Календарно-тематичне планування з фізики 7 клас (ІІ семестр) на 2021/2022 н.р. з урахуванням компетентнісного підходу до викладання.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з фізики 7 клас (ІІ семестр) на 2021/2022 н.р. з урахуванням компетентнісного підходу до викладання.
Перегляд файлу

Календарно-тематичний план з фізики для 7 класу

                                      (   ІІ півріччя,  2 год на тиждень) 

 

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

№п/п

              Тема уроку

 Розвиток ключової компетентності

Дата

Прим.

  1.           

Явище інерції. Інертність тіла. Маса як міра інертності

Предметна:  Встановити наслідки взаємодії тіл. Ввести поняття інерції,

інертності та маси тіла. Встановити взаємозв’язок між масами тіл та

зміною їх швидкості під час взаємодії.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

 Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова - знаходити, обробляти інформацію природничого змісту;

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 6. Вимірювання мас тіл способом зважування

Предметна: формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

Навчитися користуватися важільними терезами й визначати за

їх допомогою масу тіл.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Густина. Одиниці густини

Предметна:  Ввести поняття густини. Відпрацювати навички розв’язування

задач на визначення густини, маси та об’єму тіла.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична  - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 7. Визначення густин твердого тіла та рідини

Предметна:   формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

 Навчити учнів визначати густину твердого тіла та рідини.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень;

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів;

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Розв’язування задач

Предметна:  уміння застосовувати набуті знання до розв»язування задач.

Ключові компетентності:  Формування навичок розв'язування задач на зв'язок маси, об'єму та густини.

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Сила – міра взаємодії. Графічне зображення сил. Додавання сил

Предметна:   ввести поняття сили як фізичної величини, що характеризує дію

одного тіла на інше; навчити зображувати силу на рисунку, вимірювати

значення сили, додавати кілька сил, що діють уздовж однієї прямої.

Ключові компетентності:

 Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення та формальні перетворення для побудови моделей фізичних процесів, пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики;  з математичної точки зору грамотно читати, тлумачити і будувати графіки та діаграми фізичних процесів;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова -уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

 

 

  1.           

Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука

Предметна:   ввести поняття деформації тіла, надати уявлення про види

деформацій; увести поняття сили пружності, з'ясувати залежність сили

пружності від деформації.

Ключові компетентності:

 Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;  

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем;                                         Інформаційно-цифрова - знаходити, обробляти інформацію природничого змісту.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл

Предметна: формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

 Експериментально перевірити виконання закону Гука.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість

Предметна:  ввести поняття сили тяжіння та ваги тіла, ознайомити учнів

з природою цих сил; надати уявлення про невагомість; показати, чим

поняття «вага» відрізняється від поняття «маса тіла»; показати

відмінність ваги та сили тяжіння.

Ключові компетентності:

 Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична  - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

Соціальна й громадянська компетентності. толерантне ставлення до точки зору іншої особи.

 

 

  1.           

Розв’язування задач

Предметна:   формувати в учнів вміння розв'язувати задачі, застосовуючи

формули для обчислення сил тяжіння, ваги тіла, сили пружності.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична -використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

Обізнаність і самовираження у сфері культури. виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.

 

 

  1.           

Тертя. Сила тертя

Предметна:   пояснити учням природу виникнення сили тертя, надати уявлення

про види сил тертя, ввести поняття коефіцієнта тертя, ввести розрахункові

формули, показати практичне використання набутих знань; з'ясувати

способи зменшення і збільшення сили тертя.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична  - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова – знаходити, обробляти інформацію природничого змісту;

Ініціативність і підприємливість - пропонувати шляхи економії природних, енергетичних та інших ресурсів у процесі навчання, на виробництві та у побуті.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання

Предметна:  формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

Продовжити формування поняття «сила тертя»; сформувати в учнів вміння визначати коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву; удосконалювати вміння використовувати динамометр для вимірювання сил.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Узагальнення та систематизація знань з теми «Сила. Види сил»

Предметна:  узагальнити вивчений навчальний матеріал з теми «Взаємодія

тіл. Сила», підготувати учнів до контрольної роботи.

Ключові компетентності:

Математична -використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики;

 Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем;                                                 Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати;                                                                              Ініціативність і підприємливість - пропонувати шляхи економії природних, енергетичних та інших ресурсів у процесі навчання, на виробництві та у побуті.

Обізнаність і самовираження у сфері культури. розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.

 

 

  1.           

Контрольна робота № 3 з теми «Сила. Види сил»

Предметна:  перевірити знання учнів про фізичні величини і зв'язки між ними; рівень теоретичних знань та практичних навичок розв’язування розрахункових задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;

Математична - розв'язувати задачі за допомогою математичних методів та математичних моделей фізичних об'єктів, явищ і процесів, графіків.

 

 

  1.           

Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску

Предметна:   сформувати в учнів поняття про тиск, як про фізичну величину;

з'ясувати залежність тиску від сили тиску й площі опори; навчати розв’язувати задачі на тиск та застосовувати знання про тиск у повсякденному житті.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;
Інформаційно-цифрова -уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати;

Екологічна грамотність і здорове життя. застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших.

 

 

  1.           

Тиск рідин і газів. Закон Паскаля

Предметна:  встановити як розподіляється тиск в рідинах і газах, пояснити

фізичну сутність закону Паскаля.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Гідростатичний тиск

Предметна: формувати поняття про тиск рідин і газів, ознайомити учнів з поняттям «гідростатичний тиск» та формулую для його визначення.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична -використовувати просторову уяву, логічне мислення та формальні перетворення для побудови моделей фізичних процесів, пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Атмосферний тиск і його вимірювання. Барометри

Предметна:   сформувати поняття про атмосферний тиск, про способи вимірювання атмосферного тиску, одиниці тиску. Ознайомити із дослідом Торрічеллі.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень.

 

 

  1.           

Сполучені посудини. Манометри

Предметна:   з'ясувати закономірність встановлення рівня рідин у сполучених посудинах, пояснити принцип дії водопроводу, шлюзів, гідравлічного пресу.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Розв’язування задач

Предметна:  уміння застосовувати набуті знання до розв»язування задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда

Предметна:  з’ясувати причини виникнення виштовхувальної сили у рідинах і газах; пояснити природу їх походження; з’ясувати умови плавання тіл; установити співвідношення між густиною тіла й рідини (або газу), необхідне для забезпечення умови плавання тіл; формувати вміння розв’язувати задачі.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;  

Компетентності в галузі фізики, техніки і технологій - пояснювати природні явища  з використанням  мови природничих наук і наукової термінології ;  виявляти дослідницькі проблеми,  установлювати причиново-наслідкові зв'язки, презентувати результати досліджень;

Інформаційно-цифрова -уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

 

 

  1.           

Умови плавання тіл

Предметна: дати учням знання про умову плавання тіл на основі поняття архімедової сили, установити співвідношення між густиною тіла та  рідини ( або газу) необхідне для плавання тіл.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична  - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла

Предметна:  формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

Дослідним шляхом визначити умови плавання тіл.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Основні компетентності в природничих науках та технологіях –

Інформаційно-цифрова –

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Cудноплавство та повітроплавання

Предметна: розкрити застосування архімедової сили в різних галузях техніки : водному транспорті, повітроплаванні. На досліді переконати учнів, що плаваючі тіла можуть перевозити вантажі.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Узагальнення та систематизація знань з теми «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл»

Предметна:  узагальнення та систематизація знань про тиск твердих тіл, рідин і газів, дію виштовхувальної сили, умови плавання тіл, привести одиничні знання в систему; удосконалення вмінь і навичок розв’язувати задачі, що передбачають застосування здобутих знань.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики;                                                                              Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – характеризувати   технологічні процеси з використанням мови природничих наук і наукової термінології;
Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

Екологічна грамотність і здорове життя. визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля.

 

 

  1.           

Контрольна робота № 4 з теми «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл»

Предметна:   перевірити рівень засвоєння теоретичного матеріалу та вміння

розв’язувати задачі учнів по темі “Тиск твердих тіл, рідин і газів”.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;

Математична - розв'язувати задачі за допомогою математичних методів та математичних моделей фізичних об'єктів, явищ і процесів, графіків, таблиць, діаграм тощо.

 

 

  1.           

Захист навчальних проєктів з теми «Взаємодія тіл. Сила»

Предметна компетентність. Формувати вміння характеризувати природні  явища і технологічні процеси послуговуючись фізичною термінологією,установлювати причино-наслідкові зв’язки, презентувати результати своєї роботи.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою  - формувати вміння використовувати україномовні джерела для здобуття інформації фізичного змісту; чітко, локанічно і зрозуміло формулювати питання, думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Інформаційно-комунікаційна компетентність. Формувати вміння знаходити, критично оцінювати, обробляти інформацію, перетворювати її з одного виду на інший з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Вчити учнів дотримуватися авторського права, принципів академічної доброчесності та етичної взаємодії у віртуальному просторі;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень, здійснювати рефлексію власної діяльності;

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час розв’язання проблемних завдань, реалізації проектів.

Ініціативність і підприємливість. застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної, конструкторської та винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними й енергетичними ресурсами

 

 

 

Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

  1.           

Механічна робота. Одиниці роботи. Потужність

Предметна:   ввести поняття механічної роботи, ввести визначення одиниці

роботи, з’ясувати особливості робіт різних сил; ввести поняття потужності, дати означення одиниці потужності, з'ясувати взаємозв'язок між потужністю, силою та швидкістю руху тіла.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Основні компетентності в природничих науках та технологіях.

 

 

  1.           

Розв’язування задач 

Предметна: уміння застосовувати набуті знання до розв»язування задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Механічна енергія. Потенціальна і кінетична енергії тіла

Предметна:   ввести поняття енергія, пояснити її фізичний зміст, надати учням уявлення про види механічної енергії; ввести поняття кінетичної енергії, з'ясувати, від чого залежить значення кінетичної енергії; ввести поняття потенціальної енергії, з'ясувати, які тіла мають потенціальну енергію, з'ясувати, від чого залежить значення потенціальної енергії.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення та формальні перетворення для побудови моделей фізичних процесів, пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Закон збереження і перетворення механічної енергії

  • Предметна: навчати спостерігати та аналізувати явища зміни енергії; формулювати закони збереження механічної енергії, записувати формули; розвивати вміння розв’язувати задачі;                                                                                                         Ключові компетентності:                                                                                         Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;
  • Математична - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;                                                             Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем;                                          Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати.

 

 

  1.           

Розв’язування задач

Предметна:   формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Момент сили. Умови рівноваги важеля

Предметна:   Формулювати знання про прості механізми та їх практичну роль в житті людини, про важіль як один з видів цих механізмів; ввести основні характеристики важеля; ознайомити учнів з правилом моментів.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 11. З’ясування умови рівноваги важеля

Предметна: формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки .

 

 

  1.           

Рухомий і нерухомий блоки

Предметна: ввести поняття про блок як прості механізми, момент сили; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес учнів. познайомити учнів із застосуванням правила моментів для блоків як різновидів важеля;

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

Математична - уміння сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем.

 

 

  1.           

Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії простих механізмів

Предметна:   Навести приклади використання машин і механізмів, з’ясувати, що

жоден з простих механізмів не дає виграшу в роботі («Золоте правило» механіки), ввести поняття коефіцієнта корисної дії (ККД) простого механізму, пояснити його фізичний зміст; ознайомити учнів із похилою площиною.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою. Чітко, лаконічно і зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень;

 Математична  - розуміти та застосовувати математичні методи для обґрунтування та розкриття змісту фізичних теорій, доведення тверджень, опрацювання результатів експериментальних досліджень тощо;

Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв'язання проблем;                                                   Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати;                                                                                 Ініціативність і підприємливість - пропонувати шляхи економії природних, енергетичних та інших ресурсів у процесі навчання, на виробництві та у побуті.

  •         Екологічна грамотність і здорове життя. оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.

 

 

  1.           

Розв’язування задач

Предметна:  уміння застосовувати набуті знання до розв»язування задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики.

 

 

  1.           

Лабораторна робота № 12 Визначення ККД похилої площини

Предметна: формувати уміння застосовувати експериментальні навички.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - уміння вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки;

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час виконання лабораторної роботи та обробки її результатів.

 Здоров’я і безпека. Ознайомити  учнів з правилами безпеки  при проведенні лабораторної  роботи. Вчити дотримуватися правил безпеки під час виконання лабораторних робіт.

 

 

  1.           

Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічна робота та енергія»

Предметна:  уміння застосовувати набуті знання до розв»язування задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою –грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття;  в усній та письмовій формах чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо;

Математична - використовувати просторову уяву, логічне мислення  для  пояснення суті фізичних явищ і процесів, побудови графіків і розв’язання розрахункових і експериментальних задач з фізики;                                                                              Компетентності галузі фізики техніки і  технологій – характеризувати   технологічні процеси з використанням мови природничих наук і наукової термінології;
Інформаційно-цифрова - уміння працювати з інформацією: аналізувати, відирати потрібну, оцінювати, узагальнювати;

Ініціативність і підприємливість - пропонувати шляхи економії природних, енергетичних та інших ресурсів у процесі навчання, на виробництві та у побуті.

 

 

  1.           

Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та енергія»

Предметна:  перевірити знання учнів про фізичні величини і зв'язки між ними; рівень теоретичних знань та практичних навичок розв’язування розрахункових задач.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни,поняття;

Математична - розв'язувати задачі за допомогою математичних методів та математичних моделей фізичних об'єктів, явищ і процесів, графіків, таблиць.

 

 

  1.           

Захист навчальних проєктів з теми «Механічна робота та енергія»

Предметна : формувати вміння характеризувати природні  явища і технологічні процеси послуговуючись фізичною термінологією,установлювати причино-наслідкові зв’язки, презентувати результати своєї роботи.

Ключові компетентності:

Вільне володіння державною мовою .Формувати вміння використовувати україномовні джерела для здобуття інформації фізичного змісту; чітко, локанічно і зрозуміло формулювати питання, думку, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень.

Інформаційно-комунікаційна компетентність. Формувати вміння знаходити, критично оцінювати, обробляти інформацію, перетворювати її з одного виду на інший з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Вчити учнів дотримуватися авторського права, принципів академічної доброчесності та етичної взаємодії у віртуальному просторі.

Навчання впродовж життя. Формувати вміння визначати цілі навчальної діяльності, планувати і організовувати роботу під час досліджень, здійснювати рефлексію власної діяльності.

Соціальна компетентність. Співпрацювати в групі під час розв’язання проблемних завдань, реалізації проектів.

  •          Ініціативність і підприємливість. оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем.

 

 

  1.           

Резерв

 

 

 

 

 

Орієнтовні теми навчальних проєктів

Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ

1. Природні явища та їхній вплив на життя і здоров’я людини.

2. Що таке атом: від давнини до сучасних уявлень.

3. Дифузія в природі, техніці, побуті.

4. Еволюція вимірювальних приладів. Кожен крок у збільшенні точності вимірювань – сходинка в розвитку науки і техніки.

5. Вимірювання розмірів тіл (довжини, висоти, площі, об’єму) різними способами.

6. Фізика в побуті, техніці, виробництві.

 

Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

1. Рух – це життя. Розвиток транспорту: пліт – човен – судно; повітряна куля – дельтаплан – літак; автомобіль.

2. Транспортна логістика. Розробка оптимального (за часом, відстанню) маршруту подорожі від вашого міста (села) до Північного (Південного) полюса або до будь-якого іншого місця нашої планети.

3. Хто найшвидший? Порівняння швидкостей руху тварин і транспортних засобів.

4. Визначення середньої швидкості руху тіл різними способами.

5. Обертальний рух в природі – основа відліку часу.

6. Коливальні процеси в техніці та в живій і неживій природі.

 

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

1. Інертність як причина порушення правил дорожнього руху. Гальмівний шлях автомобіля.

2. Шкода і користь сили тертя.

3. Повітряна оболонка Землі. Атмосферний тиск і його застосування. Вплив атмосферного тиску на самопочуття людини.

4. Гідравлічні машини і механізми: гальма автомобіля, насоси, амортизатори тощо.

5. Фонтани природні та штучні.

6. Досягнення українських конструкторів у повітроплаванні та літакобудуванні.

 

Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

1. Важелі в живій природі. Біомеханіка людини.

2. Використання енергії річок: від водяного колеса для поливу до гідротурбіни.

3. Військова техніка античності: катапульта, таран тощо.

4. Прості механізми в побуті наших прадідів – у сучасних побутових пристроях та іграшках.

5. Визначення виграшу в силі, який можна отримати за допомогою найпростіших пристроїв (ножиці, гайковий ключ, блок, поліспаст тощо).

6. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зарейчук Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Планування
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
23 січня 2022
Переглядів
2536
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку