Конспект уроку з основ християнської етики для 5 класу. Тип уроку - урок - композиція. Основними методами уроку є неопосередковані методи роботи з Святим Письмом, інтерв'ю,ігри, християнське карооке,тести, мультимедійна презентація. У конспекті використано власну християнську поезію та пісню.
Відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області
Арламівськоволянський ЗЗСО І – ІІст.
Слово Боже я вивчаю
і щасливо з ним живу
Конспект відкритого уроку
з основ християнської етики
у 5 класі
учителя О. С. Якимів
Тема Узагальнення вивченого з розділу «Моральні цінності Святого Письма»
Мета систематизувати та узагальнити знання учнів з розділу «Моральні цінності Святого Письма»; розвивати вміння учнів аналізувати характер Біблійних постатей , формувати вміння та бажання у щоденному житті наслідувати їх позитивні риси , дії та вчинки; виховувати любов та пошану до Слова Божого, прагнення поширювати Божу науку і жити згідно з нею.
Тип уроку урок – композиція
Епіграф уроку: Слово Боже я вивчаю і щасливо з ним живу
Матеріали та обладнання: Святе Письмо, свічка, слайд – шоу «Акорди душі», мультимедійна презентація «Впізнай постать Старого Заповіту», слайд для телепередачі «Слово Боже я вивчаю і щасливо з ним живу», відеоролик з піснею «Біблія», картки для роботи в парах, індивідуальні картки з тестовими завданнями, матеріали для гри «Відшукай пару», проектор, комп’ютер, мультимедійна дошка,
План уроку
І. Організаційний момент
Знову ми зустрілись на уроці,
Гості сьогодні завітали до нас,
Тож щирою усмішкою їх привітайте
Й до праці берімось всі враз.
Стежинами знань з вами ми крокували –
Біблію читали разом всі.
Сьогодні урок святковий та контрольний,
Тож успіхів вам зичу від душі.
Щоб успішною й плідною була наша праця, для доброго настрою й зосередження думок, помислів пропоную вашій увазі слайд – шоу «Акорди душі».
Урок у нас сьогодні незвичайний, -
Він композицією зветься , і ось з таких частин вона у нас складеться
(учитель знайомить учнів з планом уроку, який представлений схемою, детальніше див. у додаток№1):
Усі ці етапи роботи ми об’єднаємо однією темою «Моральні цінності Святого Письма».
(щоб успішно вдалось нам скласти задуману композицію, попросимо Святого Духа, щоб просвітив наш розум на плідну працю)
ІІ. Розвиток теми уроку
У вихорі щоденного буття
на мить , мій друже , зупинися і,
як живеш у світі цім ,
подумай не барися.
У мене в руках Книга книг,
Чи ти Її читаєш?
Чи знаєш героїв і мудрість Її,
Чи правду у світі шукаєш?
У Біблії правду і мудрість знайдеш.
Як жити із нею , мій друже , будеш,
То буде щасливе життя і
вічне буде майбуття.
А щоб легше тобі було
Книгу книг пізнати
хочем тобі дещо про Неї сказати…
Розповіді учнів про Біблію, презентація малюнків до теми уроку , які малювали вдома і рекламні вислови про цінність Біблії та Її значимість у житті людини.
Пісня (мел.народна)
Як була я ще маленька ,
Мама книжечку дала:
«Вчи, читай, доню рідненька,-
Це є джерело добра»!
З тих пір Біблію вивчаю
І щасливо я живу,
Все спішу добро творити ,
Вмію «ні» сказати злу.
І тепер я підросла вже
В школі Біблію вивчаю,
І як Бог велить нам жити
Уже дуже добре знаю.
( учні впізнають Авраама та Ісака, будівничих Вавилонської вежі, братів Йосипа, Соломона,Давида; аналізують риси їх характеру , співставляють з героями Нового Заповіту, вибирають тих кого варто наслідувати)
Варіант 1
Ти йдеш проти мене з мечем, списом та ратищем, а я йду проти тебе в ім’я Господа Саваофа, Бога військ Ізраїлевих.
А. «Йосип та його брати» В. «Давид і Голіаф»
Б. «Жертва Авраамова» Г. «Мудрість Соломона»
2. Визнач, хто з біблійних постатей вчить нас прощати:
А. Мойсей Б. Йосип В. .Ілля
3. Вкажи поняття, що відповідає визначенню:
Божа чеснота, почуття, яке спонукає людину не лише робити благородні вчинки, а й уміти жертвувати найдорожчим задля добра ближнього – це
А. скромність В. милосердя
Б. любов Г. віра
4. Вибери правильну відповідь: Ілля воскресив…:
А. дочку Яіра Б. сина вдови із Сарепти В. сина бідного чоловіка
5. Установи відповідність
1. Мудрий |
А. той, хто любить свою Батьківщину |
2.Щедрий |
Б. той, кого Бог наділив даром розуміння, що є добро, а що є зло, і завжди намагається розсудливо цим даром керуватися . |
3.Розумний |
В. той, хто радо надає допомогу потребуючому і не шкодує ніяких благ для ближнього. |
4. Патріот |
Г. той, хто має ясний розум; є розсудливим; має життєвий досвід |
Варіант 2
2. Визнач, хто з біблійних постатей вчить нас бути патріотом:
А. Єлисей Б. Давид В. Ілля
3. Вкажи поняття, що відповідає визначенню: Моральна чеснота, дар Божий, здатність людини рішучо відстоювати свої переконання; навіть під загрозою для власного здоров’я чи життя допомагати ближньому у скрутній ситуації
А. мужність В. милосердя
Б. шляхетність Г. віра
4. Вибери правильну відповідь: Небесних гостей приймає…:
А. Мойсей Б. Авраам В. Соломон
5. Установи відповідність
1.Гостинність |
А. віддана праця задля добра свого ближнього |
2.Служіння |
Б. благородність |
3.Шляхетність |
В. Божий дар, беззастережне прийняття людиною за правду того, що Бог виявляє у Біблії та через Святе Передання |
4. Віра |
Г. щира готовність прийняти людину як гостя, виявити до неї щедрість та доброту |
Учням, котрі швидше виконали тестові завдання пропоную опрацювати притчу «Гості» (див. додаток№3)
ІІІ. Підсумок уроку
Ось і підходить до завершення наш урок, завданням якого було скласти композицію із ваших знань та вмінь до теми «Моральні цінності Святого Письма».
Як ви вважаєте виконали ми це завдання?
Як із джерела витікає ріка, так із Біблії – правда життя. Боже Слово вивчаймо разом і живімо в любові з Христом!
4.Домашнє завдання: підготувати розповідь, вірш чи пісню про Ісуса Христа.
А щоб мораль нашого уроку надовго залишилась у ваших серцях пропоную ще переглянути пісенний відеоролик «Біблія»