КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ»,
7 КЛАС
(70 год на рік, 2 години на тиждень)
Програма: з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що укладена відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392, та оновлена відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.), удосконалена навчальна програма затверджена наказом МОН України від 07.06. 2017 № 804 .
Підручник: Географія: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з вивченням на російській мові / Г.Д. Довгань, А.Г. Стадник. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 304 с.
Тематичний план
№ |
Зміст теми |
Кількість годин |
||||
За програмою |
За планом |
За фактом |
||||
1 с. |
2 с. |
1 с. |
2 с. |
|||
КУРС: «Географія: материки і океани» 7 клас |
70 |
31 |
40 |
|
|
|
|
Вступ |
2 |
2 |
|
|
|
|
1 РОЗДІЛ. Закономірності формування природи материків та океанів |
9 |
9 |
|
|
|
|
2 РОЗДІЛ. Материки тропічних широт |
21 |
20 |
|
|
|
|
3 РОЗДІЛ. Полярний материк планети |
2 |
|
2 |
|
|
|
4 РОЗДІЛ. Материки Північної півкулі |
23 |
|
24 |
|
|
|
5 РОЗДІЛ. Океани |
5 |
|
6 |
|
|
|
6 РОЗДІЛ. Вплив людини на природу материків і океанів |
2 |
|
6 |
|
|
Резерв часу |
6 |
|
|
|
||
Усього годин |
70 |
71 |
|
|
||
І семестр |
32 |
31 |
|
|
|
|
ІІ семестр |
38 |
|
40 |
|
|
Практичних робіт – 12; обов’язково до оцінювання – 4
Контрольних робіт – 2
№ |
№ |
Дата |
Корекція 7-А |
Дата |
Корекція 7-Б |
Тема уроку |
Наскрізні змістовні лінії |
Активності |
І семестр |
||||||||
Вступ (2 години) |
||||||||
|
1 |
02.09 |
|
02.09 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
Громадянська відповідальність Уміє пояснювати на конкретних прикладах та доводити практичне значення вивчення материків та океанів. |
Робота з підручником |
|
2 |
03.09 |
|
03.09 |
|
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
Робота з джерелами інформації |
|
Розділ І. Закономірності формування природи материків та океанів (9 годин) |
|
|||||||
|
1 |
09.09 |
|
09.09 |
|
Тема 1. Форма і рухи Землі Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
Здоров’я і безпека Моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів (ритмів). |
Робота з глобусом та Телурієм |
|
2 |
10.09 |
|
10.09 |
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пояснює взаємозв’язки між природними компонентами у географічній оболонці, у тому числі – на прикладі своєї місцевості. |
Робота з картою |
|
3 |
16.09 |
|
16.09 |
|
Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.
Практична робота 1 |
Робота з картою |
|
|
4 |
17.09 |
|
17.09 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
Робота з інтернет-джерелами та онлайн картами |
|
|
5 |
23.09 |
|
23.09 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
||
|
6 |
24.09 |
|
24.09 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
||
|
7 |
30.09 |
|
30.09 |
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
||
|
8 |
01.10 |
|
01.10 |
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
||
|
9 |
07.10 |
|
07.10 |
|
Узагальнення та систематизація з теми: «Закономірності формування природи материків та океанів» |
Гра «По кольоровим морям» |
|
Тематична |
||||||||
Розділ ІІ. Материки тропічних широт (20 години) |
||||||||
|
1 |
08.10 |
|
08.10 |
|
Тема 1. Африка Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.
Практична робота 2 |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливість напрямків взаємозв’язків України та країн Африки. |
|
|
2 |
21.10 |
|
21.10 |
23.10 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини
Практичні роботи 3 |
|
|
|
3 |
22.10 |
|
22.10 |
11.11 |
Загальні риси клімату. |
|
|
|
4 |
23.10 |
|
23.10 |
12.11 |
Кліматичні пояси і типи клімату
Практична робота 4 |
|
|
|
5 |
04.11 |
|
04.11 |
18.11 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів |
|
|
|
6 |
05.11 |
|
05.11 |
19.11 |
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
|
|
|
7 |
11.11 |
|
11.11 |
25.11 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світовоі природної спадщини ЮНЕСКО |
|
|
|
8 |
12.11 |
|
12.11 |
26.11 |
Населення. Держави.. Зв’язки України з державами Африканського континенту |
|
|
|
9 |
18.11 |
|
18.11 |
02.12 |
Узагальнення та систематизація з теми: «Африка» |
|
|
Тематична |
||||||||
|
10 |
19.11 |
|
19.11 |
03.12 |
Тема 2. Південна Америка Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 5 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх вплив на життя людей.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та країн Південної Америки. |
|
|
11 |
25.11 |
|
25.11 |
09.12 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини |
|
|
|
12 |
26.11 |
|
26.11 |
10.12 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату
Практична робота 6 |
|
|
|
13 |
02.12 |
|
02.12 |
16.12 |
Води суходолу |
|
|
|
14 |
03.12 |
|
03.12 |
17.12 |
Природні зони. Вертикальна поясніть Анд. Зміни природи материка людиною. |
|
|
|
15 |
09.12 |
|
09.12 |
23.12 |
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО Дослідження Природні унікуми Південної Америки. |
|
|
|
16 |
10.12 |
|
10.12 |
24.12 |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
|
|
17 |
16.12 |
|
16.12 |
30.12 |
Контрольна робота з теми «Південна Америка» (тести) |
|
|
18 |
17.12 |
|
17.12 |
Тема 3. Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Клімат. Води суходолу. Практична робота № 7 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та їх вплив на життя людей. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та Австралії. |
|
||
|
19 |
23.12 |
|
23.12 |
31.12 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
20 |
24.12 |
|
24.12 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.
Практична робота 8 |
|
|
||
Тематична |
||||||||
І семестр |
||||||||
Скоригована |
||||||||
Розділ ІІІ. Полярний материк планети (2 години) |
||||||||
|
1 |
13.01 |
|
13.01 |
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку. |
|
|
2 |
14.01 |
|
14.01 |
|
Тема 2. Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка |
|
|
Розділ ІV. Материки Північної півкулі (24 годин) |
||||||||
|
1 |
20.01 |
|
20.01 |
|
Тема 1. Північна Америка Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки. |
|
|
2 |
21.01 |
|
21.01 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
|
|
3 |
27.01 |
|
27.01 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
4 |
28.01 |
|
28.01 |
|
Води суходолу. |
|
|
|
5 |
03.02 |
|
03.02 |
|
Природні зони. Висотна поясність у горах. |
|
|
|
6 |
04.02 |
|
04.02 |
|
Зміни природи материка людиною. |
|
|
|
7 |
10.02 |
|
10.02 |
|
Сучасні екологічні проблеми. |
|
|
|
8 |
11.02 |
|
11.02 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
9 |
17.02 |
|
17.02 |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
|
|
|
10 |
18.02 |
|
18.02 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем: «Полярний материк планети», «Материки Північної півкулі»
|
|
|
Тематична |
||||||||
|
11 |
24.02 |
|
24.02 |
|
Тема 2. Євразія Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практичні роботи 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
|
|
|
12 |
25.02 |
|
25.02 |
|
Дослідження та освоєння материка. |
|
|
|
13 |
03.03 |
|
03.03 |
|
Тектонічна будова. |
|
|
|
14 |
04.03 |
|
04.03 |
|
Рельєф Євразії, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
|
|
|
15 |
10.03 |
|
10.03 |
|
Загальні риси клімату. |
|
|
|
16 |
11.03 |
|
11.03 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|
17 |
17.03 |
|
17.03 |
|
Води суходолу. |
|
|
|
18 |
18.03 |
|
18.03 |
|
Природні зони. |
|
|
|
19 |
24.03 |
|
24.03 |
|
Вертикальна поясність. |
|
|
|
20 |
25.03 |
|
25.03 |
|
Зміни природи материка людиною |
|
|
|
21 |
07.04 |
|
07.04 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
22 |
08.04 |
|
08.04 |
|
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
|
23 |
14.04 |
|
14.04 |
|
Дослідження Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
|
|
24 |
15.04 |
|
15.04 |
|
Узагальнення та систематизація з теми: «Євразія» |
|
|
Тематична |
||||||||
Розділ V. Океани (6 годин) |
||||||||
|
1 |
01 |
|
21.04 |
|
Тема 1.Тихий океан Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.
Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів.
Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану. |
|
|
2 |
01 |
|
22.04 |
|
Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
|
3 |
05 |
|
28.04 |
|
Тема 2. Атлантичний океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
|
4 |
08 |
|
29.04 |
|
Тема 3. Індійський океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках. |
|
|
|
5 |
12 |
|
05.05 |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
|
6 |
15 |
|
06.05 |
|
Контрольна робота з розділу «Океани» |
|
|
Розділ VІ. Вплив людини на природу материків і океанів (8 години) |
||||||||
|
1 |
19 |
|
12.05 |
|
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів Природні багатства материків та океанів, їх основні види. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості. Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів. |
|
|
2 |
19 |
|
13.05 |
|
Наслідки використання ресурсів людиною. |
|
|
|
3 |
22 |
|
19.05 |
|
Порушення природної рівноваги. |
|
|
|
4 |
22 |
|
20.05 |
|
Антропогенні ландшафти. |
|
|
|
5 |
26 |
|
26.05 |
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. |
|
|
|
6 |
29 |
|
27.05 |
|
Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. |
|
|
|
7 |
29 |
|
02.06 |
|
Міжнародні організації з охорони природи. Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
|
|
8 |
02 |
|
03.06 |
|
Узагальнення та систематизація з курсу «Материки та океани» |
|
|
Тематична |
||||||||
ІІ семестр |
||||||||
Скоригована |
||||||||
Річна |
Розклад уроків
День Урок |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Пн |
|
|
|
|
|
|
|
Вт |
|
|
|
|
|
|
|
Ср |
|
|
|
|
|
|
|
Чт |
|
7 Б |
7 А |
|
|
|
|
Пт |
|
|
|
7 А |
7 Б |
|
|