Урок " Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин."

Про матеріал
Очікувані результати: учні зможуть називати основні форми розмноження та запліднення; вільно орієнтуватися в базових поняттях теми уроку; можуть аналізувати інформацію отриману з різних джерел та доводити необхідність функції розмноження для природи Форми роботи: інтерактивні, традиційні, робота в парах, індивідуальна робота, робота з підручником, перегляд відео Методи та прийоми: інтерактивні ігри: «Світлофор», «Лото», «Доміно», «Пазл», «Кубик»; фронтальне опитування; складання схеми; мультимедійна презентація; методичні прийоми «Підіб’ємо підсумки», «Цікавинка»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Форми розмноження тварин. Розмноження та його значення.

Номер слайду 2

Очікувані результати. Розглянемо основні типи розмноження; Розкриємо його біологічне значення. Зможемо розповісти про основні форми запліднення

Номер слайду 3

Розмноження – здатність організму до відтворення собі подібних

Номер слайду 4

Нестатеве розмноження (Вегетативне)«поділ клітин»

Номер слайду 5

Нестатеве розмноження «брунькування»

Номер слайду 6

Нестатеве розмноження«фрагментація»

Номер слайду 7

Регенерація

Номер слайду 8

Статеве розмноження – злиття статевих клітин

Номер слайду 9

Номер слайду 10

роздільностатевісамкисамці

Номер слайду 11

гермафродити

Номер слайду 12

Партеногенез – розвиток нового організму з незаплідненої яйцеклітини

Номер слайду 13

заплідненнязовнішнєвнутрішнє

Номер слайду 14

«Відпочивай»

Номер слайду 15

Розмноженняздатність організмів до відтворення собі подібних. Фрагментація від тіла відокремлюється один або кілька фрагментів. Регенерація процес відновлення організмом втрачених або ушкоджених частин. Яйцеклітина жіноча статева клітина. Сперматозоїд чоловіча статева клітина. Статеве розмноження поєднання спадкового матеріалу двох різних статевих клітин. Гермафродити тварини, у яких розвиток чоловічих і жіночих статевих залоз можливий в одній особиніЗапліднення процес злиття чоловічої і жіночої статевих клітин з утворенням заплідненої яйцеклітини«Доміно»ppt_x

Номер слайду 16

«Лото»ppt_x

Номер слайду 17

Домашнє завдання& 39 опрацювати. Обери собі завдання «Кубик»

Номер слайду 18

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1 Порівняйте особливості розмноження риб і рептилій.2 Які особливості рептилій дозволили їм розмножуватись виключно на суходолі?3 У чому сутність вегетативного розмноження тварин?4 Яких тварин називають роздільностатевими, а яких – гермафродитами?5 Яке значення регенерації в житті тварин?6 Які форми запліднення відомі у тварин?

Номер слайду 19

«Підіб'ємо підсумки»

Номер слайду 20

Номер слайду 21

До побачення!

Перегляд файлу

Урок біології у 7 класі

Тема: Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.

Цілі уроку:

Освітня: ознайомити учнів із формами розмноження тварин; розглянути основні типи розмноження; розкрити його біологічне значення

Розвивальна: розвивати вміння аналізувати інформацію та співставляти дані отримані з різних джерел

Виховна: виховувати розуміння важливості функції розмноження для живих організмів; виховувати ціннісне ставлення до природи

Очікувані результати: учні зможуть називати основні форми розмноження та запліднення; вільно орієнтуватися в базових поняттях теми уроку; можуть аналізувати інформацію отриману з різних джерел та доводити необхідність функції розмноження для природи

Форми роботи: інтерактивні, традиційні, робота в парах, індивідуальна робота, робота з підручником, перегляд відео

Методи та прийоми: інтерактивні ігри: «Світлофор», «Лото», «Доміно», «Пазл», «Кубик»; фронтальне опитування;  складання схеми; мультимедійна презентація; методичні прийоми «Підіб’ємо підсумки», «Цікавинка»

Обладнання: зошит, підручник, мультимедійний проектор, комп’ютер, картки для інтерактивних ігор: «Пазл», «Доміно», «Лото»; кубики для домашнього завдання, стікери та дошка для висловлювання очікуваних результатів та рефлексії, червоно-зелена смужка картону для  опитування «Світлофор»; магнітна дошка;

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організація класу
  • Привітання
  • Фіксація відсутніх
  • Налаштування на роботу та позитивний настрій
  1. Формування мотивації та повідомлення теми уроку
  • Методичні прийоми  «Картинна галерея» + «Пазл»

На дошці вивішені кілька картинок, що містять ознаки основного поняття уроку. Учні повинні назвати ці ознаки, після обговорення пропонується скласти «Пазл» у якому зашифрована тема уроку.

  • Очікувані результати

на дошці намальований «Павучок», середина – «На уроці я…», ніжки павучка – учні називають свої прагнення та очікування до уроку, вчитель записує.

  1. Перевірка домашнього завдання
  • Методичний прийом  «Світлофор»

Під час проведення усного опитування всі учні сигналізують вчителеві, чи  знають вони відповідь на питання( зелений бік – готовий відповідати, червоний – не готовий). 

 Питання:

  1. Які типи очей членистоногих ви знаєте?
  2. Які органи чуття риб?
  3. Яка функція бічної лінії?
  4. Які органи чуття ссавців ви знаєте?
  5. Що таке рецептори?
  6. Що собою становить ендокринна система хребетних тварин?
  7. Яка провідна залоза ендокринної системи хребетних тварин?
  8. Що таке статевий диморфізм?
  • Індивідуальне опитування

Обрані учні відповідають, за відповіддю слідкують консультанти, які можуть доповнювати відповіді та задавати додаткові питання.

Питання:

  1. Розповісти про органи чуття безхребетних тварин.
  2. Розповісти про органи чуття хребетних тварин.
  3. Які особливості ендокринної системи хребетних тварин?

Оцінювання відповідей учнів проводить вчитель.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Мультимедійна презентація
  • Робота з підручником
  • Конспектування,  «Складання опорної схеми»: вчитель на магнітній дошці, учні – в зошиті
  1. Фізкультхвилинка «Відпочивай»
  • Виконання  танцювальних вправ з мультиплікаційним героєм
  1. Первинне закріплення та перевірка знань
  • Методичний прийом «Доміно»

Роздаються картки з незакінченими фразами. Самі закінчення написані на окремих картках. Учням необхідно підібрати закінчення до цих фраз. Індивідуальне завдання. Правильні відповіді висвітлюються на екрані.

Розмноження

здатність організмів до відтворення собі подібних

Фрагментація

від тіла відокремлюється один або кілька фрагментів

Регенерація

процес відновлення організмом втрачених або ушкоджених частин

Яйцеклітина

жіноча статева клітина

Сперматозоїд

чоловіча статева клітина

Статеве розмноження

поєднання спадкового матеріалу двох різних статевих клітин

Гермафродити

тварини, у яких розвиток чоловічих і жіночих статевих залоз можливий в одній особині

Запліднення

процес злиття чоловічої і жіночої статевих клітин з утворенням заплідненої яйцеклітини

  • Методичний прийом «Лото»

Робота в парах. Учням роздаються картки ігрового поля з надрукованими числами. Вчитель дістає з мішечку діжечку з числом та називає його вголос, учні уважно слідкують. Той у кого є таке число у картці каже «стоп», вчитель задає йому питання під цим номером. Якщо учень відповідає вірно – закриває це число фішкою з зображенням смайлика, якщо невірно – закриває число фішкою з зображенням зеленої жабки. Потім рахується кількість вірних та невірних відповідей.

Питання:

  1. Що таке регенерація?
  2. Що таке брунькування?
  3. Які типи розмноження ви знаєте?
  4. Як називається жіноча статева клітина?
  5. Як називається чоловіча статева клітина?
  6. Що таке фрагментація?
  7. Що таке регенерація?
  8. Як називаються тварини, у яких розвиток жіночих та чоловічих статевих залоз можливий в одній особині?
  9. Як називається поєднання спадкового матеріалу двох різних статевих клітин?
  10. Як називається процес злиття чоловічої та жіночої статевих клітин з утворенням заплідненої яйцеклітини?
  11. Як називається запліднена яйцеклітина?
  12. Які форми запліднення відомі у тварин?
  13. У яких тварин запліднення зовнішнє?
  14. У яких тварин запліднення внутрішнє?
  15. Які організми  називають роздільностатевими?
  16. Що таке статевий диморфізм?
  17. Назвіть органи чуття ссавців.
  18. Назвіть органи чуття рептилій.
  19. Особини, у яких закладаються сім’яники називають …
  20. Особин, у яких розвиваються яєчники називають…
  21. Яке значення регенерації для тварин?
  22.  Назвіть типи нестатевого розмноження.
  1. Оцінювання
  • Проводиться вчителем, можливо задати додаткові питання
  1. Домашнє завдання
  • & 39 опрацювати
  • Методичний прийом «Кубик»

На екрані висвітлюється табличка, де завдання розташовані під окремими номерами. Учні, кидаючи кубик, обирають свою частину завдання.

  1. Рефлексія

Методичний прийом «Підіб’ємо підсумки»

  • Виходячи з очікувань, які висловлювалися на початку уроку, учні усно промовляють свої враження за схемою:

На уроці я…

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • я змінив своє ставлення…
  • на наступному уроці я хочу…

Методичний прийом «Долоньки»

В кожного учня на парті є кольорові долоньки, які вони прикріплюють до дошки, вказуючи свої враження від уроку та настрій.

Методичний прийом «Цікавинка»

  • перегляд відео про цікавих тварин

 

 

zip
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку