Календарно - тематичне планування з фізики
8 клас
(70 годин, 2 години на тиждень, 4 години — резервних)
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова С. О. Довгий, та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. – 240 с. : іл., фот.
№ з/п |
Дата |
Матеріал підручника |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
Повторен ня (2 год) |
|||||
1 |
|
|
Повторення теми ,, Механічна робота та енергія за 7 клас |
|
|
2 |
|
|
Повторення теми ,, Механічна робота та енергія“ за 7 клас |
|
|
Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА (28 годин ) |
|||||
Частина 1. Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін (12 годин) |
|||||
3.1 |
|
§1 |
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Температурна шкала. Теплова рівновага.
|
Розуміє властивості теплового руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини температура та її одиниці. Знає способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія. |
|
4.2 |
|
§2 |
Залежність розмірів фізичних тіл від температури.
|
Пояснює залежність розмірів фізичних тіл від температури.
|
|
5.3 |
|
§§3,4 |
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла.
|
Володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини внутрішня енергія, та її одиниці. Знає два способи зміни внутрішньої енергії тіла.
|
|
6.4 |
|
§5 |
Види теплообміну: теплопровідність. |
Знає види теплообміну: теплопровідність. |
|
7.5 |
|
§§6,7 |
Види теплообміну: конвекція, випромінювання. |
Знає види теплообміну. Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. |
|
8.6 |
|
§8 |
Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла. |
Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величини: кількість теплоти, питома теплоємність, та їхніх одиниць. Пояснює графіки теплових процесів нагрівання/ охолодження. Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач |
|
9.7 |
|
§9 |
Рівняння теплового балансу |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. Застосовує рівняння теплового балансу. |
|
10.8 |
|
§9 |
Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач. |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. Застосовує рівняння теплового балансу. |
|
11.9 |
|
ЛР №1, с.40-41 |
Лабораторна робота № 1 «Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури».
|
Застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторної роботи; застосовує рівняння теплового балансу. Користується термометром, калориметром. Дотримується правил безпеки під час проведення експериментів. |
|
12.10 |
|
ЛР №2, с.41-43 |
Лабораторна робота № 2 «Визначення питомої теплоємності речовини». |
Застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторної роботи; застосовує рівняння теплового балансу. Користується термометром, калориметром. Дотримується правил безпеки під час проведення експериментів. |
|
13.11 |
|
§1-9, с. 92-93 |
Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін |
Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту. |
|
14. 12 |
|
|
Контрольна робота №1 Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін |
|
|
Виставлення оцінок за тему |
|||||
|
Частина 2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни (17 годин) |
||||
15.1 |
|
§10 |
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів. |
Розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
15.2 |
|
§§11,12 |
Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення. Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл. |
Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота плавлення та їх одиниць. Розуміє особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини. |
|
16.3 |
|
§12 |
Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл. Розв’язування задач.
|
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. Пояснює графіки теплових процесів плавлення/ тверднення. Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. |
|
17.4 |
|
§13 |
Пароутворення і конденсація.
|
Розуміє особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини. Пояснює графіки теплових процесів пароутворення/ конденсація. |
|
18.5 |
|
§14 |
Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації. Кипіння. Температура кипіння. |
Володіє поняттям та формулює визначення фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота пароутворення та їхніх одиниць. |
|
19.6 |
|
§§13,14 |
Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації. Розв’язування задач. |
Застосовує рівняння теплового балансу. Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. |
|
20.7 |
|
§12-14 |
Розв’язування задач на графічне зображення теплових процесів. |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. Аналізує графіки теплових процесів. |
|
21.8 |
|
§§12-14 |
Агрегатні стани речовини. Розв’язування задач. |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.
|
|
22.9 |
|
§§10-14 с. 92-93 |
Агрегатні стани речовини. |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.
|
|
23.10 |
|
§15 |
Згорання палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згорання палива. |
Володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини питома теплота згорання палива та її одиниці;
|
|
24.11 |
|
§15 |
Згорання палива. Розв’язування задач. |
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. |
|
25.12 |
|
§16 |
Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. Демонстрації 1. Принцип дії теплового двигуна. |
Пояснює принцип дії теплових двигунів.
|
|
26.13 |
|
§17 |
Теплові двигуни. Демонстрації 1. Моделі теплових двигунів. |
Знає види теплових машин. Визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля. Усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій. |
|
27.14 |
|
§18 |
Теплові двигуни. Розв’язування задач.
|
Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач. |
|
28.15 |
|
с. 92-93 |
Теплові явища. Розв’язування задач. |
Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту. |
|
29.16 |
|
|
Контрольна робота №2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни |
|
|
30.17 |
|
с. 92-93 |
Теплові явища. Розв’язування задач.
|
|
|
Виставлення оцінок за тему |
|||||
31.1 |
|
с. 100 |
Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища». |
|
|
32.2 |
|
с. 100 |
Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища». |
|
|
33.3 |
|
с. 100 |
Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища».
|
|
|
|
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ (30 годин) |
||||
|
Частина 1. Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм (15 годин) |
||||
34.1 |
|
§19 |
Електричні явища. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Взаємодія заряджених тіл. Демонстрації 1. Електризація різних тіл. 2. Два роди електричних зарядів. 3. Взаємодія наелектризованих тіл.
|
Знає поняття електричного заряду, механізми електризації. Знає характер взаємодії заряджених тіл.
|
|
35.2 |
|
§20 |
Електричне поле.
|
Графічно зображає електричне поле.
|
|
36.3 |
|
§21 |
Закон збереження електричного заряду. Демонстрації 1. Будова й принцип дії електроскопа. 2. Подільність електричного заряду. |
Формулює закон збереження електричного заряду. |
|
37.4 |
|
§22 |
Закон Кулона. |
Формулює закон Кулона. |
|
38.5 |
|
§§21, 22 |
Закон збереження електричного заряду. Закон Кулона. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
39.6 |
|
§§23,24 |
Електричний струм. Дії електричного струму. Провідники, напівпровідники, діелектрики. Демонстрації 1. Електричний струм і його дії. 2. Провідники і діелектрики. |
Знає умови виникнення електричного струму.
|
|
40.7 |
|
§§25,26 |
Джерела електричного струму. Електричне коло та його основні елементи. Демонстрації 1. Джерела струму: гальванічні елементи, акумулятори, блок живлення. |
Креслить схеми простих електричних кіл.
|
|
41.8 |
|
§27 |
Сила струму. Амперметр. Демонстрації 1. Вимірювання сили струму амперметром. |
Формулює визначення фізичної величини сила струму і її одиниці.
|
|
42.9 |
|
§28 |
Електрична напруга. Вольтметр. Демонстрації 1. Вимірювання напруги вольтметром. |
Формулює визначення фізичної величини напруга і її одиниці.
|
|
43.10 |
|
§29 |
Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. Демонстрації 1. Залежність сили струму від напруги на ділянці кола й від опору цієї ділянки. 2. Вимірювання опору. |
Формулює визначення фізичної величини опір провідника і її одиниці. Формулює закон Ома для ділянки кола. |
|
44.11 |
|
§29 |
Закон Ома. Розв'язування задач.
|
Застосовує закон Ома для ділянки кола в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
45.12 |
|
ЛР №3, с.160-161 |
Лабораторна робота №3 «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра».
|
Складає прості електричні кола. Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору. Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
46.13 |
|
§30 |
Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Реостати. Демонстрації 1. Залежність опору провідників від довжини, площі поперечного перерізу й матеріалу. 2. Будова і принцип дії реостатів. |
Застосовує формулу залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач.
|
|
47.14 |
|
§29, §30 |
Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. Розв’язування задач. |
Застосовує закон Ома для ділянки кола та формулу залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
48.15 |
|
|
Контрольна робота № 3. Електричний струм. Закон Ома. |
|
|
Виставлення оцінок за тему |
|||||
Частина 2. Розрахунок електричних кіл. Робота та потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах (15 год + 2 год з резерву) |
|||||
49.1 |
|
§31 |
Послідовне з'єднання провідників. Демонстрації 1. Послідовне з'єднання провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
50.2 |
|
ЛР №4, с.168-169 |
Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.
|
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт. Креслить схеми простих електричних кіл. Складає прості електричні кола. Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору. Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
51.3 |
|
§32 |
Паралельне з'єднання провідників. Демонстрації 1. Паралельне з'єднання провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
52.4 |
|
ЛР №5, с.177-178 |
Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників. |
Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт. Креслить схеми простих електричних кіл. Складає прості електричні кола. Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору. Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
53.5 |
|
§§31,32 |
Послідовне й паралельне з'єднання провідників. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ома для ділянки кола, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
54.6 |
|
§§31,32 |
Розв'язування задач на мішане з’єднання провідників.
|
Застосовує закони Ома для ділянки кола, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних. |
|
55.7 |
|
§33 |
Робота і потужність електричного струму. |
Формулює визначення фізичної величини робота і потужність електричного струму і їхні одиниці. |
|
56.8 |
|
§33 |
Робота і потужність електричного струму. Розв’язування задач. |
Застосовує формули роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач. Розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії. |
|
57.9 |
|
§§34, 35 |
Закон Джоуля – Ленца. Електронагрівальні прилади. |
Формулює закон Джоуля–Ленца. |
|
58.10 |
|
§§31-35, с. 218-219 |
Закон Джоуля – Ленца. Розв’язування задач. |
Застосовує закон Джоуля–Ленца, в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
59.11 |
|
§36 |
Електричний струм у металах |
Розуміє природу електричного струму в металах. |
|
60.12 |
|
§37
|
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. Демонстрації 1. Електроліз. |
Розуміє природу електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Формулює визначення фізичної величини електрохімічний еквівалент і її одиниці. Формулює закон Фарадея для електролізу. |
|
61.13 |
|
§38 |
Закон Фарадея для електролізу. Розв’язування задач.
|
Застосовує закон Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
62.14 |
|
§39 |
Електричний струм у газах. Демонстрації 1. Струм у газах. |
Розуміє природу електричного струму у газах. |
|
63.15 |
|
§40 |
Електричний струм у газах.
|
Розрізняє види електричного розряду в газах. |
|
64.16 |
|
с. 218-219 |
Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
Оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом. Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці.
|
|
65.17 |
|
|
Контрольна робота № 4 Електричний струм |
|
|
66.1 |
|
с.226 |
Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм». |
|
|
67.2 |
|
с.226 |
Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм». |
|
|
68.3 |
|
с.226 |
Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм». |
|
|
Виставлення оцінок за тему |
|||||
Резервний час (4 - 2 год)
|
|||||
69 |
|
|
Розв’язування задач.
|
|
|
70 |
|
|
Розв’язування задач.
|
|
|
1