Календарно-тематичне планування з біології 7 клас

Про матеріал
Планування відповідає чинній програмі з біології та враховує особливості дистанційного та змішаного навчання
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування  7 клас

  • Кількість годин:    70 годин, з них 6 годин – резервні. 
  •  Навчальна програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
  • Підручник: Д.А.Шабанов, М.О.Кравченко. Біологія 7 клас – К. : Грамота, 2015.

§

Тема уроку

Завдання ( в зошиті/ дистанційно)

Дата/клас

А

Б

В

Г

 

Повторення

 

 

 

 

 

 

ВСТУП.

 

 

 

 

 

Тварини. Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

 

 

 

 

 

 

 

Особливості живлення тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Будова тварин: клітини, тканини.

 

 

 

 

 

 

 

Будова тварин: органи та системи органів.

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН.

 

 

 

 

 

Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Кишковопорожнинні. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність кишковопорожнинних їх роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Кільчасті черви. Особливості будови, способу життя.

Л.д: Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка )

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

Членистоногі.

Ракоподібні. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Павукоподібні. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Комахи. Особливості будови, способу життя.

Пр № 1 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність комах, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Молюски. Особливості будови, способу життя.

Лд Будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект: Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини?

 

 

 

 

 

 

 

Паразитичні безхребетні тварини. Особливості будови, способу життя. Різноманітність, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення 

 

 

 

 

 

 

 

Риби. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність риб, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Амфібії. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність амфібій, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Рептилії. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в житті людини.

 

 

 

 

 

 

 

Птахи. Особливості будови, способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність птахів, роль у природі та значення в житті людини.

Пр № 2.  Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. 

 

 

 

 

 

 

 

Ссавці. Особливості будови, способу життя.

Пр № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.      

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність ссавців, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект: Тварини рекордсмени; Тварини – будівельники; Зуби ссавців.                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

Екскурсія: Різноманітність тварин свого краю.  

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 2. ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН.

 

 

 

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення.

 

 

 

 

 

 

 

Травлення. Різноманітність травних систем.

 

 

 

 

 

 

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.

 

 

 

 

 

 

 

Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

Пр № 4.  Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виділення, його значення для організму. Органи  виділення тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Опора. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.

Пр № 5.  Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

Рух. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Лд  Вивчення особливостей покривів тіла тварин.

Міні-проект: Майстерність маскування;

 

 

 

 

 

 

 

Органи чуття їх значення.

Міні-проект: Як бачать тварини.

 

 

 

 

 

 

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.

Пр № 6.  Порівняння будови головного мозку хребетних

 

 

 

 

 

 

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.

Міні-проект: Турбота про потомство.

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).

Л д. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

 

 

 

 

 

 

Періоди та тривалість життя тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 3. ПОВЕДІНКА ТВАРИН.

 

 

 

 

 

Поведінка тварин, методи її вивчення.

Лд Спостереження за поведінкою тварин

 

 

 

 

 

 

 

Вроджена і набута поведінка.

Міні-проект: Як вчаться пташенята.

 

 

 

 

 

 

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

Міні-проект: Як тварини визначають напрям руху; Чому мігрують тварини.

 

 

 

 

 

 

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.

Пр № 7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

 

 

 

 

 

 

 

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем.

Міні-проект: Угруповання тварин.

 

 

 

 

 

 

 

Ієрархія у групі.

 

 

 

 

 

 

 

Комунікація тварин.

Міні-проект: Як спілкуються тварини.

 

 

 

 

 

 

 

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

Міні-проект: Як тварини користуються знаряддями праці.

 

 

 

 

 

 

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 4. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ.

 

 

 

 

 

Поняття про екосистему та чинники середовища. 

 

 

 

 

 

 

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

 

 

 

 

 

 

 

Співіснування організмів в угрупованнях. 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.

Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

 

 

 

 

 

 

 

Природоохоронні території.

Червона книга України.

Міні-проект: Заповідні території України.

 

 

 

 

 

 

 

Екскурсія: Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення 

 

 

 

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ.

 

 

 

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої  природи.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
25 серпня 2022
Переглядів
3704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку