КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ТЕХНОЛОГІЇ 5 КЛАС НУШ 70 годин (2 години на тиждень)
на І-ІІ семестр 20__-__ н. р.
за модельною навчальною програмою «Технології.5-6 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М), рекомендованою міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Технології. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2022) з групами результатів (ГР1, ГР2, ГР3, ГР4)
Кількість годин: І сем. – 32 год., ІІ сем. – 38 год.
Проектів: І сем. – 3, ІІ сем. – 4.
№ |
Дата |
Зміст навчального уроку |
Очікувані результати навчання |
д/з |
Примітки |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності (20год) І СЕМЕСТР |
|||||
1 |
|
Первинний інструктаж з ТБ. Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті. Загальні правила безпечної праці. |
учень ознайомився з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. Спільно з учителем визначає свій рівень навчальної діяльності |
|
|
2 |
|
Проєкт. Поняття про проектування та етапи проектування. Зміст роботи на кожному етапі. Методи проєктування: метод фантазування. Інструктаж з БЖ |
|
|
|
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №1. Серветка Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів Додаткова технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом 10год |
|||||
3 |
|
Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування серветки методом фантазування. Інструктаж з БЖ |
Планує самостійно або з допомогою вчителя основні завдання і результати проєктно-технологічної діяльності. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
|
|
4 |
|
Графічне зображення виробу. Добір конструкційних матеріалів (тканина, нитки) та інструментів (голка, ножиці) для роботи. Інструктаж з БЖ |
|
|
|
5 |
|
Технологія виготовлення виробу. Поняття «технологічна операція». Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
6 |
|
Виконання початкового вишивального шва «петельний». Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
7 |
|
Виконання початкового вишивального шва «голка уперед». Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
8 |
|
Виконання початкового вишивального шва «назад голка». Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
9 |
|
Виконання початкового вишивального шва «тамбурний». Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
10 |
|
Виконання початкового вишивального шва: «стебловий». Оздоблення виробу. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
11 |
|
Остаточна обробка проєктованого виробу. Контроль якості виробу та його оцінювання. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
12 |
|
Презентація виробу. Оцінювання проєктів. |
|
|
|
Тематична |
|||||
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №2. Гольниця Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткова технологія: Технологія виготовлення штучних квітів 8 год |
|||||
13 |
|
Вибір та обґрунтування теми проєкту. Проєктування форми гольниці методом фантазування. Інструктаж з БЖ. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до їх властивостей і характеристик. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
|
|
14 |
|
Створення графічного зображення гольниці та її оздоблення. Добір текстильних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
15 |
|
Розкрій виробу. Правила безпечної праці під час виконання проєкту. |
|
|
|
16 |
|
Застосування шва «уперед голкою» та «назад голкою» для виготовлення гольниці. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
17 |
|
Виготовлення гольниці. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
18 |
|
З’єднання деталей гольниці. Оздоблення гольниці. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
19 |
|
Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів на виготовлення проєктованого виробу. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
20 |
|
Презентація виробу. Оцінювання проєктів. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
Тематична |
|||||
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу (28год) |
|||||
21 |
|
Еволюція знарядь праці. Машина як вид техніки. Відомості про механічні способи з’єднання деталей із різних конструкційних матеріалів: зв’язуванням, зшиванням, склеюванням, на цвяхах, заклепках тощо. |
Осмислено наводить приклади глобалізаційних процесів, які докорінно змінили світ у ХХІ ст. Обговорює ймовірний розвиток технологій у різних сферах діяльності людини. Пояснює доцільність відмови людства від використання одноразових |
|
|
22 |
|
Особливості роботи з ручними інструментами, електроінструментом та обладнанням. Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для конструювання і виготовлення виробів та їх властивості. |
|
|
|
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №3. Ялинкова прикраса Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткова технологія:: Технологія виготовлення вишитих виробів 10 год |
|||||
23 |
|
Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Інструктаж з БЖ. |
1ланує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними Оцінює власні результати художнього конструювання виробу.
|
|
|
24 |
|
Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення виробу. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
25 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки. Виготовлення шаблонів. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
26 |
|
Підготовка тканини до розкроювання, настилання тканини, розкладка шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу. Розкроювання деталей іграшки. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
27 |
|
Виготовлення іграшки. Правила безпечної праці під час виконання проекту. Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
28 |
|
З’єднання деталей крою іграшки (за допомогою «петельного шва»). Інструктаж з БЖ. |
|
|
|
29 |
|
Оздоблення іграшки (на власний вибір). Остаточна обробка м’якої іграшки. Контроль якості проєктованого виробу |
|
|
|
30 |
|
Презентація спроєктованих та виготовлених м’яких іграшок. Оцінювання проєктів. |
|
|
|
31 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
32 |
|
Виставка творчих робіт. |
|
|
|
Тематична |
|||||
ГР1 ГР2 ГР3 ГР4 СЕМЕСТРОВА СКОРИГОВАНА |