Коростенський міський ліцей
Житомирської області
ЗАТВЕРДЖЕНО Заступник директора з навчально- виховної роботи _____________ _____________ «____» _____________2024 р. |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з біології
для учнів 7-их класів
І семестр
(32 год – 2 години на тиждень)
Учитель: Кутишенко О.В.
Складено за програмою: Навчальна програма «Біологія» для 7 класу. Розроблено на основі модельної навчальної програми з біології 7-9 класи для закладів загальної середньої освіти ( автори Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.).
Складено для підручника: Біологія: підруч. Для 7 класу закладів загальної середньої освіти / К. М. Задорожний, Г. В. Ягенська, О. В. Павленко, В. В. Додь. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2024. – 272 с. : іл..
І СЕМЕСТР |
|||
Дата |
№ уроку |
Тема уроку
|
Домашнє завдання |
ВСТУП. Біорізноманіття (4 год) |
|||
5.09. |
|
Рівні організації живого. |
§1 опрацювати. |
6.09. |
|
Біологія — система наук про живу природу. Значення біології в житті людини. |
§2 опрацювати. |
12.09. |
|
Біорізноманіття та рівні його організації. |
§3 опрацювати. |
13.09. |
|
Основні методи дослідження біорізноманіття. |
§4, підготувати розповідь про тварину/рослину Червоної книги. |
Тема 1. КЛІТИНА — СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА ОДИНИЦЯ ОРГАНІЗМІВ. ПРОКАРІОТИ (7 год) |
|||
19.09. |
|
Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними. |
§5, вивчити будову мікроскопа. |
20.09. |
|
Будова клітини рослин. Органели клітини. |
§6 опрацювати, допрацювати таблицю. |
26.09. |
|
Типи організації клітин: прокаріотичні та еукаріотичні клітини. |
§7 опрацювати. |
27.09. |
|
Різноманіття прокаріотичних організмів. Значення прокаріотів у природі. |
§8 опрацювати. |
3.10. |
|
Значення прокаріотів для людини. |
§9 опрацювати. |
4.10. |
|
Узагальнення: Порівняння клітин різних груп організмів. |
§5-9 повторити. |
10.10. |
|
Діагностувальна робота. |
|
ТЕМА 2. ОДНОКЛІТИННІ ЕВКАРІОТИ — ЦІЛІСНІ ОРГАНІЗМИ (4 год) |
|||
11.10. |
|
Особливості будови одноклітинних еукаріотів. Одноклітинні еукаріоти водойм. |
§10 опрацювати. |
17.10. |
|
Паразитичні одноклітинні еукаріоти. |
§11 опрацювати. |
18.10. |
|
Одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні організми. |
§12 опрацювати. |
24.10. |
|
Узагальнення і систематизація. Діагностувальна робота. |
§10-12 повторити. |
ТЕМА 3. ВОДОРОСТІ (5 год) |
|||
25.10. |
|
Загальні ознаки водоростей. |
§13 опрацювати. |
31.10. |
|
Зелені та Червоні водорості. |
§14 опрацювати. |
1.11. |
|
Бурі та Діатомові водорості. |
§15 опрацювати. |
7.11. |
|
Значення водоростей. Різноманітність водоростей. |
§16 опрацювати. |
8.11. |
|
Узагальнення і систематизація. Діагностувальна робота. |
§13-16 повторити. |
ТЕМА 4. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ТА БУДОВА ВИЩИХ РОСЛИН (8 год) |
|||
14.11. |
|
Тканини і органи рослин. |
§17 опрацювати. |
15.11. |
|
Середовища існування рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. |
§18 опрацювати. |
21.11. |
|
Вегетативні органи вищих рослин. |
§19 опрацювати. |
22.11. |
|
Лабораторні дослідження вегетативних органів рослин. |
Повторити §19. |
28.11. |
|
Видозміни вегетативних органів. |
§20 опрацювати. |
29.11. |
|
Взаємозв’язок органів рослини. Транспортування речовин по рослині. |
§21 опрацювати. |
5.12. |
|
Розмноження рослин. Життєві цикли рослин. |
§22 опрацювати. |
6.12. |
|
Узагальнення. Діагностувальна робота. |
Повторити §17-22. |
ТЕМА 5. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ВИЩИХ РОСЛИН (4 год) |
|||
12.12. |
|
Вищі спорові рослини: особливості будови та життєдіяльності та різноманітність. |
§23 опрацювати. |
13.12. |
|
Насінні рослини. Голонасінні: особливості будови і життєдіяльності. Лабораторне дослідження. |
§24 опрацювати. |
19.12. |
|
Покритонасінні. Будова квітки. Суцвіття. Запилення. |
§25 опрацювати. |
20.12. |
|
Запліднення. Насінина. Плід. |
§26 опрацювати. |
ІІ семестр
|
|||
|
|
Різноманітність покритонасінних. |
§27 опрацювати. |
|
|
Узагальнення і систематизація. Діагностувальна робота. |
Повторити §23-27. |
ТЕМА 6. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ТВАРИН (11 год) |
|||
|
|
Особливості тварин. Живлення тварин |
|
|
|
Тканини тварин. Системи органів |
|
|
|
Травна система тварин |
|
|
|
Транспортна і дихальна системи органів |
|
|
|
Опорно-рухова система органів |
|
|
|
Видільна система і покриви тіла |
|
|
|
Розмноження і розвиток тварин. Репродуктивна система |
|
|
|
Регуляція життєвих функцій тварин. Нервова і ендокринна системи |
|
|
|
Поведінка і комунікації тварин |
|
|
|
Пристосування тварин до середовища існування. Міграції |
|
|
|
Узагальнення і систематизація. Діагностувальна робота |
|
ТЕМА 7. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН(17 год) |
|||
|
|
Губки і Жалкі |
|
|
|
Плоскі, Круглі й Кільчасті черви |
|
|
|
Значення червів. Різноманітність червів |
|
|
|
Молюски |
|
|
|
Членистоногі. Ракоподібні |
|
|
|
Павукоподібні |
|
|
|
Комахи |
|
|
|
Різноманітність і значення членистоногих |
|
|
|
Хордові — тварини з внутрішнім скелетом. Головохордові. |
|
|
|
Риби. Пристосування до мешкання у водоймах |
|
|
|
Амфібії. Рептилії |
|
|
|
Птахи. Пристосування до польоту |
|
|
|
Різноманітність птахів. Пристосування птахів різних екологічних груп |
|
|
|
Ссавці |
|
|
|
Різноманітність ссавців |
|
|
|
Узагальнення і систематизація: Різноманітність тварин |
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
ТЕМА 8. СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ ТВАРИН(6 год) |
|||
|
|
Середовища існування тварин. Пристосування тварин до умов середовища |
|
|
|
Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах |
|
|
|
Роль тварин у біосфері |
|
|
|
Значення тварин у житті людини |
|
|
|
Узагальнення: просторові і харчові зв’язки організмів в екосистемах. |
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
ТЕМА 9. ГРИБИ — ГЕТЕРОТРОФНІ ОРГАНІЗМИ(6 год) |
|||
|
|
Особливості живлення та різноманіття грибів |
|
|
|
Значення грибів у природі. Паразитичні гриби |
|
|
|
Використання грибів людиною |
|
|
|
Різноманітність грибів. Їстівні та отруйні гриби |
|
|
|
Лишайники. Значення лишайників у природі та в житті людини |
|
|
|
Узагальнення і систематизація. Діагностувальна робота |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ (2 год) |
|||
|
|
Сучасні уявлення про систему органічного світу |
|
|
|
Сучасні уявлення про систему органічного світу |
|
|
|
|
|