Програма: Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ, 2012.; оновлена 2017. Підручник: Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар'яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.] ; за ред. В. Г. Бар'яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з фізики
в 7 класі на І і II семестри 2017 /2018 н. р.
Учитель Журавка М. А.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі програма, за якою складено календарно-тематичне планування, видавництво та рік її видання
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість контрольних робіт |
Кількість тематичних оцінювань |
Кількість лабораторних робіт |
І |
32 |
2 |
2 |
2 |
5 |
II |
38 |
2 |
3 |
3 |
7 |
Усього |
70 |
2 |
5 |
5 |
12 |
Програма: Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ, 2012.; оновлена 2017.
Підручник: Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015.
Календарне планування вивчення фізики в 7 класі
№ уроку |
Дата прове дення |
Зміст навчального матеріалу |
|
Примітка |
|
І семестр |
|||||
Вступ (1 год) |
|||||
1 |
|
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. |
|
||
Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання (11 год) |
|||||
2 |
|
Фізика як фундаментальна наука про природу |
|
||
3 |
|
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома. |
|
||
4 |
|
Фізичні тіла і фізичні явища. Властивості тіл. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. |
|
||
5 |
|
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
||
6 |
|
Лабораторна робота №1. «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
7 |
|
Лабораторна робота №2. «Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
8 |
|
Лабораторна робота №3. «Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
9 |
|
Навчальний проект: Видатні вчені-фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві. |
|
||
10 |
|
Підготовка до контрольної роботи |
|
||
11 |
|
Контрольна робота №1 з теми: «Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання» |
|
||
Механічний рух (18 год) |
|||||
12 |
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку |
|
||
13 |
|
Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення |
|
||
14 |
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху |
|
||
15 |
|
Розв’язування задач |
|
||
16 |
|
Графіки (рівномірного) руху |
|
||
17 |
|
Розв’язування задач |
|
||
18 |
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
||
19 |
|
Розв’язування задач |
|
||
20 |
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання |
|
||
21 |
|
Лабораторна робота №4. «Визначення періоду обертання тіла» Інструктаж по інструкції № |
|
||
22 |
|
Розв’язування задач |
|
||
23 |
|
Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань. Маятники. |
|
||
24 |
|
Розв’язування задач |
|
||
25 |
|
Лабораторна робота №5. «Дослідження коливань нитяного маятника.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
26 |
|
Навчальний проект Визначення середньої швидкості нерівномірного руху |
|
||
27 |
|
Навчальний проект Визначення середньої швидкості нерівномірного руху |
|
||
28 |
|
Підготовка до контрольної роботи |
|
||
29 |
|
Контрольна робота №2 з теми: «Механічний рух» |
|
||
Взаєсодія тіл. Сила. (26 год) |
|||||
30 |
|
Явище інерції. |
|
||
31 |
|
Інертність тіла. Маса тіла. |
|
||
32 |
|
Узагальнюючий урок |
|
||
ІІ семестр |
|||||
33 |
|
Лабораторна робота 6. «Вимірювання маси тіл методом зважування.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
34 |
|
Густина речовини. |
|
||
35 |
|
Лабораторна робота 7. «Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин).» Інструктаж по інструкції № |
|
||
36 |
|
Учимося розв’язувати задачі |
|
||
37 |
|
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил. |
|
||
38 |
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр. |
|
||
39 |
|
Розв’язування задач |
|
||
40 |
|
Лабораторна робота № 8. «Дослідження пружних властивостей тіл.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
41 |
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість |
|
||
42 |
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
|
||
43 |
|
Лабораторна робота № 9 «Визначення коефіцієнта тертя ковзання.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
44 |
|
Контрольна робота №3 з теми: «Сила. Види сил (Частина 1)» |
|
||
45 |
|
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску (Повідомити тему навчального проекту). |
|
||
46 |
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
|
||
47 |
|
Сполучені посудини. Манометри |
|
||
48 |
|
Розв’язування задач |
|
||
49 |
|
Атмосферний тиск і його вимірювання. Барометри |
|
||
50 |
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда |
|
||
51 |
|
Розв’язування задач |
|
||
52 |
|
Лабораторна робота № 10 «З`ясування умов плавання тіла.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
53 |
|
Самостійна робота |
|
||
54 |
|
Навчальний проект. «Розвиток судно- та повітроплавання». |
|
||
55 |
|
Контрольна робота №4 з теми: «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл (частина ІІ)» |
|
||
Механічна робота та енергія (15 год) |
|||||
56 |
|
Механічна робота. |
|
||
57 |
|
Потужність |
|
||
58 |
|
Механічна енергія та її види. |
|
||
59 |
|
Розв’язування задач |
|
||
60 |
|
Закон збереження енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
|
||
61 |
|
Момент сили. Умови рівноваги важеля |
|
||
62 |
|
Лабораторна робота №11 «Вивчення умови рівноваги важеля.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
63 |
|
Прості механізми. Важіль. |
|
||
64 |
|
Коефіцієнт корисної дії простих механізмів. |
|
||
65 |
|
Розв’язування задач |
|
||
66 |
|
Лабораторна робота №12 «Визначення ККД похилої площини.» Інструктаж по інструкції № |
|
||
67 |
|
Навчальний проект. «Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів» |
|
||
68 |
|
Контрольна робота №5 з теми: «Механічна робота та енергія» |
|
||
69 |
|
Узагальнююче заняття. Енергія в житті людини. Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів. |
|
||
70 |
|
Узагальнююче заняття. Енергозберігаючі технології. Використання енергії людиною та охорони природи. |
|
||