає щастя на землі», - твердить народне українське прислів’я. Напевно, кожен із нас усвідомлює, який глибокий зміст закладено в цьому простому, на перший погляд, вислові. Ми не уявляємо свого життя без рідних людей, які завжди готові зігріти нас теплом і ласкою, любов’ю, бажанням допомогти й розрадити.
Материна ніжна турбота, батькова вимогливість і сила, братова підтримка, бабусина доброта… Хіба може бути щасливою людина без усього цього?
Яких би життєвих перипетіи не зазнавала людина, які б перешкоди не долала, як би не страждала - завжди вона знаходить прихисток і розраду в сім’ї, де її підтримують, розуміють, жаліють.
Українці завжди дуже високо цінували сімейний затишок, сімейні цінності й традиції. Культ батька-матері й щасливої родини, де панує злагода, властивий нашій народній педагогіці споконвіку, бо лише сім’я може захистити людину в такому непередбачуваному й жорстокому світі.
Нехай у царстві батьків наших і дітей передаються із покоління в покоління працелюбність і достаток, довіра й подяка, добрий звичай і спомин про славні діла. Нехай наші славні родини примножуються і процвітають, зберігають свої традиції та передають їх від роду до роду, від покоління до покоління! А ви їм цьому допоможете.
Робота в групах
Скласти текст.
1 група. Яким чином можна досягти порозуміння з батьками?
2 група. Пояснити вираз: «Послух батькам – благословення від Бога».
VІ. Закріплення знань.
VІІ. Підведення підсумків уроку.
Розподільна робота .
На екрані появляється зображення корабля.
( Слова : ввічливість, відповідальність, пихатість, дружелюбність, впертість, слухняність, мудрість, покірність, зверхність, працьовитість, любов до батьків, гордість).
Рефлексія . Закінчити речення:
VІІІ. Оцінювання знань.
ІХ. Домашнє завдання
Молитва
Сонячний промінчик
Розбудив дитятко.
Помолюсь за маму,
Помолюсь за татка!
Дай їм, милий Боже,
Сили і здоров’я,
Щоб і ми зростали
В мирі і любові,
Щоб мої сестрички
Й братики хороші
Всі були здорові
Й на Ісуса схожі.
І людей навчали,
Як любити Бога –
Щоб для всіх відкрилась
Осяйна дорога!