БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ 10 клас
(70 годин, 2 години на тиждень)
Згідно програми «Біологія і екологія», що розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392),
Концепції екологічної освіти України (затверджено рішенням колегії МОН України від 20.12.2001 №13/6-19)
та відповідно до положень концепції НУШ (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р)
і призначена для навчання біології і екології на рівні стандарту.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
§ |
Вступ |
|||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології |
1 |
2 |
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. Фундаментальні властивості живого |
2 |
3 |
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства |
3 |
Тема 1. Біорізноманіття |
|||
4 |
|
Систематика – наука про різноманітність організмів |
4 |
5 |
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції |
5 |
6 |
|
Інструктаж з БЖД. Принципи наукової класифікації організмів. Лабораторна робота № 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
|
7 |
|
Віруси |
6 |
8 |
|
Віроїди, пріони |
7 |
9 |
|
Проміжне узагальнення знань з тем: «Вступ. Біорізноманіття» |
|
10 |
|
Прокаріотичні організми |
8 |
11 |
|
Різноманітність прокаріотичних організмів |
9 |
12 |
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів |
10 |
13 |
|
Одноклітинні еукаріоти |
11 |
14 |
|
Біорізноманіття рослин |
12 |
15 |
|
Біорізноманіття тварин |
13 |
16 |
|
Біорізноманіття грибів |
14 |
17 |
|
Навчальний проект №1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
|
18 |
|
Контрольна робота з теми: «Біорізноманіття» |
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії |
|||
19 |
|
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. |
15 |
20 |
|
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
16 |
21 |
|
Вуглеводи: огляд будови й біологічної ролі. |
17 |
22 |
|
Ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
|
23 |
|
Білки: огляд будови й біологічної ролі. |
18 |
24 |
|
Ферменти, їх біологічна роль |
19 |
25 |
|
Нуклеїнові кислоти, їх біологічна роль |
20 |
26 |
|
Проміжне узагальнення знань з тем: «Обмін речовин і перетворення енергії» |
|
27 |
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
21 |
28 |
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
22 |
29 |
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. |
23 |
30 |
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
24 |
31 |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
32 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Обмін речовин і перетворення енергії» |
|
Тема 3. Спадковість і мінливість |
|||
33 |
|
Інструктаж з БЖД. Основні поняття генетики. Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини |
28 |
34 |
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Каріотип людини та його особливості |
29 |
35 |
|
Закономірності спадковості |
30 |
36 |
|
Реалізація спадкової інформації |
31 |
37 |
|
Реалізація спадкової інформації |
32 |
38 |
|
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки |
33 |
39 |
|
Розв’язування типових задач з генетики (моногенне та полігенне успадкування ознак) |
|
40 |
|
Проміжне узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість» |
|
41 |
|
Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини |
34 |
42 |
|
Розв’язування типових задач з генетики (повне та неповне домінування, кодомінування) |
|
43 |
|
Зчеплене успадкування |
35 |
44 |
|
Розв’язування типових задач з генетики (зчеплене успадкування) |
|
45 |
|
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини |
36 |
46 |
|
Закономірності спадкової мінливості людини. Мутації та їхні властивості. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів |
37 |
47 |
|
Закономірності неспадкової мінливості |
38 |
48 |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості |
|
49 |
|
Проміжне узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість» |
|
50 |
|
Регуляція активності генів |
39 |
51 |
|
Закономірності розподілу алелів в популяціях |
40 |
52 |
|
Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування |
41 |
53 |
|
Еволюція геному людини |
42 |
54 |
|
Сучасні завдання медичної генетики. Медико-генетичне консультування та його організація |
43 |
55 |
|
Розв’язування задач з генетики |
|
56 |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. Розв’язування типових генетичних задач |
|
57 |
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми:
|
|
58 |
|
Контрольна робота з теми: « Спадковість і мінливість » |
|
Тема 4. Репродукція та розвиток |
|||
59 |
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів |
44 |
60 |
|
Ріст та розвиток клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки |
45 |
61 |
|
Інструктаж з БЖД. Статеві клітини. Суть та біологічне значення запліднення. Лабораторна робота № 3. Вивчення будови статевих клітин людини |
46 |
62 |
|
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я |
47 |
63 |
|
Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини |
48 |
64 |
|
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції) |
49 |
65 |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Вивчення етапів ембріогенезу |
|
66 |
|
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи |
50 |
67 |
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань |
51 |
68 |
|
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини |
52 |
69 |
|
Узагальнення знань з теми: «Репродукція та розвиток» |
|
70 |
|
Узагальнення вивченого за рік |
|