«Затверджую»
Директор школи
_________________________
Індивідуальний
календарно-тематичний навчальний план
учня 7 класу (програма: ЗПР)
Складено вчителем: Абарбарчук В.В.
Перевірено: заступником директора з НВР
________________________
Ознайомлено: _______________________
Календарний план обговорювався на засіданні
МО математично-природничого циклу (засідання №1 від)
20__– 20__ н.р.
Біологія
Усього – 33години
1 година на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). «Біологія 6-7». Укладач: Т.В.Сак. 2015.)
№ уро- ку |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Дата прове- дення |
Примітки |
|||||
І семестр Вступ |
|||||||||||
1. |
Тварина – живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів |
Учень/учениця називає: середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин; ознаки тваринної клітини; тканини тварин, їх функції; органи тварин; системи органів тварин та їх функції; розповідає про: будову тіла тварин; живлення тварин. |
Вчити: порівнювати: будову клітин тварин і рослин; типи живлення: автотрофний і гетеротрофний; розпізнавати (на малюнках, фотографіях) клітини тварин; тканини тварин; робити висновки та висловлювати судження:щодо значення зоологічних знань |
1
|
|
|
|||||
2. |
Особливості живлення тварин. Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів |
1 |
|
|
|||||||
Тема 1. Різноманітність тварин |
|
|
|
|
21.09.16 |
||||||
3. |
Поняття про класифікацію тварин. Різноманітність тварин |
Учень/учениця називає: [на прикладі груп тварин, визначених змістом] середовища існування; визначальні ознаки будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших; ознаки хордових тварин; рідкісні види тварин України та свого краю; видів тварин, які належать до зазначених груп (1-2); видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості; видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб; видів тварин, що завдають шкоди сільському господарству; одомашнених комах; розпізнає: тварин на зображеннях, у колекціях та у природі; розповідає про різноманітність тварин; пристосування тварин до життя у воді; особливості будови тварин, зумовлені пристосуванням до життя на суходолі; |
Вчити: усвідомлювати та розповідати:
екосистемах та значення в житті людини; визначальні особливості способу життя, розмноження і розвитку вивчених груп тварин; порівнювати:
тварин різних груп; визначати:
робити висновок про:
|
1 |
|
|
|||||
4. |
Кишковопорожнинні. Кільчасті черви |
1 |
|
|
|||||||
5. |
Членистоногі: Ракоподібні, Павукоподібні |
1 |
|
|
|||||||
6. |
Членистоногі: Комахи. Молюски |
1 |
|
|
|||||||
7. |
Паразитичні безхребетні тварини |
1 |
|
|
|||||||
8. |
Загальна характеристика хордових |
1 |
|
|
|||||||
9. |
Риби. Амфібії |
1 |
|
|
|||||||
10. |
Рептилії |
1 |
|
|
|||||||
11. |
Птахи |
1 |
|
|
|||||||
12. |
Ссавці |
1 |
|
|
|||||||
13. |
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
|||||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||||||||||
14. |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення |
пристосування тварин до польоту; пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитарних червів; застосовує знання: про біологічні особливості паразитарних безхребетних для попередження зараження ними. |
|
1 |
|
|
|||||
15. |
Різноманітність травних систем |
1 |
|
|
|||||||
ІІ семестр Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||||||||||
16. |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції |
Учень/учениця називає: процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток; органи травлення, дихання, кровообігу, виділення; типи кровоносної системи; види скелета; пристосування тварин до захисту та нападу; органи чуття; форми розмноження; типи розвитку; розповідає про: способи живлення, травлення, дихання, виділення, подразливості у тварин; про травну систему тварин; способи пересування тварин; різноманітність покривів тіла тварин; особливості нервової системи та органів чуття у тварин; форми розмноження, запліднення тварин; прямий та непрямий розвиток; визначати (за зображенням): органи, системи органів тварин. |
Вчити пояснювати: - значення живлення, дихання, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для тваринного організму; спостерігати та розповідати про: - прояви подразливості у різних груп тварин; визначати (за зображенням), тип кровоносної системи; - вид скелета тварин; - тип і стадію розвитку тварин; - спільні ознаки та відмінності в будові систем органів та окремих органів тварин різних груп; порівнювати: - замкнену та незамкнену кровоносні системи; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин; - органи і системи органів у різних груп тварин; наводити приклади про: - взаємозв’язок життєдіяльності і будови організму тварин.
|
1 |
|
|
|||||
17. |
Транспорт речовин у тварин |
1 |
|
|
|||||||
18. |
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції |
1 |
|
|
|||||||
19. |
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
1 |
|
|
|||||||
20. |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Способи пересування тварин |
1 |
|
|
|||||||
21. |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Захист. Пристосування до активного захисту і нападу |
1 |
|
|
|||||||
22. |
Подразливість як загальна властивість тварин. Органи чуття, їх значення. Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин |
1 |
|
|
|||||||
23. |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення |
1 |
|
|
|||||||
24. |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин |
1 |
|
|
|||||||
25. |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
|||||||
Тема 3. Поведінка тварин |
|||||||||||
26. |
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Стратегія поведінки. Інстинкт. Біологічне значення інстинкту і научіння |
Учень/учениця називає: методи вивчення поведінки тварин; форми поведінки тварин; типи поведінкових реакцій тварин; стратегії поведінки тварин; наводить приклади: проявів поведінки у тварин;розповідати про: зміни поведінки тварин з часом; циклічні зміни поведінки; роль минулого досвіду і научіння в поведінці. |
Вчити розповідати про: - біологічне значення інстинкту та научіння; - вроджене і набуте в індивідуальному розвитку поведінки; - групову поведінку; спостерігати та розповідати про поведінку тварин; робити висновок: - про пристосувальне значення поведінки тварин; |
1 |
|
|
|||||
27. |
Структура поведінкового акту. Типи поведінкових реакцій |
1 |
|
|
|||||||
28. |
Видова схильність до деяких форм поведінки. Суспільна поведінка тварин |
1 |
|
|
|||||||
29. |
Територіальна поведінка. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
1 |
|
|
|||||||
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||||||||||
30. |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення. Взаємозв’язок компонентів екосистеми |
Учень/учениця називає: чинники середовища існування; заповідники й заповідні території своєї місцевості та України; з допомогою вчителя наводить приклади:пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи); форм співіснування організмів в угрупуваннях; вплив людини на організми.
|
Вчити: розповідати про: роль організмів у кругообігу речовин (на прикладі кисню, вуглекислого газу, води) у природі й повернення хімічних елементів у середовище; взаємодію організмів між собою і середовищем життя; висловлювати судження: щодо етичного ставлення до природи та її охорони; наводити приклади організмів як продуцентів, консументів, редуцентів. |
1 |
|
|
|||||
31. |
Співіснування організмів в угрупуваннях. Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика |
1 |
|
|
|||||||
32. |
Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України |
1 |
|
|
|||||||
33. |
Узагальнення. Підсумок |
1 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||