Урок біології у 7 класі
Тема: Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.
Цілі уроку:
Освітня: ознайомити учнів із формами розмноження тварин; розглянути основні типи розмноження; розкрити його біологічне значення
Розвивальна: розвивати вміння аналізувати інформацію та співставляти дані отримані з різних джерел
Виховна: виховувати розуміння важливості функції розмноження для живих організмів; виховувати ціннісне ставлення до природи
Очікувані результати: учні зможуть називати основні форми розмноження та запліднення; вільно орієнтуватися в базових поняттях теми уроку; можуть аналізувати інформацію отриману з різних джерел та доводити необхідність функції розмноження для природи
Форми роботи: інтерактивні, традиційні, робота в парах, індивідуальна робота, робота з підручником, перегляд відео
Методи та прийоми: інтерактивні ігри: «Світлофор», «Лото», «Доміно», «Пазл», «Кубик»; фронтальне опитування; складання схеми; мультимедійна презентація; методичні прийоми «Підіб’ємо підсумки», «Цікавинка»
Обладнання: зошит, підручник, мультимедійний проектор, комп’ютер, картки для інтерактивних ігор: «Пазл», «Доміно», «Лото»; кубики для домашнього завдання, стікери та дошка для висловлювання очікуваних результатів та рефлексії, червоно-зелена смужка картону для опитування «Світлофор»; магнітна дошка;
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
На дошці вивішені кілька картинок, що містять ознаки основного поняття уроку. Учні повинні назвати ці ознаки, після обговорення пропонується скласти «Пазл» у якому зашифрована тема уроку.
на дошці намальований «Павучок», середина – «На уроці я…», ніжки павучка – учні називають свої прагнення та очікування до уроку, вчитель записує.
Під час проведення усного опитування всі учні сигналізують вчителеві, чи знають вони відповідь на питання( зелений бік – готовий відповідати, червоний – не готовий).
Питання:
Обрані учні відповідають, за відповіддю слідкують консультанти, які можуть доповнювати відповіді та задавати додаткові питання.
Питання:
Оцінювання відповідей учнів проводить вчитель.
Роздаються картки з незакінченими фразами. Самі закінчення написані на окремих картках. Учням необхідно підібрати закінчення до цих фраз. Індивідуальне завдання. Правильні відповіді висвітлюються на екрані.
Розмноження |
здатність організмів до відтворення собі подібних |
Фрагментація |
від тіла відокремлюється один або кілька фрагментів |
Регенерація |
процес відновлення організмом втрачених або ушкоджених частин |
Яйцеклітина |
жіноча статева клітина |
Сперматозоїд |
чоловіча статева клітина |
Статеве розмноження |
поєднання спадкового матеріалу двох різних статевих клітин |
Гермафродити |
тварини, у яких розвиток чоловічих і жіночих статевих залоз можливий в одній особині |
Запліднення |
процес злиття чоловічої і жіночої статевих клітин з утворенням заплідненої яйцеклітини |
Робота в парах. Учням роздаються картки ігрового поля з надрукованими числами. Вчитель дістає з мішечку діжечку з числом та називає його вголос, учні уважно слідкують. Той у кого є таке число у картці каже «стоп», вчитель задає йому питання під цим номером. Якщо учень відповідає вірно – закриває це число фішкою з зображенням смайлика, якщо невірно – закриває число фішкою з зображенням зеленої жабки. Потім рахується кількість вірних та невірних відповідей.
Питання:
На екрані висвітлюється табличка, де завдання розташовані під окремими номерами. Учні, кидаючи кубик, обирають свою частину завдання.
Методичний прийом «Підіб’ємо підсумки»
На уроці я…
Методичний прийом «Долоньки»
В кожного учня на парті є кольорові долоньки, які вони прикріплюють до дошки, вказуючи свої враження від уроку та настрій.
Методичний прийом «Цікавинка»