6 к л а с
Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичнепланування для6-гокласускладеновідповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Українська література. 6-А клас. 2 семестр 2018-2019н.р.
6 к л а с
Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
03.09 |
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
Загадково прекрасна і славна давнина України |
|||
|
05.09 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Основні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня. НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам’ять 2 пісні (на вибір). НАПАМ’ЯТЬ
НАПАМ’ЯТЬ
|
|
10.09 |
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) (на вибір). НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
12.09 |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір). |
|
|
17.09 |
Веснянки: «Ой весна, весна - днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець» (на вибір). ТЛ: рефрен, анафора. |
|
|
19.09 |
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх. ТЛ: колискова. |
|
|
24.09 |
РМ №1 (усно). Усний твір-роздум «Пісня - душа народу». |
|
|
26.09 |
Контрольна робота №1. Вступ. Календарно-обрядові пісні. (розгорнуті відповіді на запитання). ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|
01.10 |
Урок літератури рідного краю №1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
03.10 |
Аналіз контрольної роботи. Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького - Національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн. |
Вивчити напам'ять одну пісню (на вибір).
НАПАМ’ЯТЬ |
|
08.10 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка, духовним гімном України. НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
10.10 |
«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. |
|
|
17.10 |
Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема. |
|
|
22.10 |
Краса природи рідного краю в поемі. Образи та художні засоби твору. Актуальність поеми. |
|
|
24.10 |
Урок позакласного читання №1. Євген Гуцало. «До Танаськи по молоко». ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
05.11 |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море...»). НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам’ять. НАПАМ’ЯТЬ
|
|
07.11 |
Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору. |
|
|
12.11 |
Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Художні особливості поеми. |
|
|
14.11 |
Урок виразного читання №1. Конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Тараса Шевченка. |
|
|
19.11 |
Контрольна робота №2. Пісні літературного походження, Микола Вороний, Тарас Шевченко (тестування). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
21.11 |
Аналіз контрольної роботи. Володимир Рутківський. Коротко про письменника. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
26.11 |
Поєднання у творі фантастичного і реального. Проблеми, порушені у творі. |
|
|
28.11 |
Образи козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Аналіз художніх засобів. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
03.12 |
РМ №2 (письмово). Написання вітального слова на честь літературного героя. |
|
Я і світ |
|||
|
05.12 |
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії». |
|
|
10.12 |
Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...». НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам’ять НАПАМ’ЯТЬ |
|
12.12 |
«Тиша морська» - пейзажно-мариністичний малюнок. |
|
|
17.12 |
Урок позакласного читання №2. Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених». |
|
|
19.12 |
Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Наша слава - козацька звитяга» (за твором В.Рутківського «Джури козака Швайки»), «Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки». |
|
|
24.12 |
Урок літератури рідного краю №2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
26.12 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
|
Я і світ (продовження) |
||||
|
|
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. |
|
|
|
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
|
|
|
Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі. |
|
|
|
|
Урок позакласного читання №3. Володимир Винниченко. «Кумедія з Костем». |
|
|
|
|
Станіслав Чернілевський. Стисло про письменника. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. |
|
|
|
|
Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар-Птиця». |
|
|
|
|
«Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|
|
|
Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ - дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи. НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір). НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу. ТЛ: притча. |
|
|
|
|
«Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|
|
|
Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору. |
|
|
|
|
Урок позакласного читання №4. Емма Андієвська. «Казка про двох пальців». |
|
|
|
|
Контрольна робота №4. Володимир Винниченко, Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Ігор Калинець, Емма Андієвська (розгорнуті відповіді на запитання). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
Урок літератури рідного краю №3. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
Пригоди і романтика |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Всеволод Нестайко - визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Пригодницький захопливий сюжет твору. ТЛ: повість, пригодницький твір. |
|
|
|
|
Мрія і дійсність, романтичне у повісті. |
|
|
|
|
Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. |
|
|
|
|
Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя. |
|
|
|
|
Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
|
|
|
Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті. |
|
|
|
|
Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків. |
|
|
|
|
Урок виразного читання №2. Читання прозового уривка з повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
|
|
|
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: сюжет, його елементи. |
|
|
|
|
Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. |
|
|
|
|
Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
|
|
|
Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
|
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі» (за вивченими творами). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
Гумористичні твори |
||||
|
|
Аналіз контрольного твору. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов - визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Побудова байки. ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка (повторення), алегорія, мораль. |
|
|
|
|
«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл». |
|
|
|
|
РМ №3 (п). Написання листа авторові байок Леонідові Глібову. |
|
|
|
|
Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось». ТЛ: гумореска, співомовка. |
|
|
|
|
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність. |
|
|
|
|
Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2-3 твори на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам'ять одну гумореску (на вибір). НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
|
|||
|
|
Контрольна робота №6. Леонід Глібов, Степан Руданський, Павло Глазовий (тестування). |
|
|
|
|
РМ №4 (у). Усний переказ епізодів улюблених творів з докладним цитуванням авторського тексту. |
|
|
|
|
Урок літератури рідного краю №4. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |
|