Календарно-тематичне планування 7 клас
§ |
Тема уроку |
Завдання ( в зошиті/ дистанційно) |
№ |
Дата/клас |
|||||
А |
Б |
В |
Г |
||||||
|
Повторення |
|
|
|
|
|
|
||
ВСТУП. |
|
|
|
|
|||||
|
Тварини. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Особливості живлення тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Будова тварин: клітини, тканини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Будова тварин: органи та системи органів. |
|
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН. |
|
|
|
|
|||||
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
|
|
|
|
|
|
||
|
Кишковопорожнинні. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність кишковопорожнинних їх роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Кільчасті черви. Особливості будови, способу життя. Л.д: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка ) |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
|
Членистоногі. Ракоподібні. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Павукоподібні. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Комахи. Особливості будови, способу життя. Пр № 1 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність комах, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Молюски. Особливості будови, способу життя. Лд Будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект: Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? |
|
|
|
|
|
|
||
|
Паразитичні безхребетні тварини. Особливості будови, способу життя. Різноманітність, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
|
Риби. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність риб, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Амфібії. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність амфібій, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Рептилії. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Птахи. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність птахів, роль у природі та значення в житті людини. Пр № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Ссавці. Особливості будови, способу життя. Пр № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Різноманітність ссавців, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект: Тварини рекордсмени; Тварини – будівельники; Зуби ссавців. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
|
Екскурсія: Різноманітність тварин свого краю. |
|
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 2. ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН. |
|
|
|
||||||
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Травлення. Різноманітність травних систем. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Пр № 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Опора. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Пр № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
|
Рух. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лд Вивчення особливостей покривів тіла тварин. Міні-проект: Майстерність маскування; |
|
|
|
|
|
|
||
|
Органи чуття їх значення. Міні-проект: Як бачать тварини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. Пр № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних |
|
|
|
|
|
|
||
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. Міні-проект: Турбота про потомство. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Л д. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|
|
|
|
|
||
|
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 3. ПОВЕДІНКА ТВАРИН. |
|
|
|
|
|||||
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Лд Спостереження за поведінкою тварин |
|
|
|
|
|
|
||
|
Вроджена і набута поведінка. Міні-проект: Як вчаться пташенята. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. Міні-проект: Як тварини визначають напрям руху; Чому мігрують тварини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. Пр № 7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
|
|
|
|
|
||
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Міні-проект: Угруповання тварин. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Ієрархія у групі. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Комунікація тварин. Міні-проект: Як спілкуються тварини. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Міні-проект: Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 4. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ. |
|
|
|
|
|||||
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Природоохоронні території. Червона книга України. Міні-проект: Заповідні території України. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Екскурсія: Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні. |
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
||
УЗАГАЛЬНЕННЯ. |
|
|
|
|
|||||
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи. |
|
|
|
|
|
|
||