Календарно-тематичне планування уроків географії 6 клас за модельною навчальною програмою авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків географії 6 клас за модельною навчальною програмою авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків географії 6 клас

за модельною навчальною програмою авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М. , рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 No 143)

До підручника авт. Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р.

 

№з/п

Години

Дата

Тема уроку (Зміст)

Очікувані результати

Ключові компетентності/Наскрізні лінії

Освітні

втрати

 

 

Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ (7 год.)

 

 

 

Тема 1. Що вивчає географія  (2 год.)

 

1

1

 

Географія — наука про нашу планету

розуміє і пояснює, що вивчає

географія як наука;

усвідомлює значення географічних знань для життя та діяльності людини;

ставить запитання про будову і

властивості об’єктів природи,

умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки;

розрізняє джерела географічної

інформації за видами;

здійснює самостійно / в групі пошук

географічної інформації з різних

джерел та визначає її корисність для себе;

критично оцінює географічну

інформацію, отриману з різних

джерел;

характеризує методи географічних досліджень.

Вільне володіння державною мовою. Інформаційно-комунікаційна компетентність/

Громадянська відповідальність  Розуміє  важливість знань з географії

 

2

1

 

Звідки та як добирати географічні знання

 

 

 

 

Тема 2. Як розвивалися знання про Землю (5 год.)

 

3

1

 

Уявлення про Землю в давнину

виявляє вміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

має уявлення про розширення

знань людини про нашу планету в

давнину;

усвідомлює значення навколосвітніх подорожей для пізнання

Землі;

взаємодіє з однокласниками /

однокласницями для розв’язання

групових завдань з навчальної

проблеми відповідно до своєї

ролі;

розпізнає з допомогою вчителя /

вчительки основні напрями сучасних географічних досліджень;

знаходить, збирає, зберігає,

представляє, аналізує і узагальнює дані про географічні дослідження та відкриття;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до власних географічних

спостережень.

Вільне володіння державною мовою. Інформаційно-комунікаційна компетентність/

Громадянська відповідальність  Розуміє  важливість знань з географії 

 

4

1

 

Відкриття материків та океанів. Навчальний проєкт: Імена видатних дослідників на географічній карті. (початок)

 

5

1

 

Значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі. Навчальний проєкт: Імена видатних дослідників на географічній карті. (завершення)

 

6

1

 

Основні напрямки сучасних географічних досліджень Практична робота Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі»

 

7

1

 

Узагальнення знань з розділу “Вступ до географії”

 

 

 

Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ  (14 год.)

 

 

 

Тема 1. Як можна зобразити Землю (5 год.)

 

8

1

 

Масштаб та його види.

виявляє відмінності зображення

форми Землі на глобусі та карті;

складає план власної діяльності

під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі,

добирає необхідні ресурси;

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

розрізняє зображення земної по-

верхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі; має уявлення про масштаб та його

види; розв’язує задачі з переведення

одного виду масштабу в інший.

Математична компетентність

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій/ Громадянська відповідальність

 

 

9

1

 

Практична робота: Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший

 

10

1

 

Форма Землі на глобусі і карті

 

11

1

 

Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі

 

12

1

 

Паперові та електронні картографічні зображення. 

Практична робота:   Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті

 

 

Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості (4 год.)

 

13

1

 

План місцевості, його ознаки. Умовні знаки плану місцевості.

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

пояснює, що таке план місцевості,

та називає його головні ознаки;

розрізняє умовні знаки топографічних карт;

розуміє, як визначити абсолютну

та відносну висоти точок, напрямки за планом місцевості; усвідомлює значення горизонталей для зображення нерівностей земної поверхні;

вміє з допомогою вчителя / вчительки визначати азимут вказаних

на плані об’єктів;

використовує здобуті знання і набутий досвід для орієнтування за планом місцевості.

Математична компетентність

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій/

Громадянська відповідальність

 

14

1

 

Визначення напрямків на плані. Поняття про азимут

 

15

1

 

Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями.

 

16

1

 

Практична робота. Визначення напрямків на плані, абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів.

 

 

 

Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети. (5 год.)

17

1

 

Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження

розуміє та сприймає карту як

джерело інформації; виокремлює основні елементи карти та пояснює їхнє значення;

 

розрізняє між собою загальногеографічні та тематичні карти;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси

для організації власних географічних досліджень;

з’ясовує та пояснює з допомогою

вчителя / вчительки чи інших осіб

значення сучасних картографічних зображень у житті людини;

 

аналізує самостійно / в групі шкалу висот та глибин на географічних картах;

пояснює, для чого позначена градусна сітка на географічній карті;

показує на карті паралелі та меридіани;

визначає з допомогою вчителя /

вчительки географічну широту та

географічну довготу позначених

на карті об’єктів.

Математична компетентність

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій/

Екологічна безпека та сталий розвиток

Підприємливість і  фінансова грамотність

 

 

18

1

 

Градусна сітка на географічній карті

 

19

1

 

Географічні координати

 

20

1

 

Практична робота:

 • Визначення географічної широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів.

• Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин

 

21

1

 

Узагальнення знань з розділу "Способи зображення Землі"

 

 

 

 

Розділ ІІІ. Оболонки Землі

 

 

Тема 1. Літосфера - кам'яний панцир планети (11 год.)

 

22

1

 

Внутрішня будова Землі

має уявлення про внутрішню будову Землі, будову літосфери;

визначає самостійно / в групі географічне розташування літосферних плит;

розуміє причини руху літосферних плит, виникнення землетрусів, виверження вулканів та гейзерів на Землі;

встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки між

явищами і процесами, що відбуваються у літосфері;

знаходить і показує на картах вулкани (Етна, Везувій, Кіліманджаро, Мауна-Кеа), гори (Гімалаї,Альпи, Карпати, Кримські гори,Анди), рівнини (Амазонська низовина, плоскогір’я Декан, Східноєвропейська рівнина, Придніпровська височина, Придніпровська низовина);

визначає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки за фізичною картою географічні координати найвищих вершин світу та України;

пояснює, як рельєф місцевості

впливає на розміщення населення,

спосіб життя та світогляд людей;

використовує здобуті знання і набутий досвід для розв’язання

 

життєвої / навчальної проблеми –дотримання правил поведінки під час землетрусу, виверження вулкана, утворення зсуву;

визначає за допомогою вчителя /

вчительки особливості розміщення родовищ корисних копалин за

запропонованими критеріями;

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

представляє результати дослідження картографічним способом, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

Екологічна компетентність, Громадянські та соціальні компетентності / Екологічна безпека та сталий розвиток

Підприємливість і  фінансова грамотність

 

 

23

1

 

Рухи літосферних плит

 

24

1

 

Землетруси

 

25

1

 

Вулкани

 

26

1

 

Робота текучих вод

 

27

1

 

Робота льодовиків та вітру. Вивітрювання

 

28

1

 

Мінерали та гірські породи

 

29

1

 

Рельєф суходолу. Рівнини

 

30

1

 

Гори. Практична робота: Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі

 

31

1

 

Рельєф дна океану

 

32

1

 

Узагальнення знань за темою "Літосфера"

 

 

Тема 2. Атмосфера - повітряна ковдра Землі (11 год.)

 

33

1

 

Будова атмосфери

розуміє будову атмосфери та закономірності нагрівання атмосферного повітря;

усвідомлює значення процесів і

явищ, що відбуваються в атмосфері, для природи та життя людини;

пояснює зміну атмосферного тиску на земній поверхні та причини виникнення вітру; характеризує види хмар та опадів;

виконує з допомогою вчителя /

вчительки чи інших осіб спостереження, дослідження, фіксує одержані результати;

використовує метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси

для організації власних географічних досліджень;

будує графіки ходу температури,

діаграми розподілу опадів, розу

вітрів за певний період; використовує самостійно або з допомогою вчителя / вчительки здобуті знання для розв’язання

життєвої проблеми щодо подолання негативних наслідків стихійних атмосферних процесів та

явищ у своїй місцевості; виявляє з допомогою вчителя /

вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в

атмосфері;

знаходить, збирає, аналізує і представляє географічну інформацію для ознайомлення з атмосферними процесами і явищами;

дотримується рекомендацій щодо перебування на вулиці під час

опадів (грози, граду, ожеледі,

ожеледиці) та ураганного вітру;

аналізує самостійно / в групі кліматичну карта світу за запропонованими критеріями;

досліджує атмосферу та зміни,

що в ній відбуваються, використовуючи карти, зокрема цифрові;

представляє інформацію про погоду за певний період для своєї місцевості;

складає план власної діяльності

під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі, добирає необхідні ресурси;

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження, опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб;

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту.

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій,

Математична компетентність Громадянські та соціальні компетентності, Навчання впродовж життя/ Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров’я і безпека

 

 

34

1

 

Температура повітря. Практична робота: Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу

 

35

1

 

Розподіл тепла на поверхні Землі

 

36

1

 

Атмосферний тиск. Практична робота: Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості.

 

37

1

 

Вітер, його основні характеристики. Практична робота: Побудувати розу вітрів за даними власних спостережень

 

38

1

 

Постійні та періодичні вітри

 

39

1

 

Вологість повітря

 

40

1

 

Хмарність

 

41

1

 

Атмосферні опади. Практична робота: Побудова діаграм хмарності та опадів

 

42

1

 

Погода і клімат

 

43

1

 

Узагальнення знань з теми "Атмосфера"

 

 

Тема 3. "Гідросфера - водне намисто планети" (13 год.)

 

44

1

 

Склад Гідросфери

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження, опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

називає і пояснює склад гідросфери та її значення в житті людини;

встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в гідросфері;

знаходить, показує на картах і

позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті

Середземне, Чорне, Азовське, Карибське моря; Гібралтарську, Магелланову, Берингову, Керченську протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Гренландія, Мадагаскар, Велика Британія; півострови Аравійський, Індостан,

Скандинавський, Кримський; Маріанську западину; річки Амазонка, Ніл, Дніпро, Дунай; озера Каспійське, Байкал, Шацькі;

 

усвідомлює та розуміє необхідність дотримання життєво важливих вимог щодо поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми, руху болотистою місце-

вістю;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до значення води для життєдіяльності людини та стану використання прісної води у господарській діяльності;

критично оцінює важливість роз-роблення заходів з охорони водних об’єктів у своїй місцевості.

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій,

Математична компетентність Громадянські та соціальні компетентності, Навчання впродовж життя, Інноваційність/ Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров’я і безпека

 

 

45

1

 

Світовий океан та його частини

 

46

1

 

Суходіл в океані

 

47

1

 

Властивості вод океану

 

48

1

 

Рухи води в океані

 

49

1

 

Ресурси Світового океану

 

50

1

 

Річки та їхні частини. Практична роботаПозначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. (поч.)

 

52

1

 

Живлення та режим річок. Проєкт: Складання правил поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю

 

53

1

 

Озера. Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. (зак.)

 

54

1

 

Болота і штучні водойми

 

55

1

 

Льодовики, багаторічна мерзлота

 

56

1

 

Підземні води

 

57

1

 

Узагальнення знань з теми "Гідросфера"

 

 

Тема 4. "Біосфера - простір існування живих організмів" (2 год.)

 

58

1

 

Біосфера

 

 

 

59

1

 

Грунти

 

 

 

 

 

 

60

1

 

Природні комплекси. Практична роботаначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу.

з’ясовує і пояснює самостійно або

з допомогою вчителя / вчительки

інформацію про склад біосфери та

її взаємозв’язки;

усвідомлює біологічне розмаїття

форм життя на нашій планеті;

використовує власний досвід спостереження за рослинами та тваринами своєї місцевості для

розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми;

презентує приклади власного

досвіду з догляду за домашніми

тваринами та культурними рослинами;

визначає за картою самостійно / в

групі закономірності поширення

основних типів ґрунтів у світі та в

Україні;

виявляє за допомогою вчителя /

вчительки існуючі взаємозв’язки

об’єктів і явищ у біосфері для

розв’язання запропонованої життєвої проблеми;

оцінює користь і небезпеку технічного прогресу для біосфери та ґрунтів;

відповідально ставиться до збереження ґрунтів та різноманіття

рослин і тварин своєї місцевості;

складає план власної діяльності

під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в

групі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб;

 

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту.

Громадянські та соціальні компетентності, Навчання впродовж життя, Інноваційність/ Екологічна безпека та сталий розвиток Здоров’я і безпека

 

 

61

1

 

Географічна оболонка

 

62

1

 

Практична робота: Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом

 

 

Тема 6. "Антропосфера - середовище життя людини" (4 год)

 

63

1

 

Розселення людей. Людські раси

розпізнає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки наявні

взаємозв’язки між компонентами

природи;

виявляє самостійно / в групі екологічні проблеми в природних

комплексах та пропонує шляхи

для їх розв’язання дослідницьким

способом;

аналізує карту природних поясів

світу на предмет визначення особливостей розміщення природних

зон;

розуміє значення співробітництва

у розв’язанні навчальної проблеми;

взаємодіє в групі для розв’язання

навчальної проблеми;

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці) природничого змісту, що розглядаються в темі;

дотримується правил безпечної

поведінки в природі під час навчальної екскурсії.

Громадянські та соціальні компетентності /

Здоров’я і безпека

Громадянська відповідальність

 

 

64

1

 

 Країни. Практична робота Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць.

 

65

1

 

Антропосфера та навколишнє середовище

 

66

1

 

Узагальнення знань з тем "Біосфера", "Природні комплекси", "Антропосфера"

 

67

1

 

Повторення вивченого за рік

 

68

1

 

Повторення вивченого за рік

 

 

69

1

 

Повторення вивченого за рік

 

70

1

 

Повторення вивченого за рік

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Невзорова Олена Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, Планування
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
9563
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку