Календарно-тематичне планування уроків

Про матеріал
Календарне планування уроків літературного читання складено згідно з оновленою програмою для початкової школи за підручником "Літературне читання", 4 клас, О.Я. Савченко (Видавництво: Видавничий дім "Освіта") з доповненням матералів додаткової літератури: "Я люблю читати": навч. посібн. з літературного читання для учнів 4 кл./О.Я.Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 р. "Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах" серії «Шкільна бібліотека» / укладач, автор передмови Стус Т. В. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017р. "Сонячні вітрила": книга для позакласного читання. 4 клас /уклад. О.Лабащук Т.Решетуха. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2017р.
Перегляд файлу

 

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

4 клас

119 год

І семестр – 3 години на  тиждень

                                             ІІ семестр – 4 години на тиждень

    Додаткова література:

1. Я люблю читати: навч. посібн. з літературного читання для учнів  4 кл./О.Я.Савченко.К.: Видавничий дім «Освіта», 2015.- 160с.:іл.*

2. Додатки до уроків літературного читання (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах серії «Шкільна бібліотека» / укладач, автор передмови Стус Т. В. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. — 192 с.). **

3. Сонячні вітрила: книга для позакласного читання. 4 клас /уклад. О.Лабащук Т.Решетуха. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2017.- 160 с. ***

 

п/п

Тема уроку

 

 

Дата

Примітка

Розділ перший.

Із скарбниці усної народної мудрості

1

Знайомство з підручником.Вступ до розділу. За Софією Грицою «Наші джерела», М.Сингаївський « До школи». (*4)

 

 

 

2-

4

Побутові казки.Українська народна казка «Мудра дівчина».(Уривок з казки напам’ять )

 

 

 

5

 Народні притчі. «Без труда нема плода», «У пригоді» (записала Олена Пчілка).

 

 

6

Урок позакласного читання «З народних джерел». «Перші бувають останніми, а  останні першими» (укр.нар.казка). (*19-24)

 

 

7

Народні легенди. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького?»,«Місто Сміла».

 

 

8

Українські народні пісні. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю», «Гей, там на горі Січ іде»(пісня Січових стрільців) (*29-30)

 

 

9

Народні усмішки та байки. «Швачка», «Син та мати». (Записав Борис Грінченко). Народні байки «Не впусти рака з рота», «Собака на містку». (*28-29)

 

 

10

Народ скаже, як зав’яже. Прислів'я і приказки (тематика; схожість і відмінність). Прислів’я народів світу. Відомості про Володимира Даля. а вибором 3-4 прислів’я напам’ять).

 

 

11

Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки, Загадки (за вибором 2-3 загадки напам’ять). Г.Кирпа «Мова моя».

 

 

12

Урок позакласного читання. Бібліотечний урок. Ознайомлення учнів із тематичним каталогом, каталожними роздільниками. Знаходження потрібної книги за каталогом. Ознайомлення з виставкою книг з усної народної творчості. (*5-11)                                  

 

 

13

Народні казки. «Найдорожчий плід» (болгарська народна казка), «Чий дарунок найкращий» (корейська народна казка) (*24-27)

 

 

14

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань за розділом «Із скарбниці усної народної творчості». Навчальне аудіюва- ння. «Настуся Горошинка» За Олександром Копиленком.                                                 Тема

 

 

Розділ другий.

Що було на початку світу...

15

Вступ до розділу. Міфи Стародавнього Єгипту. « Створення світу», «Створення людей». (*17-18)

 

 

16

Міфи словянських народів. Ольга Бондарук «Міфи про створення світу та людей». Навчальне аудіювання.  С.Черкасенко «Старий рибалка».

 

 

17

 

Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар». (Переказала Катерина Гловацька.)  

 

 

18

Урок позакласного читання. Українська минувшина в легендах і переказах. Легенда «Дністер», «Чому в морі вода солона?», «Про бузька». (***21-23)

 

 

19

Контрольна робота: аудіювання (письмово) І.Сенченко «Хто вишні поїв».

 

 

20

Аналіз контрольної роботи. Українська на­родна обрядова пісня.«Як ще не було початку світа...» (Записала Є.Ярошинська)

 

 

21-

22

Культура стародавніх слов’ян. За Сергієм Плачиндою.  «Гнів Перуна».

 

 

23

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань за розділом «Що було на початку світу».                                                   

 

 

24

Урок позакласного читання. М.Слабошпицький «Запорозька родина», «Січ і душа пам’яті» .

                                                                       Тема                                       

 

 

Розділ третій.

Сторінками історії України

25

Вступ до розділу. Олександр Олесь «Наші предки — слов’яни» (уривок із книги «Княжа Україна»)

 

 

26

Відображення давніх подій у поезії О.Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий».

 

 

27

Перша історія України. З історії створення книг. Іван Крип’якевич. « Книги за княжих часів».

 

 

28

З історії міст України. Дмитро Білоус. «У назвах міст і сіл слова», Алла Коваль «Місто Чернігів».

 

 

29

З історії міст України. Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів», Мар’яна Савка «Казка про старого Лева». (**75)

 

 

30

Урок позакласного читання. Дивовижний книжковий сад. Словники. (*12-16)

 

 

31

Контрольна робота: навичка  читання  мовчки (письмово). За Лідією Андрієць «Дивовижні дельфіни».   

 

 

32-

33

Аналіз  контрольної роботи. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».

 

 

34

 

Історія українських козаків. Марія Пригара «Козак Голота»( продовження). Іван Гнатюк «Козацький дуб» (напам’ять).

 

 

35

Сторінки з історії життя наших співвітчиз- ників за кордоном. Іван Боднарчук «На новій землі». Контрольна робота: усний переказ прочитанного твору. 

 

 

36

Урок позакласного читання. «Історія, яку творять наші сучасники». Юлія Смаль. Казка «Небесна сотня».Контрольна робота: усний переказ прочитанного твору. 

 

 

37

 Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (спогади). Контрольна робота: усний переказ прочитанного твору. 

 

 

38

Держані символи України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» (з дитячої  енциклопедії «Світ моєї України»).

 

 

39

Дмитро Павличко «Наш прапор» (напам’ять), Наталка Поклад «Гімн».Узагальнення  і систематизація  знань учнів  за  розділом  «Сторінками історії  України».      

 

 

40

Навчальний проект: «Про що можуть розка- зати дерева – очевидці історичних подій».            

                                                                       Тема                 

 

 

Розділ четвертий.

Як не любить той край...

41

Вступ до розділу. Володимир Сосюра «Як не любить той край» (напам’ять), Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна».

 

 

42

Урок позакласного читання. Василь Сухомлинський «Восени пахне яблукам». Прислів’я. Опис картини К.Білокур.

 

 

43

Контрольна робота: навички  читання  вголос (усно). Михайло Слабошпицький  «Мій друг лелека».

 

 

44

Краса рідної землі у різні пори року. О.Олесь «Степ».  Контрольна робота: навички  читання  вголос (усно).

 

 

45

Барви природи.Марко Вовчок «Літній ранок», М.  Коцюбинський «Літній день. Порівняння творів. Контрольна робота: навички  читання  вголос (усно).

 

 

46

Чарівні рослини. Надія Кир’ян « Євшан».

 

 

47

Урок позакласного читання. Краса природи у віршах українських поетів.                                                                    

                                                                      Тема

ІІ семестр

 

 

48

 

Тварини – наші вірні друзі.  Григір Тютюн- ник « Ласочка». Складання плану оповідання. Прислів’я

 

 

49

Мистецтво  опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва « Співуча глина» (скорочено).

 

 

50-

51

Краса українських водойм.    Володимир Лучук « Скільки  річок в Україні?»,  Степан Жупанин « Загадка-добавлянка»,  Ліна Костенко « Я хочу на озеро Світязь», Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю», «Після бурі».(** 43-47) Іван Малкович « Понад  Дніпро гуде метро». (**149)

 

 

52

 

Земля – наш спільний дім В Сухомлинський «Не забувай про джерело»

 

 

53

Урок позакласного читання. Оксана Караванська «Вишиванка» (уривок). (** 130-133)

 

 

54

 А.Качан «Летючий корабель». Підсумок за темою

 

 

Розділ п'ятий.

Видатні українські письменники (23 год)

Тарас Шевченко

55-

56

Вступ до розділу. Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе».

 Д.Красицька «Реве та стогне Дніпр широкий»

(*120-121) Т. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий» (напам’ять).

 

 

57

Поезія і творчість великого Кобзаря.Тарас Шевченко. Вітер віє-повіває... Вітер з гаєм розмовляє… Музей Заповіту Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі (за матеріалами музею)

 

 

58

Навчальний проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка»

 

 

Іван Франко

59

Життя і творчість Івана Франка.

Роман Завадович « Поет-Каменяр» (Скорочено)

 

 

60

Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима», «Дрімають села»  

 ( напам’ять).

 

 

61

Урок позакласного читання. «Літературні  мандрівки порами року” (**47-72)

 

 

62-

63

Казки Івана Франка .Іван Франко «Лисичка-кума».                            

                                                                       Тема

 

 

Леся Українка

64

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (уривок із повісті)

 

 

65

Творчість Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), «У маленькій хатинці..», «Тиша морська» (*122-123)             

 

 

66

Навчальний проект «Леся Українка – поетична квітка України». Леся Українка «Давня весна»

 

 

67-

68

Позитивне і негативне Леся Українка «Біда навчить». Навчальне аудіювання.

 

 

69

Урок позакласного читання.Творчість Бориса Грінченка «Украла» (скорочено) (**124-128)

 

 

Павло Тичина

70

Життя і творчість Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски...» (Уривок із вірша  «Де тополя росте»)

 

 

71

Музика природи в поезії. Павло Тичина  «Хор лісових дзвіночків», Павло Тичина «Сонце і дим». Навчальне аудіювання.

 

 

Максим Рильський

72

Життя і творчість Максима Рильського.

Максим Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»     

 

 

73

 Контрольна робота: аудіювання (письмово)

Зірка Мензатюк «Гарбузище».

 

 

74

Аналіз контрольної роботи. Підсумок за темою

                                                                        Тема

 

 

Розділ шостий.

Розповіді про нас самих

75

Вступ до розділу Езоп – перший байкар. Езоп. Двоє приятелів і ведмідь.

 

 

76

Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки.Леонід Глібов «Зозуля й Півень» Інсценізація байки.

 

 

77

Урок позакласного читання. Світ пригод і захоплень. Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки». (*41-51)

 

 

78

Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка « Котова наука»

 

 

79-

81

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії)

 

 

82

Контрольна робота: навичка  читання  мовчки (письмово). С.Черкасенко “Старий рибалка”

 

 

83-

85

Аналіз  контрольної роботи.

М. Слабошпицький «Брат знаменитого ворота- ря»,Ірина Жиленко «Давайте дружити»(*53-59)

 

 

86

Урок позакласного читання.

 Про найголовніше. Тетяна Майданович «Охоронниця слова» (*60-67)

 

 

87

А.Усачов «Телехлопчик», Дмитро Павличко

«На щастя» (*51,67).  Підсумок за темою

 

 

Розділ сьомий.

Літературні казки зарубіжних письменників

88-

89

Життя і творчість Олександра Пушкіна.  О.Пушкін «Казка про Царя Салтана» (уривки).

 

 

90-

91

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (скорочено)

 

 

92

Життя і творчість Джанні Родарі.

Джанні Родарі « Дорога, що нікуди не вела»         

 

 

93

Урок позакласного читання. Зустрч із славнозвісною казкою (*130-141)

 

 

94

Підсумок за темою

                                                                     Тема

 

 

 

Розділ восьмий.

Світ дитинства в літературі

 

 

95

Вступ до розділу.  Любов Забашта «Сказав мудрець». Життя і творчість Анатолія Костецького. Анатолій Костецький «Мрія»,

 «Спішу додому»

 

 

96

М.Трублаїні «Пустуни на пароплаві» (*69-73)

 

 

97

Контрольна робота: робота з літературним твором (письмово) «Дві білочки».

 

 

98

Аналіз  контрольної роботи.

О.Копиленко «Кріт-неборака» (*74-75)

 

 

99

Остап Вишня «Веселі артисти» . (*69-73)

 

 

100

Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов».

 

 

101

Урок позакласного читання. Поспішаймо творити добро

 

 

102

103

Життя і творчість Всеволода Нестайка. В.Нестайко «Шурка і Шурко». (уривок з оповідання напам’ять)

 

 

104

105

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга».

 

 

106

Гумористичні твори. Всеволод Нестайко « Із сміхом треба бути обережним». Галина Малик « Мавпині іменини».

 

 

107

Із гумором про серйозне. Грицько Бойко «Консультант». Микола Сингаївський « Сміх для всіх». Контрольна робота: навички читання вголос (усно). За Гнатом Майстренком «Хитра лисиця».

 

 

108

Ірен Роздобудько «Пригоди на острові Клаварен» (**42-45). Підсумок за темою. Контрольна робота: навички читання вголос (усно).

 

 

У кожного є співуча пір’їнка

109

Розпізнавай і розвивай свої здібності.

В.Сухомлинський «Співуча пір’їнка , Степан Пушик «Новинкар». (*142-144). Контрольна робота: навички читання вголос (усно).

 

 

110

Урок позакласного читання. Розкриймо свої таланти (*144-147)

 

 

111

Образи юних художників у віршах поетів. Ганна Чубач «Найрідніші голоси»,Степан Жупанин «Намалюю вітер», Ліна Костенко

«Якщо не можеш вітер змалювати».

 

 

112

Дива довкола  нас. Олександр Єфімов «Тут усе є». Емілія Саталкіна «Кожний знає своє діло»

 

 

113

Як римуються рядки. Володимир Рутківський “Як складають вірші».

 

 

114

Як римуються рядки. Володимир Рутківський «Ганнусині вірші». (*148-151)

 

 

115

Все починається з малого. Микола Сингаївський «Дощ із краплі починається» (напам’ять)

 

 

116

Думай про наслідки. Василь Сухомлинський «Камінь» (*116-117)

 

 

117

Урок позакласного читання. Сторінками дитячих журналів і газет. (*96-107)

 

 

118

Вірші твоїх ровесників. (*151-153)

 

 

119

Підсумок за темою

                                                                     Тема

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Писаренко Ольга
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
doc
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
3363
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку