Календарно-тематичне планування уроків фізики в 11 класі,розроблене у відповідності з навчвльною програмою за вимомогами Державного освітнього стандарту,
Розподіл годин
Тема |
Кількість годин |
Повторення дистанційного навчання
|
6 |
Розділ 1. Електродинаміка |
33 |
Розділ 2. Електромагнітні коливання та хвилі |
14 |
Розділ 3. Оптика |
25 |
Розділ 4. Атомна та ядерна фізика |
20 |
Узагальнюючі заняття |
5 |
Усього |
105 |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Повторення дистанційного навчання
|
|||
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Азбука електростатики,електричне поле. |
|
2 |
|
Робота з переміщення заряду в електростатичному полі. |
|
3 |
|
Потенціал електростатичного поля,різниця потенціалів |
|
4 |
|
Розв язування задач, провідники в електростатичному полі, діелектрики в електростатичному полі |
|
5 |
|
Електроємність,конденсатори та їх використання в техниці, |
|
6 |
|
З єднання конденсаторів,енергія електростатичного поля,тестова робота |
|
|
|||
Розділ 1. Електродинаміка |
|||
7 |
|
Електричний струм, електричне коло. Постійний струм. Джерела струму |
|
8 |
|
Визначення електричного опору кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників |
|
9 |
|
Вимірювання в електричних колах, шунти та додаткові опори |
|
10 |
|
Робота та потужність електричного струму, теплова дія струму. Безпека під час застосування електричних пристроїв |
|
11 |
|
Електрорушійна сила (ЕРС). Закон Ома для повного кола. Коротке замикання |
|
12 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
13 |
|
Практикум із розв’язування задач. |
|
14 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 1. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників |
|
15 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 2. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра |
|
16 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 3. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму |
|
17 |
|
Порівняльна характеристика різних середовищ, через які може протікати електричний струм (металів, розчинів і розплавів електролітів, газів, плазми, напівпровідників): вільні носії заряду, залежність питомого опору від температури. Надпровідність |
|
18 |
|
Електроліз, закони електролізу
|
|
19 |
|
Типи самостійного розряду в газах. Застосування електричного струму в різних середовищах |
|
20 |
|
Термоелектронна емісія та струм у вакуумі, його застосування. Принцип дії електронно-вакуумних приладів на прикладі вакуумного діода |
|
21 |
|
Власна й домішкова провідність напівпровідників, електронно-дірковий перехід і його властивості |
|
22 |
|
Напівпровідниковий діод. Напівпровідникові технології та елементна база сучасної обчислювальної техніки. В. Є. Лашкарьов — перший дослідник p-n-переходу |
|
23 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
24 |
|
Навчальний проект № 1 |
|
25 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
26 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
27 |
|
Аналіз контрольної роботи. Магнітна взаємодія та магнітне поле. Індукція магнітного поля. Магнітне поле соленоїда. Магнітний момент рамки зі струмом. Дія магнітного поля на рамку зі струмом |
|
28 |
|
Сила Ампера |
|
29 |
|
Сила Лоренца |
|
30 |
|
Рух зарядженої частинки в однорідному магнітному полі |
|
31 |
|
Взаємодія струмів. Застосування дії магнітного поля на рамку зі струмом в електровимірювальних приладах та електродвигунах |
|
32 |
|
Магнітні властивості речовини. Діа-, пара- і ферромагнетики. Залежність магнітних властивостей речовини від температури. Застосування магнітних матеріалів |
|
33 |
|
Досліди М. Фарадея. Електромагнітна індукція. Правило Ленца. Закон електромагнітної індукції |
|
34 |
|
Самоіндукція. ЕРС самоіндукції, індуктивність |
|
35 |
|
Вихрове (індукційне) електричне поле. Вихрові струми |
|
36 |
|
Енергія магнітного поля котушки зі струмом. Гіпотеза Д. Максвелла. Взаємозв’язок електричного та магнітного полів як прояв існування електромагнітного поля |
|
37 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
38 |
|
Навчальний проект № 2 |
|
39 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
40 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
Розділ 2. Електромагнітні коливання та хвилі |
|||
41 |
|
Аналіз контрольної роботи № 2. Коливальний контур. Виникнення вільних електромагнітних коливань. Гармонічні електромагнітні коливання. Формула Томсона |
|
42 |
|
Перетворення енергії під час вільних електромагнітних коливань |
|
43 |
|
Змінний струм як вимушені електромагнітні коливання |
|
44 |
|
Конденсатор і котушка в колі змінного струму. Активний, ємнісний та індуктивний опори |
|
45 |
|
Робота й потужність змінного струму. Діючі значення напруги та сили струму |
|
46 |
|
Трансформатор |
|
47 |
|
Виробництво, передача та використання енергії змінного струму |
|
48 |
|
Електромагнітні хвилі, їх утворення та поширення. Висновки з теорії Максвелла, досліди Герца. Швидкість поширення електромагнітних хвиль |
|
49 |
|
Принципи радіотелефонного зв’язку |
|
50 |
|
Радіомовлення та телебачення |
|
51 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
52 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 4. Вимірювання індуктивності котушки |
|
53 |
|
Навчальний проект № 3 |
|
54 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
55 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
Розділ 3. Оптика |
|||
56 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розвиток уявлень про природу світла. Світло як електромагнітна хвиля. Поширення, поглинання та розсіювання світла |
|
57 |
|
Геометрична оптика як граничний випадок хвильової. Закони геометричної оптики. Показник заломлення, його зв’язок зі швидкістю світла в середовищі |
|
58 |
|
Рефракція та міражі. Отримання зображень |
|
59 |
|
Лінзи, оптичні системи та оптичні прилади |
|
60 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 5. Дослідження заломлення світла |
|
61 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 6. Визначення оптичної сили лінзи та системи лінз |
|
62 |
|
Когерентність світлових хвиль. Особливості лазерного випромінювання. Інтерференція світла. Принцип Гюйґенса — Френеля. Дифракція світла |
|
63 |
|
Дифракційні ґратки |
|
64 |
|
Спектроскоп. Неперервний спектр світла. Спектр випромінювання абсолютно чорного тіла |
|
65 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 7. Спостереження інтерференції та дифракції світла |
|
66 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 8. Визначення довжини світлової хвилі |
|
67 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
68 |
|
Навчальний проект № 4 |
|
69 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
70 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
71 |
|
Аналіз контрольної роботи. Формула Планка. Квантові властивості світла. Світлові кванти. Фотон. Стала Планка |
|
72 |
|
Фотоефект. Досліди О. Г. Столєтова. Закони фотоефекту. Теорія Ейнштейна, рівняння фотоефекту |
|
73 |
|
Фоторезистори та фотоелементи. Застосування фотоефекту, сонячні батареї |
|
74 |
|
Рентгенівське випромінювання, його застосування в медицині та техніці. Роботи І. Пулюя |
|
75 |
|
Фотохімічна дія світла |
|
76 |
|
Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла. Шкала електромагнітних хвиль |
|
77 |
|
Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів. Електромагнітні хвилі в природі та техніці |
|
78 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
79 |
|
Навчальний проект № 5 |
|
80 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
81 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
Розділ 4. Атомна та ядерна фізика |
|||
82 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розвиток уявлень про атоми. Дослід Резерфорда |
|
83 |
|
Планетарна модель атома, її якісне обґрунтування на основі постулатів Бора. Енергетичні рівні атома |
|
84 |
|
Гіпотеза де Бройля. Корпускулярно-хвильовий дуалізм як загальна властивість матерії |
|
85 |
|
Випромінювання та поглинання світла атомами. Лінійчасті спектри |
|
86 |
|
Принцип дії лазера |
|
87 |
|
Взаємодії між нуклонами в ядрі, стійкість атомних ядер. Енергія зв’язку атомного ядра. Дефект мас |
|
88 |
|
Природна та штучна радіоактивність, види радіоактивного випромінювання |
|
89 |
|
Закон радіоактивного розпаду |
|
90 |
|
Отримання та застосування радіонуклідів |
|
91 |
|
Методи реєстрації іонізуючого випромінювання і захист від нього. Дозиметр |
|
92 |
|
Ядерні реакції, способи вивільнення ядерної енергії |
|
93 |
|
Ланцюгова реакція поділу ядер і термоядерні реакції. Ядерний реактор, перспективи створення термоядерного реактора |
|
94 |
|
Елементарні частинки, їх класифікація. Поняття про фундаментальні взаємодії |
|
95 |
|
Практикум із розв’язування задач |
|
96 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 9. Моделювання радіоактивного розпаду |
|
97 |
|
Лабораторний практикум. Робота № 10. Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями |
|
98 |
|
Практикум із розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
99 |
|
Контрольна робота № 6 |
|
100 |
|
Навчальний проект № 6 |
|
Узагальнення та повторення навчального матеріалу на основі досягнень фізики та технологій. |
|||
101 |
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення навчального матеріалу розділу 1. Електродинаміка |
|
102 |
|
Повторення навчального матеріалу розділу 1. Електродинаміка |
|
103 |
|
Повторення навчального матеріалу розділу 2.Електромагнітні коливання та хвилі |
|
104 |
|
Повторення навчального матеріалу розділу 3. Оптика |
|
105 |
|
Повторення навчального матеріалу розділу 4. Атомна та ядерна фізика |
|