Календарно-тематичне планування уроків біології для 7-го класу на І семестр, складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Погоджено
Заступник директора
______________________
БІОЛОГІЯ
7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п уро-ку |
Тема уроку |
Практичні роботи, Лабораторні дослідження, Міні-проекти |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Вступ (4 год.) |
||||
1 |
Інструктаж з БЖД Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
2 |
Особливості живлення тварин. |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
Органи та системи органів тварин. |
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (26+2 год.) |
||||
5 |
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
|
|
|
6 |
Кишковопорожнинні. |
|
|
|
7 |
Кільчасті черви.
|
Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника). |
|
|
8 |
Членистоногі. |
|
|
|
9 |
Ракоподібні. |
|
|
|
Тематична № 1 |
||||
10 |
Павукоподібні. |
|
|
|
11 |
Комахи, їх особливості будови. |
|
|
|
12 |
Спосіб життя комах. |
Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
|
|
13 |
Різноманітність комах. Роль у природі та значення для людини. |
|
|
|
14 |
Молюски.
|
Лабораторне дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
15 |
Паразитичні безхребетні тварини. Внутрішні паразити. |
|
|
|
16 |
Паразитичні безхребетні тварини. Зовнішні паразити. |
|
|
|
Тематична № 2 |
||||
17 |
Риби. Особливості будови та спосіб життя. |
|
|
|
18 |
Різноманітність риб. Роль у природі та значення для людини. |
|
|
|
19 |
Амфібії. Особливості будови та спосіб життя. |
|
|
|
20 |
Амфібії: різноманітність, значення, охорона. |
|
|
|
21 |
Рептилії. |
|
|
|
22 |
Птахи, їх особливості будови. |
|
|
|
23 |
Спосіб життя у представників різних екологічних груп птахів. |
Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
24 |
Різноманіття птахів, їхня роль у природі та житті людини. |
|
|
|
25 |
Контрольна робота |
|
|
|
Тематична №3 |
||||
26 |
Ссавці. Особливості будови та спосіб життя |
|
|
|
27 |
Різноманітність ссавців: яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі. |
|
|
|
28 |
Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні. |
|
|
|
29 |
Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні. |
|
|
|
30 |
Різноманітність ссавців: примати. |
|
|
|
31 |
Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
32 |
Представлення міні-проектів Тварини - будівельники. |
|
|
|
Тематична № 4 |
||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год.) |
||||
33 |
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем. |
|
|
|
34 |
Дихання та газообмін у тварин. |
|
|
|
35 |
Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
|
|
36 |
Транспорт речовин у тварин. |
|
|
|
37 |
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
|
|
|