Конспект уроку з основ християнської етики для 5-го класу на тему: "Дитинство Ісуса Христа"

Про матеріал

Конспект уроку орієнтований на формування свідомої та відповідальної особистості учня на основі християнських духовних, моральних цінностей; спрямований на становлення життєвих, а особливо життєтворчих компетенцій учнів як необхідної умови та чинника розвитку і ефективного фунуціонування повноцінного індивідума.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку  в  5  класі

 

 

 

«Дитинство Ісуса Христа»

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель  Цеценівського  НВК

Решетило І.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Дитинство Ісуса Христа.

Мета: ознайомити учнів з дитинством Спасителя, вказуючи на Його чесноти; формування комунікативних та загальнокультурних  компетентностей;  розвивати бажання брати собі за взірець Христа; виховувати послух, покірність та повагу до батьків.

Обладнання: Біблія, підручник «Християнська етика», хрестоматія,  презентація.

Тип уроку: комбінований.

                                               Хід уроку

 Організація класу, привітання, молитва.

І. Підготовчий етап

1.Організаційний момент

Учитель:

– Слава Ісусу Христу! Слава навіки!

Запалює свічку:

– Во ім’я світла, доброти, милосердя,

Урок почати так гоже,

Що кожен встане і промовить

Слово Боже.

Діти всі разом промовляють молитву.

ІІ Актуалізація опорних знань  

  1. Що означає слово «Благовіщення»?
  2. Чому ця подія має велике значення для християн?
  3. Яку звістку отримала Марія від Ангела?
  4. Як вона сприйняла цю звістку?
  5. Що було сказано Діві Марії про майбутнє Ісуса?
  6. Які наслідки мають слухняність та смирення у формуванні характеру людини?

Діти,  а  тепер  я  пропоную  вам  розгадати  кросворд  і  отримати  слово, яке  підкаже  нам  тему  нашого   сьогоднішнього уроку.

Розгадування  кросворда ( робота  в  парах)

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Маленький  пастушок,  який  був  патріотом  свого  народу.
  2. Свідки  чудового  народження  Ісуса  Христа.
  3. Ісус …
  4. Біблійний  герой,  який  вчить  нас  прощати.
  5. …..  убив  Авеля.
  6. Дружина  Авраама.
  7. Світ був  створений  за  …  днів.
  8. Впевненість  в  чомусь.
  9. Народження Ісуса Христа.

Учні  отримують  слово « дитинство».

  • Отже  сьогодні  ми з вами  поговоримо  про  дитинство,  але  перш  ніж  записати  тему  уроку,  давайте  розшифруємо  ключовий  вірш.

  Діти отримують  такі  листочки:

« Господеві в слухняні приємне діти батькам, це бо  будьте  усьому»

 

     Після  роботи  діти  отримують  запис:  «Діти, - будьте слухняні  в усьому батькам,  бо це Господові приємне!» 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку:

                                  (Запис у зошити. Легенько звучить музика.)

Урок  супроводжується  показом  слайдів (  слайд 1 )

 http://www.poetryclub.com.ua/upload/poem_all/00561622.jpg

ІV. Вивчення  нового  матеріалу:

Бесіда.

1.Діти, чи  подобається вам бути дітьми? Чому?

Вступне слово  вчителя.

     Дитинство – щаслива, безтурботна пора!

Всі ми родом з дитинства… У кожного існують перші спогади про тепло маминих рук, про бабусині казки на ніч, про татові жарти і сімейні свята. Ці спогади супроводжують нас протягом усього життя і залишаються своєрідною реліквією.

Мабуть, немає кращого періоду в житті людини, як дитинство. Та чомусь діти хочуть скоріше стати дорослими. І навпаки - доросла людина думає: "Чому я не цінував дитинство та спішив постаршати якнайшвидше?" Скільки ж забав та пригод відбувається з нами в дитинстві: ми їздимо в літні табори, граємось у різні ігри, пустуємо, мріємо…

Світ дитинства – це такий чарівний світ, в якому дитина може пограти в ляльки, в машини, в м’яч. І хоча дитинство пролітає дуже швидко, воно все-таки дуже цікаве, яскраве і веселе. Це незабутня пора, пора мрій, щирої радості і дорослішання.

Майже всі дітлахи чекають свого дорослішання, наче якогось надзвичайного подарунку. Мріють про те, ким будуть працювати і яка в них буде сім’я. Думають, що насправді щасливим може бути тільки дорослий, а вони -  маленькі в’язні своїх літ.

 

Бесіда.

  • Чому діти схильні прискорювати події?
  • Які переваги дитинства над дорослим життям?
  • А дорослого життя над дитинством?

Дитинство буває не лише в людей. Господь наш Ісус Христос, який прийшов на землю з величною місією – врятувати людство від смерті, від гріха, і народився від Діви Марії, також був дитиною.

Яким було Його дитинство? Дізнаємося з Біблії.

Слайд 2.

Картинки по запросу картинки Дитинство Ісуса Христа

 

 

Слайд 3.

Картинки по запросу картинки Дитинство Ісуса Христа

Робота  із  Святим  Письмом.  

(Легенько звучить музика)

Мт. 2: 13-23 – читання  Свю Письма

 скласти розповідь за питаннями:

1. Про що розповіли мудреці цареві Іроду?

2. Чому опанувала тривога царем Іродом?

3. Чи справдилися плани царя Ірода?

4. Коли Йосип і Марія повернулися додому?

5. Чи таким вже безхмарним було дитинство Ісуса Христа?

(Показую   слайд  «Втеча в Єгипет»). Слайд 4.

 

mary-sorrow2

 

6. Чи вдалося художникові передати настрій Божих осіб на картині «Втеча в Єгипет»?

Лк. 2: 21-32

  1. Про яку подію розповідає євангелист Лука?
  2. Яке релігійне свято засноване на цій події?

Лк. 2: 40-52

  1. Як пояснив Ісус батькам своє тривале перебування у храмі?
  2. Що можна сказати про характер 12-річного Ісуса?
  3. Який корисний урок ви отримали, дізнавшись про дитинство Ісуса?

(Показую слайд  5 «Дванадцятирічний Ісус у храмі»)

18

  1. Цікаві  факти.  Питання  про  те  як  і  де  жив   Ісус  Христос  завжди турбувало  людство  і  було обєктом  дослідження .

 І  ось археологи з британського університету Редінга імовірно знайшли будинок в Назареті, де міг вирости Ісус Христос. У своїй статті "Невже знайдений будинок Христа в Назареті?" британський археолог Кен Дарк обґрунтував версію про знайдене житло Ісуса згадками візантійців та хрестоносців, які описали місце, де зараз знаходиться монастир Сестер Назарету. За словами Дарка, розкопки, які почалися в 2006 році в рамках проекту з археології Назарету, ще не завершені. Археолог опублікував             знімки, на яких відображені останки стін всередині вапнякового пагорба,               вік житла вчені визначили першим століттям нашої ери.    Монастир  Сестер                   Назарету - це комплекс будівель, розташованих неподалік від англіканської                        церкви Храму Благовіщення в старому районі Назарету.
 

Слайд 6.

пещерапещера

 

  1. Евристична  бесіда.
  • Діти,  як  ви  думаєте,  чому  Біблія  розповідає  про Ісуса  саме  в  12- річному  віці.
  • Де ще  ми  зустрічаємо  число  12?
  1.  Метод «Запитання – відповідь».

 

  •                                Учням роздається  текст,  вони  його  читають  і придумують максимально можливу, за відведений час,  кількість запитань, щоб по черзі задати їх одне одному . Текст:

 

Дванадцять – символ  Космічного  порядку  і  Зодіаку, завершеності,  вічності  і  повноти. Дванадцять знаків  зодіаку  владарюють  над  Землею і  дванадцять відміток  має  часове  коло  годинника, дванадцять місяців  має  рік  і  через  дванадцять воріт  можна було  ввійти  до  Єрусалиму, дванадцять  апостолів  обрав  Ісус Христос  і  дванадцять страв  подає  господиня  до  святкової  вечері.

Біблійний Ієрусалим пронизаний символікою числа 12, в  Апокаліпсисі - 12 коштовних каменів. У Греції та Римі нараховувалося також 12 верховних богів. У епосі середньовіччя фігурують 12 лицарів Круглого столу. Етруська держава поділялася на 12 дрібніших земель. Це число означало верхню межу відліку, завершеність, а, отже, силу, могутність. Не випадково історично споріднені слова "дюжина", "дужий", "дуже" /міцний, сильно/.

Бесіда

  •  І  вам  усім  незабаром  виповниться 12 років,  тому  усі  ви  повинні  старатися бути  схожими  на  Ісуса  в  дитинстві.
  •         Які  ж риси  притаманні  маленькому  Ісусу?

 

  1. Асоціативний кущ «Яким був Ісус у дитинстві».

Працюючи в парах, створимо асоціативний кущ, записуючи одну рису Ісуса Христа, підтверджуючи її подією з Біблії.

 

    Ісус у дитинстві

 

 

 

 

 

 

 

(ввічливий, відповідальний, дружелюбний, слухняний, мудрий, покірний)

 

V. Фізкультхвилинка.

Під  звучання  пісні  у  виконанні  Ангеліни, Ірини  та  Алли  Соколових         

  « Щасливе  дитинство  як  мама  й  тато є»

 

Робота з підручником.

Прочитати повчальне оповідання «Як вчинити Денисові».

  • Як би ви вчинили в подібній ситуації?
  • А  чи  хочете  ви  щоб  ваше  дитинство  було  щасливим?
  • А  що ж  ви  повинні  для  цього  робити? (  дискусія)

Слово  вчителя.  Насамперед ,  діти,  ми  повинні  вчитися  у Христа  послуху,  працелюбності  та  віри. Дитятко  Ісус  був надією  цілого  світу. І  на вас, юні, покладається  багато  надії. Ви  є  потіхою  і  вінцем  щастя  у  житті  своїх  найближчих  родичів. Чи  не  бачите  зажуреного  батька,  який  думає,  як  придбати  для  вас  усе,  що  потрібно. Чи  ж  не  бачите,  як  радіє  мати,  коли  синочок  чи  донечка добре  справляються  у  школі. Як  ви  хочете  мати  найкращих  батьків ,  так  і  ваші  батьки  хочуть  бачити вас  найкращими  дітьми. І  тільки  будцчи  такив ,  як  Ісусик  ми  зможемо  порадувати  своїх  рідних.

«Без сім’ї немає щастя на землі», - твердить народне українське прислів’я. Напевно, кожен із нас усвідомлює, який глибокий зміст закладено в цьому простому, на перший погляд, вислові. Ми не уявляємо свого життя без рідних людей, які завжди готові зігріти нас теплом і ласкою, любов’ю, бажанням допомогти й розрадити.

Материна ніжна турбота, батькова вимогливість і сила, братова підтримка, бабусина доброта… Хіба може бути щасливою людина без усього цього?

Яких би життєвих перипетіи не зазнавала людина, які б перешкоди не долала, як би не страждала - завжди вона знаходить прихисток і розраду в сім’ї, де її підтримують, розуміють, жаліють.

Українці завжди дуже високо цінували сімейний затишок, сімейні цінності й традиції. Культ батька-матері й щасливої родини, де панує злагода, властивий нашій народній педагогіці споконвіку, бо лише сім’я може захистити людину в такому непередбачуваному й жорстокому світі.

Нехай у царстві батьків наших і дітей передаються із покоління в покоління працелюбність і достаток, довіра й подяка, добрий звичай і спомин про славні діла.  Нехай наші славні родини примножуються і процвітають, зберігають свої традиції та передають їх від роду до роду, від покоління до покоління! А  ви  їм  цьому  допоможете.

 

Робота в групах

Скласти текст.

1 група. Яким чином можна досягти порозуміння з батьками?

2 група. Пояснити вираз: «Послух батькам – благословення від Бога».

 

 

VІ. Закріплення знань.

  1. Що ви запам’ятали про дитинство Ісуса Христа?
  2. Чого можна навчитися у малого Ісуса?
  3. Чому важливо бути слухняним своїм батькам?

 

 VІІ. Підведення підсумків  уроку.

Розподільна  робота .

На  екрані  появляється  зображення корабля.

  • Діти, уявімо  собі,  що корабель,  який  ми  бачимо – це  корабель  нашого  життя ,  який  плаває морями  Дитинства,  Юності,  Зрілості  та  Старості. Зараз  він  пливе  морем  Дитинства  і разом з  вами  на  цьому  кораблі  пливуть  люди,  які вас  оточують дома,  в  школі. І  так  хочеться  ,  щоб  ця  подорож  була  щаслива,  цікава,  корисна. І саме  від  вас  залежить  те,  якою  вона  буде. Спочатку розподілимо  на  дві  колонки  слова . У  першу  колонку  слова,  які  у  нас  хоче  бачити  Ісус,  а  в  другу -  слова  ,  які  нас  псують.

( Слова : ввічливість, відповідальність, пихатість, дружелюбність, впертість, слухняність, мудрість, покірність, зверхність,  працьовитість,  любов  до  батьків,  гордість).

  •               Якщо  вам, діти ,  будуть  притаманні  риси  першої  колонки,  ваше  дитинство  буде щасливим. Якщо  ж появлятимуться риси  з  другої  колонки, появлятимуться  вітри, бурі, грози. Отож,  зростайте  у  любові  та  повазі    до  батьків,  бо  послух дітей батькам  прирівнюється  послуху  Богу,  і  нехай  ваше  дитинство  проходить щасливо  в  любові, повазі ,  розумінні, як  у  малого  Ісусика..

Картинки по запросу казковий корабель малюнок

 

Рефлексія . Закінчити  речення:

  • Мені  на  уроці  сподобалося…
  • Найбільше  запамяталося…
  • З  відомостей  про  Ісусика  мене  найбільше  вразило…
  • Я  буду  любити  і  поважати  своїх батьків,  тому,  що ….

VІІІ. Оцінювання знань.

ІХ.  Домашнє  завдання

  1. Написати  твір- мініатюру «Я люблю  і  поважаю  своїх  батьків»

Молитва

Сонячний промінчик

Розбудив дитятко.

Помолюсь за маму,

Помолюсь за татка!

Дай їм, милий Боже,

Сили і здоров’я,

Щоб і ми зростали

В мирі і любові,

Щоб мої сестрички

Й братики хороші

Всі були здорові

Й на Ісуса схожі.

І людей навчали,

Як любити Бога –

Щоб для всіх відкрилась

Осяйна дорога!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 22
Оцінки та відгуки
  1. Решетило Петро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балагуда Дмитро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шеремета Ліля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Колесник Валя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гурин Надя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Войцехович Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Марчук Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Яшкевич Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Мосійчук Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Михальчук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Юхимчук Іванка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Кондратюк Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Матвійчук Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Михайлів Соломія Теодорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Михайлів Соломія Теодорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Балагуда Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Гурин Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Решетило Анна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Лівар Віта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Пастух Жанна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Максимів Мирослава Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Гуменюк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 19 відгуків
docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
10500
Оцінка розробки
5.0 (22 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку