Складено до підручника:В.Д.Сиротюк
згідно з навчальною програмою з фізики для учнів 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту зі змінами, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Пояснювальна записка до календарно-тематичного планування
Орієнтовний тематичний план вивчення фізики в 7 класі на рівні стандартуПершотравенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №
«ПОГОДЖЕНО» Заступник директора з НВР
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________2018 р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» ДИРЕКТОР
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________2018 р. |
Календарно-тематичне планування
з фізики
для 7 класу
на 2018 / 2019 н.р.
(ПІБ учителя)
Розглянуто на засіданні МК вчителів природничо – математичного циклу
Протокол № ________ від «_____»__________________2018 р.
Голова МК ____________________________________________________
(ПІБ, підпис)
згідно з навчальною програмою з фізики для учнів 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту зі змінами, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Клас |
№ теми |
Назва теми |
Кількість годин для вивчення теми |
7 |
1 |
Вступ |
1 |
2 |
Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
7 |
|
3 |
Навчальний проект |
1 |
|
4 |
Механічний рух |
17 |
|
5 |
Навчальний проект |
1 |
|
6 |
Взаємодія тіл. Сила |
26 |
|
7 |
Навчальний проект |
1 |
|
8 |
Механічна робота та енергія |
11 |
|
9 |
Навчальний проект |
1 |
|
10 |
Резерв |
4 |
|
|
|
Разом |
70 |
Фізика (всього 70 год.)
Фізика
Клас |
№ теми |
Назва теми |
Кількість контрольних робіт |
7 |
1 |
Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
1 |
2 |
Механічний рух |
1 |
|
3 |
Взаємодія тіл. Сила |
2 |
|
4 |
Механічна робота та енергія |
1 |
|
|
Разом: |
5 |
Календарно-тематичне планування.
Фізика.
7 клас.
№ в темі |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Вступ |
||||
|
|
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті |
|
|
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
||||
|
|
Фізика як фундаментальна наука про природу.
|
|
|
|
|
Речовина й поле. Початкові відомості про будову речовини. |
|
|
|
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин і сипких матеріалів |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами |
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 із теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» |
|
|
Навчальний проект № 1 |
||||
|
|
1Видатні науковці-фізики. 2Фізика в побуті, техніці, виробництві. 3Спостереження фізичних явищ довкілля. 4. Дифузія в побуті |
|
|
Розділ 2.Механічний рух |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення.
|
|
|
|
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху.
|
|
|
|
|
Графіки руху. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Самостійна робота № 1 |
|
|
|
|
Прямолінійний нерівномірний рух. |
|
|
|
|
Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
|
|
|
Розв’язування задач.
|
|
|
|
|
Самостійна робота № 2 |
|
|
|
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання тіла |
|
|
|
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника |
|
|
|
|
Розв’язання задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 із теми «Механічний рух» |
|
|
Навчальний проект № 2 |
||||
|
|
Визначення середньої швидкості нерівномірного руху. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо. Обертальний рух у природі — основа відліку часу. Коливальні процеси в техніці та живій природі |
|
|
Розділ 3.Взаємодія тіл. Сила |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла |
|
|
|
|
Густина речовини |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин) |
|
|
|
|
Взаємодія тіл. Сила. Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл |
|
|
|
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
|
|
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Взаємодія тіл» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи № 3. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску |
|
|
|
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри |
|
|
|
|
Сполучені посудини. Манометри |
|
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота № 3 |
|
|
|
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Лабораторна робота №10. З’ясування умов плавання тіла |
|
|
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 із теми «Взаємодія тіл. Сила» |
|
|
Навчальний проект № 3 |
||||
|
|
Орієнтовні теми: Розвиток судно- та повітроплавання. Дослід Торрічеллі. Спостереження за зміною атмосферного тиску. Насоси |
|
|
Розділ 4.Механічна робота та енергія |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Механічна робота. Потужність |
|
|
|
|
Закон збереження енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
|
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Прості механізми. Момент сили |
|
|
|
|
Важіль. Умова рівноваги важеля. |
|
|
|
|
Лабораторна робота №11. Вивчення умови рівноваги важеля |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Коефіцієнт корисної дії простих механізмів. |
|
|
|
|
№ 12. Визначення ККД простого механізму. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
Контрольна робота №5 із теми «Механічна робота та енергія» |
|
|
Навчальний проект № 4 |
||||
|
|
Становлення й розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів. Прості механізми в побутових пристроях. Біомеханіка людини. Використання енергії природних джерел |
|
|
Резерв |
||||
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|