Календарно-тематичне планування уроків біології для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків біології для 7 класу складено відповідно до навчальної програма для загальноосвітніх навчальних закладів БІОЛОГІЯ 6–9 класи.(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) , до підручника Н. В. Запорожець 7 клас. Календарно-тематичне планування уроків природознавства для дітей з особливими освітніми потребами складено відповідно до навчальної програми ПРИРОДОЗНАВСТВО (РОСЛИНИ) 7 клас. Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей (6-7 класи) Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Київ - 2015
Перегляд файлу

№ п/п

Скоригований

Дата

Скоригована

Тема уроку (зміст)

Лабораторні дослідження

Практичні роботи

Міні - проекти

Примітка

І СЕМЕСТР

Вступ (4 год.)

 

 

 

 

Первинний інструктаж з БЖ. Тварина - живий організм. 

Вступ. Рослини – частина живої природи

§1

 

 

 

 

Клітини і тканини тварин. Значення рослин у природі та житті людини

§2  

Демонстрування плакатів «Клітина»  «Тканини»

 

 

 

 

Органи та системи органів тварин. Різноманітність рослин на Землі – дерева, кущі, трави

§3 біодиктант

 

 

 

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення  тварин.

Міні-проект Тварини-рекордсмени.

Загальні відомості про квіткові рослини

§4  

Демонстрування зображень об’єктів живої природи

ТЕМА 1. Різноманітність тварин (32 год.)

 

20.09

 

 

 

 

Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо).

Органи квіткової рослини

§5  біодиктант 

 

 

 

 

Кишковопорожнинні. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини  Міні-проект. Як утворюються коралові острови. Контроль навчальних досягнень учнів з тем «Вступ» та «Різноманітність тварин 1»   Корінь. Будова кореня

§6  Демонстрування колекцій зображень тварин

тест

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

 

 

Кільчасті черви (кільчаки). Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Л.Д  зовнішньої  будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника). Корінь. Значення коріння в житті рослин

§7  

Демонстрування колекцій зображень тварин

 

 

 

 

Членистоногі тварини. Ракоподібні. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект Ракоподібні України. Стебло. Будова стебла

§8 тест  

Демонстрування колекцій зображень тварин

 

 

 

 

 

Павукоподібні. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект Павуки України.  Стебло. Значення стебла в житті рослини

§9

Демонстрування колекцій зображень тварин

тест

 

 

 

 

Комахи. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в

житті людини. Міні-проект  Комахи України. Листок. Будова листка

§10 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Типи розвитку комах.

Значення листя в житті рослини

§11    тест

 

 

 

 

Комахи з неповним перетворенням.

Листопад, його значення

§12 біодиктант  Демонстрування колекцій зображень тварин§1-10

 

 

 

 

Комахи з повним перетворенням.

Квітка. Будова квітки

§13 

Демонстрування колекцій зображень тварин      тест

 

 

 

 

П.Р. 1 Виявлення прикладів пристосувань до

способу життя в комах. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Різноманітність тварин 2»  Запилення квітки

тест

ТЕМАТИЧНА 2

 

 

 

 

Молюски. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини.  Л.Д будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. Міні-проекти.

Чому зникли динозаври? Рептилії України Як утворюються перлини. Молюски України. Утворення плодів і насіння

§14 

Демонстрування колекцій зображень тварин

 

 

 

 

Паразитизм. Утворення плодів і насіння

§15  тест  знайти д/і

 

 

 

 

Паразитичні черви. Насіння. Будова насінини (на прикладі квасолі та пшениці)

§16 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Паразитичні членистоногі.

Розмноження насінням

§17

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Різноманітність тварин 3». Умови, необхідні для проростання насіння

§1-17

ТЕМАТИЧНА 3

 

 

 

 

Тип Хордові. Безчерепні і хребетні.

Правила висівання насіння в ґрунт

консп.

 

 

 

 

Риби. Кісткові риби. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Умови життя рослин: світло, повітря, вода, мінеральні солі

§18 тест

Демонстрування колекцій зображень тварин 

 

 

 

 

 

 

Хрящові риби. Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Умови життя рослин:

світло, повітря, вода, мінеральні солі

§19 

Демонстрування колекцій зображень тварин

біодиктант 

 

 

 

 

Земноводні (амфібії). Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект Амфібії України. Дерева, кущі, трави

§20 

Демонстрування колекцій зображень тварин

 

 

 

 

Плазуни (рептилії). Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проекти. Чому зникли Динозав-ри? Рептилії України. Зовнішній вигляд дерев

§21  тест

 Демонстрування колекцій зображень тварин

 

 

 

 

Різноманітність рептилій. Контроль навчальних

досягнень учнів з теми «Різноманітність тварин 4» Використання деревини в промисловості

§22 

 Демонстрування колекцій зображень тварин

тест

ТЕМАТИЧНА 4

 

 

 

 

Птахи (пернаті). Особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект. Птахи України.

Лікувальні властивості дерев

§23 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Різноманітність птахів.

Зовнішній вигляд кущів

§24 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Основні групи птахів, їхнє значення та охорона. Різниця між деревом і кущем

§25

біодиктант

 

 

 

 

П.Р. 2 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. Ознаки травянистої рослини

§20-26

 

 

 

 

Ссавці (звірі). Особливості будови, способу життя, різноманітність,роль у природі та значення в житті людини. Міні-проекти. Зуби ссавців.  Цікаві ссавці. Культурні та дикорослі рослини

§26

Демонстрування колекцій зображень тварин

 

тест 

 

 

 

 

Різноманітність ссавців.

Культурні та дикорослі рослини

§27

 Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Контрольна робота І (за завданням адміністрації)

§1-27

 

 

 

 

Різноманітність плацентарних ссавців.

Рослини лісу

§28 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Різноманітність плацентарних ссавців.

Хвойні дерева – ялина, сосна

§29 

Демонстрування колекцій зображень тварин.

ТЕМАТИЧНА 5

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

 

Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, китоподібні, примати. Листяні дерева – дуб, береза, липа ( на вибір вчителя)

§30 

Демонстрування колекцій зображень тварин

біодиктант

 

 

 

 

П.Р. 3  Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

Кущі – бузина, ліщина, шипшина (на вибір вчителя). Лікувальне значення

 

ТЕМА 2. Процеси життєдіяльності тварин (17 год.)

 

 

 

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.  Різноманітність травних систем.

Ягідні кущі – чорниця, брусниця (на вибір вчителя). Використання

§31  П.§4 знайти д/і  таблиця

 

 

 

 

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання у тварин. Трави – конвалія, дика герань, квасениця (інші місцеві трави на вибір вчителя)

§32 §20-30 П.§5

Робота над міні-проектом.

 

 

 

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Екологічне значення лісу

§33 П.§6

тест

 

 

 

 

П.Р. 4 Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Охорона лісів на Україні     

 

 

 

 

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. Плодові дерева – яблуня, груша, слива, вишня

§34 П.§6

тест

 

 

 

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-

рухової системи. Міні-проект Як пересуваються тварини Вирощування та використання плодових дерев

§35 П.§9 таблиця   

Робота над міні-проектом

 

 

 

 

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. Контроль навчальних

досягнень учнів з теми «Процеси життєдіяльності тварин 1» Ягідні кущі – малина, смородина, агрус, виноград (на вибір вчителя)

§36

тест

ТЕМАТИЧНА 6

 

 

 

 

П.Р. 5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Вирощування та використання ягідних кущів

§37 П.§10 

 

 

 

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Міні-проекти Як тварини визначають напрям руху?, Як бачать тварини?  Практична робота. Скопування пристовбурних кіл плодових дерев

§36, ст.156 П. §11 знайти д/і

Робота над міні-проектом

біодиктант

 

 

 

 

 

Органи чуття, їх значення. Л.Д.  особливостей покривів тіла тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). Практична робота.   Розпушування грунту в міжряддях, прополювання

§39  П.§12                                   

біодиктант    знайти д/і

 

 

 

 

 

Нервова система. Її значення і розвиток у різних тварин. Екскурсія до саду

§38 П.§13 знайти д/і

 

 

 

 

П.Р. 6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. Однорічні овочеві рослини – огірок, помідор, баклажан, перець, горох, квасоля (на вибір вчителя)

§38 §20-37  П.§14  

біодиктант

 

 

 

 

Розмноження та його значення.

Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. Міні-проект  Турбота про потомство. Дворічні овочеві рослини – морква, буряк, капуста (на вибір вчителя)

§40  П.§15

 

 

 

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без

перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

Міні- проект  Тривалість життя різних тварин. Багаторічні овочеві рослини – цибуля, часник (на вибір вчителя)

§41   П.§16  знайти д/і   Демонстрування колекцій зображень тварин. Робота над міні-проектом

біодиктант

 

 

 

 

Післязародковий розвиток тварин. Умови та ознаки дозрівання овочевих культур. Вирощування та використання людиною

§42 Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Міні-проект Майстерність маскування. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Процеси життєдіяльності тварин 2»  Демонстрування овочевих рослин, що вивчаються

 П.§17  знайти д/і

тест

ТЕМАТИЧНА 7

ТЕМА 3. Поведінка тварин (11 год.)

 

 

 

 

Поведінка тварин, методи її вивчення. Практична робота Висаджування та догляд за овочевими рослинами на шкільній ділянці

§43  П. §18 Робота над міні-проектами  знайти д/і

 

 

 

 

Вроджена і набута поведінка. Міні-проект Як спілкуються тварини. Види культурних рослин, які людина вирощує на полях

§44  П.§19, таблиця

біодиктант

 

 

 

 

Л.Д. Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).  Зернові культури – жито, ячмінь, пшениця, кукурудза, гречка (на вибір вчителя)

§44  П.§20 знайти д/і

 

 

 

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг.  Технічні культури – картопля, льон, соняшник, цукровий буряк (на вибір вчителя)

§45   П.§21   Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна.   Міні-проект

Як вчаться пташенята. Вирощування та використання людиною рослин поля

§46 П.§22  Демонстрування колекцій зображень тварин.

тест

 

 

 

 

Соціальна поведінки тварин.

Міні-проект Чому мігрують тварини?

Бур’яни городу і поля – осот, пирій, лобода, дика редька (на вибір вчителя)

§47   П.§23  Демонстрування колекцій зображень тварин

біодиктант

 

 

 

 

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. Комунікація тварин. Міні-проекти

Угрупування тварин. Як тварини спілкуються?

Праця людей в полі з використанням сільскогосподарських машин

§48   П.§23  Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

П.Р. 7 Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом).

Міні-проект Як тварини  визначають напрям руху. Практична робота Техніка впроваджен ня засобів по підвищенню врожаю: обробіток ґрунту, удобрення, підживлення рослин (на вибір вчителя)

   П.§25

знайти д/і     

 

 

 

 

Використання тваринами знарядь праці.

Елементарна розумова діяльність.      Міні-проект

Як тварини користуються знаряддями праці. Різноманітність кімнатних рослин (бегонія, герань, алоє, бальзамін, традесканція, циперус), (на вибір вчителя). Значення для людини. Догляд за кімнатними рослинами

§49   П.§26  Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Поведінка тварин» Практична робота Висаджування та пересаджування кімнатних рослин. Ведення календарю догляду за кімнатними рослинами

консп.   П.§27  таблиця

знайти д/і

тест

ТЕМАТИЧНА 8

ТЕМА 4. Організми і середовище існування (5 год.)

 

 

 

 

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. Міні-проект Як тварини пристосовані до життя в різних умовах? Різноманітність квітково - декоративних рослин

§50 П.§28 знайти д/і

біодиктант

 

 

 

 

Екосистема. Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

Однорічні рослини – квасоля, петунія, айстри, чорнобривці (на вибір вчителя).

§51   П.§29

 

 

 

 

Співіснування організмів в угрупованнях.

консп.   Демонстрування колекцій зображень тварин.

 

 

 

 

Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. Дворічні рослини – маргаритки, братки, мальва (на вибір вчителя). Зовнішній вигляд, вирощування.

§52

тест

 

 

 

 

Природоохоронні території. Червона книга України. Міні-проект Заповідні території України. Багаторічні рослини – жоржини гладіулуси, флокси, іриси (на вибір вчителя)

§53 П.§30  Демонстрування колекцій зображень тварин.

Робота над міні-проектом.

 

 

 

 

Контрольна робота ІІ

 

Узагальнення (2 год.)

 

 

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи. Охорона рослин. Рослини, які занесені до Червоної книги України.

 

 

 

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи. Заповідники, національні парки природи в Україні.

 

 

ТЕМАТИЧНА 9

 

  

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Інкл
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку