КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з інтегрованого курсу “ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ” у 7 класі

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з інтегрованого курсу “ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ” у 7 класі (за підручником “Здоров’я, безпека та добробут” для 7 класу авторів Л. Задорожна, Л. Присяжнюк, О. Голюк, О. Грошовенко, О. Беззубченко, Н. Балабанова) (52 ГОДИНИ – 1,5 ГОД НА ТИЖДЕНЬ) Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Шиян О. І., Дяків В. Г., Седоченко А. Б., Страшко С. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ  уроків з інтегрованого курсу “ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ” у 7 класі  (за підручником “Здоров’я, безпека та добробут” для 7 класу авторів Л. Задорожна, Л. Присяжнюк, О. Голюк, О. Грошовенко, О. Беззубченко, Н. Балабанова)

(52 ГОДИНИ – 1,5 год на тиждень)

Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Шиян О. І., Дяків В. Г., Седоченко А. Б., Страшко С. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)

№ з/п

Дата(и) проведення

Тема уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

Д/З

МОДУЛЬ 1. ОСНОВИ ДОБРОБУТУ. УМІННЯ ВЧИТИСЯ

1

 

Основи добробуту. Дорослішання

Обговорення в загальному колі проблемного питання (на вибір).

 

Моделювання життєвих ситуацій, що сприятимуть особистому добробуту підлітка.

 

 Індивідуальна робота з портфоліо, самоаналіз.

 

Визначення доцільних та ефективних методів і навчання без шкоди для здоров’я.

 

Обговорення можливостей власного розвитку з урахуванням подолання труднощів і невдач.

 

Добір і аналіз різних джерел інформації, які допомагають розвивати навчальний потенціал.

приймає рішення з користю для безпеки, здоров’я та добробуту в різних життєвих ситуаціях [9 СЗО 2.3.1]

 

свідомо обирає з урахуванням безпеки, збереження власного здоров’я і добробуту та здоров’я і добробуту інших осіб, моделі поведінки, що приносять користь і задоволення [9 СЗО 3.4.1]

 

вдосконалює (розвиває) власні розумові, емоційні, соціальні вміння для побудови власної освітньої траєкторії без шкоди для власного здоров’я і добробуту [9 СЗО 4.1.1]

 

критично оцінює свої вміння і компетентності, виявляє наполегливість у досягненні мети [9 СЗО 4.6.1]

П. 1, ст. 4-7

2

 

Відповідальність. Життєві цінності. Самозарадність

П. 2, ст. 8-11

3

 

Самопізнання. Портфоліо

П. 3, ст. 11-14

4

 

Подолання труднощів та невдач

П. 4, ст. 15-18

5

 

Уміння вчитися ефективно

П. 5, ст. 19-22

6

 

Урок-практикум «Уміння вчитися». Конспектування

Повторити теми модуля 1, виконати завдання ст. 23-24

7

 

Узагальнення знань за матеріалом модуля 1 “Основи добробуту. Уміння вчитися”

 

МОДУЛЬ 2. БЕЗПЕКА — ЧИННИК ДОБРОБУТУ

8

 

Джерела та чинники небезпек. Їх характеристика

Обговорення та визначення рівнів ризиків у навколишньому середовища для особистого здоров’я і безпеки.

 

Обстеження громадських приміщень щодо безпечного перебування у них під час різних видів воєнних небезпек.

 

Відпрацювання стандартних моделей реагування на небезпеки воєнного характеру.

Моделювання поведінки під час надзвичайних ситуацій природного або техногенного походження.

 

Аналіз причиновонаслідкових зв’язків впливу чинників небезпечних ситуацій різного походження на життя та здоров’я людини.

 

Розробка правил поведінки, пов’язаних з організацією дозвілля та отримання задоволення і користі з урахуванням потенційних небезпек.

 

Визначення ступеня складності ушкоджень і травм (розтягнення м’язів, сухожиль, опіків, кровотеч).

 

Відпрацювання протоколів дій долікарської самодопомоги (розтягнення м’язів та сухожиль, опіки, найпростіші види кровотеч).

демонструє відповідальне ставлення до безпеки, здоров’я, добробуту власного та інших осіб [9 СЗО 1.1.1]

 

оцінює рівень ризиків у ситуації і місці, що загрожують особистій безпеці відповідно до власного соціального рівня розвитку [9 СЗО 2.1.1]

 

приймає рішення з користю для безпеки, здоров’я та добробуту в різних життєвих ситуаціях [9 СЗО 2.3.1]

 

демонструє безпечну поведінку в побуті, закладі освіти, на вулиці, у громадських місцях i у разі потреби звертається по допомогу до дорослих [9 СЗО 2.4.1]

 

визначає основні характерні ознаки безпечних і небезпечних для життя, здоров’я та добробуту моделей поведінки [9 СЗО 3.3.1]

 

свідомо обирає з урахуванням безпеки, збереження власного здоров’я і добробуту та здоров’я і добробуту інших осіб, моделі поведінки, що приносять користь і задоволення [9 СЗО 3.4.1]

 

надає долікарську допомогу собі та іншим особам у межах своїх можливостей [9 СЗО 1.3.1]

 

прогнозує наслідки небезпечних ситуацій природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження, беручи до уваги кілька пов’язаних чинників [9 СЗО 2.2.1]

П. 6, ст. 25-28

9

 

Воєнні небезпеки. Чинники ризиків воєнного часу. Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях.

П. 7, ст. 29-33

10

 

Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами.

Опрацювати запропоновані презентації та відео до теми

11

 

Дії населення в разі загроз або надзвичайних ситуацій воєнного характеру

П. 8, ст. 34-38

12

 

Безпековий урок-практикум «Повітряна тривога. Як діяти?».

Повторити П. 8, ст. 34-38

13

 

Мінна безпека. Вибухонебезпечні предмети.

П. 9, ст. 38-44

14

 

Безпековий урок-практикум «Мінна безпека».

Повторити П. 9, ст. 38-44

15

 

Види травматизму і травм. Причини виникнення та ознаки.

П. 10, ст. 46-50

16

 

Самодопомога і невідкладна допомога.

П. 10, ст. 45-46

17

 

Домедична допомога під час травмування (забій м’язів, вивихи суглобів, розтягнень сухожиль і м’язів, опіках тощо).

Опрацювати запропоновані презентації та відео до теми

18

 

Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах.

Опрацювати запропоновані презентації та відео до теми, ст. 51-54

19

 

Безпековий практикум «Домедична допомога під час травмування».

Повторити матеріал модуля 2, виконати завдання ст. 55-56

20

 

Узагальнення знань за матеріалом модуля 2 “Безпека - чинник добробуту”

 

МОДУЛЬ 3. ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ’Я

РОЗДІЛ 1. Психоемоційне здоров’я

21

 

Життєвий цикл людини.

Створення асоціативної мапи щодо психоемоційного здоров’я.

 

Аналіз різних життєвих ситуацій щодо психоемоційного здоров’я, протидії проявам тиску, неповаги тощо.

 

Обговорення технік підтримки і відновлення життєвих ресурсів.

 

Порівняння безпечних та небезпечних ситуацій спілкування у віртуальному світі.

 

Створення, з використанням графічного методу передачі інформації, рекомендацій щодо збереження, психоемоційного здоров’я, безпечного спілкування і дозвілля, способів протидії насиллю і цькуванню.

 

 Визначення ознак конфліктної поведінки і її наслідків.

 

Обговорення щодо встановлення емоційного контакту в групі.

 

 Есе на тему етичного ставлення, толерантності, поваги до інших та відстоювання права кожної людини на відмінне від інших сприйняття дійсності.

активно протидіє проявам тиску, неповаги і приниження щодо себе та інших осіб, зважаючи на необхідність цінувати власну гідність і права людини [9 СЗО 1.2.1]

 

надає необхідну допомогу собі та/або іншим особам для вирішення конфліктної ситуації [9 СЗО 1.3.2]

 

свідомо обирає з урахуванням безпеки, збереження власного здоров’я і добробуту та здоров’я і добробуту інших осіб, моделі поведінки, що приносять користь і задоволення [9 СЗО 3.4.1]

 

критично оцінює інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту, здобуту в різних джерелах, у тому числі цифрових [9 СЗО 4.2.1]

 

корегує власну комунікативну поведінку для забезпечення конструктивної взаємодії та збереження здоров’я, безпеки та добробуту [9 СЗО 4.4.1]

 

співпрацює з іншими особами для здобуття підтримки, досягнення результату діяльності, спрямованої на збереження безпеки, здоров’я і добробуту [9 СЗО 4.7.1]

 

дотримується норм етики та моралі під час прийняття рішень щодо безпеки, здоров’я та добробуту [9 СЗО 4.8.1]

П. 11, ст. 57-58

22

 

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання в підлітковому віці.

П. 11, ст. 59-60

23

 

Інтелектуальний та емоційний розвиток

П. 12, ст. 61-64

24

 

Конфлікти. Сприйняття критики. Емоційні стани під час конфліктів

П. 13, ст. 65-69

25

 

Психологічна рівновага.

П. 14, ст. 70- 74

26

 

Екстремальна ситуація та стрес.

П. 15, ст. 75-79

27

 

Урок-практикум «Перша психологічна допомога (ППД) й самодопомога в станах стресу»

Опрацювати запропоновані презентації та відео до теми.

РОЗДІЛ 2. Фізичне здоров’я

28

 

Фізичний розвиток підлітків. Взаємозумовленість психічних, фізичних та інших змін в організмі в підлітковому віці

Мапа думок щодо переваг здорового способу життя

 

Обговорення доцільності прийнятого рішення з огляду на користь для здоров'я.

 

Складання пам’ятки щодо дотримання гігієнічних правил і норм

 

Визначення ознак фізичних змін в організмі в підлітковому віці.

 

Дискусія « Вплив способу життя на здоров’я і добробут у майбутньому».

 

Обгрунтування алгоритму належного використання ліків.

 

Дискусія “Алкоголь і здоров’я”

 

Моделювання поведінки , що приносить користь і задоволення для збереження здоров’я

приймає рішення з користю для безпеки, здоров’я та добробуту в різних життєвих ситуаціях [9 СЗО 2.3.1]

 

демонструє безпечну поведінку в побуті, закладі освіти, на вулиці, у громадських місцях i у разі потреби звертається по допомогу до дорослих [9 СЗО 2.4.1]

 

вибирає альтернативні дії та приймає рішення на користь здорового способу життя і зниження ризиків [9 СЗО 3.1.1]

 

сприймає та аналізує різні вікові зміни організму у взаємозв’язку [9 СЗО 3.2.1]

 

свідомо обирає з урахуванням безпеки, збереження власного здоров’я і добробуту та здоров’я і добробуту інших осіб, моделі поведінки, що приносять користь і задоволення [9 СЗО 3.4.1]

 

критично оцінює інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту, здобуту в різних джерелах, у тому числі цифрових [9 СЗО 4.2.1]

П. 16, ст. 80-84

29

 

Фізична форма

П. 17, ст. 85- 88

30

 

Гігієнічні правила й норми

П. 18, ст. 89- 92

31

 

Особливості харчування підлітка. Профілактика харчових отруєнь. Домедична допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях

П. 19, ст. 93-97

32

 

Переваги здорового способу життя для збереження здоров’я та особистого добробуту

П. 20, ст. 97- 101; Виконати завдання ст. 102-103

33

 

Узагальнення знань за матеріалом модуля 3 “Турбота про здоров’я”

Повторити матеріал модулів  1,2,3.

34

 

Діагностувальна робота № 1

 

МОДУЛЬ 4. ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ ТА ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ

35

 

Надмірні та розумні потреби. Ощадливе використання ресурсів

Створення плакату щодо ощадного використання ресурсів.

 

Аналіз власних потреб і ресурсів розвитку.

 

Обґрунтування власної думки щодо важливості фінансової грамотності.

 

Планування доходів і витрат, створення плану реалізації фінансових цілей.

 

Визначення ознак підприємливості.

діє ефективно та самостійно, виявляючи наполегливість у досягненні цілей для реалізації своїх потреб, бажань та інтересів у законний спосіб [9 СЗО 4.3.1]

 

усвідомлює обмеженість власних потреб фізіологічними, соціальними, моральними і духовними чинниками, критично оцінюючи надмірність потреб [9 СЗО 4.5.1]

 

 критично оцінює свої вміння і компетентності, виявляє наполегливість у досягненні мети [9 СЗО 4.6.1]

 

 аналізує та оцінює власні особливості і здібності для майбутнього професійного зростання, вибудовує його модель [9 СЗО 4.6.2]

 

усвідомлює, що створення цінності (безпеки, здоров’я і добробуту) має ґрунтуватися на засадах соціальної справедливості [9 СЗО 4.8.2]

 

аналізує інформацію для подолання викликів життя, пов’язаних з використанням фінансово-економічних ресурсів для добробуту [9 СЗО 4.9.2]

П. 21, ст. 104-108

36

 

Власні ресурси розвитку.

П. 22, ст. 109

37

 

Життєві вміння

П. 23, ст. 113-117

38

 

Добробут домашнього господарства

П. 24, ст. 118-122

39

 

Розумне використання фінансових ресурсів. Фінансові цілі та їх досягнення

П. 25, ст. 122-126

40

 

Підприємливість. Створення цінності для інших.

П. 26, ст. 126 - 130

41

 

Урок-практикум «Підприємливість і допомога іншим».

Повторити П. 26, ст. 126 – 130; повторити матеріал модуля 4, виконати завдання ст. 131-132.

42

 

Узагальнення знань за матеріалом модуля 4

“ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ ТА ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ”

 

МОДУЛЬ 5. СПІВПРАЦЯ ДЛЯ ДОБРОБУТУ. ВОЛОНТЕРСТВО

43

 

Власні й командні цілі

Створення мапи думок щодо утворення спільнот.

Вправа на аналіз ситуацій конструктивної і безпечної взаємодії в команді.

 

Обговорення різних ролей в команді.

 

Аналіз ситуацій безпечного дозвілля.

 

Створення рекомендацій щодо ефективної співпраці, етичної поведінки в команді та запобігання дискримінації.

 

Аналіз джерел інформації щодо співпраці та добробуту.

 

Обговорення значення волонтерського руху в Україні, використовуючи свій і чужий позитивний досвід.

критично оцінює інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту, здобуту в різних джерелах, у тому числі цифрових [9 СЗО 4.2.1]

 

корегує власну комунікативну поведінку для забезпечення конструктивної взаємодії та збереження здоров’я, безпеки та добробуту [9 СЗО 4.4.1]

 

співпрацює з іншими особами для здобуття підтримки, досягнення результату діяльності, спрямованої на збереження безпеки, здоров’я і добробуту [9 СЗО 4.7.1]

 

дотримується норм етики та моралі під час прийняття рішень щодо безпеки, здоров’я та добробуту [9 СЗО 4.8.1]

 

ідентифікує способи і можливість здійснення доброчинності [9 СЗО 4.10.1]

П. 27, ст. 133-137

44

 

Ролі в команді. Командна взаємодія

П. 28, ст. 137-141

45

 

Спілкування. Вміння домовлятися. Етична поведінка в команді

П. 29, ст. 142-145

46

 

Волонтерський рух і співпраця для добробуту України

П. 30, ст. 146-149, виконати вправу 8 ст. 148-149, підготуватись до захисту свого волонтерського проєкту

47

 

Мій волонтерський проєкт

Повторити матеріал модуля 5, виконати завдання ст. 150-151

48

 

Узагальнення знань за матеріалом модуля 5 “Співпраця для добробуту. Волонтерство”

Повторити матеріал модуля 4, 5

49

 

Діагностувальна робота № 2

 

50

 

Підсумковий урок за II семестр.

 

 

Повторити вивчений матеріал за ІІ семестр

51

 

Повторення і систематизація навчального матеріалу за І та ІІ семестри.

 

 

Повторити вивчений матеріал за навчальний рік

52

 

Наші досягнення за рік.

 

 

 

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку