Конспект уроку у 8 класі "Рівняння теплового балансу"

Про матеріал
Рівняння теплового балансу. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні та охолодженні тіла. Розв’язування задач. Мета уроку. Узагальнити і поглибити знання про кількість теплоти та питому теплоємність, формувати вміння розв'язувати задачі на теплопередачу.розв’язувати задачі на визначення кількості теплоти, що виділяється в процесі нагрівння та охолодження, складання рівняння теплового балансу. Установити зв’язок між зміною внутрішньої енергії системи тіл; сформувати уявлення про тепловий баланс та необоротність теплових процесів; поглибити та розширити знання та уміння в розв’язуванні задач на теплові процеси. виховувати уважність, наполегливість. розвивати критичне, логічне мислення, пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема: Рівняння теплового балансу. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні та охолодженні тіла. Розв’язування задач.

Мета уроку. Навчитися розв’язувати задачі на визначення кількості теплоти, що виділяється в процесі нагрівання та охолодження, складання рівняння теплового балансу. Узагальнити і поглибити знання про кількість теплоти та питому теплоємність, формувати вміння розв'язувати  задачі на теплопередачу. Установити зв’язок між зміною внутрішньої енергії системи  тіл; сформувати уявлення про тепловий баланс та необоротність теплових  процесів; виховувати уважність, наполегливість. розвивати критичне, логічне мислення, пізнавальний інтерес.

План

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Вивчення нового матеріалу
  3. Застосування рівняння теплового балансу для розв’язування задач
  4. Запитання на закріплення вивченого. 
  5. Домашнє завдання.

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань.

Перевірка розв’язків домашніх задач.

Усне опитування за запитаннями:

  1. Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла?
  2. За якою формулою обчислюють кількість теплоти, передану тілу під час нагрівання або виділену ним під час охолодження?
  3. Яким є фізичний зміст питомої теплоємності речовини? 
  4. Назвіть одиницю питомої теплоємності речовини.
  5. Що потребує більшої енергії під час нагрівання — каструля з водою чи кавова чашка з водою?
  6. У дві однакові посудини налили воду однакової маси і температури. Потім в кожну опустили по одній мідній кульці, нагрітій до однакової температури. Через деякий час з'ясувалося, що температура в посудинах різна. Чому?
  7. Що ефективніше використати як грілку 2 кг води чи 2 кг піску за тієї ж температури ? 
  8.     Задача 1. Розрахуйте кількість теплоти, необхідну для нагрівання алюмінієвої ложки масою 50 г від 20 до 80 °С.
  9.     Дано:              Розв’язання

 m = 50г = 0,05 кг 

c = 920 Дж/кг0С  

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
1 жовтня 2020
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку