Календарно-тематичне планування з біології та екології (10 клас)

Про матеріал
Календарне-тематичне планування з біології (10 клас) складене згідно програми «Біологія і екологія», що розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392), Концепції екологічної освіти України (затверджено рішенням колегії МОН України від 20.12.2001 №13/6-19) та відповідно до положень концепції НУШ (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р) і призначена для навчання біології і екології на рівні стандарту.
Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ 10 клас

(70 годин, 2 години на тиждень)

Згідно програми «Біологія і екологія», що розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392),

Концепції екологічної освіти України (затверджено рішенням колегії МОН України від 20.12.2001 №13/6-19)

 та відповідно до положень концепції НУШ (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р)

 і призначена для навчання  біології і екології на рівні стандарту.

 

п/п

Дата

Тема уроку

§

Вступ

1

 

Інструктаж з БЖД. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології

1

2

 

Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. Фундаментальні властивості живого

2

3

 

Стратегія сталого розвитку природи і суспільства

3

Тема 1. Біорізноманіття

4

 

Систематика – наука про різноманітність організмів

4

5

 

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції

5

6

 

Інструктаж з БЖД. Принципи наукової класифікації організмів. Лабораторна робота № 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя).

 

7

 

Віруси

6

8

 

Віроїди, пріони

7

9

 

Проміжне узагальнення знань з тем: «Вступ. Біорізноманіття»

10

 

Прокаріотичні організми

8

11

 

Різноманітність прокаріотичних організмів

9

12

 

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів

10

13

 

Одноклітинні еукаріоти

11

14

 

Біорізноманіття рослин

12

15

 

Біорізноманіття тварин

13

16

 

Біорізноманіття грибів

14

17

 

Навчальний проект №1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.

 

18

 

Контрольна робота з теми: «Біорізноманіття»

Тема 2.  Обмін речовин і перетворення енергії

19

 

Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем.

15

20

 

Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.

16

21

 

Вуглеводи: огляд будови й біологічної ролі.

17

22

 

Ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

 

23

 

Білки: огляд будови й біологічної ролі.

18

24

 

Ферменти, їх біологічна роль

19

25

 

Нуклеїнові кислоти,  їх біологічна роль

20

26

 

Проміжне узагальнення знань з тем: «Обмін речовин і перетворення енергії»

27

 

Вітаміни, їх роль в обміні речовин.

21

28

 

Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму.

22

29

 

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму.

23

30

 

Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.

24

31

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

 

32

 

Узагальнення та систематизація знань з теми: «Обмін речовин і перетворення енергії»

Тема 3. Спадковість і мінливість

33

 

Інструктаж з БЖД. Основні поняття генетики. Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини

28

34

 

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Каріотип людини та його особливості

29

35

 

Закономірності спадковості

30

36

 

Реалізація спадкової інформації

31

37

 

Реалізація спадкової інформації

32

38

 

Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки

33

39

 

Розвязування типових задач з генетики (моногенне та полігенне успадкування ознак)

 

40

 

Проміжне узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість»

41

 

Сучасний стан досліджень геному людини.  Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини

34

42

 

Розвязування типових задач з генетики (повне та неповне домінування, кодомінування)

 

43

 

Зчеплене успадкування

35

44

 

Розвязування типових задач з генетики (зчеплене успадкування)

 

45

 

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини

36

46

 

Закономірності  спадкової мінливості людини.  Мутації та їхні властивості. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів

37

47

 

Закономірності  неспадкової мінливості

38

48

 

Інструктаж з БЖД.  Лабораторна робота № 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості

 

49

 

Проміжне узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість»

50

 

Регуляція активності генів

39

51

 

Закономірності розподілу алелів в популяціях

40

52

 

Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування

41

53

 

Еволюція геному людини

42

54

 

Сучасні завдання медичної генетики. Медико-генетичне консультування та його організація

43

55

 

Розвязування задач з генетики

 

56

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. Розв’язування типових генетичних задач

 

57

 

Проект: створення буклету, постеру,  презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми:

  • Генетичний моніторинг в людських спільнотах.
  • Скринінг-програми для новонароджених.
  • Генотерапія та її перспективи.

 

58

 

Контрольна робота з теми: « Спадковість і мінливість »

Тема 4. Репродукція та розвиток

59

 

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

44

60

 

Ріст та розвиток клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки

45

61

 

Інструктаж з БЖД. Статеві клітини. Суть та біологічне значення запліднення.

Лабораторна робота № 3. Вивчення будови статевих клітин людини

46

62

 

Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я

47

63

 

Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини

48

64

 

Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції)

49

65

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Вивчення етапів ембріогенезу

 

66

 

Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи

50

67

 

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань

51

68

 

Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини

52

69

 

Узагальнення знань з теми: «Репродукція та розвиток»

70

 

Узагальнення вивченого за рік

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Планування
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку