Технологія роботи лобзиком та правила безпеки при роботі лобзиком.

Про матеріал

Тема: Технологія роботи лобзиком та правила безпеки при роботі лобзиком.

Мета: освітня: ознайомлення учнів зі способами виконання розмічання на фанері; формування в учнів понять «шаблон» та «припуск»; формування навичок безпечної роботи лобзиком.

розвиваюча: розвиток уміння працювати за зразком та вказівкою учителя.

виховна: формування позитивного ставлення до праці.

Обладнання: роздатковий матеріал : пам'ятка: «Технологія безпечної роботи лобзиком»; лобзик, столик для випилювання, шаблони майбутнього виробу (для розмічання на фанері), копіювальний, наждачний папір, олівці та лінійки (за кількістю учнів).

Тип уроку: набуття нових знань та вмінь.

Перегляд файлу

Тема: Технологія роботи лобзиком та правила безпеки при роботі лобзиком.

Мета: освітня: ознайомлення учнів зі способами виконання розмічання на фанері; формування в учнів понять «шаблон» та «припуск»; формування навичок безпечної роботи лобзиком.

розвиваюча: розвиток уміння працювати за зразком та вказівкою  учителя.

виховна: формування позитивного ставлення до праці.

Обладнання: роздатковий матеріал : пам’ятка: «Технологія безпечної  роботи лобзиком»; лобзик, столик для випилювання, шаблони майбутнього виробу (для розмічання на фанері), копіювальний, наждачний папір, олівці та лінійки (за кількістю учнів).

Тип уроку: набуття нових знань та вмінь.

План уроку

  1.          Організаційна частина. (2 хв.)
    1.     Призначення чергових.
    2.     Перевірка присутніх та спецодягу.
    3.     Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

  2.1 Чи можна випиляти столярною ножівкою вироби криволінійної форми?(Ні. Потрібен спеціальний інструмент - лобзик).

2.2 З чого утворена фанера?( Зі шпону)

  1.          Вивчення нового матеріалу. (10 хв.)
  •              Повідомлення теми та освітньої мети уроку.
  •              Вивчення нового матеріалу.

А.  Економне розмічання на фанері

Виготовленню деталей з фанери передує операція розмічання.

Перед розмічанням слід уважно оглянути фанеру на наявність дефектів (сколених країв, розшарування, сучки, криволінійні краї тощо) та розмістити деталь якомога ближче до країв заготовки. (учні розглядають дефекти фанери на роздатковому матеріалі).

На фанері найчастіше використовують розмічання за допомогою копіювання або шаблону.

Між контурами деталей на фанері слід залишати декілька міліметрів вільного місця для того, щоб можна було випиляти деталі та не зачепити контури. Також залишають припуск на шліфування країв деталі після випилювання.

 

Б. Технологія безпечної  роботи лобзиком

Розповідь учителя разом з демонстрацією. Учні використовують за вказівкою роздатковий  матеріал.

Для випилювання слід правильно закріпити пилочку та натягнути її. Міцно закріпити пилочку у рамці лобзика, при цьому зубчики пилочки мають бути спрямовані донизу.

 Для натягування пилочки використовують пристосування – стискають рамку лобзика, закріплюють пилочку спочатку біля ручки потім у верхньому затискачі та знімають пристосування.

натягування пилочки.jpg

Пилочка після правильного кріплення має бриніти. В інакшому випадку буде важко керувати напрямком випилювання.

Виготовляють деталі за допомогою лобзика  на столику для випилювання, який кріпиться до верстака або стола.

Столик має трикутний виріз, в якому  і розташовується зона пиляння. Фанеру із зусиллям притискають до столика та за необхідності повертають. Під час випилювання пилочка має бути перпендикулярно до листа фанери. Слід уникати значного натиску на пилочку в процесі роботи. Випилюють деталь максимально близько до ліній розмічання.

 Під час зміни напрямку пиляння повертають фанеру, а не лобзик. Якщо поворот різкий, то під час повороту лобзиком рухають уверх та вниз на одному місці. Гострі кути деталі виконують випилюючи додаткову петлю поза контуром.

Якщо виникає потреба у випилюванні отвору всередині контуру, то слід недалеко від контуру отвору шилом утворити отвір та вставити в нього пилочку, натягнути пилочку.

Перед роботою слід уважно оглянути лобзик. Ручка має бути без тріщин та міцно закріплена. Гайки мають добре фіксувати пилочку в затискачах. Столик має бути міцно закріпленим.

Кінцевий результат практичної роботи.

 

 

Тестові завдання

1. Що таке лобзик?

а) пристосування для пиляння матеріалу по кривих лініях;

б) вид пилки для поділу заготовок на частини;

в) пристосування для закріплення заготовок з фанери.

2. З яких основних частин складається лобзик?

а) рамка, ніжка, затискний гвинт;

б) каркас, ручка, натяжна гвинт;

в) рамка, ручка, верхній і нижній затискний гвинт.

3. Яке пристосування застосовується при випилюванні лобзиком?

а) стусло;

б) столик для випилювання;

в) рейсмус;

г) ексцентриковий затиск.

4. Який інструмент застосовується для зачистки виробів, випиляних лобзиком?

а) надфіль;

б) рашпіль;

в) напилок;

г) ерунок.

5. Як нахилені зуби пилки лобзика?

а) від ручки;

б) не мають нахилу;

в) до ручки.

Відповіді:  1 - а, 2 - в. 3 - б, 4 - а, 5 - в.

  1.            Практична робота. (20 хв.)
    1.                 Інструктаж з БЖД.

  1.            Виконання практичного завдання

Практичне завдання. За шаблоном виконати розмічання для виконання тренувальних вправ з урахуванням дефектів фанери та такого розміщення деталей, при якому було б найменше відходів.

4.3  Поточний інструктаж. Виправлення помилок при пиляння та зачищання.

4.4 Заключний інструктаж. Аналіз допущенних помилок.

  1.            Підсумок уроку. (5 хв.)
  •                Перевірка результатів виконання практичного завдання. Виставлення оцінок. Виділення кращих робіт
  •                Рефлексія. Прийом «Мікрофон». Ставиться питання класу: Які труднощі виникали під час виконання практичного завдання?( Учень який хоче відповісти на питання підіймає руку, відповідає на питання та розповідає свої шляхи подолання труднощів які виникли при виконанні практичного завдання) Оцінка діяльності учнів на уроці(Червоні та зелені квадратики)

Домашнє завдання: вивчити конспект.

doc
Додано
12 січня 2018
Переглядів
13708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку