Календарно-тематичне планування уроків англійської мови в 11 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з англійської мови у 11 класі - І семестр – (2 години на тиждень) Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з англійської мови

 у 11 класі - І семестр – (2 години на тиждень)

Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.

№ уроку

Дата

Тема уроку

Урок у НМК

Мовний інвентар

Комунікативна компетентність

Змістові лінії

Лексика

Граматика

Зорове сприйняття

Сприйман-ня на слух

Усне продукування

Писемне продукування

  1. 1

02/09

Вступ. Повторен-ня

Focus on

Reading

 

spelling,pronunciation,

vocabulary

reading,

grammar,

writing,

speaking

 

 

 

 

Усвідомлення

Ролі англійської

мови у

сучасному

світі та

свого

місця в

сучасному

мультилінгваль-

ному середовищі

  1. 2

06/09

Англійська мова

як мова міжнародного спілку-вання.

 

Focus on

Reading+

Develop

Your

Vocabulary

 

to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination

preparation, widespread, to require, to study abroad, language course

 

SB

ex.5,

pp.9-10;

ex.8, pp.11-

12.

WB

ex.5, pp.6-7

 

 

SB

ex.6, p.11,

ex.7, p.11

 

WB

ex.5, p.7

3

 

  1. 3

09/09

Вивчення

англійської мови.

Focus on

Speaking

leisure activities,

personality, timetable, get rusty, private lessons

 

SB

ex.1, p.13

 

 

SB

ex.2, p.13;

ex.3b, p.14;

ex.4a, p.15;

ex.5, p.16

SB

ex. 4c,

p.16

Unit 1. Being a student – Вже студент

  1. 4

13/09

Учнівська автономія у вивченні мови

Focus on

Reading+

Develop

Your

 

Vocabulary

a resource. A strategy, a target, to access,

autonomous,

favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to

assist, to attend,

to get to know, to

join, to find out

Conditi­

onals

I and II

(Revision)

 

SB

ex.2 pp.18-

19; ex.3 p.

21; ex.4 p.21,

ex.1, p.22;

ex.2, p.22

WB

ex.1, p.8,

ex.2a, p.8,

ex.3, p.9

 

SB

ex.1, p.18;

 

WB

ex.2a, p.9,

ex.4, p.10;

ex.5, p.10

5

Усвідомлення

важливості

безперервної

освіти

Усвідомлення

важливості

пошуку

ефективних навчальних

стратегій

 

  1. 5

16/09

Підготовка до іспитів

Build

Up Your

Grammar

if, even if, unless

 

 

 

SB

ex.1,2,3,4,5,

pp.23-25

 

 

GB

pp.3-14

 

  1. 6

20/09

Іноземна мова – мова для життя

Focus On

Listening

 

an assessment, a distraction, a

superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of

 

SB

ex.2a, p.26;

ex.3, p.26;

 

SB

ex.4, p.27;

ex.5, p.27;

 

SB

ex.1, p.25;

ex.2b, p.26

 

WB

ex.6, p.11;

ex.7, p.11

  1. 7

23/09

Ким я буду?

Focus On

Speaking

 

 

 

SB

ex.2, p.29

WB ex.8, p.12

 

SB

ex.1, p.28.

ex. 3, p.29

WB

ex.9, p.12

  1. 8

27/09

Написання нотаток

Focus On

Writing

notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a

summary

 

SB ex.1, p.30;

ex.2a,b,c,

p.31; ex.4,

p.32

SB ex.3, p.

32; ex.5, p. 32;

 

SB

ex.2, p.30

 

WB

ex.12, p.

14, ex. 13,

pp.15-16

  1. 9

30/09

Повторення вивченого матеріалу

Use Your

Skills

 

 

Активізація

мовного і

мовленнєвого

матеріалу

 

SB ex.1, p.33;

ex.2, p.34;

WBex.10,p.13, ex.11, p.13

 

SB ex.3, p.34;

ex.4, pp.34-35

 

Unit 2. Make up your mind – Зроби вибір

Оцінювання

власних

здібностей та

можливостей в

контексті

вибору

майбутньої

професії

 

 

Обговорення

важливості

емоційного

комфорту в

майбутній професії

  1. 11

04/10

Професійні уміння і здібності людини

Focus on

Reading+

Develop

Your

Vocabulary

a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence,

a volunteer, to mature, to trust, extended,

faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a

survey, to get insight into, to work on a pro-

ject, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,

to employ, to occupy, to retire, to succeed

Direct

Speech.

Reported

Speech.

Future-in-

the-Past.

SB

ex. 2,3,4,5,

pp.42-46;

ex.1, p. 47;

ex.2,3, p.48;

WB

ex.1, p.19;

ex.3, p.20

 

Текст «Fill

That Gap»,pp. 42-44

 

SB

ex.1, p.42;

ex.6, p.46

 

WB

ex.2, p.19;

ex.4, p.21

  1. 12

07/10

Вимоги праце дав-ців

Build

Up Your

Grammar

 

 

SB ex.1, p.49;

ex.2, p.51;

ex.3, p.52;

ex.5, p.54,

ex.7, p.55

 

SB

ex.4, pp.52-

53

 

SB

ex.6, p.54

GB

pp.15-24

  1. 13

11/10

Вибір майбутньої професії

Focus On

Listening

diversity, freedom, a graduate, liberty, appe

aling, renowned,

foundation course, publicly funded, to be well regarded

 

SB

ex.3, p.56,

ex.4b, 57

WB

ex.5a, p.22

 

SB

ex.2, p.56;

ex.4a, p.57

 

SB

ex.1, p.55.

 

WB

ex. 5b,

p.22; ex.6,

p.23

  1. 14

18/10

Навчання після школи та закордоном

Focus On

Speaking

 

definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to

work overtime, an annual bonus, sick pay, status

 

SB

ex.3, p.58

WB

ex.7a, p.23

 

 

SB

ex.1,2,4,

pp.58-59

WB

ex.7b, p.23

 

WB

ex.8,

pp.24-25

  1. 15

21/10

Написання формального листа

Focus On

Writing

application letter,

formal greeting,

introductory paragraph, body

paragraph, concluding paragraph, formal

ending

 

SB

ex.1, p.59;

ex.3, p.60;

ex.4a, p.62

 

 

 

SB

ex.2, p.60;

ex.4b,

p.62

  1. 16

01/11

Мій вибір

 

 

Активіза-ція

мовного

і мовлен-

нєвого

матеріалу

 

SB

ex.2, p.63;

ex.3, p.64;

ex.5a, p.65;

ex.6a, p.66

WB

ex.9, p.25,

ex.10, p.26,

ex.12, p.28

 

SB

ex.4, p.65,

ex.5b, p.65,

ex.6b, p.66

 

SB

ex.1, p.63

WB

ex.11, p.27

  1.  

04/11

Перевір себе

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 3. Family relationship – Сімейні стосунки

  1. 18

08/11

Психологи про родинні стосунки

Focus On

Reading

+ Develop

Your

Vocabulary

 

an adolescent,

to assault, to blame, to

escape, to interfere, to obey, to prevent, to

reject, to remain,

to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in

order to

Condi­

tional

III

 

SB

ex.2,3,

pp.73-75,

ex.1,2, p.77

 

SB

тексти

«Teen

Terror»

p.73;

«George’s

Story»,

p.74

 

SB

ex.1, p.72,

ex.4,6, p.76

 

SB ex.5, p.76

WB

ex.1, .32,

ex.2,3,4,

5,6, p.33-

35ex.1b,p.32

ex.5,6,

pp.34-35

Обговорення

системи цінностей

сучасної

родини

Аналіз

впливу

конфліктів на

здоров’я людини

  1. 19

11/11

Конфлікт поколінь

Build

Up Your

Grammar

 

 

SB

ex.1, p.78;

ex.2, p.79;

ex.6, p.80

 

 

SBex.3,4,5,pp.79-80GBpp.25-34

  1. 20

15/11

Дружна сім’я

Focus On

Listening

an approach, a generation, an intention, a judgement,

a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating,

to bring up

 

SB

ex.2, p.81

 

SB

ex.3,4a,

pp.81-82

 

SB

ex.1, p.81;

ex.4b, p. 82

 

WB

ex.7,8,

pp.35-36

  1. 21

18/11

Підтримка в родині

Focus On

Speaking

a community, innocence, a madman, to avoid something,

to disturb, to encourage, to overcome, to recognise

 

SB

ex.4,5a,

pp.83-84

WB

ex.9,10, p.37

 

 

SB

ex.1,2,3,5b,

pp.82-84

 

  1. 22

22/11

Лист до редактора

Focus On

Writing

a letter to the

editor

 

 

SB

ex.1, p.85;

ex.3,5, p.87

 

 

SBex. 2,4,

pp.86-87

WB ex.13, 14a, p.39

WB

ex.14b,

p.40

  1. 23

25/11

Родина у моїх поглядах

Use Your

Skills

 

Акти-

візація

мовного

і мовлен-

нєвого

матеріалу

SB ex.1,p.88;

ex.3, p.89;

ex.4, p.90;

ex.7, p.91

WB ex.11,

p.38

 

SB

ex.6,p.90;

ex.8,p.91;

 

SB

ex.2,

p.88;

WB

ex.12,

p.38.

Unit 4 Eating out – Харчування

  1. 25

29/11

Харчування в Києві

Focus On

Reading+

Develop

Your

Vocabulary

a fixed price,a quality,

abundant,customary,

distinctive,garnished,

inferior, interior,

minced,relatively,

rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake,

served with,vegetarian

 

SB ex.2,3,

pp. 96-98;

ex.5, p.99,

ex.1,2,3;

pp.100-101

WB ex.1,2,3a,

pp.43-45

 

SB

Текст

‘Eating Out

in Kyiv’

 

SB

ex.1, p.96

 

WB

ex.3b,

p.45;

ex.4,5,

pp.46-47

  1. 26

02/12

Система громадського харчування

Build

Up Your

Grammar

 

Reported

Speech

SB

ex.1, p.102

 

 

SB

ex.3,p102;

ex.4, p.102

SB ex.2,

p.102

GBpp.35-45

  1. 27

 

06/12

Типи закладів харчування

 

 

a bistro, a

dressing, a

reservation,

staff, veggie,

sophisticated,

undercooked

a customer,

nutritions, a

passion, canned,

enthusiastic,

beforehand

 

 

SB

ex.4a, p.105

WB

ex.6, p. 48

SBex.2, p.106;

WB

ex.9a, p.50

p108

ex2 p109

SB

ex.2a,3a,

p.104

 

SB

ex.1, p.103;

ex.2b, p.104

SBex.1, p.106;

ex.3, p.107,

 

SBex.3b, 4b,p.105

WB

ex.7, p.49

SB

ex.4,

p.107

 

Висловлення

власної

думки

щодо

закладів

громадського

харчування

 

Висловлення

власної

думки

щодо корисності

раціонального харчування

  1. 28

09/12

Написання звіту оцінки

Моє харчування

 

an assessment report, a

proposal report, a survey report, an introduction, a body, a

conclusion

 

SB

ex.1a, p.112;

ex.3a, p.113

WB

ex.10a, p.51;

ex.11, p.52

 

SBex.2,p.113;ex.3b, p.113;ex.4, p.114

ex.5,p.114

SB

ex.6,p.114

WB

ex.10b,

p.51

  1.  

13/12

Контроль читання

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

16/12

Контроль письма

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 30

20/12

Контоль аудіювання

 

  1. 31

23/12

Контроль говоріння

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Парух Анастасия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
8800
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку