Тема: Рівняння теплового балансу. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні та охолодженні тіла. Розв’язування задач.
Мета уроку. Навчитися розв’язувати задачі на визначення кількості теплоти, що виділяється в процесі нагрівання та охолодження, складання рівняння теплового балансу. Узагальнити і поглибити знання про кількість теплоти та питому теплоємність, формувати вміння розв'язувати задачі на теплопередачу. Установити зв’язок між зміною внутрішньої енергії системи тіл; сформувати уявлення про тепловий баланс та необоротність теплових процесів; виховувати уважність, наполегливість. розвивати критичне, логічне мислення, пізнавальний інтерес.
План
-
Актуалізація опорних знань.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Застосування рівняння теплового балансу для розв’язування задач
-
Запитання на закріплення вивченого.
-
Домашнє завдання.
Хід уроку
-
Актуалізація опорних знань.
Перевірка розв’язків домашніх задач.
Усне опитування за запитаннями:
-
Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла?
-
За якою формулою обчислюють кількість теплоти, передану тілу під час нагрівання або виділену ним під час охолодження?
-
Яким є фізичний зміст питомої теплоємності речовини?
-
Назвіть одиницю питомої теплоємності речовини.
-
Що потребує більшої енергії під час нагрівання — каструля з водою чи кавова чашка з водою?
-
У дві однакові посудини налили воду однакової маси і температури. Потім в кожну опустили по одній мідній кульці, нагрітій до однакової температури. Через деякий час з'ясувалося, що температура в посудинах різна. Чому?
-
Що ефективніше використати як грілку 2 кг води чи 2 кг піску за тієї ж температури ?
-
Задача 1. Розрахуйте кількість теплоти, необхідну для нагрівання алюмінієвої ложки масою 50 г від 20 до 80 °С.
-
Дано: Розв’язання
m = 50г = 0,05 кг
c = 920 Дж/кг0С